A Spiders Studios legújabb játéka a Vörös Bolygó történelmének legsötétebb időszakát nyitja meg előttünk. A letölthető formában megjelent Mars: War Logs egy belépőszintű science fiction RPG lett, egyszerű történettel, klasszikus játékelemekkel, és gyors végigjátszással, legenda sose lesz belőle, fantasztikus hangulatának köszönhetően viszont fontos darabja a nyári játékfelhozatalnak. Ha sci-fi rajongó vagy, vonz az ismeretlen, de még sose érezted magad elég elszántnak egy igazi, nagy szerepjátékhoz, akkor ez a te választásod lesz.
A történet szerint egy évszázada immáron, hogy megindult a Mars benépesítése. A telepesek lassan lakhatóvá tették a bolygót, mit vörös homok borított évmilliárdokig, ott gazdag városok, önellátó farmok, és hatalmas bányák emelkedtek. A kolóniák dicső virágzásnak indultak, az emberiség fényes jövő elé nézett, az utópisztikus álomkép viszont egy napon örökre véget ért. A naprendszer békés harmóniáját egy csillagrobbanás tépte darabokra, a Mars forgástengelye megtört, a bolygó letért korábbi útjáról, s majdnem összeütközött a Nappal is. A sugárzás felégette a teljes felszínt, kik nem értek időben az óvóhelyekre, azok elbúcsúzhattak korábbi életüktől, a hőség szinte csontig marta a bőrüket, ők már sose lesznek olyanok, mint régen. A rádiókapcsolat a Földdel megszakadt, a káosz pedig háborúba torkollott.
A béke évtizedek óta nem állt helyre. A vízforrásra többen is megpróbálták már rátenni a kezüket, gazdag cégek magánhadseregei vívják harcukat a civil ellenállással, az emberiség jövőjét minden fél máshogy képzeli el. Roy Temperance hadifogolyként kerül a 19-es táborba, sorsába azonban nem törődik bele. Vezetésünkkel elhatározza, hogy megszökik a börtönből, és csatlakozva korábbi társaihoz, megbuktatja az emberiség nyomorán élősködő nagyvállalatokat. Mindez persze kicsit se lesz könnyű feladat.
A játék az RPG stílus klasszikus elemeire építkezik. A fő történeti szál a szabadulást, és az azt követő forradalmi cselszövéseinket dolgozza fel, de vállalhatunk mellékküldetéseket is, tapasztalathoz, készpénzhez és értékes kiegészítőkhöz jutva. A helyszínek szabadon bejárhatóak, a térkép mindig pontosan jelzi feladatainkat, döntéseink segítik, vagy hátráltatják az előrejutást, beszélgethetünk, szerezhetünk barátokat, követőket, de ellenségeket is. Minden szerepjáték-elemből található egy kicsi a játékban, karakterünk fejlődik, lehet új ruhákra, fegyverekre és kiegészítőkre szert tenni, legyőzött ellenségeinket kifoszthatjuk, a megfelelő nyersanyagok birtokában pedig mi magunk is csinálhatunk felszerelést.
A cselekmények három helyszínen játszódnak. A 19-es tábor lakójaként megszállottan tervezgetjük a szabadulást, a munka sosem volt Roy ínyére, pláne akkor nem, ha ellenségeit kell vele szolgálnia. A börtön falain belül Innocence Smith válik társunkká és barátunkká, a kölyök naiv, de ért a szakmájához, műszaki tudása pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy végre magunk mögött tudjuk ezt a poklot. Persze nem mintha a külvilág annyira jobb lenne. Shadowlair sötét és veszélyes városát az ellenség vasmarokkal irányítja, de erős az ellenállás is, míg Greenhope újjáépített, modern gazdasága gyémántként magasodik a marsi nyomornegyedek fölé.
A kalandok egyszerűek és átláthatóak. A Mars: War Logs azoknak készült, akik még csak ismerkednek a szerepjáték műfajával, a beszélgetések mindig hamar a lényegre térnek, a fontosabb eseményeket az útinapló rövid tőmondatokban jegyzi, és sosem kérdéses az se, hogy mikor hova kell mennünk, vagy mit kell csinálni. A helyszínek nem nagyok, ha egyszer bejártuk a tábort, vagy valamelyik várost, utána térkép nélkül is eligazodunk már benne, a fejlődési ágak egyértelműek, a harcok pedig valós időben zajlanak. Ha nem tudjuk magunkat kidumálni egy helyzetből, akkor kezdetét veszi a csata; lehet verekedni és lövöldözni, utóbbi nem a megszokott akciójáték stílusban történik, egy kicsit szokni kell a rendszert. A gyorsmenü előhívásával rá kell nyomnunk a lövésre, a játék lelassul, következik egy gyors célzás, majd a gombok elengedésével hősünk már húzza is meg a ravaszt. Figyelni kell azonban, mert nem minden ellenséget lehet pisztollyal leteríteni, a magasabb szintű katonák golyóálló mellényt, vagy rohampajzsot viselnek, bizonyos szörnyeknek pedig olyan erős a páncélja, hogy egyszerűen lepattan róluk minden. Ha ilyennel találkozunk, azt hátulról kell támadnunk, de használhatjuk ellene speciális képességeinket, illetve robbanószereinket is.
A sötét, cyberpunk világ magával ragadó, a hátam libabőrös lett, mikor Roy vezetésével először betettem lábamat a mutánsok negyedébe. A három helyszín eltérő élményeket nyújt, a mellékszereplők izgalmas színfoltjai a kalandoknak, és külön veséig hatoló az is, hogy kilátástalanságuk miatt vezetéknevükről az emberek maguktól mondanak le. A Mars: War Logs egyéni és izgalmas sci-fi RPG lett, mekkora kár, hogy az alacsony költségvetés miatt nem tudott igazán kiforrni. A bejárható területek egy nyílt világban játszódó játékhoz képest rettentően kicsik, a cselekmény egyenes és kiszámítható, a lehetőségek száma kevés, a harcok pedig sokszor idegesítőek. Az ellenségek lassúak, eltalálni őket mégse könnyű mindig, ha pedig ők sújtanak le, hősünk alig bír lábra állni. Ilyenkor csak az anyázás megy, semmi más.
A Mars: War Logs PC-re, Xbox 360-ra és Playstation 3-ra jelent meg idén júliusban, szinte olyan csendesen, hogy észre se vettük. A média nem kapta fel, a közösség nem törődött vele, pedig érdemes lett volna. A játék az apró hibáitól eltekintve ugyanis egy rettentően jó sci-fi lett, igazi nyári darab. Nem fogsz száz órákra belemerülni, épp csak arra elég, hogy kitöltse szabad estéidet a kánikulában, 20 euróért, vagy 1200 MS pontért pedig mindez szinte ajándék. A vásárlást erősen ajánlom mindenkinek, aki szerette a The Witcher és a Mass Effect-játékokat, illetve látta a Szárnyas fejvadászt, vagy a Riddick krónikáit.
Remélem összejön a srácoknak egy második rész ami már esetleg BBB kategóriás játékként indulhat :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.