Nether előzetes

  • Írta: zoenn
  • 2013. augusztus 27.
  • előzetes, nether, pc
Link másolása
Egy ismeretlen kataklizma elpusztítja az emberiség tetemes részét, egy évtizeddel később a túlélők patkányok módjára élősködnek a városok romjain. Törékeny szövetségekbe rendeződnek, mutánsokkal és banditákkal csapnak össze.

A túlélésre kihegyezett multiplayer játékok egyre jobban teret nyernek napjainkban. A chicagói székhelyű Phosphor Studios egy új, nyitott világú címmel tör babérokra, olyan játékok nyomdokain haladva, mint a DayZ, a State of Decay vagy az Infestation: Survivor Stories (korábbi nevén The War Z). Ennek mi, játékosok csak örülhetünk, elvégre a posztapokaliptikus próbálkozásokból egyszerűen sohasem elég. A Nether voltaképpen egy igazán akciódús MMO, ahol a játékosok megalkothatják saját történeteiket, szövetkezhetnek más túlélőkkel, menedékhelyet építhetnek, egyik napról a másikra élhetnek. Végre egy olyan világvége utáni állapotokat bemutató produktummal van dolgunk, amely nem tartalmaz zombikat.


A történet persze nem megy Cormac McCarthy, vagy Sztrugackij-féle magasságokba, arra viszont tökéletesen megfelel, hogy belefeledkezzünk az elkeserítő jövőképbe. A lényeg az, hogy egy kétes eredetű katasztrófa elpusztítja az emberiség nagy részét, csupán egy maroknyi túlélő marad életben, akik a romba dőlt városokban guberálva próbálnak elegendő élelemhez, fegyverhez és vízhez jutni. Néhányuk szövetségbe rendeződik, ami még így sem egy életbiztosítás, tekintve, hogy kegyetlen banditák tizedelik a békés embereket, nem beszélve a mutáns rémségekről, akik miatt folyton félelemben kell élniük, hiszen prédaként tekintenek mindenkire. Felmerülhet a kérdés, hogy a DayZ mellett miben nyújt mást a Nether? A fejlesztők remélik, hogy mindenkit elfog a szabadság és az anarchia érzése, s a zombis címtől eltérően a környezet is teljesen más. A Netherben vertikális terepekkel is meg kell birkóznunk, azaz nem csupán a horizontális távolságokat járunk be, hanem magas épületekben is megfordulunk, egészen az égig szökve. A világot részben Chicago nyugati része ihlette.


A Phosphor Games kreatív direktora, Chip Sineni kiemelte, hogy a Nether vertikális sokszínűsége olyan sűrű, hogy teljesen más játékélményt kínál, mint az eddig próbálkozások. Ugyanakkor nem tagadhatják le, hogy a srácok nagy rajongói a Bohemia alkotásának, ettől függetlenül még számtalan lehetőség rejtőzik a témában. Az egyik játék nem feltétlenül jobb, mint a másik, ők inkább egy teljesen más élményt szeretnének visszaadni. A város sűrűsége hatalmas előnnyel jár, ugyanakkor a legnagyobb veszélyt is jelenti. A DayZ széles és nyitott terepein jól elkülönültek a játékosok, a mesterlövészek pedig elemükben is voltak. Itt a túlélők akarva-akaratlanul is közvetlen kölcsönhatásba kerülnek, ami rosszat és jót is jelenthet. Könnyen előfordul, hogy céltalanul sétálva a sikátorokban, a következő sarkon ellenségbe botlunk teljesen váratlanul. A Netherben néhány méteres közelségbe kerülünk a többiekkel, anélkül, hogy tudatában lennénk. Míg mi egy épületet fosztunk ki, addig lenn az utcán bárki láthatatlanul ballaghat.


A csapat még mindig keresi a tökéletes egyensúlyt a nagy és túl nagy, valamint a sűrű és a túlzsúfolt terepek közt. Akár hatvannégy játékos is bejelentkezhet a szerverre egy időben, így a játékosok magányosnak is érezhetik magukat, mégis egy közösség fontos részét képezik. Kétségtelen, hogy az óvatosak a rengeteg törmelék, növényzet és hulladék közt könnyen el tudnak bújni, a veszély mögüled leshet rád, anélkül, hogy tudnál róla.  Egy ideiglenesen összeállt idegenek társasága akár egy barátság kezdetét jelentheti, egy összeszokott brigád, akár hosszú hónapokon át eredményesen működhet. A játékosok szabadon kereskedhetnek egymással, vagy akár orvul el is lophatják egymástól a készleteket. Ha két egyén összefut, lehet, hogy barátságosan üdvözlik egymást és/vagy fegyvert rántanak – folyton jelenlévő feszültséget teremtve. A beépített voice chat nagyban segíti a kommunikációt, nem szükséges hozzá egy külső program (Teamspeak) megléte.


Egy túlélő vagy egy csoport megtisztíthat egy épületet, netán egy emeletet, amit aztán foggal-körömmel védhet az ellenségtől, ott aztán tábort verhet, mindaddig, míg van ereje arra, hogy megtartsa. A legerősebb játékosok akár egy egész irodaházat, vagy felhőkarcolót is birtokolhatnak, biztonságban élhetnek az utcák felett. Amikor visszatérünk a játékba, ott folytathatjuk a kalandot, ahol legutóbb kijelentkeztünk. A biztonságérzet megteremtése elsődleges, kell egy hely, amit otthonunkként tarthatunk számon, álomra hajthatjuk a fejünket, és az összegyűlt készleteket tárolhatjuk. Értelemszerűen fel kell készülnünk arra, hogy soha nem lesz nyugtunk, őröket kell állítanunk, míg a többiek portyára indulnak. A lőfegyverekkel csak a leleményesek rendelkeznek, ne lepődjünk meg azon, hogy kezdetben házilag barkácsolt szúró- és vágófegyverekkel kell beérnünk.


És ott vannak a szörnyek, melyek szerencsére nem elcsépelt zombik, hanem teljesen újnak tekinthető mutánsok. A lények főként a hangok alapján tájékozódnak: ha túl nagy zajt csapunk, egyből rájönnek, hogy hol vagyunk. Ami bizony baj, elvégre erős, agresszív és borzalmas ellenségek, képesek teleportálni a térképen bárhova, természetellenes sikolyokat eregetnek, s a legvártalanabb pillanatban tűnnek tova, majd nem sokkal később a hátunkba kerülnek. Nem lesz könnyű eltalálni őket. Azt a fejlesztők is elismerik, hogy nem csupán egy szimpla online játékkal van dolgunk, hanem egy vérbeli horrorral; tudatosítani akarják bennünk, hogy „van valami odakinn”, ami veszedelmesebb az embernél is. Folyton attól parázunk majd, hogy vadásznak ránk a némán meredező törmelékek közt. Mi van akkor, ha már összefutunk a mutánsokkal? Próbálhatunk elfutni, de nem lesz könnyű, mivel a teleportálással üldözőbe vesznek. Ha nem nézünk hátra és futunk és csak futunk, akkor van esély rá, hogy megússzuk a találkozást.


A Netherben találunk dedikált szervereket is, ahol akár hardcore módban is nyomulhatunk, így akár egy-két golyótól is padlót fogunk. A szervereket részletekbe menően beállíthatjuk, kitérve a kezdőfelszerelésre és bármire. Karaktereink egyébként tapasztalati pontot szereznek és fejlődhetnek is, ám a szerepjátékos elemekről még mélyen hallgatnak a srácok. A Phosphor persze nem ül a babérjain a munkálatok során, a fejlesztésbe bevonja a közösséget is. Az ígéretek szerint a zárt bétateszt még az ősz folyamán kezdetét veszi, meghallgatják a játékosok visszajelzéseit arról, hogy mi működik a Netherben és mi nem, s ez alapján készítik el a végleges verziót. Így nem fordulhat elő az, hogy olyan funkciók kerülnek a játékba, amely nem tetszik a közönségnek, a stúdió munkatársai tudják, hogy nem kell bigottan ragaszkodni a tervekhez, úgyis minden a gyakorlatban forrja ki magát.


Ha minden simán halad, jövőre újabb remek MMOFPS-sel gazdagodunk. A posztapokaliptikus címek rajongói el lesznek kényeztetve, a DayZ és a Survarium mellé simán befér a Nether is – azt majd a játékosok eldöntik, hogy melyik produktumot részesítik előnyben hosszú távon is. Vélhetőleg a free-to-play modellről lemondhatunk, a jelek szerint a játékért egyszer kell fizetnünk, ami után addig nyomulunk, míg tetszik. Kíváncsiak vagyunk, hogy találunk-e benne mikrotranzakciós rendszert, s azt, hogy vajon mennyire befolyásolják a játékmenetet. Számos kérdés még nyitva áll, remélhetőleg az ősz folyamán választ is kapunk rájuk. Addig pedig egy jó tanács: mindig nézz a hátad mögé, elvégre a romok között ezernyi veszedelem lappang. A bétára ezen a linken tudsz jelentkezni.

Cikkünk a PC Gamer előzetese alapján készült.

Kapcsolódó cikk

7.
7.
AnimeWarlord
Vártam már egy ilyen címre. Telitalálat.
6.
6.
DON GONDOCS
5 képen a feszítővas, Valve szégyeld magad hogy nem jön a messiás fps-ed.
4.
4.
hangulatos az ismertető, de a múltkori gameplay alapján nem túl meggyőző a cucc. bár ha jól emlékszem, az még pre-alpha volt.
3.
3.
Bogoj
nem szoktam ilyenekkel játszani, de ez tetszik.
viszont felmerült bennem a kérdés, hogy ha kijelentkezem, akkor a többiek nem tudnak tovább játszani? merthogy az van a cikkben, hogy később ugyanonnan folytatom, ahol kiléptem.
mi van, ha a többiek tovább játszanak, és az ellenséges horda elfoglalja az irodaházat, amiben élünk? akkor az ellenség gyűrűjébe térek vissza újra bejelentkezéskor?
vagy ez csak nekem probléma, és van rá megoldás?
2.
2.
Elyas
Jònak jó(nak) tünik de ez nem MMO ha max 64 ember mehet fel.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...