Jason
West és Vince Zampella miután angolosan távozott az Activisiontől – az esetet
mindenki ismeri, aki csak egy kicsit is elmerült az iparág hátterében - kompromisszumoktól
és kiadó nyomástól mentesen rakták össze a Titanfallt az új stúdiójuk, a
Respawn Entertainment színeiben. Olybá tűnik, hogy a Call of Duty atyjai
maradtak a kaptafánál (pontosabban csak az egyikük, hiszen West idő előtt lemorzsolódott): egy pörgős shooter sírt fel, melyben relatíve behatárolt
pályákon zakatol a mészárszék, 6v6 felállásban, mert a kevesebb néha több. Mégis olyan apróságok teszik üdévé,
amik miatt teljesen szokatlan élményben lesz részünk. Ha eddig szkeptikusan
álltál a produktum előtt, nem tudtad hova tenni, vagy attól féltél, hogy a
régi, jól bejáratott címek mellett nem tud forradalmat szülni, akkor
megnyugodhatsz. A Respawn zsigeri profizmussal egy letisztult címet tett le az
asztalra, amely egy hónappal a végleges változat előtt is kellően
hívogató és polírozott, mint a szűzlányok genitáliája.
Mi
a PC-s verziót teszteltük, a 12 gigabájtnyi adatmennyiség alig több mint fél
óra után vándorolt a merevlemezünkre az Originen keresztül. Elsőként egy tréningen
veszünk részt - olyan az egész, mintha egy Portal-szerű szimulátorban lennénk.
Az irányítás sajátosságai mellett a gyalogos harc fortélyait sajátítjuk el a
negyedórás oktatómódban, majd egy titán botkormánya mögé is bepattanunk. A
szimulált csatatereken persze korántsem olyan kihívással szembesülünk, mint
éles körülmények között, ám illendő végigrágnunk magunkat rajta, hiszen a
Titanfall szerencsére összetett: mintha a Mirror’s Edge és a CoD
szerelemgyereke lenne, és a féktelen orgiába beszállt volna a Mechwarrior a hatalmas egylövetűjével. Az biztos, hogy a volt Infinity Ward-os fenegyerekek értik, hogy kell összerakni sci-fi lövöldét. Parkour-elemek és robotok, egy játék, ahol sebesség és erő van a motorháztető alatt.
Az
irányítás sima, még a többméteres akadályokat is leküzdhetjük, ha megnyomjuk
kétszer az ugrás gombot – hála a hátunkra szerelt jetpacknek. Ezen kívül olyan
fürgén futunk a falakon, hogy azt még Perzsia Hercege is megirigyelhetné. Habár
a pályák nem túl nagyok, de vertikálisan nem leszünk határok közé szorítva: a
romos épületek tetejére szökkenhetünk egy szempillantás alatt, megannyi
búvóhelyet keresve magunknak, annyi lehetséges útvonal és gócpont létezik, hogy
pár óra játék után sem tudtuk mindet megjegyezni. A korai változatban két pálya
kapott helyet: az Angel City, amely egy hamisítatlan városi pálya, illetve a
Fracture, melyben a zöld és a barna színek dominálnak, a vegetáció dús, de az
elhagyatott bányatelepen rengeteg a búvóhely és a rejtett alagút. Meg nem
erősített híresztelések szerint a végleges változat 14 térképet tartalmaz majd.
A
főmenüben szabhatjuk testre pilótánk és titánunk felszerelését, ugyanitt
érhetjük el a multiplayer szekciót, illetve a részletes statisztikánkat.
Módosíthatjuk elsődleges és másodlagos fegyvereinket, de ezen felül lesz egy
anti-titán alkalmatosságunk is, hogy mégse kelljen szembenéznünk az ellenséges
mechákkal egy szál géppityuval. Ezen kívül két perköt választhatunk magunknak,
illetve a lőszer típusát is meghatározhatjuk, de lesz egy különleges
képességünk is – összesen háromféle loadoutot állíthatunk be magunknak. Nyilván
a béta még erősen leredukálja a lehetőségeket – a 14. szintig fejlődhetünk
benne, ám minden szintlépéskor egy-egy újabb megnyitható különlegesség üti a
markunkat. Kezdetben feloldjuk szépen a karakterosztályokat és a
titántípusokat, majd jöhetnek a kiegészítések. Ha kellőképpen belerázódtunk a
játékba, rágyúrhatunk kihívások teljesítésére is. Egy külön menüben érhetjük el
az aktív Challenge-eket., ahogy haladunk a karrierünkben, úgy több száz bónusz
célt abszolválhatunk. Mindig hajt előre valami, mindig van értelme egy újabb
meccset lenyomni.
A netkód már most is stabil: a matchmaking pár másodperc talál nekünk játszótársat, szerencsére laggal sem nagyon találkoztunk, igaz, mi jobbára a zárt időszak alatt hetvenkedtünk. A
bétában három játékmódot próbálhattunk ki: az Attrition a Team Deathmatch helyi
megfelelője, mindkét oldal – a Frontier Militia és az IMC – célja az, hogy
lemorzsolják az ellenség erőit, megadott időn belül a legtöbb pontot gyűjtve. A
Hardpoint a Domination-hoz hasonló kontrollpont foglalósdi és megtartósdi.
Csapatunknak a térkép három pontját kell az fennhatóságunk alatt tartanunk, ami
egyáltalán nem könnyű, tekintve, hogy a rengeteg alternatív útvonal miatt lehetetlen minden oldalról védeni. A Last Titan Standingben már
rögtön a mérkőzés elején kapunk egy titánt, s az a csapat nyer, akinek az
utolsó ép titánja marad a kör végére. Ha idő előtt fűbe harapunk, csak akkor
éledünk újjá, ha új kör kezdődik. Ha herótod van a gyalogos harctól, akkor
imádni fogod azt a játéktípust.
A
Titanfallban összesen 12 emberi játékos esik egymásnak, pluszban az M.I. által
irányított botok (minionok) is. A meccsek elején rendre egy szállítóhajóból
ugrunk a pályára, a feeling óriási: a hangfalakból egy futurisztikus háború
bontakozik ki, a képernyőn űrhajók cikáznak az égen, folyamatosan zakatolnak a
fegyverek, a katonák ide-oda ugrabugrálnak a földön és a falakon. Elsőre kicsit
keszekusza az egész, s nem tagadjuk, kezdetben sokszor padlót fogtunk Pár
mérkőzés után viszont ráérzünk az ízére, előjönnek a berögzült fortélyok,
s azon kapjuk magunkat, hogy a kezünk hamarabb cselekszik, mint azt kontrollálni
tudnánk. Na és a botok? Teszik a dolgukat, de semmi több: a tudást tekintve
érezhető különbség van köztük és a hús-vér játékosok között, de levadászásuk
instant sikerélményt ad, s remekül kitöltik a hézagokat. A narratíva kellően
összetett ahhoz, hogy a mérkőzés lényegi része után egy kis levezetéssel is
szembesüljünk: a vesztes csapat még életben maradt tagjai az evakuációs
hajóhoz menekülnek, míg a győztesek arra törekednek, hogy ezt megakadályozzák.
S
akkor ejtsünk szót a lövöldözős játékok, de úgy általában az akciójátékok
legbrutálisabb, legokosabb és legaddiktívabb fegyveréről, a Smart Gunról, amely
a Titanfallban debütál. Van itt persze gépkarabély, sörétes és minden kötelező darab, de komolyan mondom, mellette minden mordály elbújhat! Ez az
apró, de veszélyes szörnyeteg, lényegében automatikusan becélozza az
ellenfelet, akár többet is, elég csupán a célkeresztet az ellenfélen tartani pár másodpercig, majd egyszer meghúzni a ravaszt, s az áldozataink úgy hullnak el, mint a
legyek. Az egyik emlékezetes húzásom is a Smart Gunhoz köthető: egy szűk
alagútból támadt az ellenfél csapata, úgy merészkedtek elő a nyílt térre, mint
a patkányok a süllyedő hajóból. Lehettek négyen vagy öten. Nem számítottak rám,
villámgyorsan elébük teremtem, de nem kezdtem ideges akcióba, folyamatosan
oldalazva és ugrálva a tömeg közepére céloztam. Néhány iszonyatosan hosszú
másodperc után sikerült az összest kijelölni, remegve húztam meg a ravaszt és
mindenki eldőlt. A szomszédos épületből még többen özönlöttek, rohantam
feléjük, meglepődtek, idegesen forogtak körbe-körbe – egyiket a másik után
intéztem a Smart Gunnal, pedig csak hetykén tartottam feléjük a fegyvert. Vagy nyolc-tíz ellenfelet intéztem így el,
mire én is fűbe haraptam, a torkomban dobogott a szívem, régóta egyetlen játék
sem nyújtott ekkora élményt, mint a Titanfall.
Uszkve
két perccel a spawnolás után máris elérhetővé válik a saját titánunk, melynek
típusát a meccs előtt kell kiválasztatnunk. Páncélzatuk, fegyverük más és más,
ám hamar megtaláljuk a saját kedvencünket a háromféle behemót közül. Nem kell
egyből belepattanunk, használhatjuk Guard-módban is, ilyenkor a titán azt a
területet védi, amit megadunk neki, s minden olyan ellenfelet likvidál, aki a látómezejébe
kerül. de utasíthatjuk, hogy kövessen minket, s likvidáljon mindenkit, aki
keresztezi az utunkat. Szerencsére a mesterséges intelligencia jól muzsikál,
könnyen lehet, hogy akkora noobok vagyunk, hogy a gépi titán több pontot szerez
nekünk, mintha mi irányítanánk manuálisan. Persze az igazi szépség az utóbbi
esetben mutatkozik meg, egy ideig szinte legyőzhetetlenek leszünk, még akkor
is, ha egyidejűleg fél tucat gépóriás cikázik a pályákon. Szórjuk a rakétákat,
fogócskázhatunk a többi robottal, eközben a gyalogosok sem unatkoznak,
záporoznak felénk a golyók, zavarják a látásunkat, legrosszabb esetben
kikaphatnak a cockpitből. Ha nagyon elfajulnának a dolgok, még a robbanás előtt
katapultálhatunk. Naná, hogy a titánok sem olyan erősek, mint azt kezdetben
hittük: ha egy profi brigád ellen küzdhetünk, nem telik el egy-két perc, s a sebezhetetlennek gondolt masina elfüstöl alattunk. Kezdők számára azt
tanácsoljuk, hogy felesleges begyalogolni a küzdelem sűrűjébe, titán ide, vagy
oda. A háttérben meglapulva, ki-kikacsintva is lehet osztani a frageket.
Vizuális
szempontból a Titanfall makulátlan: el sem tudjuk hinni, hogy az aggastyánkorú
Source Engine hasít alatta, agyoneffektezett, mégis letisztult látványvilággal
van dolgunk. Bár a tereptárgyak rombolhatósága picit hiányzik, legalább
sebességgondunk nem volt: egy négymagos AMD-proci, 4 GB RAM és egy Geforce GTX
660 társaságában betonbiztosan hozta a 60 fps-t maximális beállítások és 4-szeres anisotropic filtering mellett, pedig van vagy két hónapja, mikor utoljára
drivert frissítettem. Garantálhatjuk,
hogy a Titanfall multija nem csupán a futókalandjaid sorát erősíti majd, hanem
rá fogsz kattanni: a remek szintező rendszer és a kihívások folyamatosan fenntartják
az érdeklődést - akár évekig is. Emellett az online FPS-ek evolúciójának egyik
újabb lépcsőfoka készül: a titánok szerepeltetése, a botok bevonása alaposan
csavar egyet a recepten, nem beszélve a világbajnok Smart Gunról, amely egy
csapásra maga mögé utasítja a modern shooterek fegyverfelhozatalát
használhatóság és fun-faktor tekintetében. Van még hiba persze, egymásba ragadó karakterek, furcsa fizikai bakik, de ez senkit nem érdekel, mert béta, ugye. Nem tagadjuk, remekül elszórakoztunk a
bétával, mindenkinek csak ajánlhatjuk, főleg úgy, hogy immáron teljesen nyitott
az érdeklődök előtt. A Titanfall március 13-án jelenik meg PC-re és Xbox
One-ra, míg március 28-án Xbox 360-ra is.
Kapcsolódó cikkek
helyetted célozz és one shotból öl? ehhez jön, hogy egyszerre több targetet befocusál? lehet kipróbálva más véleményen lennék, de ha ilyennel szedne az ellen, tuti ragelnék :D
Maradok single player és egy 7-esre értékelem ezt az egész jó próbálkozást. :)
A grafikát mega giga maxra húztam úgy eléri a középszar szintet :D de hát ugye nem minden a grafika ezért megbékéltem vele.
Játékmenet COD felspécizve titanokkal meg pár speckó képességgel meg falon futás,ugrás... szerintem atom hangulatos mikor lehívod a titanod és belevetődsz aztán adod neki ezerrel :D
Összességében nekem bejött a játék de azért az árat elég rosszul lőtték be. Majd ha ilyen 4-5k lesz lehet ránézek.
Lehet azért mert elszoktam a PC-től és konzolon sokkal lassabb a játékmenet multiban, de nekem túl gyors volt. Néha azt sem tudtam hol vagyok, sőt néha azt sem tudtam az ellenfél hol van úgy pörögtünk :D
ww.ign.com/videos/2014/02/12/how-good-or-bad-is-titanfalls-ai
Igaz valószínűleg még a 30 fps-t sem ütöttem meg, de azért lehetett élvezni.
3 GB RAM-al ennél már csak jobb lehet.
És a végére még: 14 pálya és pár játékmód. Nekem nagyon hiányérzetem van, remek szórakozás ez a lövölde de a teljes árért meg majd a n+1 dlc-ért kiadott pénz szerintem nem áll arányban egymással.
Bar azert az tesztben eleg sok helyesirasi hiba van zoenn, nehe rossz volt olvasni. Siettel a megirasaval, hogy minel hamarabb tudd tovabb nyomni a jatekot mi ?:D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.