GRID Autosport teszt

  • Írta: Daks
  • 2014. július 18.
  • grid autosport, teszt, xbox 360
Link másolása
Értékelés 8.9
Hetvennyolc autó, huszonkét helyszín, és több mint száz verseny. Harmadik részéhez érkezett a Codemasters legújabb legendája, a Forza Motorsport és a Gran Turismo jövőbeli kihívójaként egyre nagyobbra és erősebbre dagadó GRID.

Fejlődés, kitartás, szellemi és testi átalakulás. A nagyokhoz felnőni nehéz feladat, a Codemasters viszont egy újabb lépéssel közelebb került ahhoz, hogy kedvenc játékát ne az igénytelen arcade címek között tartsuk számon. A GRID Autosport magasabb sebességfokozatba kapcsolt, a siker viszont még messze van, a kanyaron innen a riválisoknak még a füstje se látszik. Pedig jó az irány. A játék levetkőzte a Need for Speed fekélyes örökségének minden giccsét, a tűzijátékos csicsának vége, a főszerepet ezúttal a profi autóversenyzés kapta. Történet sincs. Csak mi. És a lóerők.



A GRID Autosport karrierjében névtelen hőst alakítunk. A világ a lábunk előtt hever, megkaptuk életünk szerződését, már csak bizonyítani kell, a játék öt stílusban enged rajthoz állni. A túraautók bajnoksága olyan kocsikat vonultat fel, mint a BMW 320TC, az ST Focus, a Sierra RS500 Cosworth, a Skyline GTR, a C63 AMG vagy az RS5, míg az éjszakai endurance versenyek kategóriában az Aston Martin N24 Zagato, az Audi R8 LMS Ultra, a McLaren P4, az SLS AMG és a 787B Mazda áll rajthoz. 



A sort az együléses open wheel versenyautók futama követi, melyben kipróbálható az Ariel Atom és az új Caterham, a legnagyobb felhozatalt viszont az import tunerek és utcai kocsik versenye vonultatja fel. Előbbi sztárja a Camaro, a Charger, a Challenger, az S2000, az RX-7, az NSX-R, a Lancer, a Sylvia és a Mustang, míg az utóbbiba olyanok kerültek, mint a Golf R, a Type R, a 1 Series M Coupé, az M3 Coupé, az SL65 AMG Black Series, az Alfa Romeo 4C és 8C, a Vanquish, a Veyron, a McLaren P1, illetve a Köenigsegg Agera R.



A GRID legnagyobb problémája, hogy a hangsúlyt még mindig a versenyzésre helyezi. Ez furán hangzik, hiszen miről is szólna egy autós játék, ha nem arról, hogy ki ér elsőként célba, az igazság viszont, hogy engem ez a legutolsó dolog, ami érdekel. Nem akarom gyorsan kipörgetni a karriert, hogy bezsebelve az aranyérmeket, fáradtan tegyem be a játékot a vitrinbe, én autót akarok vezetni. Boldogan akarom róni a kilométereket, történjen az a Red Bull Ringen, vagy a San Francisco-i belvárosban, hallgatni akarom a kocsi hangját, érezni a kanyarokat, finoman váltani előre és vissza, nem pedig loholni a siker felé. 



A Forza Motorsport és a Gran Turismo ennek nagymestere már, a GRID viszont hiába próbált komolyodni a harmadik évadra, az autóvezetés élményét még nem találta el. Itt minden a győzelemről szól, a játékban csak akkor haladhatunk tovább, ha teljesítjük a szponzorok elvárásait, a kocsit törjük, zúzzuk, csak hogy magasabb pozícióban végezhessünk.



A belső nézet visszatért bár, a bőr redőit és a finom varrásokat viszont hiába is keresnénk, vezetés közben csak egy homályos fekete folt van előttünk. Amolyan tessék, itt a nagy semmi stílusban. A GRID ezzel újabb döfést ejtett vérző szívünkön, hogyan is nőhetne hozzánk kedvenc autónk, ha nem élvezhetjük annak minden részletét.



Félreértés viszont ne essék, a GRID Autosport nem rossz játék. Sőt, kifejezetten jó. A készítőknek bár csak egy évük volt leszállítani a sorozat harmadik felvonását, ezt az időt nem töltötték tétlenül. Elolvasták az összes újságírói kritikát, és figyelték a rajongók minden visszajelzését, a fórumokat, az ügyfélszolgálatra érkező e-maileket, a közösségi oldalak megosztásait, és minden változást értünk tettek. Így lépett előre a játék a fél (negyed) szimulátorok világába, a GRID immáron nem csak a tizenévesek versenyjátéka, hanem a felnőtteké is, fékezni kell benne, visszavenni hazárdőr stílusunkból, finoman adagolni a gázt, és egyenként előzni ellenfeleinket. Lehet taktikázni, utasíthatjuk csapattársunkat, hogy agresszíven vezessen, vagy éppen próbálja a mi malmunkra hajtani a vizet, tudunk beszélni a csapatrádión, ha pedig tévesztünk, akkor használhatjuk a flashbacket, a versenyen nyert pontok tapasztalatunkat, és egyben hírnevünket növelik.



A látvány kellemes, az EGO Engine 3.0 kihozza a letűnő konzolok utolsó erejét, a GRID Autosport számítógép mellett PS3-on és Xbox 360-on debütált, az áttörést az újgenerációs negyedik résztől várhatjuk. Addig is el kell fogadnunk néhány komoly hiányosságot, a játék már a menüben fájdalmasan lassan tölti be az autókat, verseny közben pedig a törésmodell az, ami szemünket kínozza majd, és akkor még nem is beszéltem arról, hogy a pályák legtöbbje az F1 2013-ból lett átemelve gyakorlatilag egy az egyben. Persze kérdezheted, hogy mit lehetne még tökéletesíteni egy teljesen lemásolt Yas Marina Curcuit-en, vagy egy Hockenheimringen, pedig lehet. Mindig lehet előrelépni, sosem szabad megállni ott, ahol kényelmes. Jó hír viszont, hogy a PC-sek letölthetnek már egy ingyenes textúracsomagot a Steamről, ami rengeteget javít az élményen, szebbek tőle az autók, a pályák, és javul az összkép is.



A GRID Autosport izgalmas kihívást jelent a versenyre éhes petrolheadeknek. A játék messze van a Forza Motorsport és a Gran Turismo csúcsminőségétől, viszont aki szeretne egy kicsit komolyabb versenyeken indulni, röhögve pörgeti át a nehézséget easy-ről hardra, és inkább tekint vissza szeretettel a Race Driver: GRID-re, mint a GRID 2-re, az nem fog csalódni. A Codemasters hozta a tőle elvárt szintet, még akkor is, ha a játék csak azért született meg, hogy a generációváltás miatt ne kelljen azonnal kidobni az EGO 3-at.

35.
35.
Seggeszkexkluzív
Hát szerintem egy nagyszerű verseny játékot kaptunk, sok pálya auto verseny. Valaki tud mondani hasonló játékot?
34.
34.
Heisenberg
Ehhez van online kód, nagyon fontos lenne:)???
33.
33.
pecek
Hááááát....napokban próbáltam ki ezt a játékot, és nem is lenne rossz, mert jó ezeket a kocsikat vezetni, pálya tényleg kevés van benne, kocsira nem mondanám, hogy kevés, mert állítólag vagy 80 kocsi van benne, viszont, lehet velem van a baj, de ahogy elkezdtem vele játszani kb. 10 perc után azon kaptam magam, hogy rohadtul unom, számomra ennek a játéknak semmi hangulata nincs valahogy, nem értem miért, mert lényegében minden megvan benne ami egy jó autós játékhoz kell. Belső nézetet én is nagyon hiányolom, mert amilyen belső nézetet csináltak, akkor már vehették volna a fáradtságot, hogy kipofozzák. 10%használta csak a belső nézetet? jaaaah...hát erre csak annyit tudok mondani, hogy a való életben se úgy vezeted az autódat, hogy kívülről nézed. Na mindegy....DE ami számomra a legnagyobb csalódás ebben a játékban az az AI és a szabályrendszer, egyszerűen siralmas és kataszrófa. Az AI egy rohadt agresszív vak, kb. nincs olyan kanyar, hogy ne lökne ki...és miért? Azért, mert rohadt szarul van megcsinálva, Te akár 240el is belemehetsz az AI-ba, Ő megy tovább ugyanúgy, Ő épphogy hozzád ér, már ki is csúszol a pályáról, de fordítva....WTF, nekimész az AInak oldalról, vagy bárhogyan, úgyis Te csúszol ki, mert Ő totál ugyanúgy megy tovább minden gond nélkül. Bevennél egy kanyart de véletlenül kicsit megcsúsztál? Jön az AI, véletlenül se fékez, belédront 200al, szarrá törik a kocsid, Ő meg se inog. Szabályrendszer? Ugyan minek...1 kerékkel vagy a füvön már megbüntet, kilök az AI szokás szerint és emiatt vágod le véletlenül a pályát, persze, h akkor is Téged büntet meg. Siralmas ez a játék. Az első rész volt a csúcs, de ez még nyomokban sem tartalmaz Gridet.
32.
32.
kpal
Jó jó de az elsőt se mulja felül. Annyira gáz túlvan bonyiltva a online rész , minek Recenet és hasonló dolgok .
31.
31.
Wolverine
Nekem mindig is az első Grid lesz az igazi, abba minden frankó volt és 2008-ban az igencsak felrakta az i-re a pontot, olyannyira h még mai napig is megállja a helyét, persze ebben az is közrejátszik, hogy a Codemasters nem nagyon tudott rátenni az első rész érdemeire a folytatásokkal. Eltelt azóta 6 év és gyakorlatilag nem kapunk többet semmivel, sem grafikailag sem játékélményben, az engine-ről már nem is beszélve.
Összeségében én azt mondom, hogy jó-jó, de 6 év elteltével az ember már többet várna..
30.
30.
gegisz13
Az a baj, hogy a Codiesnek már magának is sikerült beadnia, hogy ez egy jó játék. Nagy gond lehet náluk, ha arra nem képesek, hogy elővegyék valamelyik régebbi játékukat, és megnézzék, hol rontották el.
29.
29.
shatterhand
#25: Az egyik baja,hogy túl sok sorozat van benne. Bár a DTM3 (vagy máshol TOCA3) 10éve ezt is meg tudta oldani, mert ott rendesen lehetett szezont is nyomni ennek ellenére. Most meg szimplán van benne minden, de csak annyi,hogy körözzünk párat és kész.
A versenyen kívüli hangulat nekem is hiányzik. De nem csak itt. Gran turismo is egy nagy üresség ebből a szempontból: üres boxutca, nulla izgalom a nézőtéren, verseny után sincs semmi.
28.
28.
gegisz13
Szerintem a Codemasters a Dirt 1-2 és Race Driver Grid korában volt fénykorában (Mármint abban a generációban). Ezekben a játékokban valami már a kezdettől megfogott, és motivált, hogy menjek tovább a következő versenyre. Nem volt bennük annyi autó és pálya, mint a mostani Gridben, de cserébe kaptunk egy zseniálisan felépített karriermódot nagyszerű hangulattal és eredetiséggel, ami ebből hiányzik, de nagyon.
27.
27.
KopyAti
Én nem pontozgatok, mert az szubjektív. Nekem tetszik nagyon.
26.
26.
DON GONDOCS
#25: +1 Teljesen egyet értek, kell valami motivátiós erő a játékban hogy lekössön, persze egy autós játékban eléglenne az új autók feloldása de itt még az is kevés.
25.
25.
herlius
Azért simán megérne egy misét az AI is. Értem én, hogy az első részben síkhülyék és teljesen ártalmatlanok voltak az ellenfelek, de ezzel a résszel sikerült a ló túloldalára átesniük az alkotóknak. Az az ember érzése vezetés közben, hogy az ellenfelek csakis a mi totális megsemmisítésünk miatt vannak a pályán (még a csapattársunk is!!!). Ráadásul az agyatlan büntetési rendszer még olyankor is kiosztja a büntit, ha teljesen vétlen vagy a szituban (pl valaki szándékosan leterel a pályáról). Ez azért számomra messze áll az ideálistól és talán ez a játék legnagyobb negatívuma. A másik kellemetlen meglepi az volt, hogy nincs saját garázsunk, és ezzel együtt nagyon kevés az autóválasztási lehetőségünk az egyes futamsorozatokhoz. Sokszor 6-7 futamot is lenyomunk ugyanazzal a kék Focus-al, amit a játék alapból felajánlott. A versenyek végén hiányzik az a felemelő érzés, hogy igen, megcsináltuk, én és a SAJÁT kocsim, az egésznek valahogy egy totálisan üres bérautó-feelingje van. Nincs semmiféle díjazás, semmi komoly cél vagy késztetés, ami a játékos érdeklődését akár 1 óra játék után is ébren tartsa. Mégcsak átszínezni sem tudom azt a vacak Focus-t. Körbeérek, megnyerem, újabb 1000XP, újabb szintlépés, újabb futam. És? Ennyi? A vezetési élmény remek lett, de a körítés szvsz 2014-ben már édeskevés.
24.
24.
tupaccc
Nekem tetszik a jatek, csak az zavar, hogy olyan a jatek, mintha en trabanttal mennek tankok ellen. Szinte keptelenes oket kiutni-kilokni. Talan ha 250km/h-val kanyarban fek nelkul osszejohet, hogy kicsit kicsuszik az ellenfel 1masodpercre a fure, de akkor az en kocsimbol semmi se marad :-) Nem ertem en ezt. Ok, hogy nem kell a jatekban szemetkedni, de ott a kiraly toresmodell, erre ra tankok ellen megyek...
23.
23.
shatterhand
#20: Grid2ben tobb fizika volt mint az 1ben. A G1 egy jo kis arcade cucc volt es kesz.
22.
22.
drat576
Akinek nem tetszik a pontozás az nem veszi figyelembe. Akit meg jobban érdekel a dolog, az elolvassa a teljes cikket.
21.
21.
Lizard0828
Az egy dolog, hogy maga a játék nem tetszik nektek....,de van nektek szemetek, meg fületek?! Ronda és szarok a hangok? WTF Ti mi a fa*al játszatok? mert , hogy nem a Grid Autosport-tal az tuti XD
20.
20.
PAtr0n
#14: Ott a pont! Bár ezt még nem próbáltam, azért a teszteket olvasgatva az lejött, hogy a fostalicska 2-től azért jobb lett! Ki fogom próbálni mindenképp.
Viszont a megváltást talán a 4-től várhatjuk majd. Ha visszatérnek az első rész által kitaposott gyökerekhez, szebb grafikával, több autóval, több pályával, és azonos fizikával, akkor én 10 pontot adok rá!

Szimulátor majmolók: A grid 1 azért volt üde színfolt, mert bár félarcade volt, nagyon érezhető volt minden egyedi tulajdonsága az autónak, ami a törések hatására folyamatosan változott. Ne várjátok minden autós játéktól, hogy valóság közeli fizikával dolgozzon! Anno a Grid 1 megmutatta, hogy kell vegyíteni az adrenalinpumpáló játékmenetet, valóság közeli fizikával.
19.
19.
Angelwing
karrier mód nagyon gyenge lett,grafika is ratyi HD extrában is.unalmas szar lett.1 az etalon még mindig!
18.
18.
KőbányaKispest
#16: Értettem főnök, így lesz!

16.
16.
sloth
#3: Okoska, képzeldd, pontozás alatt van egy cikk is, de nehogy elolvasd, inkább kommenteld a hülyeséged.
Ez úgy kb mindenkinek szól.
14.
14.
sunstreaker
Nem értem, miért nem lehet egy GRiD 1 - et csinálni megint, jobb grafika, más pályák - városok, helyszinek, és persze újabb kocsik, és plusz versenytipusok, pl a lemans - t azt nagyon hiányolom, nagyon szerettem azt a versenyt, itt is lehetne egy 24 perces verseny
13.
13.
shatterhand
grid1-hez kepest ez mar szimulacio:) Gridbol lett egy full versenysorozatos jatek. Magyarul visszatertek a regi toca-hoz. Nekem a ps2es Race driver ugrik be.
Nem rossz de ez most ilyen oszver lett. Grid az maradjon grid es szarja le a sok szimulatorra asitozot. Pont emiatt ment felre a sorozat.
12.
12.
Falcon
#2: a dirt -től én is félek ...mára a codemasters egy nagy nulla ontja magából a selejteket a mélypont a belsőnézet ki spólása onnantól tőlem egy forintot se látnak megfogadtam
11.
11.
Drought
10.
10.
kristof97
#9: Egy kisebb negatív csoda lett volna, ha rosszabb lett volna a 2nél.
9.
9.
KeXxX
A belső nézet tényleg szar de a többivel nincs gondom. Nekem tetszik, jobb lett mint a 2.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...