Valljuk
be, a sorozat legutóbbi, 2012-es darabja, a Silent Hill: Downpour nem igazán
öregbítette a széria hírnevét. Bár tisztességes iparosmunkának számított, a
Silent Hill igazából a második és a harmadik rész tájékán élte a fénykorát. A
Konami viszont emelte a tétet, rájött arra, hogy megfelelő gondoskodással a
Silent Hill újra a régi fényében ragyoghat. Pedig a megoldás végig ott volt az
orruk előtt a Metal Gear Solid atyja, Hideo Kojima személyében. A mester
korábban egy percig sem titkolta, hogy szeretne Silent Hillt készíteni, ám a
folyamatban lévő munkái miatt eddig a projekt talonban volt. Egy másik nagy név
is bábáskodik a játék felett: ő a mexikói filmrendező, Guillermo del Toro (a
Faun Labirintusa, az Ördöggerinc és a Tűzgyűrű direktora). Az úriember már évekkel
ezelőtt be akart törni a játékiparba az INSANE-nel, ám a THQ csődje miatt a cím
vakvágányra futott. Elképzelni sem tudjuk, hogy a két mester mit fog kihozni az
alapanyagból. Egy biztos: a P.T.-t végigjátszása alatt olyan hideglelős
élményben volt részünk, amire már évek óta nem volt példa.
Összeesküvések
mindenhol
Akik
nyitott szemmel követték végig a demót, azok több érdekességre is
rábukkanhattak. Alapesetben egy két folyosóból és pár szobából álló, folyton ismétlődő
lakásban bolyongtunk, egy összetépett, édesanyánkat (?) ábrázoló fotó darabkáit
szedtük össze, miközben bizonyos időközönként egy rút tekintetű szellemasszony
hozta ránk a frászt. A falakon függő képek, ábrák és feliratok
szemrevételezésével nagyjából összeállt a mozaik, ám az igazság mibenléte még így
is képzeletünkre lett bízva. Találgatni bizony muszáj, végtére is ez volt
Kojimáék célja a P.T.-vel. A Redditen máig pörög a téma, a rajongók egészen elképesztő
elméleteket gyártottak a Silent Hillsszel kapcsolataban. Kezdjük az általános
dolgokkal: Kojima és del Toro mellé, a sorozat komponistája, Akira Yamaoka is
csatlakozni fog. Bár a demót belső nézetből irányítottuk, a végleges játékban választhatjuk
a TPS-nézetet is, ugyanakkor egy-két szakaszban kötelező lesz a belső nézet. Tudtátok,
hogy a P.T. borítójához használt képet az egyik fejlesztő a saját udvarának
hátsó részében lőtte? A porta egy kísérteties erdő szélén áll. És azt is, hogy
a stúdió neve, a 7780s valójában a japán Shizouka szóra utal, jelentése
körülbelül „Silent Hill” + az "s" betű? Shizouka régió a valóságban is létezik a szigetországban
– területe 7780 négyzetkilométer. Ugye-ugye?
A
teaserben többször is feltűnik a 204863-as szám. Mint azt tudjuk, a szám
megegyezik Kojima születésnapjával (1963. augusztus 24.), de van itt még más
is. Ha rákeresünk a számra a Google-ben, erre a weboldalra bukkanhatunk. Ez a szám egy Populus Trichocarpa
(PT) nevű növény genetikai információinak összességét takarja. Valójában ez egy
roppant gyakori fafajta az Egyesült Államok északnyugati részén. Lehetséges,
hogy a Silent Hills ezen a területen játszódik? Washington például kiválóan alkalmas
lenne az esős, ködös és erdős atmoszférához. Mivel a Silent Hills cím többesszámot takar,
így a történet is egyszerre több univerzumban vezethet végig minket. A P.T-ben
elhangzik erre egy pár utalás, például: „Csak én vagyok én, biztos vagy benne,
hogy egyedül te vagy te?”.
Egy
család tragédiája
Néhány
játékmeneti érdekességgel is találkozunk a demóban (vigyázz, erősen
spoilerezünk!): amikor a fürdőszoba ajtaja bezárul, a lakás újra resetelődik, menjünk
vissza oda, s láthatjuk, hogy egy nyurga, groteszk alak áll a folyosón, aki
tisztára úgy néz ki, mint a piramisfej. Továbbá az ajtó felett a falon a Lisa
név van felfestve, amely lehetséges, hogy az első Silent Hillben szereplő
nővérre, Lisára vonatkozik. Elképzelhető, hogy a Silent Hills Lisa férjének
háttértörténetét meséli el, vagy legalábbis egy külön sztoriszál erejéig az
1970-es években – ekkor találkozott a fiatal Dahlia
Gillespie a Renddel. Valószínűsíthető, hogy a lakásban található fotókon
nem is a tragikus sorsú nő és férfi látható, hanem Lisa apja és anyja.
Az
előszobában található rádióban be is mondják, hogy egy őrült apa megölte a
gyermekeit, majd főbe lőtte, vagy felakasztotta magát. A család élete félresiklott:
a férfi munkanélküli, részeges alak, a feleség részmunkaidőben vállalt állást.
Az apa, amikor szörnyű tettét elkövette, hisztérikusan egy számsort (204863)
kántált. Nagyon is elképzelhető, hogy a Silent Hillsben mi alakítjuk az őrült
apát, azaz Lisa férjét. A démoni nőalak pedig – aki a P.T.-ben jó párszor
feltűnik – a gyermekeink anyja, azaz a feleségünk. Az már csak hab a tortán,
hogy a főhős arcát a The Walking Deadből ismerős Darylről, azaz Norman Reedusról mintázták. A teória abszolút hihető. Érdemes rádugni a PlayStation 4
kontrollerére a mikrofont is: ha játék közben mi magunk is ismételtjük a
204863-as számot (persze angolul), akkor a lény előbb-utóbb megjelenik és
torkunknak ugrik – próbálja ki mindenki, hatalmas poén! A szellem azt hiszi,
hogy mi vagyunk az apa, aki megölte a családját, és ezért bosszút áll. Az
eseményeket egyfajta büntetésnek is felfoghatjuk: egyszerűen nem tudunk
elszakadni a bűntény helyszínétől, lehet, arra vagyunk ítélve, hogy örökké ott,
vagy Silent Hill utcáin bolyongjunk.
Oké-oké,
de mit keres egy amorf magzat a mosdókagylóban? A válasz egyszerű: ő a meg nem
született gyermekünk démoni formája. Főhősünk ugye gyomron lőtte terhes
feleségét – ezt a rádió híradásából tudjuk meg. Lehet, hogy a szellemek csupán
szórakoznak veled, az is esélyes, hogy Norman Reedus karaktere csak megrekedt egy
kísértetházban, nem is ő a gyerek apja. Viszont a végső puzzle keménysége még a
legedzettebb, kalandjátékokon felnevelkedett játékosokat is megizzasztja.
Miután megtaláltuk az összetépett kép hét darabját, kezdetét veszi az ördögi
lezárás. Természetesen többféle megoldás is elképzelhető, annyi biztos, hogy
kötelező hozzá mikrofon, számolnunk kell a lépéseinket, a csecsemősírásokat és
nevetéseket, a telefon csengését és a kontroller vibrálását – mindezt akkor,
amikor az óra éjfélt üt. Pontos megoldás máig nem létezik, mivel az ördögi
események véletlenszerűen zajlanak le, mindenkinek saját magának kell rájönnie
a titkok nyitjára.
Az
idegenek tréfája?
Egy
kevésbé életképes, de annál figyelemreméltóbb elmélet szerint csupán a földönkívüliek űznek gonosz tréfát a hősünkkel. Nem új keletű dolog az idegenek
feltűnése a sorozatban, gondoljunk csak a Silent Hill II ufós befejezésére, de
szinte minden epizódban találunk utalást az univerzum ismeretlen lakóira. Amikor
a lakás vörös fénnyel dereng, egy svéd nyelvű adás szólal meg a rádióban –
jelenetet angol felirattal is végignézhetjük ebben a
videóban. A lényeg annyi, hogy titokzatos lények jönnek el hozzánk a saját
világukból, a hatóságok tehetetlenek, az emberek bepánikolnak. Természetesen
szellemekről, vagy démonokról is szó lehet, viszont ez egy jópofa kikacsintás a
75 évvel ezelőtt leadott rádiójátékra, a The War of the Worldsre, amit a sok
birka akkoriban tényleg komolyan vett.
Jelenleg
tehát nem sok konkrétummal szolgálhatunk a közelgő Silent Hills kapcsán,
feltevésekből viszont annál inkább kijutott nekünk. Tény, hogy az elmúlt években
még soha nem volt ilyen nagy a hiszti a széria körül, a Konami végre jól
döntött, hogy nem egy huszadrangú csapatnak adta ki a neves frencsájzt, hanem olyan
veteránoknak, akik letettek már egyet s mást az asztalra. Annyi biztos, hogy a
fejlesztés még korai stádiumban van, 2016-nál előbb senki se várjon rá. Még
arra sincsenek konkrétumok, hogy a Silent Hills lineáris, vagy nyitott világú
alkotás lesz-e. Amikor erre Kojimánál rákérdeztek, a designer hárított, azt viszont elhintette,
hogy a horrorjátékot hajtó Fox Engine-t bizony nyitott világú produktumokhoz
tervezték – nem nehéz összerakni. A mester a Tokyo Game Shown beszélt arról, hogy TV-show szerű körítésben gondolkodik.
Az a fej... xD
Amúgy itt egy kép a játékból ami erre utalhat:
http://www.silenthillmemories.net/silent_hills/pt_script/pt_crash_screen_white.jpg
Nos a megoldás (bárki kipróbálhatja, elsőre sikerülni fog) megvárni az éjfélt, amikor szól a harang lépjünk 10-et (1. baba nevetés), majd onnantól ne mozduljunk a bal analóg karral, megjelenik valahol Lisa, (a hangját lehet hallani), és suttogjuk a mikrofonba újra és újra, hogy "Jareth", utána hamarosan megkapjuk a második, (utána még mindig suttogjuk a nevet) illetve harmadik babanevetést, és a kontroller rezegni kezd, még mindig nem szabad megmozdulni, aztán csörög a telefon, menjünk oda felvenni, és kész.
Azt látom, hogy szídod a cikket és nem vagy megelégedve azzal amit a gamekapocs adott Neked. Te mit adsz az oldalnak? Rendszeres támogató vagy? Amennyiben egy szimpla olvasó vagy, aki idejár profizmust követelni ingyen, jobban teszed, ha nem teszed :)
Támogatóként, finanszírozóként, pedig bölcsebb dolog lenne nem nyiltan fikázni azt a helyet ahová a pénzedet "befekteted".
Azzal hogy egy írást, egy munkát ilyen módon véleményezel (amihez megvan persze a jogod) sajnos kihat az oldalra, és az itt dolgozó embereknek is. Olyan megszólalást közvetítesz amire szerintem nem szolgáltak rá. Az rendben van, hogy szerinted nincs elég új információ az irományban, de nem is ez volt a cikk célja. Nem egy exkluzív interjúval van dolgunk. Itt az eddigi infók összeszedéséről volt szó, és ennek ez teljesen meg is felel, e mögött is bizony értékes és kemény munka van. Nem tudom hogy ez mivel árt. Nem egy agyonpénzelt oldalról van szó, hogy minden nap világpremierekkel kápráztassa el az ide járókat. De ettől még rengeteg a jó cikk. Aki nem erre vágyik az keressen más helyet. Sajnálom, hogy neked címeztem ezt, igazából ez egy általánosságba hajló megszólalás szeretett volna lenni. Elnézést.
A helyiek Shizuka-nak hívják, ami nyers fordításban "Silent", ehhez megy az "oka" ami "hill" lefordítva, és így jön ki a Shizuoka-ból a Silent Hill.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.