Mondjuk az utóbbit nem bánnám, lévén a világ legjobb telefonjáról van szó, az viszont már kezd nevetségessé válni, hogy senki nem csinál semmit, csak három, öt, tíz, húsz évvel ezelőtti sikereiből húz újra hasznot. A filmek megkapják a remastered verziójukat, a játékoknak meg felhúzzák egy kicsit a grafikáját, és már mindkettő megy is a polcokra, igazán megnézésre, megvásárlásra érdemes címek meg alig vannak már. Az új Mad Max-film közeledtével pedig itt az alkalom, hogy visszatérjünk a Határvidékre is, megjelent a Borderlands: The Handsome Collection, amely valljuk be, még mindig rohadt jó.
A Borderlands most először teszi tiszteletét PlayStation 4 és Xbox One konzolokon, így a gyűjtői csomag nem csak a legutóbb megjelent két játékot vonultatja fel, de mindezt felújított formában is teszi. Mármint, ha a konzolos verziókat nézzük persze, hiszen aki a játék PC-s verzióját tolta már, annak a The Handsome Collection tényleg nem fog semmi újdonságot nyújtani. Az aranypofával ékesített doboz tartalmazza a Borderlands 2-t, a The Pre-Sequel!-t, illetve minden hozzájuk megjelent DLC-t, köztük az új Claptastic Voyage-t, a felbontás pedig 1080p-re lett emelve, nagyjából azonban ennyi is az egész. És bár a játék PS3-as vagy Xbox 360-as változatából gyártón belül maradva át lehet vinni a mentéseket és beállításokat az új verzióba, a package azoknak lesz most jó vétel igazán, akik valamiért eddig kimaradtak a Borderlands-életérzésből.
A második rész története öt évvel játszódik az eredeti Borderlands után. A messzi Pandora bolygón járunk, ahová a mesés kincsekről szóló legendák négy új Vault Huntert csábítanak, útjuk azonban hamar vakvágányra ér, ezúttal szó szerint. Hősünket irányítva belekeveredünk a helyiek harcába, és miután vonatunkat a rosszfiúk felrobbantják, gyalog vagyunk kénytelenek folytatni felfedezésünket. A játék nagyban hasonlít a Diablóra, ezúttal is hatalmas területeket járhatunk be, harcolni kell és lootolni, csak a témaválasztás, és a kameranézet tér el. Kalandjaink ezúttal egy sokszínű, de annál veszélyesebb sci-fi környezetben játszódnak, rengeteg humorral. De hasonlóan izgalmas a Pre-Sequel! is, mely a Borderlands első és második részét köti össze. Az események itt már a Pandora holdján, az Elpisen játszódnak, a cselekmény pedig a négy ezúttal is új Vault Hunter történetén kívül fényt derít arra, hogy Jóképű Jack miért lett gonosz, és hova tűnt a többi Claptrap. Kedvenc kisrobotunk egyébként itt végre irányítható karakterként is megjelenik (csak imádni lehet őt), de némileg átalakult a játékmenet is: a holdon nincs légkör, és a gravitáció is alacsonyabb, melyeknek köszönhetően utazásunk rengeteg új elemmel bővült.
A játék az új konzolokon is remek élményt nyújt. A képregényes grafika időtálló megoldást jelentett mindig is, csak fel kell húzni a felbontását, és az évek vas fogai már nem is látszanak rajta. A számítógépesek persze csak nevetnek az 1080p-s felbontáson, de egy jó TV-vel panaszunk azért nem lehet rá. Ennél durvább viszont, hogy az akadásmentes futást egyik konzolon se sikerült megugrania a fejlesztőknek, mindkét Borderlands epizód 60 fps-re lett beígérve, a megjelent tesztek viszont azt mutatják, hogy ez folyamatosan ugrál. Az átlagteljesítmény 40 és 60 között van, attól függően, hogy éppen mi történik a képernyőn, a nagyobb csaták akasztják meg mindig a játékot, bár állítólag már úton van egy patch, ami ezen hivatott csiszolni. Akárhogy is, rendkívül idegesítő a dolog, a technikai hibák nem csak az irányítást teszik nehezebbé, de az átvezetők folyamatos képtörésével az élményt is rontják. És akkor a nagyobb erőforrásokat zabáló PhysX-effektek teljesen ki is maradtak a játékból, a durvább elsimításról nem is beszélve.
Újdonság viszont, hogy került a játékokba négyjátékos split screen co-op is. Áthívva haverjainkat a történet teljes egésze végigvihető a segítségükkel, csak arra kell készülni, hogy a játék ilyenkor visszaveszi egy kicsit a grafikát. A beállítások kettőnél több játékos esetén alacsonyabbak lesznek, a sebesség pedig 30 fps-re csökken, ami egyébként az osztottképernyős játékoknál teljesen megszokott dolog, a Gears of War első részét például egy barátommal így vittük végig. Aztán a második rész megjelenése előtt gondoltam, hogy előveszem megint a játékot, és akkor döbbentem rá, hogy milyen szép az egész. Előtte nagyjából lefelezett minden értéket.
A Borderlands: The Handsome Collection a Gearbox Software, az Armature Studio, az Iron Galaxy Studios, a 2K Games és a Take-Two Interactive kollaborációjában március 27-én jelent meg. A második rész 12 milliós eladása bizonyítja, amit mi is tudunk, a sorozat kiemelkedő darabja az elmúlt évek akció- és szerepjátékainak, a Határvidékre visszatérni pedig az új konzolokon is szuper kaland. A csomag értékelése a teljes Borderlands 2 és Pre-Sequel! felvonultatás miatt magasról indul, mindkét játék elképesztő élményeket képes nyújtani. Az első rész hiánya, és a frame-rate drop viszont meghúzza a limitet a „csak jó” sávban. Nem kiemelkedő gyűjtemény ez, mint mondjuk a Halo: The Master Chief Collection. Csak jó.
Szerintem minden gépnek meg van a maga közönsége és ez így jó. :)
A remastered és egyéb gyűjtemények kiadásokat szerintem azoknak találták ki akiknek kimaradt az eredeti játék, hátha így bővített tartalommal megveszik.
Aki kipörgette az eredetit, az nem fogja meg1x megvenni ha csak nem acsi/trofi vadász! ;)
Nekem megvan az első GOTY-ban, a második simában ( mert az elsőből a CL4P-TRAP REVOLUTION-on kívül a többi dlc semmit sem ér... ): így eszembe nem jutna újra megvenni, egyszerűen nyomok egy telepítést Steam-en :)
Nem hadakozás vagy flame generálás miatt, de ha az emberek nem vennének konzolt ( mert minek :) akkor ők is nyomhatnák bármikor Steamen keresztül és megszűnne az összes ilyen platform függő kiadás és remastering ... Vagy legalábbis nagyon lecsökkenne a jelentőségük ( és tényleg minőséget kellene a kiadónak szem előtt tartania, nem a gyors pénzcsinálást ). De ez egy ilyen elcseszett világ, sajnos nem így működik...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.