Game of Thrones: Episode 3 teszt

  • Írta: fojesz
  • 2015. április 27.
  • episode 3, game of thrones, pc, teszt
Link másolása
Értékelés 8.0
Túl vagyunk a Telltale Trónok harca-évadának felén, és örömmel jelenthetem, hogy a harmadik epizód ismét a sorozat egy kiválóan összerakott darabja lett: elkezdett sűrűsödni a Forrester-szósz.

Figyelem! Mivel egyre nehezebb kikerülni a korábbi részek spoilereit, én meg sem fogom próbálni, úgyhogy innentől csak saját felelősségre olvass tovább.

Jobban mondva sűrű volt az eddig is, de a fejlesztők bebizonyították, hogy lehet ezt még tetézni, ráadásul sikerült úgy tálalniuk a fejleményeket, hogy azzal maximálisan az HBO adaptációját idézzék. Ebből a szempontból az első epizód, az Iron From Ice is példásan vizsgázott, a The Sword in the Darkness viszont - ha lehet így mondani - okosabb lett, folyamatosan izgalomban tart, és pillanatok alatt eltelik az a másfél-két óra, amíg a stáblistáig érsz. Azt mondod, hogy te is csalódtál az előző részben? Nos, a folytatás egészen biztosan visszahúz majd.

A harmadik epizód nem sokkal az előző rész eseményei után rajtol, és a tévésorozat alapján most járunk nagyjából a negyedik évad elején, Joffrey és Margaery esküvőjénél. A Forresterek helyzete nem lett egyszerűbb, Ironrath hemzseg a Boltonok pártfogását élvező, és a Rodrik gyengesége láttán egyre inkább elszemtelenedő Whitehill-katonáktól, a Mirától és az Ashertől remélt segítség pedig késik, miközben egyre nagyobb szükség lenne rájuk. Az ötlet a következő: Mira hozná a pénzt Királyvárból, Asher pedig a zsoldosokat Essosról, amivel megvédhetné magát a család, de a terv egyelőre csak elméletben működik, az idő pedig szorít. Rodrikék nem tétlenkedhetnek, ha túl akarják élni a megpróbáltatásaikat, dönteniük kell a hogyantovábbról.

És ez nekünk, játékosoknak a lehető legjobb hír. Az eddigi két Trónok harca-epizód több szempontból is más volt, de sajnos minőség tekintetében is elütöttek egymástól. Habár a második rész nagyobb változatosságot ígért, több új szereplőt is bemutatott, és akciódúsabb jelenetekkel operált, mégis laposra sikerült, és pusztán átvezetőnek hatott a valódi folytatás előtt. A The Sword in the Darkness viszont az első rész izgalmait idézi, sőt talán még stílszerűbb is: nincsenek benne meghökkentő fordulatok, de egész egyszerűen hibátlan a ritmusa, a főszerepet pedig újra a kiválóan megírt párbeszédek és döntési helyzetek kapják. A harmadik részben majdnem mindegyik jelenetnek van súlya, a feszültségért pedig többnyire a dialógusok felelősek, és ha valamit szeretünk a Trónok harcában, az ez.

Ez többek között annak is köszönhető, hogy a harmadik részre elkezdett “összeállni” a játék, a történet szálai egyre több ponton futnak össze, és a korábban hozott döntéseink is vissza fognak ütni. Ugyan továbbra is befolyásolhatjuk az eseményeket, ha korábban például megsértettünk valakit, már csak a tüzet olthatjuk legfeljebb, az illető másképp fog hozzánk viszonyulni. Ha épp ellenkezőleg, velünk szúrt ki valaki, itt lesz lehetőségünk arra, hogy ellene dolgozzunk, és az is nagyon érdekes, hogy a Game of Thrones többszereplős játékmenete is itt kezd kibontakozni: a játék eseményei négy főbb helyszínen pörögnek, a négy irányítható főszereplővel pedig olyan döntéseket kell meghoznunk, amelyek lehetőleg egy irányba tartanak, és segítik majd egymást. Sajnos az még nem fog kiderülni, hogy jól sakkoztunk-e, de az évad a második fele különösen izgalmas lehet ebből a szempontból.

A mozgásterünket ráadásul nem csak az előző epizódokban történtek szűkítik, az aktuális fejlemények sem könnyítik meg a dolgokat. A döntések egyre nehezebbé válnak, egyre jobban oda kell figyelnünk, hogy okosabbak legyünk a játéknál, a rendezés következtében pedig sokszor lesz olyan érzésünk, mintha csak sodródnánk az eseményekkel: az epizód végén egészen konkrétan több súlyos döntést is olyan tempóban kell meghoznunk, hogy csak kapkodjuk a fejünket. A The Sword in the Darkness forgatókönyve nagyon jó, egyszer sem laposodik el, mindenből és mindenkiből annyit kapunk, amennyi éppen szükséges - a második résznél nem voltak ennyire jó az arányok, örülök, hogy ismét sikerült pórázon tartani a sztorit.

Elégedett voltam az akciójelenetekkel is, mert ezen a téren is inkább a minőségre, mintsem a mennyiségre koncentráltak a fejlesztők. Harcból jó, ha kettőt kapunk, azoknak viszont tényleg van szerepük, és sok múlhat rajtuk. Az előző epizódhoz ugyan hozzátett a maga módján, hogy akció-orientáltabb volt, mint az első rész, ott viszont sok esetben céltalanul elhúzott gombnyomogatással volt dolgunk, ami elvette az élét ezeknek a jeleneteknek. Ezeken kívül rövidebb QTE-sorozatokkal találkozni, de ezekről is elmondhatók, hogy van szerepük és üzenetük - az egyik például kifejezetten ízületgyilkolós darab, máshol talán feleslegesnek is tartanám az ilyet, de itt, a játék körítésével együtt meglepően kielégítő érzés végigzongorázni.

A The Sword in the Darkness kiváló évadfelező epizód, tudjátok, az a fajta, amit a karácsonyi szünet előtt adnak ki a sorozatgyártók. Kiderül belőle egy csomó minden, kezdenek értelmet nyerni a korábban történtek, de attól még egy sor rejtély (és visszatérő ismerős arc) marad a folytatásra. A Trónok harca-játék harmadik epizódjának egyetlen problémája van csak: tulajdonképpen semmi frappánsat nem tud mutatni, semmi olyan nincs benne, ami miatt megérdemelné a kiemelkedő értékelést, de persze ne legyünk telhetetlenek. Most, hogy elindult az ötödik HBO-évad, egyre többet tudunk az új könyvről, és a Telltale játéka is sínen van, igazán jó Trónok harca-rajongónak lenni.

A Game of Thrones harmadik epizódját az ASUS ROG Tytan CG8580 gamer konfigurációján teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

3.
3.
Kicsit késett a teszt, de nagyjából egyetértek. Egyszerűen zseniálisan éreztették a család kiszolgáltatottságát Ironrath-ban. És az a jelenet Gryff és Rodrik között.. huh. Előbbinek az arcába lépne az ember, de hát ugye "nem szabad". Ekkora feszültség teremtéséhez tehetség kell.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...