God of War III Remastered teszt

  • Írta: zoenn
  • 2015. július 29.
  • god of war 3, ps4, remastered, teszt
Link másolása
Értékelés 8.5
Kratos még mindig hihetetlenül mérges. Miután lepofozta a titánokat, az Olümposz lábánál találja magát, ám az istenek sehogy sem akarnak kötélnek állni. A God of War III még mindig roppant élvezetes, pláne stabil 60fps-sel.

A legjobb dolguk a videojáték-hősöknek van, nem látszódnak rajtuk az öregedés jelei, pláne úgy nem, hogy a kiadók mindenféle remastered és definitív kiadással szeretnének gyors pénzt bezsebelni. Kratos köszöni szépen, jól van, főleg, hogy ő is kapott némi ráncfelvarrást. Oké, de miért pont a trilógia harmadik részét írták át PlayStation 4-re, öt évvel az előző generációs kiadás megjelenése után? A Sony Santa Monica döntése logikus, szó sincs arról, hogy vakon kiragadott volna egy részt a sorozatból, hiszen ez volt az utolsó olyan epizód, amely minden tekintetben megállta a helyét. Nem úgy, mint a 2013-as előzmény, az Ascension, amely rámutatott arra, hogy még egy betonbiztosnak hitt frencsájz is elfáradhat.  A God of War III Remastered kétségkívül a rajongóknak szól, elvégre a spártai harcos történetének záróakkordja nem feltétlenül a legjobb kiindulópont az újoncok számára.


Azért a zöldfülűek kedvéért elevenítsük fel a történetet dióhéjban! A God of War III bevezetője még ennyi év távlatából is üt. Miután az istenek becsapták Kratost, és megölték feleségét és gyermekét, a spártai bosszút esküszik – még apját, Zeuszt sem kíméli. Hősünk a nyitányban Földanya, Gaia hátán küzd meg Poszeidónnal, miközben az Olümposzra kapaszkodik fel. A többfordulós küzdelem nem csupán látványos, hanem bitang jól megkomponált is, egyike a zsáner legemlékezetesebb összecsapásainak. A hatás ezúttal sem maradt el: az államat kerestem a padlón mialatt bömböltek az epikus traktusok, a jelenetek egymásra licitáltak, pedig még csak a játék legelejéről van szó. Szerencsére a 9-10 órás kampány kellően változatos és üresjáratoktól mentes, a God of War III ennyi év elteltével sem veszített fényéből. Nem mindenre emlékeztem a PS3-as verzióból, de a Remastered kiadás tökéletes alternatíva volt arra, hogy felelevenítsem az emlékeket. Tenyerem izzadt, arcomon mindvégig torz grimasz ült.


Az Ascensionnel összevetve nyilvánvaló a különbség a harmadik rész javára: az eredettörténetben túl sok volt a fejtörő, a tempó így gyakran megakadt, ezzel szemben a harmadik rész tökéletesen találta meg az egyensúlyt a csaták és az egyéb tevékenységek között. A harcrendszer teljesen rendben van, a kombók nincsenek túlbonyolítva, mint egyik-másik japán címben. Ha úgy tetszik, az alap és az erősebb támadás csapkodásával minden nagyobb küzdelem abszolválható, persze a durvább nehézségi szinteken ez már kevés lesz, mindenképpen érdemes bemagolni néhány ütősebb kombinációt, és célszerű ugrás közben pofozkodni, hogy odalenn ne szedjen szét a csapat. A kitérésre is szükség van, ha nem akarjuk, hogy minduntalan velünk töröljék fel padlót. Minden ellenféltípus ellen másmilyen taktika működik, de nem kell bonyolult dolgokra gondolni. Figyelnünk kell, mikor indulnak rohamra, mikor csapnak durvákat, hogy ilyenkor azért ne legyünk az útjukban. A többféle harci stílus mixelése pedig kellően változatos vérontást ígér, de Kratos sem legyőzhetetlen. Az egyensúlyt normál szinten sikerült úgy belőni, hogy a csaták mindvégig kihívást nyújtsanak.


A két funkcióval bíró alappengéinken kívül még három fegyvert zsákmányolhatunk a bosszúhadjáratunk során. Hadész karmai mellett, egy oroszlánfejet formázó acélöklöt és Hefaisztosztól elszedhető – szintén láncos – tőröket vethetünk be az istenek talpnyalói ellen. Mindegyik darab valóban használható, sűrűn váltottam köztük a harcok közben is, nem csak holmi bónuszcuccként kerültek a játékba. Nem beszélve a különféle egyéb, fegyverként is bevethető tárgyakról (íj, Héliosz feje), melyek nem csupán a harcban, hanem a fejtörők megoldásánál is szükségesek. Ha ez nem lenne elég, a folyamatosan megszerezhető relikviákkal további mélységeket kap a játék: például Ikarusz szárnyaival a szakadékok felett repülhetünk át. A barátságos Spárta Dühe nevű képességünket akkor süthetjük el, ha elengedő ellenfelet belezünk ki előtte, ilyenkor Kratos még gyorsabban és még brutálisabban támad, véres belsőségeket hagyva maga után. A leölt ellenfelekből vörös orbokat szívhatunk magunkba, melyek a fegyvereink és képességeink fejlesztéséhez szükségesek. Naná, hogy a következő szintek ára több ezer ilyen valutába kerül, így alaposan meg kell gondolunk, hogy pontosan mibe fektetünk be. A God of War III-ban ezt egy kissé puritán, de azért logikusan felépített menüpontban tehetjük meg, igaz, nincs is szükség terebélyes skillfára.


Ami pedig a mitológiai lények mennyiségét és minőségét illeti, a Sony Santa Monica továbbra is brillírozik, látszik, hogy kellően beleásta magát a görög mondákba. Nem ritkán több tucat ellenfél ugrik a torkunknak, gyakran a hordák élén egy-egy nagyobb bestia is, akiket nem elég tisztességesen összeszabdalni, még egy QTE során ki is kell végeznünk. Elégedetten konstatáltam, hogy ilyenkor Kratos tényleg nem viccel: irtózatos dühvel, vérben fürödve tesz pontot a minótauroszok, medúzák, és más erősebb lények életének végére. Noha a műfaj velejárói az elhúzódó összecsapások, mégsem válik monotonná a játék, hiszen remek ütemben vált át nyugisabb szakaszokba és fejtörőkbe. Nem kell nagy dolgokra gondolni, de a fejlesztőknek még a szimpla objektumtologatást és a kapcsolók húzogatását is sikerült kellően érdekesen megtervezniük.


Az irányítás maradt a régiben, továbbra is roppant reszponzív. A gombkiosztás is ugyanaz, nagy kár, hogy a fejlesztők nem használták ki a DualShock 4 képességeit: a tapipadra került a korábbi Start-gombnak megfelelő pause menü, de ennyi. Sajnos a renderelt videók minősége nem sokban változott a korábbi változathoz képest, zavaróan pixeles a képük – ez az a pont, ahol a fejlesztők spórolósra vették a dolgot. Viszont a pályatervezés még ennyi év távlatából is zseniális, a fix kameranézetek egyáltalán nem zavaróak, még mindig hatalmas élvezet, amikor Kratos elnáspángol egy istent, az áldozat kálváriáját pedig belső nézetből követhetjük. Ráadásul a hatalmas építményekkel és őrült magasságokkal is előszeretettel henceg az operatőr, egy-egy fontos helyszínnél meg is állhatunk bámészkodni.


Magán a játékmeneten nem sokat lehet finomítani, a Remastered kiadás leginkább a látványra gyúr rá. Az 1080p felbontás és a 60 fps magáért beszél, sokkal simább játékélményt kapunk, hiszen a PS3-as változat 30-40 fps között ingadozott, ami már elég lényeges különbség. Már az is egészen elképesztő grafikával operált, így az élesebb textúrák és a fejlettebb shaderek dacára sem olyan markáns a különbség. A tartalmat kicsit kevésnek éreztem. Megkapjuk az eddigi összes DLC-t, beleértve a Challenge of Exile arénamódot és néhány karakterskint is, de azért az Ascensiont még elviseltem volna a csomagban, vagy legalább némi fejlesztői kommentárt, urambocsá’ új játékmódokat, tudván azt, hogy más definitív kiadásoknál milyen bőkezűen dobálják az extrákat. Minden Sony-féle remaster kötelező kelléke a fotómód, amellyel pazar állóképeket rögzíthetünk többféle filter, kameraállás és keret segítségével... Pár próbakép után elő sem vettem többet.


Az egyik szemem sír, mivel a God of War III Remastered a felturbózott látványon kívül nem sok pluszt nyújt a rajongók számára. Azoknak, akik már rongyosra játszották az előző generációban, nem biztos, hogy magasabb felbontás és a jobb framerate megér 12 ezer forintot. Az újoncok számára sem ez a legjobb belépő, hiszen a történetből nem sokat fognak érteni, hacsak nem pótolják gyorsan az előző részeket. Ettől eltekintve a játék egy kikezdhetetlen klasszikus, amit bármikor elő lehet venni egy-egy instant kaszabolás erejéig, s a nosztalgiázásnak már PS4-en hódolhatunk. Sajnos még manapság is ritka az olyan program, ahol a narratíva, a harcrendszer és a vizualitás olyan magas színvonalat képvisel, mint a God of War III-ban. Ez a Santa Monica-i stúdió eddigi mesterműve, igazi system seller, amit csak a készülő negyedik rész taszíthat le a trónról.


44.
44.
Lacifer77
#43: Tényleg nagyon fain ez a játék.Személy szerint nekem jobban tetszik a 2018-as kiadásnál,pedig az sem volt akármi...
43.
43.
A Pulyka
#42: Jo jatekot! Le sem fogod tudni tenni.
40.
40.
Lacifer77
Én lehet,hogy megrendeltem,mert korábban sohasem játszottam vele korábbi konzolokon.Most a remaster ps4-en csak 3700-ft.
38.
38.
PS4jacksony
Szerintem itt nem magát a játékot kellett volna pontozni ,hanem azt,hogy milyen pluszt hozott magával ?
12 szeszterciuszért :)

Hisz a játék továbbra is zseniális a hack & slash király ezzel mindenki tisztában van akinek volt szerencséje a játékhoz.

Én 5.5 pontot adnék a hozzáadott tartalomra ami konkrétan 0

Hisz csak technikailag javult a játék 1080p 60 fps.
Akinek megvan a ps3 as gép is mint nekem,felesleges kifizetnie mégegyszer a játékot élményben egyenértékű a ps3 as kiadással ami amúgy sem volt piti :)

37.
37.
feher576
Hali
Bárki bármit is mond, minden idők legnagyobb játéka :) Egyébként a Gears of war-t meg a God of wart össze sem lehet hasonlítani, mivel az egyik lövöldözős, a másik meg ókori mászkálós , vagdosós úgymond, szóval ...? mi van? A Gears of war baromi jó játék, de akinek ez a minden, csak nézze meg az Uncharted-et és lehidal :) köszi üdv
34.
34.
DON GONDOCS
#4: Várd ki a végét. Lehet lesz még olyan év ahol bekövetkezik és nem külön kategória lesz. Hanem egy remastered játék kapja majd az év játéka díjat. Pl Assassins creed vagy sims remastered. Ne legyünk ennyire borúlátóak.
28.
28.
hoaw
7 pontot talán megér.
22.
22.
Quent1n
8.5 pont erre? :D Egyáltalán mit lehet ezen pontozni? Hogy teljesítették azt ami egy remastered játék alapkövetelménye az 1080p + 60fps kombó? 12 ezer forintért? Ezért mondom, hogy sürgősen el kéne dobni ezt a hülye pontozgatást vagy legalább a következetesség látszatát kelteni valahogy, mert ez vicc.. Most kb sikerült újra letesztelni az alapjátékot, mert ez nem több.

Az ilyen remastered cuccokról meg megvan a véleményem.. Nem lenne velük gond ha tényleg 1 remasteredre jutna legalább 2-3 új játék de azokból lószar sincs, holott az új gépeket direkt úgy csinálták már meg, hogy könnyebb legyen fejleszteni rájuk, főleg a PS4-re. Az én szememben ezekkel a vackokkal ez a konzolgeneráció eddig egy oltári bukta. Semmi olyat nem mutatnak a grafikán kívül ami miatt érdemes lenne velük foglalkozni. Játékgépnek a PS3 meg az XBOX360 is simán tökéletes a mai napig is. Aki szerint egy Uncharted vagy Gears of War sorozat nem látványos ott más a gond. A látvány nem az 1080p meg a 60fps meg a sokmillió effekt. Ez semmi másról nem szól mint ahogy itt írták is páran, hogy minimális munkával maximális profitot termelni.

PS4-ről meg annyit, hogy gondolkoztam rajta még megjelenés előtt de egyre inkább látom, hogy az elkövetkezendő 2-3 éven belül semmiképp nem éri meg megvenni, mert szó szerint semmi extra. Persze ez az XBOXra is ugyanúgy igaz nálam.

21.
21.
p3ti
#18: Ezzel nem is lenne gond, de hol vannak az új játékok? Eddig kb. egy maréknyi játékkal játszottam ami nem folytatás volt. Mintha nem lenne semmi kreativitás a fejlesztőkben, csak mindig a tuti útra terelné a játékaikat. Nem,nem kényszerít senki hogy megvegyem az újrakiadásokat, viszont az a legviccesebb hogy nem jön más. Mióta megvan az Xbox one azóta ugyan ennyit futott a 360 is mellette hisz sokszor régi játékokat szívesebben pótlok mint játsszak a 48. CoDal, vagy újra pörgessem azokat a játékokat amiket már habosra játszottunk haverokkal anno. Nem hinném hogy én lennék az igénytelen aki megveszi a gépet annak reményébe hogy ÚJDONSÁGOKKAL szórakozzon és nem lejárt lemezekkel.
20.
20.
Azadojat
#14: Teljesen egyet értek azokkal amiket leírtál. Ez a GoW3 úgy lóg a levegőben, mint egy alvó denevér... Pedig a lehetőség meg volt, hogy egy komplett csomagba pakolják, mint a Halo szériát, igazán megérdemelték volna a PS4 tulajok.
18.
18.
br1Koo
#12: A Remasteredek pontosan erről szólnak, csak azok akik itt fröcsögnek nem látnak a szemüktől. Nem azoknak szól akiknek már megvan a játék, hanem azoknak akik egyáltalán nem játszottak vele, de már van egy felújított változata, tehát még látványosabb verzióban szerzik be. Nem tudom ezen mi olyan érthetetlen.
17.
17.
PS4jacksony
8.5 pont az 1080p-nek és a 60 fps nek ?
15.
15.
Buggy
Az első két rész még PS2-n volt. A Ps2 az egyik legelterjedtebb konzol vagyis valószínűleg legtöbb ember találkozott az első két résszel, ahogyan én is. A 3. rész már csak PS3-ra jelent meg, ergo aki Xbox360-al játszott később, annak kimaradt a trilógia befejező része. Úgyhogy gondolom emiatt adták ki csak a a 3. részt és ezért gondolják, hogy jó biznisz lesz, mert az olyanok mint én megfogják venni. A másik pedig valóban egy PS3-as játékot röhögve fel lehet húzni kis erőfeszítésből, mint egy elavult PS2-es játékot. Ezek a Remasteredek, amúgy szerintem azért készülnek, hogy próbálgassák az új rendszert kevés kockázattal. Sokszor nyilatkozzák a fejlesztők, hogy ezek segítségével sokkal tanultak az új/jelenlegi generációról, habár lehet ez is csak ilyen kamu szöveg fene tudja.
14.
14.
p3ti
#5: Annyiban egyet kell értsek hogy a Gears of war egy nagy neszesemmi fogd meg jól. Viszont ha megnézzük a különbséget a két remastered között akkor bizonyára a gears mégis a sokkal teljesértékűbb játék mint a gow3. Az első hogy nem vág bele a játék storyjának a közepébe - mint ahogy a teszt végén is olvashatod - aki nem játszott az előző részekkel annak érthetetlen a story. Második pont a multiplayer teljes hiánya - vagyis 1-2 végigjátszás után ki is fulladt a.Gow3. Aki pedig kicsit jártas a Gears of világába az tudja hogy a játék multija legendásan jó, főleg az elsőjé. És akkor ottvan még a 2 player coop kampány ami ugyebár szintén nincsen a God of warban...ennek tükrében szerintem egyértelmű hogy a két remastered között oltári nagy a szakadék. Ennek a kiadásnak szószerint semmi értelme nem volt. Ennek ellenére nem támogatom egyiket sem...
13.
13.
Gykrizsi
#11: Ok, én is megveszem a Gears-t, és számomra 10 pontos játék, de egy tesztben nem adok neki annyit.
12.
12.
Dante2014
Nem tudom ki hogy van vele, de nekem a felújítás = full remake. Á'la Half Life ---> Black Mesa source.
Biztos van akinek megéri minimálisan szebb képi világgal megvenni gyakorlatilag ugyanazt mégegyszer, de hát.... szó szó. Maximum akkor éri meg, ha kimaradt az adott játék, és évekkel később kap észbe valaki, h "hoppá, ki kéne próbálni, na majd most kiadták újra, beszerzem."
9.
9.
thelegendary
#2: Gears ból se jön több remastered, 1x re.. :P
Igazság szerint nem érdekel mennyit kellene rá várni, de legalább az Ascension elfért volna mellé.
A Gers is megérdemelné, legalább az alap triológiát! :P
8.
8.
Gykrizsi
#5: Hát a Gearsnél legalább egy minimális munka volt, bár sokaknak nem tetszik az új graf., szerintem nem rossz. Persze az sem ér annyit, amennyit elkérnek érte, de ennél biztosan többet.
6.
6.
kopic
Ez a teszt most komoly ? -.-
5.
5.
Azadojat
Egyet kell értenem az előttem szólókkal. A felújítás ennyi, hogy 1080p/60fps? Ez kevés. Ugyan ezt tudom mondani a közelgő Gears remasterre... Azért ezeknél láttunk szebben, jobban, bővebben felújított alkotásokat is. A "tesztet" nem tekintem helyén valónak már bocs, főleg, ha játszottál az eredetivel. A leírtak alapján az eredeti - amúgy nagyszerű - kiadáshoz ez vajmi keveset tesz hozzá, így nem értek egyet a pontozással. A személyeskedésért pedig bocsánatot kérek.
4.
4.
Gykrizsi
Az ilyen Remasteredeknél mindig azt kéne nézni, mi újdonságot kapsz a pénzedért. Ez a játék kb. 2 pont környékén lenne. Semmi értelme sincs ennek, mivel még a sztori is lyukas. Persze jó játék, az is kipróbálhatja, akinek nincs ps3, de most ennyi erővel mindent kiadhatnának, jöhetne Last of Us Remastered 2.0 2105 Edition is, ahol a vér még szebb. És elkérnek érte 12K-t. Szerintem ez a Remastered megkaphatná az év lehúzása díjat.
2.
2.
PaprikaJancsi
#1: Viszont még így is rogadt drága, ahoz képest, hogy csak egy részt ,,újítottak fel".
1.
1.
DON GONDOCS
Kevés extra tartalom- Nahát, ez úgy mindegyikre igaz. Mentségére nemis kerül annyiba mint 1 új játék.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...