A
first party címeken kívül nem sok olyan játék jelent meg a Nintendo konzoljára,
amit még a rivális masinák tulajdonosai is megirigyeltek. Az egyik ilyen anyag
a Ubisoft Montpellier ZombiU-ja. Fojesz 2012-ben jól
megírta, hogy a játékban nem kellett nagyítóval keresnünk az innovatív
ötleteket, a végeredmény mégis inkább egy techdemóra hasonlított, azaz pontosan
olyan volt, mint egy konzolos nyitójáték. A ZombiU három évig maradt exkluzív cím,
idén nyáron, derült égből villámcsapásként jelentették be a franciák az alkotás
PC-s, Xbox One-os és PS4-es verzióját, amely immáron letölthető címként landolt
az új platformokon. Nem vitás, a Ubisoft elkésett: ennyi idő alatt mindenképp fejlődik valamelyest a műfaj, az olyan címek mellett, mint a Dying Light és
a Dead Island, már nem nagyon tud
labdába rúgni a Zombi. A kiadó viszont úgy gondolta, a játék hangulata a mai
napig megállja a helyét, s ezért nem tudom őt hibáztatni. Van benne valami.
Nem
csupán a játék címét nyirbálta meg a portolást végző melbourne-i Straight Right.
Az eredeti verzió sokban a második képernyőben rejlő lehetőségekre támaszkodott,
az egész designt e köré építették. A GamePaden láthattuk a térképet, ami most
teljes egészében átköltözött a főképernyőre. Ugyanígy járt az eszköztárunk is
és mivel elég sűrűn kell kotorásznunk a kis kapacitású hátizsákunkban, egérrel és
az iránybillentyűkkel navigálva jóval lassabb a folyamat, mint az érintőképernyőt
paskolgatva. Ha egy elemet fel akarunk szabadítani, akkor is szépen le kell
tennünk a batyut, és valós időben kell végigzongoráznunk a folyamatot, mialatt
a zombik a nyomunkban loholnak. Frusztráló és maradi megoldás, jobban örültem
volna egy letisztultabb kezelőfelületnek.
Korábban
a környezetünk szkennelését is a tabletkontrollerrel végeztük, ez most PC-n egyetlen
gombbal előcsalható, hasonlóan más minijátékokhoz, amit az egérrel kell
kiviteleznünk jóval leegyszerűsítve. Pont a mozgásérzékelés szépségének
inthetünk búcsút az új verziókban. Értem én, hogy a fejlesztőknek ennyi mindent
át kellett alakítaniuk az új verziókban, de legalább meghagyták volna a második
képernyő támogatását. Nem olyan lehetetlen dolog ez: mindenkinek van otthon
tablete és egy letölthető társalkalmazással ugyanolyan játékot kaphattunk
volna, mint Wii U-n. De nem, úgy látszik a Ubisoft végleg szakított ezzel.
Az élőholtak javított animációja egy nagy átverés, semmivel sem csoszognak szebben. A nagyobb látómező már sokkal hálásabb extra, de még így is nagyon
hiányzik egy sokkal okosabb harcrendszer. A közelharc során nem kell mást
tennünk, mint az egér gombjával rákészülni a suhintásra, majd a ballal támadni.
Az már véletlenszerű, hogy mi lesz a harcok végkimenete: alkalmanként egyetlen
csapással kivégezhetjük a zombikat, máskor hosszú másodpercekig kell
gyepálnunk, mire a földre kerülnek. Azon kívül, hogy nem lehet ugorni, guggolni
és lopakodni, a karakterünk irányításával nem volt különösebb gondom, azzal
viszont igen, hogy a PC-s változat nagyon bugos. Elképzelhető, hogy a betöltés
után az aktuális feladatunkat jelző marker hibás, máskor összeomlik a játék
(Windows 10 alatt teszteltünk), tragikus jeleneteket produkál a fizika és olykor
az ajánlott követelményeket is meghaladó konfiguráción is képes szaggatni. Szerencsére
konzolokon egy fokkal jobb a helyzet.
A
megnövelt felbontás dacára nem sokat javítottak a grafikán, a textúrák
ugyanolyan ocsmányak, mint korábban, az új konzolokon a Zombi egy előző
generációs játékra emlékeztet. Szürke, unalmas és egyhangú az egész, holott
komornak és elkeserítőnek szánták – nem jött össze. Néhány fejlettebb
fény-árnyék effekt csodákra lett volna képes. Összecsapott PC-s portról
tanúskodik, hogy a grafikát sem skálázhatjuk a menüben, csak a
felbontást, a fényerőt és a látószöget. Ráadásul
tartalmilag sem teljes a csomag, az aszinkron multiplayert is kukázták, pedig
Wii U-n hatalmas móka volt, ahogy az egyik játékos a zombikkal küzdött,
miközben a másik - gonosz rendező módjára - egye több rémséget küldött a
nyakába a GamePaden. Ennek tudatában felesleges volt a fejlesztőknek az új fegyverekkel
(az ásóval és a szögekkel kivert baseballütővel) dobálóznia, amit az egyik
oldalon hozzáadtak, azt a másikon kamatostul elvették.
Ebben
a formában köszönöm, de inkább nem kérek többet a Zombiból. Az új változatokból
pont azok hiányoznak, amik a Wii U-s változatot naggyá tették. Lehet persze szeretni, mert valóban tud
ijesztő és szórakoztató lenni, ha pár évvel korábban vált volna multiplatformmá, talán
elnézőbb lennék, de így a mesteri atmoszféra sem menti meg a játékot. Jobb lett
volna, ha a Straigt Right tényleg egy definitív verziót rak össze, odafigyelve,
még többet optimalizálva a kódon, egy komplett csomagot átnyújtva a
játékosoknak. De ez már csak hiú ábránd marad.
Kapcsolódó cikk
Amúgy én kifejeztten rühellem a második képernyőt, a tv-t akarom nézni játék közben nem a telefonom, baromság az egész, úgyhogy szerintem így jobb a játék U nélkül :)
Imádni valóak ezek a sommás vélemények. Főleg mert általános érvényű igazságokat tartalmaz. ;)
Igazatok van.
A tabletkezeles mellet eltorpul, hogy egy bugos, scriphibakkal teli osszecsapott gyenge b gane.
Ps3-as garfika (ami magaban nem lenne gond), de ehhez olyan gep kell amit ha bekapcsolsz, leolvad paks.
Amugy itt latszik, hogy kurvara semmi eredeti nem volt benne, csak szintiszta hulyites es az egesz azert volt eletkepes mert nem volt mas ertelmes wiiu-ra.
Akkor viszont full at kene irni a a jatekot.
Az meg megint nem ubisoft barat dolig lenne.
Wiiu-n ott a kontrollerel egybeepitve a cucc.
Pc-n viszont hozhatod vele olyan helyzetbe a jatekost, hogy most nem tudja mivan
mivel 3db eszkoze van.
A gs5 rossz pelda mert egy irdatlan szar jatek az osszes.
Sokan jatekfejlesztokent es jatekoskent nem ertjuk mi a lofaszt szeretnek rajta az "emberek"..
Itt viszont kiesik az akinek nincs.
Rakenyszeriteni nem lehet senkire hogy vegyen plane nem egy jatek kedveert.
Ha valaszthatora csinalod elonyt elvez akinek van.
Az megint nem jarhato.
Vagy nem jelent elonyt mert ugy oldod meg, de akkor meg ertelmet veszti es fejlesztesi koltseget novel csak.
A masik meg az, hogy oldod meg fizikailag.
Most gondolj bele, ott az eger, masik kezed a billentyuzeten a harmadikkal meg fogod a tabletet.
Ja, harmadik nincs akkor a pocsunkre akasztjuk.
Akkor kiestek a noi jatekosok.
MGS5-nél pl a játékban lévő iDroid masinát láthatod rajta real-time, a térképen is real-time mutatja a megjelölt ellenfeleket.
De lesz a Fallout 4-hez is ami a PipBoy-t fogja szimulálni.
Nem jatszok az ennyire propaganda jatekokkal.
Ok lehet valaki belevagott ilyenbe, de a ubi soft szerinted az a ceg aki kolt akar csak fel dollarral is tobbet mint amit kell?
Marpedig ez az a kategoria.
Meg arra is sajnaljak a penzt, hogy ne otvar, felkesz, bug eldoradokat hozzanak ki.
Csak az ala illo hardver meg inkabb egy crysis 3-al van pariban.
A grafika viszont nem.
Konkretan tragya a port.
Nem kicsit, ellenben nagyon..
"Nem olyan lehetetlen dolog ez: mindenkinek van otthon tablete és egy letölthető társalkalmazással ugyanolyan játékot kaphattunk volna, mint Wii U-n"
Nem mindenkinek van otthon tablete. (nekem tortenetesen van 2 egy droid es egy wines transformer)
Plane nem windowsos mivel a droid joval elterjedtebb a hw igeny miatt.
Azt meg megneznem, hogy hozna ossze valaki a windowson futo jatekot egy droid tablettel ugy, hogy az oda vissza kommunikaljon.
Konkretan meg kell irja tabletre is azt az alkalamazast winre es droidra is.
Szal ez a mondat szerintem enyhen fogalmazva is meresz, durvan meg echte faszsag..
Nagy szükség volt rá.De hát most a lószar,a remastered.és az imádni való peccselés a divat :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.