Éppen tíz éve, A Sithek bosszúja moziba kerülése környékén jelent meg a Star Wars: Battlefront II, melyet az azóta már bezárt Pandemic fejlesztett. A játék igazából csak kiegészítette a 2004-es első részt - űrcsatákkal, hősökkel, valamint egy elég átlagosra sikerült egyjátékos kampánnyal bolondította meg a játékmenetet. A Battlefront egy Star Wars témájú Battlefield volt, sőt, ha rosszindulatúak akarunk lenni, akár azt is mondhatnánk, hogy a Pandemic lemásolta a DICE ötletét. Mivel azonban a Battlefield-klónok közül talán a legjobb volt, így sokáig vártuk azt a bizonyos harmadik részt, mely fejlesztés alatt állt, de végül sosem jelent meg. Úgy tűnt, hogy örökre elfelejthetjük a sorozatot, azonban amikor az EA-hez kerültek a Star Wars-játékok jogai, a kiadó úgy döntött, hogy nem hagyja veszni a Battlefrontot, és bejelentette, hogy rebootolja a szériát. A fejlesztést a DICE embereire bízta, akik így a saját ízlésük szerint formálhatták Battlefrontot.
Nem volt könnyű feladatuk a svédeknek, hiszen rengeteg elvárásnak kellett megfelelniük. A világ fele Star Wars-rajongó, és szinte minden második ember tud 4-5 mondatot idézni a filmekből, így nem csak egy jó, hanem egy hiteles Star Wars-játékot kellett összerakniuk. Emellett az elmúlt tíz évben a rajongók kultikus státuszba emelték a Battlefront II-t, így nem vallhattak kudarcot pont ők, a zsáner kitalálói. A DICE végül úgy döntött, hogy komolyan veszi a reboot szót, és nem csak az eredeti Battlefronttól, de a saját sorozatuktól, a Battlefieldtől is próbáltak eltávolodni. A játékmenetet úgy alakították át, hogy nagyobb tömeget tudjanak bevonzani, éppen emiatt nagyon könnyű belerázódni a játékba – az ízléses menüben nagy feliratok segítik a játékosokat, hogy melyik mód mit tud, és hogy mivel érdemes kezdeni. Sokak örömére ezúttal nem erőltették ránk a Battlelogot, így PC-n sem kell a böngészőből indítani a meccseket, hanem a programon belül oldhatjuk meg a matchmakinget. A játékon belül a kezelőfelület is könnyen átlátható, és azok is hamar otthon fogják érezni magukat, akik még soha nem toltak semmilyen multiplayer címet.
Aki egy Star Wars témájú Battlefieldet vár, az bizony csalódni fog. A Battlefront egy nagyon erősen lebutított változata a Battlefieldnek, és egyes játékmódok inkább a Call of Dutyval állnak közelebbi rokonságban. Az óriási csatatereket el lehet felejteni, hiszen még a 40 fős játékmódokban is szűkösek a pályák. A járművek szerepe elhanyagolható, és inkább egyfajta felvehető extra képességként funkcionálnak, ráadásul nagyon kevés is van belőlük. Előtérbe kerültek azonban a gyalogos harcok, melyek igen élvezetesek, bár az ironsight hiánya és az egyszerűség miatt kissé maradinak tűnik a lövöldözés. A fejlesztők különféle megnyitható képességekkel próbálták feldobni a mókát, ami jól hangzik, de nem aknázták ki a lehetőséget: jól példázza a rendszert, hogy a jetpack és a gránát is egy ilyen megnyitható extra képesség, pedig más játékban ezek az alapfelszerelés részei.
Az újkori Battlefrontban tíz játékmód érhető el, mely elsőre soknak tűnhet, azonban van közte egy-két töltelék is. A Walker Assaultot és a Drop Zone-t már ki lehetett próbálni a bétában, ezeken a végleges játékban sem változtattak, csak a balanszolták kicsit őket. Az előbbiben az Episode V-ben látott lépegetős harcokat élhetjük át újra több helyszínen is, 39 másik játékossal, míg utóbbiban véletlen helyekre ledobott mentőkapszulákat kell aktiválni – itt 16-an játszhatnak egymással. A Drop Zone-hoz nagyon hasonlít a Droid Run, amiben három elképesztően lassan cammogó droidot kell a 6 fős csapatoknak aktiválniuk. Az nyer, aki mind a hármat aktiválni tudja egyszerre, vagy az idő lejártakor a legtöbbet birtokolja. Ezeken felül van még a Blast és a Cargo, melyek a Team Deathmatch és a Capture the Flag helyi megfelelői, valamint beugorhatunk még egy 40 fős játékmódba, a Supremacybe is. Utóbbi olyasmi, mint a Battlefield Conquestje, annyi egyszerűsítéssel, hogy ebben a módban nem lehet bármelyik pontot elfoglalni az öt közül, hanem lineárisan haladva, csapatonként egy-egy pontért folynak a harcok.
A DICE úgy döntött, hogy visszahozza az előző Battlefrontokból a hősöket. A nagyobb játékmódokban a járművekhez hasonlóan aktiválhatóak – élvezetes velük aprítani az ellenfeleket és jó kezekben a harcok kimenetelét is meg tudják változtatni. A köréjük épített játékmódok azonban nem működnek jól: nincsenek annyira kiegyenlítve, hogy egymás ellen eresszük a hősöket, mint ahogy azt a Heroes vs. Villians játékmód teszi. Ezzel szemben meglepően jóra sikerült Fighter Squadron, melyben az X-Wingek, az A-Wingek és a TIE Fighterek csapnak össze a levegőben. Az űrhajók irányítása nagyon kellemes, a játékmód pedig a kevésbé gyakorlott játékosoknak is tartogat sikerélményt, hiszen a harcokban botok is részt vesznek. Nem akarok ötleteket adni a pénzlehúzáshoz, de ez a mód van olyan jó, hogy akár egy külön játékot is megérjen. A kompetitív meccseken kívül beugorhatunk még a kooperatív Survivalba, mely egy átlagos horda mód, valamint próbára tehetjük magunkat a tutorialként szolgáló miniküldetésekben is.
Sajnos hiába soroltam két bekezdésen keresztül a játékmódokat, a Battlefront legnagyobb hibája mégis az, hogy tartalmatlan. A legtöbb mód kifullad 1-2 óra alatt, és sajnos a fejlődési rendszer sem tart a monitor vagy a tévé előtt. Más multiplayer címekben a megnyitható fegyverek, felszerelések és extrák miatt mindig vissza-visszacsábulnak a játékosok, itt azonban 10-15 óra után egyszerűen nincs mit megnyitni. A Battlefrontban – talán a Star Warsos téma miatt – mindössze 11 fegyver kapott helyet, melyeket ráadásul nem is lehet testreszabni. Célok nélkül a játékos könnyen elkezd unatkozni, amin a monoton, két generációval ezelőtti harcrendszer és a lebutított játékmechanika sem segít.
Az is probléma, hogy elképesztően kevés helyszín került a játékba. Mindössze négy bolygón, a Hothon, az Endoron, a Tatooine-on és a Sulluston eshetünk egymásnak. Minden helyszínnek van egy-egy nagyobb pályája – ezeket használják a 40 fős játékmódok –, valamint 2-2 kisebb és 1-1 survival térképe. Mivel a meccsek rövidek, ezért fél-egy óra alatt körbe lehet érni a palettán, és onnan ismétlődnek a pályák az idők végezetéig, vagyis inkább a DLC-k megjelenéséig… Sajnos lerí a Battlefrontról, hogy a DLC-k megvásárlására szeretné buzdítani a játékosokat a kiadó, és azért lett ennyire karcsú a tartalom.
Valamit azonban nagyon jól tud a Battlefront: csodálatos a játék grafikája, és a Star Wars-univerzumhoz is hű marad. A tulajdonosváltások miatt régen jelent már meg igazi, AAA kategóriás Star Wars-játék, így elképesztő nagy élmény mai grafikával megcsodálni a világ járműveit és karaktereit. Jól asszisztál ehhez a Frostbite 3 motor, mellyel az eddigi leghihetőbb Star Wars-játékot sikerült összerakni. Sajnálom, hogy nem készült normális egyjátékos rész, mert ilyen látvány mellett elképesztő élmény lehetett volna végigizgulni egy jó kampányt.
Nem lett az igazi a Star Wars: Battlefront, pedig a DICE-nak elég lett volna, ha annyit tesz, hogy összeházasítja a modern Battlefield-játékokat a Star Wars univerzumával, mint ahogy tette azt anno a Pandemic. Többet akartak, mégis kevesebb lett, hiszen a játék egy butított Battlefield-Call of Duty hibrid – a fejlődési rendszer és a járművek feleslegesek, kevés a megnyitható felszerelés és extra képesség. A lövöldözés egy ideig jó móka, azonban az apróbb célok nélkül az is hamar unalomba fullad. Ennek ellenére az új Star Wars-film miatt biztos lesz mindig elég játékos egy-egy akcióra, valamint hamarosan egy ingyenes DLC is napvilágot lát majd, ami miatt érdemes lehet majd visszanézni. Reméljük, hogy a többi EA-s Star Wars-játék tartalmasabb lesz, és nem a vásárlókból akarják majd kiszedni a licencdíjakat.
A játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelent meg - mi PC-n teszteltük.
Kapcsolódó cikkek
youtube-n néztem a játékot, szerintem hatalmas játék lesz , vagy 8 pont minimum, de lehet több részemről, bár még játszani nem j vele. Érdekes, hogy sokszor a jó játékokat lepontozzák , a gatyikat meg föl.
Ezen a listán azért van mit szemezgetni...
Ha ez egy multiplayer lövöldénél azt jelenti, hogy kevesebb fegyverből kell választanunk és ennek még örüljünk is, az olyan, mint a The Order-ben, ami a "filmesebb élmény" kedvéért szélesvásznú.
Mivel a fegyver befolyásolja a játékstílust, elég nagy érvágás, ha éppen azok vannak jelentősen limitálva. Pozitívumnak semmiképpen sem nevezhető.
Ez is egy vélemény.. :)
A single hiányára panaszkodni szerintem is hülyeség, ez egy multis cím, ez van. Az, hogy én is inkább egy jó kis történetet játszanék végig kampányban, nem befolyásolja a véleményem erről a játékról. Ami nincs, azt nem tudod értékelni.
Én megértem ezt a pontszámot, mert kevés a tartalom, noha ami van, az szórakoztató. Több tartalom nyilván dobna az összpontszámon. Pl. - kampány +1, - több helyszín +1... És máris egy 8.5-ös játéknál tartunk.
De megértem azt is, aki védi a játékot mert szereti, neki ez nyilván nem egy 6.5-ös program.
Ugyanakkor a pontozást el lehetne hagyni, mert ilyen alapon az új Batman mire kapta, amit kapott? Akkor azt mondták, a PC-verzió nem számít az értékelésbe, mert "úgyis kijavítják". Na ilyen alapon ez a játék is lehetne 8 pont, mert "majd a DLC-k adnak hozzá tartalmat".
Pontrendszer nélkül viszont meghalna a GK, mert nem lenne miről vitatkozni. Ide meg - most jöttem rá - ezért járnak az emberek. :-D
A bolygók illetve pályák hiánya már valóban aggasztóbb viszont amik vannak gyönyörűen le vannak modellezve (akinek kevés ott a season pass, de annyit meg nem ér szerintem szóval várni kell és majd ha csökken az ára vagy az EA / DICE belátja hogy ez mekkora pofátlanság HAHAHA.... na persze....)
Viszont azt a bugot még mindig nem oldották meg hogy fél - 1 percekre felpörgeti a procit 100%-ra és kifagy a hang vagy betorzul... ja meg a szerver kapcsolódás is bugos továbbra is
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.