Amikor 2012 őszén a Disney bejelentette, hogy felvásárolta a LucasFilmet és a LucasArtsot, kevesen gondolták volna, hogy sikerül még életet lehelni az egyébként már régóta önjáró, de egyre kisebb érdeklődésre számot tartó franchise-ba, a Star Warsba. A Disney későbbi intézkedései se feltétlenül azt mutatták, hogy valami értékelhetőt szeretnének kihozni a megszerzett jogokból, elég csak arra gondolni, hogy bezárta a LucasArtsot, ami így a jövőben már nem fog játékokat készíteni. A rajongók nemtetszését pedig sikerült még tovább fokozni, nem sokkal később ugyanis kiderült, az EA Games egy tíz évre szóló szerződés keretében megszerezte a játékok készítésének jogát, a lapokat leosztva pedig már azt is tudták előre, hogy a Visceral, a DICE és a BioWare fogja készíteni az akkor még be nem jelentett három Star Wars-játékot. A három tervezett játékból az egyikről most végre lehullt a lepel, az idei Star Wars Celebrationön ugyanis bemutatkozott a Star Wars: Battlefront, a sorozat harmadik darabja, ami ezúttal egy rebootként igyekszik új Erőt adni a szériának, és feledtetni az elmúlt évek sikertelen Star Wars-témájú próbálkozásait.
A beszámolók szerint a bemutatónak a Lázadók egyik autentikusan berendezett eligazítóterme adott otthont. A bemutatott, többperces játékmenet-ízelítő a PlayStation 4-es verzió egy korai változata volt, és az első trailerben is látott, a Jedi visszatérből is ismert Endor bolygón zajló összecsapást idézte fel. A demó kezdetén az egyik lázadó katona szemszögéből követhetjük az eseményeket. Portyázó csapatunk érzi, hogy veszély közeledik, az égig szökő hatalmas fák lombkoronái a napfény eltakarásával sejtelmes és vészjósló hangulatot árasztanak, a járőrök ujjaikat mindvégig fegyverük ravaszán tartva pásztázzák a terepet. Egy robbanás moraja és a fák recsegő hangja töri meg a csendet, majd hirtelen három, speeder bike-on száguldozó rohamosztagos szeli át a hamarosan komoly összecsapás színhelyéül szolgáló erdőt. Ettől a pillanattól kezdve az események felgyorsulnak, a feszült várakozás iszonyatos tempójú akcióba torkollik.
A Lázadók csapatai egy domboldalon portyázó, szakasznyi rohamosztagost vesznek célba, a sikeres lövéseinkkel pedig "killstreak" tapasztalati pontokat gyűjtögethetünk, így máris van némi kapcsolódási pont a Battlefield és a Battlefront között. A harc egy pillanatra se áll le, a demó egy következő momentumából kiderül, a sűrű aljnövényzet és a sűrű lombkoronájú fák komoly gondokat okoznak a helyzet feltérképezésében. A birodalmi erőknél káosz uralkodik, támogatás nélkül, kisebb szakaszokba verődve igyekeznek visszaverni az egységesen, csapatmunkával előrenyomuló lázadókat. Aztán hirtelen fordul a kocka, az egyik lázadó katona hangos kiáltással adja a társai tudtára, hogy lomhán, de magabiztosan közeledik egy jól páncélozott AT-ST. Végül egy termikus bomba segítségével sikerül kiiktatni a lépegetőt, aminek darabkái a robbanás hatására szanaszét repülnek. A háttérben ünneplő ewokok hangja sejlik fel, a harcnak azonban még koránt sincs vége.
A közelben egy később számunkra hasznos rakétavetőt igyekszünk felszedni. A kéken izzó ikon jelzi a helyét, és lényegében egy power upról van szó. Előttünk egy magasodó domb, aminek a túloldalán lévő szakadék alján az egyik lázadó katona egy droidekáékhoz hasonló, szintén power upként felszedhető pajzsot vet be, ezzel megakadályozva, hogy célt érjenek a birodalmi lézerek. Aztán előbukkan a trailerben is látott AT-AT, ami pillanatok alatt átrajzolja az addig kialakult erőfölényt. Csakis légi támogatással sikerülhet kiiktatni az óriáslépegetőt, ehhez azonban el kell érnünk a kommunikációs terminált, ahol aztán Y-szárnyú bombázókat hívhatunk. Az AT-AT elesik, a demónak azonban nincs még vége. Az egyik lázadó az égő roncs felé szalad, amikor hirtelen megáll, a levegőben lógva kapálózni kezd és a torkához kap. Feltűnik a színen Vader nagyúr, aki elhajítja a haldokló katonát, és a kamera felé veszi az irányt. Az irányába érkező lézert könnyedén hárítja pirosan fénylő fénykardjával, majd magabiztosan sétál tovább, és amikor a maszkja teljesen uralja a képernyőt, véget ér a beszámolók szerint teljesen szkriptelt bemutató.
A demó után Ada Duan, LucasFilm Digital Business alelnöke és Niklas Fegraeus, a DICE design direktora lépett a színpadra, ahol aztán számos további érdekességet árultak el a két éve készülő játékról. Duan azonnal leszögezte, hogy az EA és a LucasFilm között létrejött tízéves megállapodásnak az a célja, hogy a lehető legjobb Star Wars-játékokat készítsék el, éppen ezért minden eddiginél szorosabb az együttműködés a két fél között. Ennek kiváló példája, hogy a DICE szakemberei ellátogathattak a Lucasfilm Archívumba, ahol az eredeti díszletek, fegyverek, modellek és kosztümök tanulmányozása is segítette a munkájukat. Fegraeus meg is jegyzi, hogy a céljuk az volt, hogy a Battlefront a lehető leghitelesebb legyen, és egy olyan élményt nyújtson játék közben, mintha tényleg ott lennénk a csaták közepén. Ebben nagy segítségükre volt egy új technológia, a fotogrammetria, ami lehetővé tette számukra, hogy magas felbontású képeket készítsenek a valós tárgyakról, amelyeket aztán digitalizálva fel tudnak használni a játékban. Ez azt jelenti, hogy a játék közben felkapott fénykard, lézerfegyver vagy az általunk vezetett X-Wing nem az egyik művész megközelítőleg hasonló alkotása, hanem egy az egyben az, amit a filmben is használtak, és ugye mondanom se kell, egy rajongó számára mennyire király érzés lesz, amikor Han legendás fegyverét vagy Vader valós fénykardját forgathatja. A valóságnak ez a fajta digitális kivetülése egyértelműen még inkább hitelessé teszi a játékot.
Hasonló eljárást alkalmaztak a helyszínek modellezésénél is. A Physically Based Rendering lényege, hogy valós helyszíneket látogattak meg a DICE munkatársai, ott pedig minden négyzetcentiméternyi területről felvételt készítettek, amit aztán a technológia segítségével közvetlenül a játékba tudtak helyezni. Ennek az eljárásnak az eredménye, hogy a mostani demóban bemutatott Endor kiköpött mása a Jedi visszatérben is látott helyszínnek. Az ok egyszerű, a svédek pontosan ugyanott készítettek felvételeket, ahol anno a LucasFilm is rögzítette a film jeleneteit. De ennyivel nem érték be a készítők, így az élmény teljessé tételéhez a hangok terén is egészen új technológiát használtak.
Mégpedig a Dolby legújabb ATMOS 3D hangzást biztosító megoldását, ami megfelelő készülékek birtokában még valósabbá tudja varázsolni a parázs csaták és összecsapások hangulatát. Játék közben ugyanis olyan hangzást biztosít, ami elhiteti velünk, hogy a különböző hangok tényleg különböző irányból érkeznek, így például amikor az AT-AT lépteitől zeng az erdő, akkor mi hallhatjuk az ismert "recsegős" hangú lépteket, miközben körülöttünk szó szerint morajlik és zeng a környezet.
A DICE azonban a hiteles ábrázolásmód ellenére nem a múltat akarja újraalkotni, így olykor a szabályokat újraértelmezve, saját, egyedi megoldásokat is alkalmaztak. Ilyenek például a bevezetett power upok, amelyeket használva nemcsak fegyvereket, pajzsokat és járműveket tudunk aktiválni, hanem például filmbéli ikonikus karaktereket, mind például Darth Vadert vagy Boba Fettet. Speciális, egyedi képességeink lesznek, amelyekkel azonnal megváltoztathatjuk a mérkőzések dinamikáját. A DICE vezetője, Patrick Bach leírása szerint ez lesz a "főnökök csatája", ugyanis az ilyen erős karaktereket leginkább csak egy másik erős hős tud kiiktatni.
Ami a játékmenetet illeti, egyelőre annyi biztos, hogy a demóban is látott Walker Assault játékmódban maximum 40 fős harcokban vehetünk részt (játékmódtól függően viszont minimum 8 fős csatákra is számíthatunk), egyjátékos kampány pedig biztosan nem lesz a Star Wars: Battlefrontban. Ellenben a masszív multiplayer kihívások mellé érkezik egy történetvezérelt Battlefront Missions opció, amiben a film ismert jeleneteit élhetjük át újra egymagunkban, vagy kooperatív módban egyaránt (konzolon lesz osztott képernyős mód is). Ez elsőre kicsit olyannak hangzik, mint a Call of Duty Spec Ops módja. A bolygók közül eddig a Hoth, a Tattooine, az Endor és a Sullust (ez az a hely, ahol a Birodalom az AT-AT-ket is építi) helye biztos, illetve a Star Wars: Az ébredő erő premierje előtt megkapjuk a trailer elején is látott Jakkut. Sajnos űrcsaták nem lesznek, viszont dogfightokra így is lesz lehetőségünk, mégpedig olyan járgányok pilótafülkéjébe huppanva, mint a TIE Fighter, az X-Wing vagy a Millenium Falcon. A járművek közül a különböző siklók, az AT-AT és az AT-ST jelenlétét erősítették meg egyelőre. Ezúttal is tudunk majd perspektívát váltani, ami különösen a járműves összetűzéseknél lesz hasznos. Elfelejthetjük a Battlelogot, jön viszont az úgynevezett Partner feature, ami lényegében kooperatív játékélményt tesz lehetővé a multiplayer során. Egy barátunkkal alkothatunk egy párost, ráadásul minden feloldott fegyveren, kiegészítőn vagy járművön osztozhatunk - az események osztott képernyőn is követhetők.
Az eddigi információk alapján nagyon ígéretesnek tűnik a Star Wars: Battlefront, a DICE azonban továbbra is titkolózik. A Game Informer munkatársa által feltett kérdésekre gyakorlatilag mindvégig a "no comment" válasz érkezett. De ez érthető is, rengeteg idő van még hátra a megjelenésig és nagyon sok mindent nem tudunk még a játékról, sőt, még igazi játékmenet kedvcsinálót se láttunk belőle, mégis, bizakodásra adnak okot az eddigiek. A játék november 17-én fog megjelenni, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Cikkünk a Comicbook, a Game Informer és az IGN beszámolója alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
https://www.youtube.com/watch?v=wEZ2kaIxMOU
http://web-vassets.ea.com/Assets/Resources/Image/Screenshots/Crysis%203%20-%20E3%202012%20-%20Dambusters%20-Bow%20Attack.png?cb=1339077842
Akkor egy 2015 végén megjelenő játéktól mért olyan nagy dolog ez amit láttunk?
Mindenki veri a mellkasát, hogy ez olyan elképesztően szép, hogy nem lehet igazi. Ezt én annyira nem értem. Szerintem csak 2-3 évet léptünk előre és ennyi.
Illetve a kétkedők szerintem nem játszottak mostanában új játékokkal.
Igazat adok félig mindkét álláspont képviselőjének,mert a DICE valóban nem egyenlő a Ubisoft-al,valamint megbízható youtube-osok is mint pl levelcap megerősítették a grafikai egyezést,(hasonlóságot)ettől függetlenül persze akármi lehet.Biztosak akkor leszünk amikor majd játszani fogunk vele,illetve amikor hiteles forrástól látunk gameplaye-t,addig azért botorság és elbizakodottság 100%-osan bizton állítani hogy tök ugyan olyan lesz a játékmenet mint az előzetesben
Viszont én nem ültem fel a watchdogs-nál sem a hype vonatra,itt viszont hajlok rá és egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek azt a grafikát amit mutattak.
Plusz számomra többet jelent egy megbízható hiteles ember megerősítése,mint a hiszem ha látom,cinikus"filozófiája".
Egyik lehetőséget sem zárom ki.
Maga a játék viszont mindenképpen várós,és ígéretes.
Mellesleg az erő legyen veletek fiúk, nekem ez a Star Wars már kezd sok lenni.
Ugyanaz a sivatag mint 50 éve és ezek a harcok a grafika miatt is.
Teljesen mindegy milyen lesz, mert ezek a fegyverek, jelmezek, űrhajók, lépegetők már lejárt lemezek. A LEGO is már 500-szor kiadta ugyanazt.
Haladni kell a korral, a sci-fi 2015-ben már a Gravity meg az Avatar, Deus Ex, Killzone, Halo, Mass Effect. Ez a Star Wars meg már olyan mint azok a ratyi vámpír gyalázó produkciók, beakadt a lemez azt ugyanazt nyomatják itt. De elnézve az új Jurassic Park, Mad Max, Terminátor, Vissza a jövőbe, fantastic 4 előzeteseket már ez sem lóg aki a sorból. Talán csak én kerültem át valami más idősíkra, szóval megyek is...
Igen Greenmelon, végülis csak 4 olyan ember mondta hogy a látvány körülbelül olyan mint a trailerben ps4-en, de semmi baj. Emberek, fejezzük be, nektek más a véleményetek nekem más. :D Úgyse győzzük meg egymást szal.
A felsorolt játékaid meg sem közelítik azokat a fény-árnyék effeketeket amiket a trailerben láttunk, plusz mind exkluzívak. Tudod ez mit jelent? Hát persze, hogy nem mert ha tudnád akkor nem ömlene belőled a tömény hülyeség... Elmondom, ez azt jelenti, hogy a fejlesztőknek csak egy hardware-re kellet optimalizálni, amit ezáltal sokkal jobban tudtak megtenni. Ha még más nem szólt volna, akkor elárulom, hogy a Battlefront crossplatform.
#56: Szerintem keresd ki egy szótárból a "tény" szó jelentését, mert nem azt jelenti amire használod.
Amúgy külső nézőpontból nagyjából akkora az esélye az én állításomnak mint a tiédnek. A különbség, hogy én nem veszem a saját véleményem bizonyított ténynek.
"Amúgy nem tudom mit akartál bizonyítani a videókkal, de nincs bennük semmi több mint ugyanazok a pre-rendered képsorok amiket a trailerben is láttunk."
De akkor részletezem, mert látom nem sikerül az érveimet összerakni:
1, A youtube feltöltők nem számítanak hiteles forrásnak, hisz ugyan olyan random pistikék a netről mint mondjuk te vagy én. Csak nem leírják a gondolataik, hanem videót csinálnak róla.
2, Még ha az a gamplay amit mutattak tényleg pont úgy nézett ki mint a trailer, mi bizonyítja, hogy az tényleg azt a kinézetet reprezentálja, amire a játék képes lesz? Mint mondtam a feltupírozott gameplay nem egyedi eset manapság.
3, Az egyik videó feltöltője még olyan hülyeségeket is mondott, hogy lesz single kampány a játékban, most erre komolyan azt mondod, hogy hiteles?!
Amúgy jelenleg az exkluzív konzol játékok is vért izzadnak, hogy megközelítsék ezt a grafikai szintet, nem értem miért hiszitek, hogy majd egy cross-platform játék hozza a megváltást... Persze ne így legyen, de nem látok rá sok esélyt.
randall13: Jajj ezt nemár. Közvélemény? Pont hogy nem ez a közvélemény. Én azoknak hiszek akik ott voltak és láttak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.