Most arról kéne egy rövid bevezetést írni, hogy miben volt másabb az idei év 2014-nél, ám az az igazság, hogy nehéz válaszolni a kérdésre, ráadásul óhatatlanul is véleménykülönbségekbe ütközhetünk, inkább beszéljenek helyettem a tények. A játékipar az elmúlt évben is rengeteg címmel örvendeztette meg a nagyérdeműt, ám az igazán formabontó ötleteket ismét nagyítóval kellett keresnünk.
Sokkal rosszabb a helyzet a konzol-exkluzív játékokkal: gyakorlatilag egy kezünkön megszámolhatjuk azokat az alkotásokat, amiért érdemes új masinát vásárolni. Terebélyes a csalódások és a remaster-kiadások listája is, ami azért sokat elmond az idei évről.
Másfél hét alatt 1525 voks érkezett hozzánk, volt olyan kategória, ahol csak minimális különbség született. Lássuk a végeredményeket!
Az év akció-kalandjátéka
Már rögtön az első kategóriában furcsa eredmény született: a Rise of the Tomb Raider mindössze egyetlen szavazattal (304) győzött a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (303) előtt. Mindezt úgy sikerült összehoznia Lara Croft legújabb kalandjának, hogy eddig csak Xbox 360-ra és Xbox One-ra jelent meg. Pedig a Crystal Dynamics alkotása semmi eget rengetőt nem csinált, mindössze az előző részben lefektetett alapokra építkezett.
A dobogó legalsó fokára a Batman: Arkham Knight állhatott fel 224 szavazattal, míg a negyedik helyen a Mad Max végzett 167 vokssal. Hiába talált újra magára a frencsájz, az Assassin's Creed: Syndicate (145) csak az ötödik pozíciót csípte meg.
Az év versenyjátéka
Még egy Xbox One-exkluzív, ami győzelmet aratott a multiplatform címekkel megspékelt mezőnyben. A Forza Motorsport 6 magabiztosan nyert 360 szavazattal, míg a második, a Rocket League 86 szavazattal maradt el tőle, ami meglepetés, hiszen az indie anyag még a Project CARS-t (229) és az új Need for Speedet (191) is beelőzte.
A szimulátoros vonalat képviselő DiRT Rally az ötödik helyet csípte meg 111 vokssal, de a Codemasters alkotása jövőre szépíthet, hiszen jönnek a konzolos verziók.
Az év stratégiája
Sokan vártátok már a Blizzard RTS-ének záróakkordját, olyannyira, hogy a dobogó legfelső fokára repítettétek a StarCraft II: Legacy of the Voidot 503 szavazattal - bizony, van még igény klasszikus bázisépítős stratégiára. A beérkezett szavazatok 20 százalékát (259) a Total War: Attila kapta, míg a bronzérmet a Cities: Skylines (148), a városépítő stratégiák új királyának nyakába akasztottátok.
A Might & Magic: Heroes VII 115 szavazata csupán a negyedik helyre volt elég, míg ötödiken a Hold kolonizálására kihegyezett Anno 2205 (91) zárt.
Az év verekedős játéka
Győzött a papírforma, ráadásul elég meggyőzően: a Mortal Kombat X a szavazatok 82 százalékát (1054) zsebelte be, gyakorlatilag minden versenyzőt lesöpörve a pályáról. Oké, nem is nagyon volt markáns kihívója: idén nem kaptunk új Street Fightert vagy Tekkent, így a NetherRealm csapata tökéletesen időzített.
A Dragon Ball: Xenoverse csupán a szavazatok 9 százalékát kapta (115), így nem csilloghat valami fényesen az az ezüstérem. Hasonlóan a bronzérmes Dead or Alive: Last Roundhoz, a Koei Tecmo játékának végső kiadása elenyésző számú voksot (48) halászott össze.
Az év ritmusjátéka
A plasztikgitáros címek végre feltámadtak a többéves tetszhalott állapotból, így új résszel jelentkezett a Guitar Hero és a Rock Band is - ám az elsőség nem közöttük dőlt el. Az aranyérmet a Guitar Hero Live csípte meg 388 szavazattal, a frissített játékmenet és a szavatosságot biztosító GHTV szolgáltatás megtette a hatását. Az ezüstéremre a Just Dance 2016 csapott le (317), lévén még mindig sokat szerettek táncolni, és az igényeket egyedül a Ubisoft tudta kielégíteni.
A Rock Band 4 már nem változott olyan sokat, mint azt reméltük, de a harmadik helyet jelentő 217 szavazat így is szép eredmény. A zenék ritmusára változó Audiosurf 2 koncepciója még mindig életképes, legalábbis a 179 kapott szavazat ez bizonyítja.
Az év szerepjátéka
Két nagy múltú RPG-széria is új iterációval jelentkezett 2015-ben, ám a Gamekapocs olvasói a The Witcher 3: Wild Huntot szerették a leginkább (909). A CD Projekt RED alkotása nem csupán brutálisan jó hangulatával hódított, a játék világát megannyi érdekes tennivalóval tömték tele, amely még több száz óra után sem vált unalmassá. A szláv mitológiából nagy kanállal merítő szerepjáték karaktereire, küldetéseire még sokáig emlékezni fogunk.
A másik nagy visszatérő Fallout 4 így csak a második helyet csíphette meg, a szavazatok negyedét (335) bezsebelve. A posztapokaliptikus Boston atmoszférája hiába volt emlékezetes, a látvány és a némileg egyszerűsített játékmenet miatt nem tudott felülkerekedni riválisán. A From Software alkotásainak rajongói a Bloodborne-nal vigasztalódhattak idén, a PS4-exkluzív cím a dobogó utolsó fokára állhatott fel 93 szavazattal. Aki egy igazi régivonalas RPG-re vágyott idén, annak a Pillars of Eternityvel kellett beérnie, bár tőletek csak 25 voksot kapott.
Az év FPS-e
A lövöldözős játékok mindig is számos vita tárgyát képezték az oldalon, pláne az év végi sikervárományosok. Ám első helyet egyikük sem tudta megcsípni, ellenben a Techland februárban megjelent nyitott világú zombis címének, a Dying Lightnak (350) igen. A lengyelek továbbfejlesztették a Dead Islanddel lefektetett alapokat, a parkour-elemek, a craftolás és a harc még soha nem volt ennyire élvezetes, kétségkívül a zsáner legjobb darabjával van dolgunk.
A második a Star Wars: Battlefront lett hatvan vokssal lemaradva (290), és hiába volt csak egy standalone kiegészítő a Wolfenstein: The Old Blood, a harmadik helyre elegendő szavazatot (197) kapott. A dobogóról 30 szavazattal csúszott le a Rainbow Six: Siege, míg az Halo 5: Guardians Xbox One-exkluzívként nem tudta ugyanazt produkálni, mint kategóriájában az új Tomb Raider, csak az ötödik helyre elég a 139 voks. Őt követi négy szavazattal lemaradva a Call of Duty: Black Ops III.
Az év sportjátéka
Már jó pár éve szavazhattok nálunk az év legjobb játékaira, és a sportkategóriában eddig rendre az EA fociszimulátora nyert. A FIFA 16 győzelmét ezúttal sem veszélyeztette semmi, a szavazatok 38,4 százalékát kapta (476), ám az igazi meglepetést a második helyezett jelentette. Ez pedig a Rocket League 334 vokssal, amely kiválóan mixelte az autóversenyt és az amerikai focit.
A Psyonix alkotása még olyan címeket is maga mögé utasított, mint az NBA 2K16 (130) és Madden NFL 16 (85), így kisujjból fel tudta kavarni a műfaj állóvizét, holott alapvetően nem egy kimondott sportjátékról beszélhetünk.
Az év horrorjátéka
Az aranyérmet a Supermassive Games által készített, interaktív filmként is aposztrofálható Until Dawn (415) nyerte, melyben csak saját döntéseinken múlik, hogy szereplőink közül ki éri meg a hátborzongató kiruccanás végét. Pluszban az is sokat nyom a latba, hogy a játék kizárólag PS4-re jelent meg. Második helyen futott be a Dying Light 364 szavazattal, miután toronymagasan behúzta az FPS-kategóriát is.
A Frictional Games régóta vár új címe, a SOMA érdemelte ki a bronzérmet 258 vokssal, úgy látszik, az érett témaválasztás nektek is nagyon bejött. A többiek szinte már egy másik ligában játszanak, a negyedik helyen végzett Resident Evil Remastered a dobogóról jócskán lemaradva, csak 86 szavazatot gyűjtött.
Az év platformjátéka
Úgy látszik, a Gamekapocs olvasóinak többségét hidegen hagyja a gyűjthető figurákkal hódító Skylanders- és Disney Infinity-széria, így az első helyre az Ori and the Blind Forestet (438) szavazták meg. A csodálatos látvánnyal és kihívásokkal teli játékmenettel bíró metroidvania így kétszer több szavazatot kapott, mint az Assassin's Creed: Chronicles - China (161) és a LEGO Jurassic World (145).
Negyedik helyen a pályaszerkesztői vénánkat megdolgoztató Super Mario Maker végzett 133 szavazattal, míg az ötödik a Trine 3: The Artifacts of Power lett 97-tel, dacára annak, hogy a trilógia leggyengébb darabjáról van szó.
Az év kalandjátéka
Megannyi epizodikus megjelenésű versenyző indult 2015-ben is, talán még soha nem volt ekkora dömping az interaktív filmként is felfogható alkotásokból. A legtöbben - szám szerint 506-an - a Life is Strange-et favorizáltátok. A Dontnod pszichológiai thrillere egészen stílusos történetet mutatott be némi idő-visszatekeréssel és tinidrámával. A Telltale 2015-ben kicsit visszavett a minőségből, három sorozatot is futtatott idén, ti a Game of Thronesnak adtátok az ezüstérmet (291).
A mesteri humorral megspékelt Tales from the Borderlands 127 szavazata a harmadik helyre volt elég, míg a Minecraft: Story Mode a negyedik pozíciót csípte meg 81 vokssal.
Az év felújított kiadása
Az egyik legterebélyesebb kategóriáról van szó, amely sokat elárul a játékipar jelenéről. A dobogó legfelső fokára egy PS4-exkluzív került, mégpedig az Uncharted: The Nathan Drake Collection 284 szavazattal. Jócskán lemaradva második a Gears of War: Ultimate Edition 133 vokssal, míg a harmadik a God of War III: Remastered. A frissített kiadások megmérettetését tehát a Sony konzolja nyerte 2:1 arányban.
A bronzéremtől csak 5 vokssal maradt el a Resident Evil: Remastered, míg a nagyobb felbontáson kívül semmilyen extrát nem tartalmazó Dishonored: Definitive Edition (69) az ötödik helyen végzett.
Az év indie játéka
2015-ben sem volt hiány kispénzből összehozott, ötletes független alkotásokból. A pofátlanul erőszakos Hotline Miami 2: Wrong Numbert szerettétek a legtöbben, egészen pontosan 185-en. Az űrrakéta-építés is kedvelt szórakozásnak bizonyult nálatok, a második helyen tanyázó Kerbal Space Program 110 szavazatot ért. A bronzérem a Broforce nyakában csillog, a nyolcvanas évek akciófilmjeit nem sok játék tudta ennyire stílusosan megidézni.
Az Audiosurf 2 pontosan 86 voksra volt elég, míg a bitang nehéz Titan Souls 84-re. A lista végén csak pár szavazaton múlt a sorrend, így a hatodik helyen végzett Shelter-folytatás is a nyolcvanasok sorát erősíti.
Az év hordozható játéka
Idén egy kalap alá vettük a mobil- és handheld címeket. az ok prózai: csak a Nintendo gondolta úgy, hogy megéri minőségi first-party játékokat kiadni kézikonzolokra, míg PS Vitán főként az indie alkotásokból szemezgethettünk. Idén a Fallout Shelter orozta el a címet, 223-an gondoltátok úgy, hogy a saját vaultotok menedzselése hatalmas móka. A második helyen a Rayman Adventures végzett 134 szavazattal.
A harmadik helyet az Angry Birds tényleges második része szerezte meg, noha a Rovio elsősorban csak a látványra gyúrt rá, a játékmenet maradt a régiben. Olvasónk körében a This War of Mine mobilos verziója is hódított, 116-an szavaztatok neki bizalmat.
Az év multiplayere
Megannyi MOBA- és kompetitív shooter ragadta meg a figyelmünket az elmúlt 12 hónapban, ezúttal a legmaradandóbb többjátékos élményt is díjaztuk. Noha rengeteg kritika érte a Star Wars: Battlefrontot, viszont piszok jól átadta a filmek hangulatát, így teljesen megérdemelten győzött egyszerűsített mechanika ide, gyér tartalom oda - kereken 400 voksot kapott tőletek. A Rocket League ezúttal is dobogós, az ezüstéremhez 182 szavazat kellett, a műfajmixelés roppant életképes ötletnek bizonyult.
A Treyarch viszont nem mérte szűken a tartalmat a Call of Duty: Black Ops III-ban, a co-opra kihegyezett zombimódban és a megszokott, még mindig jól muzsikáló kompetitív multiban egyszerűen lehetetlen csalódni 151 olvasónk szerint. Mindössze két árva vokssal maradt le a bronzéremről a Blizzard MOBA-ja, a Heroes of the Storm.
Az év PC-s játéka
Hihetetlen, de igaz: a Rockstar Games legutóbbi játékának, a Grand Theft Auto V-nek már harmadik éve bérelt helye van az Év játéka-szavazásunkon. A PC-s verzió sem talált legyőzőre idén, a szavazatok 58 százalékát (753) húzta be tőletek. Nagy a szakadék közte és a második helyezett StarCraft II: Legacy of the Void (166) között, és a többi cím is egy másik ligában játszik.
Az Obisidan Pillars of Eternityjének 71 voksa csak egy szerény harmadik helyet jelent, míg a Blizzard másik üdvöskéje, a negyedik pozíciót megcsípő Heroes of the Storm mindössze 52 szavazatot tudhat magáénak.
Az év PlayStation 4-játéka
Alaposan feladta a leckét a Sony, roppant sovány listából kellett kiválasztani a legjobbat. A PS4-exkluzívok közül a Bloodborne-nak jutott a megtiszteltetés, pontosabban 416 szavazat. A From Software gótikus stílusjegyekkel operáló szerepjátéka szinte kötelező azok számára, akik szerint a sikert csak vérrel és verejtékkel lehet elérni egy videojátékban. A tinihorrorok jellegzetességeit hiba nélkül visszaadó Until Dawn tanyázik a második helyen (303).
A dobogóra még felfért az Uncharted: The Nathan Drake Collection is 242 vokssal, ám a The Order: 1886 (137) lecsúszott róla, ami nem véletlen: a pazar látvány mellett csak egy rövid és lineáris TPS-t kaptunk télen.
Az év Xbox One-exkluzívja
A kínálatot tekintve egy fokkal jobb helyzetben voltak a Microsoft konzoljának tulajdonosai. A műfaján belüli elsőség után itt is a Rise of the Tomb Raider vitte a prímet 505 szavazattal. A versenyjátékok szerelmesei egy kiváló darabbal gazdagodtak ezen a platformon: a 316 voksot kapott Forza Motorsport 6 lett az ezüstérmes - a Turn 10 alkotása nemcsak szép, hanem tömve van tartalommal.
A Halo 5: Guardians (237) hiába egy jól csengő system-seller, ti csak a bronzérmet akasztottátok Master Chief nyakába; be kell látnunk, hogy a 343 Industries egyelőre nem egy Bungie-kaliberű stúdió. A Gears of War: Ultimate Edition 76 szavazattal lett a negyedik.
Az év Wii U-játéka
A Nintendo mindig is a saját feje után ment, az elvakult rajongók pedig minden belső fejlesztést epekedve várnak. Nekik szólt a Super Mario Maker, melyben mindenki megalkothatta saját pályáját, legyen szó a korai korszakra jellemző 8-bites helyszínekről, vagy a modernebb darabokról. A kreativitásunkra építkező csomag 378 szavazata a győzelmet jelentette, de a második helyen is mindenki kedvenc vízvezeték-szerelője trónol. A Mario Party 10 egészen pontosan 207 voksot kapott az olvasóktól.
A kiotóiak idén egy hamisítatlan multis shootert is készítettek, a Splatoon (189) rögtön a harmadik helyen végzett, míg az első third-party címet, az új Fatal Frame-et (106) csak negyedik helyen találjuk.
Az év csalódása
Be nem tartott ígéretekből, silány portokból és rossz designeri döntésekből is bőven kijutott nekünk. Habár a Batman: Arkham Knightot játékként talán a legjobbak közé sorolhatjuk, sajnos a PC-s verzió olyan rossz lett, hogy a Warner hosszú hónapokra visszavonta a forgalmazását. 427 olvasónk látta ennek a kárát. A port még most sem tökéletes, a gépigénye óriási, szóval ha választhatsz, inkább a konzolos verziók mellett dönts. Rossz lóra tett a Visceral a Battlefield: Hardline-nal (198), ami szép csendben eltűnt a süllyesztőben. A témaválasztás nem volt a legjobb, semmi olyan nem volt a rendőrös epizódban, amiért érdemes lett volna félretenni a jól bevált BF4-et.
A harmadik legrosszabb alkotás az Evolve (132) lett, holott a Left 4 Dead fejlesztőitől ennél többet vártunk, a kooperatív shooter szerverei kongnak az ürességtől. A megjelenéskor a Carmageddon: Reincarnation (62) csúnya volt és szaggatott, jogosan ébreszt bennetek kellemetlen emlékeket (most már jobb a helyzet). Habár a végeredménybe nem szólt bele, azért megjegyeznénk, hogy a Star Wars: Battlefrontot is jó sokan véstétek be az egyéb rubrikába.
Az év platformja
Ami a sportjátékoknál a FIFA aktuális része, az a platformoknál a PC. A Gamekapocs olvasói (és úgy en bloc Magyarországon is) még mindig számítógépeken játszanak a legszívesebben, idén szavazatok felét, 712 voksot gyűjtött össze. A sorrend utána sem változott érdemlegesen: a második helyen a PlayStation 4 (416), a harmadik helyen az Xbox One (179) végzett.
A három platform uralkodása mellett a többiek szinte eltörpülnek: csak 11-en gondoltátok úgy, hogy mobilon, tableten, vagy mikrokonzolon a legjobb játszani, s csak utána jönnek az igazi handheldek.
Az év fejlesztője
Ez egy új kategória, melyben azt a stúdiót kerestük, amely a legmaradandóbb alkotást tette le az asztalra, tekintettel a körülményekre is. Nos, a varsói székhelyű CD Projekt RED (701) a The Witcher 3: The Wild Hunttal bebizonyította, hogy bizony Kelet-Európában is születhetnek kiváló alkotások, fittyet hányva a sokkal nagyobb költségvetéssel dolgozó nyugati csapatokra.
286 szavazattal második a Fallout 4-et elkövető Bethesda Game Studios, míg a harmadik a DICE lett, amely a Star Wars: Battlefront mellett a Battlefield 4 támogatásáról sem feledkezett meg.
Az év játéka
Hölgyeim és uraim, elérkeztünk a legfontosabb kategóriához. 2015-ben Ríviai Geralt drámával és erőszakkal átitatott kalandja bizonyult a legjobbnak: a The Witcher 3: Wild Hunt a szavazatok 45 százalékát (656) birtokolva kiütéses győzelmet aratott a rendkívül erős mezőnyben. Már számtalanszor méltattuk a lengyelek szerepjátékát, amely semmivel össze nem hasonlítható hangulatával nagyon közel került a szívünkhöz. A mezőny második legjobb játéka a Fallout 4 lett, bár az a 137 szavazat első ránézésre nagyon kevésnek tűnik.
A Metal Gear Soild: The Phantom Pain (65) nyakába akasztottátok a bronzérmet, míg a negyedik a Rise of the Tomb Raider lett 52 vokssal. A Batman: Arkham Knightnak (45) meg kellett elégednie az ötödik helyezéssel.
A legjobban várt játék
Az ünneplés után itt az ideje az előretekintésnek. 2016-ban sem lesz megállás, a már bejelentett címek közül a Mass Effect: Andromedát (231) várjátok a legtöbben, holott gamepaly jeleneteket még nem láttunk belőle. Majdnem ennyien ácsingóztak Nathan Drake legújabb kalandja után: az Uncharted 4: A Thief's End is csak négy szavazattal marad el a BioWare RPG-jétől. Utána következik a Mafia III (190), a The Division (169) és a Far Cry Primal (136).
A szavazás részletes eredményeit itt találjátok meg!
Kapcsolódó cikkek
A Witcher 3 volt egyértelműen az év legjobbja, azon kívül sajnos kevés új jó játék volt PC-re (konzol-exkluzívak közül is csak a Bloodborne-t, Until Dawn-t, Forza 6-ot és a Super Mario Makert szerettem volna kipróbálni) . Az Tomb Raiderrel még nem játszottam, de februárban jön és ha olyan, mint az előző, akkor nagy baj nem lehet. A Life is Strange pedig a befejezése miatt nekem az egyik legnagyobb csalódás volt 2015-ben.
2016 viszont ígéretes, a No man's sky-t, a Zero Time Dilemma-t, a PC-s Tomb Raidert és a Mass Effect Andromedat is várom, a Persona 5-t valahogy majd ki kell próbálnom (talán addigra az rpcs3-at formába hozzák vagy kijön Vitára), és reméljük a Final Fantasy XV is még idén megjelenik PC-n
Siralmas. Néhàny kategoriàban elnevettem magam konkrétan.
Év mp cime SW Battlefront? Neee
Meg akcioban a tomb raider az mgs előtt? :)
https://kat.cr/star-wars-battlefront-2-ultimate-pack-4-2-final-100-new-maps-t11598078.html
Személy szerint Battlefront 2 ami 11 éve megjelent több szorakozást nyujtott mint a Battlefront. De kinek a pap kinek a papné.
Öszintén szolva élvezd ki a játékot amig lehet, és ezt nem oltás miatt mondtam de a napi átlag játékos naprop napra csökken. Érdekes modon EA több milliós eladásokat remélt a játéktol, mégis a Daily peak míg a játék megjelenése után 600-700 000 volt, most alig éri el a 260 000. És ez nem csak hasbol huzom elő a számokat, December 16 készült ez a Screenshot. http://i.imgur.com/ISsX9oi.png
Nyilvánvaloan a Karácsony sokat segitett megint. De nyugi ott vannak botok :D
VAGY Nem vagyok vérpista, és tisztában vagyok a játék hibáival, és a tényleg kevés tartalommal, de ennek ellenére már most töltöttem vele annyi időt, és nyújtott annyi szórakozást hogy nem bántam meg. ( Nekem 14e volt akciósan, a Season Pack meg baromira ráér még.... ) Én kérek érte elnézést.
Megjegyszem hogy ebben a szent pillanatban 109 000 játszik Battlefield 4-et ami 3 éve megjelent
És alig 189 000 játszik Battlefrontot. Szégyen öszintén szólva
http://swbstats.com/
http://bf4stats.com/
Abszolút jó ízlésed van. :)
Nekem már maga a varázsa elég. Az unalmas küldetések sem zavarnak, csak barangolhassak. Az viszont, hogy nekem ennyi elég, még nem jelenti azt, hogy nem kell figyelniük a fejlesztőknek a nagyobb igényű játékosokra. Mert ők is vásárlók és nem csak az a célközönség, aki még a kakit is megeszi, mert Fallout van ráírva.
Ennyi. Valószínű, hogy én nagyon sok órát belepakolok majd, de hogy nem érdemli az év játéka díjat, az is biztos.
#34 Likvidál
Év FPS-e? Ne hülyülj. Wolf, Dying, mind kiemelkedőbb. Év RpG-je? Ugyan. Ez csak egy rpg elemekkel dúsított FPS. Ilyen hibridnek kiváló, de külön kategóriába, mindenben van jobb, még 2015-ből is, holott annyira nem volt erős az év.
És én még annyit is hozzátennék, hogy nemcsak hogy megmaradtak a "gyerekbetegségek" szerintem tovább romlott pl egy F3 vagy NV-hoz képest.
(persze ez magánvélemény és teljesen szubjektív)
Ismétlődő gyenge küldetések, borzalmas párbeszédrendszer, kiforratlan építkezés, rengeteg bug, alig találtam értékelhető karaktereket/NPC-ket, kevésbé taktikus - méginkább FPS, továbbra sem sikerült normálisan megoldani a társas barangolást, az arcok, mimikák nagyon gyengék, sokszor ismétlődnek a szinkronhangok amik alapból sem igazán átütőek. Ami jó döntés volt talán hogy nem mennek tönkre a cuccaink. A fegyverek és páncélok fejlesztése, a felfedezés öröme továbbra is megvan, a fejlődésrendszer szerintem remek és még azért vannak bőven pozitívumai és jobban átgondolt aspektusai, de mint kiemelkedő alkotásra vagy év játékára nem tudok tekinteni rá. Ja meg berakták azt amit a Skyrimben is, hogy jelzi ha egy helyet totál megtisztítottunk, ez is jó dolog, sokkal nagyobb vágyat éreztem így a felfedezésre és minden szöglet bejárására. Nem rossz játék a F4 és a javításokkal majd mégjobb lesz, de a forradalom szerintem messze elmaradt.
Nem feltétlenül. Csak különböző ízélsű embereket fújt össze a szél. Amúgy meg, bármelyik játék jobb / rosszabb lesz attól hogy milyen helyezést ér el itt?
Amúgy én pl. a King's Quest-el is remekül szórakoztam.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.