Chloe Frazier tulajdonképpen az Uncharted 2: Among Thievesben történt felbukkanása óta a sorozat egyik legnagyobb jolly jokere, ehhez képest a Naughty Dog rendszeresen a kispadon pihentette. Egészen idáig, az eszes, elvei mellett következetesen kiálló és harcoló, igazán megnyerő stílusú hölgy ugyanis annyira belopta magát a rajongók szívébe, hogy az Uncharted negyedik részével lezárt Nathan Drake-kalandfolyam után egy teljesen különálló, és kifejezetten rá koncentráló kiegészítőben adja meg a karakternek a kellő tiszteletet a Naughty Dog. Lényegében ez Chloe záróvizsgája, ahol bizonyíthatja, hogy felnőtté vált és már nem hoz megkérdőjelezhető döntéseket, kezdve bajtársai elárulásától egészen sebesült barátja hátrahagyásáig. De a The Lost Legacy nem is fordít hátat Chloe múltjának, így a különálló kiegészítő több ízben is rávilágít majd arra, miért is olyan rugalmas a hősnő morális iránytűje.
A történet az Uncharted 4 eseményei után hat hónappal később játszódik. Azóta Nadine elveszítette a Shoreline-t, így kénytelen zsoldosként megbízatásokat teljesíteni, miközben személyiségét erősen befolyásolta a Rafe és közötte kialakult konfliktus, így a The Lost Legacy is boncolgatni fogja, mi is történt azután, hogy elhagyta Rafe-et és a Drake-testvéreket. Ugye nem láttuk, hogy lelépett volna a kinccsel, de a DLC igyekszik majd erről kicsit többet elárulni. Chloe-nak pont kapóra jön, hogy Nadine zsoldosként keresi a kenyerét, és miután régről egy ideje már ismerik egymást, nem meglepő, hogy üzleti motivációktól hajtva társulnak. Kalandjuk ezúttal egészen Indiáig repíti őket, ahol egy rejtélyes relikvia, Ganésa Agyara után nyomoznak. Ha sikerrel járnak, akkor a titokzatos kincs megtalálása egyszerre változtathatja meg az életüket és kövezheti ki jövőjüket a kincsvadászós üzletágban.
Ebben azonban igyekszik majd útjukat állni egy Asav nevű alak, aki korábban nemcsak, hogy dolgozott már együtt Chloe-val, de közvetlenül is ő tehető felelőssé a régióban kialakult káoszért. Ez természetesen a kincs keresésében nem akadályozza meg Asavot, aki egy nemrég megszerzett nyomnak köszönhetően lépéselőnybe kerül. A játék főgonosza egyébként filozófiai okokból is szeretné rátenni a mancsát Ganésa Agyarára, mert úgy hiszi, leszármazottja az ősi, nagy birodalomnak, így jogot formálhat a kincsre.
A Naughty Dog nem sokkal az Uncharted 4 befejezése után kezdett neki a The Lost Legacy munkálatainak. A csapat kezdetben egy sima letölthető bővítményt ígért, de jó pár ötletelés után már körvonalazódott, hogy milyen irányban akarnak továbbmenni és az is látszott, hogy nem biztos, hogy minden belefér majd egy szokásos hosszúságú DLC-be. De ahogy Josh Scherr, a negyedik rész társírója elárulta, azt már a kezdetek kezdetén is tudták, hogy Nathan Drake történetének vége, és a karakter valamilyen sztorijának felmelegítése biztosan nem opció számukra. Éppen ezért szerették volna kideríteni, mi minden van még a franchise-ban és milyen, ha ezt a hatalmas Indiana Jones-szerű univerzumot valaki egészen más szemüvegén keresztül élhetjük meg. Emellett abban is biztos volt a Naughty Dog, hogy a The Last of Ushoz kiadott Left Behind DLC koncepcióját ezúttal mellőzni szeretnék. Ott remek lehetőséget adott a kiegészítő ahhoz, hogy megválaszolják az alapjáték történetének egyik legnagyobb kérdését, de a stúdió munkatársai úgy érzik, Drake életében nincs olyan fejezet, amit érdemes lenne külön is boncolgatni. Ráadásul ez volt az első alkalom, hogy a csapatnak nem Drake-re kellett koncentrálnia, így sokkal nagyobb szabadsággal és kreativitással dolgozhattak.
A Naughty Dog hónapokat töltött azzal, hogy megtalálja azokat az izgalmas karaktereket, akiknek a kombinációja működőképes lehet. Kezdetben felmerült annak lehetősége is, hogy Sam és Sully, illetve Nathan és Elena lányának, Cassie-nek a párosa kapja a főszerepet, de mindkét esetben akadályokba ütköztek. Utóbbi esetében a fiatal kora bizonyult kizáró oknak, hiszen nem vette volna jól ki magát, ha fegyvert adnak a kezébe. És tulajdonképpen Sully esetében is a kor akadályozta meg, hogy reflektorfénybe lépjen, így a Naughty Dog végül úgy döntött, az ő szerepeltetését is ejti.
Kurt Margenau, a játék rendezője és Shaun Escayg kreatív igazgató elmondták, végül azért esett a választásuk Chloe-ra és Nadine-ra, mert bár háttértörténetük koránt sincs tökéletesen kidolgozva, a köztük kialakult dinamika és kémia tökéletesen működik, miközben mindketten vannak annyira erős személyiségek, hogy az bőven szolgál majd a kapcsolatukban kellő konfliktussal is. Például egyikük sem szereti, ha megmondják nekik, mit tegyenek, sokkal inkább szeretik saját kezükbe venni az irányítást, de amíg Chloe sokszor kiszámíthatatlan és meggondolatlan, addig Nadine pragmatikus és jóval megfontoltabb. De ez a kapcsolatuk dinamikájának csak jót tesz, mert bár sokszor nem értenek majd egyet, esetleg össze is kapnak, valójában folyamatosan tanulnak majd egymástól, és hiába rendelkeznek mindketten hasonló háttérrel, mégis teljesen eltérő személyiségekké válnak a kincs utáni hajsza során. A The Lost Legacy nem véletlenül boncolgat olyan témákat, mint az önfeláldozás vagy saját túlélésünk érdekében mások feláldozása. Chloe és Nadine eddig mindig csak saját magára gondolt, de vajon sikerül megváltozniuk?
Ahogy arra Escayg rávilágít, a The Lost legacy nem egy hagyományos értelemben vett DLC lesz, így hosszát tekintve sem a Left Behind-féle három-négy órát követi majd. Ennél sokkal tartalmasabb, méretesebb alkotásról van szó. Mindezt alátámasztja az is, hogy a stúdió munkatársainak annyi ambiciózus ötlete gyűlt össze a tervezési fázis alatt, hogy csak azért nem Uncharted 5-nek hívjuk majd az új játékot, mert a közben bejelentetett The Last of Us 2 miatt átcsoportosították a munkaerő jelentős részét. A csapat viszont még mindig nem hajlandó elárulni, hány órás kalandra számíthatunk, de mint mondták, azért az Uncharted 4 hosszát biztosan nem éri el a bővítmény. Ahogy annak szerteágazó kapcsolatait sem, vagyis a fókusz Chloe és Nadine párosán, a DLC rosszfiúján és Indián lesz. Kell is majd a tér és idő a két főszereplőnek, hiszen rengeteg dolog történt azóta, hogy utoljára találkoztunk velük. Chloe például kitartásának köszönhetően megalapozta hírnevét a kincsvadászok között, míg Nadine még mindig azzal van elfoglalva, hogy magának bizonyítson, miközben az Uncharted 4-ben történtek miatt azért némi kétségbeesés és elővigyázatosság jellemzi. De aztán ahogy haladunk előre, kiderül, hogy Chloe például miért érzi magát mindig másodhegedűsnek és miért kell magát mindig mások elé helyeznie. Nem csoda, hogy Nadine-hoz hasonlóan ő is folyamatosan kompenzál.
De ettől még ez a történet amikor csak teheti, Chloe-ra fog koncentálni, így Nadine leginkább Samhez hasonló szerepet tölt majd be. Ahogy Margenau elárulta, ez az első alkalom, hogy a helyszín és a főhős között komolyabb kapcsolat lesz, hiszen Chloe részben indiai, ami azt is jelenti, hogy sokkal bensőségesebb viszony lesz közte és a meglátogatott pályák között. Ugyan egy jó ideje már nem járt az országban, de ez a küldetés arra kényszeríti majd, hogy szembenézzen gyerekkorával, különösen az apjához fűződő kapcsolatával. Tulajdonképpen neki köszönheti, hogy ennyire énközpontúvá vált. Édesapja egyébként régészként dolgozott és gyerekkorában rengeteg mesés történetet mondott neki. Ilyen volt a Ganésa Agyaráról szóló is, így kalandjaink során többnyire az itt elhangzott információkra fogunk támaszkodni, főleg, amikor fejtörőket kell majd megoldanunk. Mindez azt is előrevetíti, hogy a The Lost Legacy nemcsak a címében sugallja, mire is számítsunk, hiszen Chloe öröksége mindvégig központi téma lesz.
Ráadásul ezúttal nem egy történelmi személy, mint például Marco Polo vagy Henry Avery körül forog majd a cselekmény. Annak ugyanis központi eleme lesz a hindu vallás, az amögött meghúzódó szimbolizmus és filozófia, a Hoysala birodalom történelme, miközben ezek segítségével sokkal jobban azonosulhatunk majd Chloe-val. Nem csoda, hogy a Naughty Dog egy sokkal emberközelibb történetet ígér, ami persze nem nélkülözi majd a sorozatra jellemző látványos akciókat sem.
A Game Informer a Naughty Dognál tett kitérője alatt a játék két nagyobb szegmensébe is beleshetett. Ez alapján már most kijelenthető, hogy Drake eddigi kalandozásainak helyszíneihez képest India sokkal színesebb, változatosabb és izgalmasabb felfedeznivalónak ígérkezik. A készítők igyekeztek az ország szépségeire is koncentrálni, így utunk során a nyomor és a háborús helyzet ellenére napfénytől ragyogó patakokat, virágzó fákat és gyönyörű építményeket is láthatunk. Az egyik ilyen küldetésben például egy hatalmas, Ghats nyugati részén fekvő víztoronyhoz vezet majd az utunk, de ahhoz, hogy elérjünk oda, az India nyugati partvidékén található egyik mesés hegységekkel és erdőségekkel díszített félszigeten is megfordulunk, ami éles ellentétben áll a nyomort közelről is bemutató, a háború által alaposan megtépázott, a tavalyi PlayStation Experience-en bemutatott (lásd fentebb) előzetesben látott városi pályától.
Szóval Ghats csodálatos nyugati vidéke erősen emlékeztetni fog minket az Uncharted 4-ben megismert Madagaszkárra, viszont ahogy James Cooper dizájner rávilágít, az indiai helyszín az Uncharted-sorozat történetének legméretesebb pályája lesz, lényegesen nagyobb szabadsággal, mint amit a madagaszkári esőerdős környezet kínált. Ezt jól példázza a magazin által látott demó is, amiben Chloe és Nadine egy piros terepjáróval igyekeznek megközelíteni célpontjukat, Chloe pedig egy ponton úgy dönt, itt az ideje rövidebb, de mindenképpen rázósabb útvonalon továbbhaladni, így részletes képet kapunk arról, hogy minden egyes meglátogatott helyszínnek teljesen egyedi hangulata lesz, legyen szó egy vízeséses, mocsaras vagy sziklás szakaszról.
Margenau itt rá is tér arra, hogy a hatalmas helyszínek egyben azt is jelentik, hogy sokkal több felfedezhető dolog és kihívás vár ránk, amelyekért persze komoly jutalmak is ütik majd markunkat, legyen szó egy ritka, nagyon értékes ereklyéről vagy új fegyverről. A kocsikázás közben például Chloe kiszúrja, hogy az egyik közeli romoknál Asav emberi portyáznak, mi pedig eldönthetjük, hogy leverjük őket, vagy inkább módosítunk az útvonalunkon, és felfedezzük a környéket. Ráadásul ezek a kitérők arra is remek alkalmat szolgáltatnak, hogy érdekesebbnél érdekesebb beszélgetéseket folytathassunk Nadine-nal vagy a helyiekkel, így a történet is sokkal részletesebben fedi majd fel magát. Például az autóvezetős kaland során Chloe mesél Nadine-nak az édesapjáról, a Hoysala birodalomról szóló történeteiről, miközben Dél-India vallásával, építészetével kapcsolatban is sok-sok információt őriz a múltból. Ahogy már említettük, ezekből az emlékekből és a helyszínnel kapcsolatos ismeretei segítségével jut majd el a rejtélyek megoldásához vagy új nyomokhoz a lánypáros, viszont ezeket nem egy útikönyvbe rögzítjük, az ugyanis Drake sajátja volt, a készítők pedig nem akarták még egyszer felhasználni. Erre lesz majd ott a bemutatóban is látott mobiltelefon.
Ami a játékmenetet illeti, az a már ismert formulát követi, vagyis a magas fűben lopakodhatunk és csendben kiiktathatjuk az őröket, akiket természetesen ezúttal is megjelölhetünk. Köteleken lenghetünk, magasabb pontokra mászhatunk fel, hogy aztán azok pereméről rántsuk le a mélybe a járőröket. Nadine viszont ugyanúgy fog viselkedni, mint ahogy Sam vagy Elena tette az Uncharted negyedik részében. Vagyis automatikusan segíteni fog a harcban, viszont a Naughty Dog ígérete szerint ezúttal szintet lépnek majd a buddy-rendszerrel, ugyanis ígérik, a páros kapcsolatának alakulása is befolyásolni fogja, hogy Nadine például mennyire lesz segítőkész. Ha megbíznak egymásban, szinte bármit megtesznek majd egymásért a harc hevében. Ráadásul a játék előrehaladtával taníthatjuk is Nadine-t, mert hiába rendelkezik komoly katonai múlttal, lesznek olyan pontok, ahol kibukik az ügyetlensége. Például a falmászás nem az erőssége, így Chloe jó tanácsokkal látja majd el. Újdonságként bemutatkozik a zárnyitás, illetve Chloe-nak lesz egy hangtompítós pisztolya, amivel teljesen csendben, messzebbről is le tudja majd szedni az őröket.
Jól látszik, hogy a Naughty Dog ezúttal sem veszi fél vállról a munkát. A The Lost legacy kapcsán rengeteg új elemet emelnek majd be, de masszív alapokra építkezhetnek, így nem csoda, hogy sok minden visszaköszön majd az Uncharted 4-ből. Az viszont sajnálatos, hogy minden bizonnyal ez lesz a sorozat legutolsó darabja, a csapat jelenleg is rengeteg egyéb megvalósításra váró ötleten dolgozik és nem szeretnének leragadni egyetlen, bár nagyon is ikonikus hősnél. Az viszont mindenképpen jó döntésnek tűnik, hogy egy évtizednyi Nathan Drake-kel töltött kalandozás után a játék világának más fontosabb szereplői is reflektorfényt kapnak, ráadásul az eddigi ismeretek alapján Chloe és Nadine párosa tényleg izgalmasnak ígérkezik. Megjelenési dátumunk sajnos még mindig nincs, de ha minden igaz, akkor idén megkapjuk a The Lost Legacyt.
Cikkünk a Game Informer áprilisi előzetese alapján készült. Az Uncharted: The Lost Legacy kizárólag PlayStation 4-re fog megjelenni 2017-ben.
Kapcsolódó cikkek
a Nier-t amúgy pont nem hoznám fel, mert abban sz@rrá vannak szexualizálva a karakterek s olyanok mindig is voltak és lesznek a játékiparban.
összepárosítva ezzel a Nadine-nal igazi kis girlpower játékot fogunk kapni, gondolom a polkorrektség jegyében.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.