A People Can Fly maradandót alkotott. A Bulletstorm hat évvel ezelőtt korának legőrültebb és legpörgősebb popcorn-shootere volt, olyan intenzív játékélményt felvonultatva, amit máig nem felejtettünk el. Pedig a történetben nem is volt semmi komoly. Adott egy Grayson Hunt nevű, törvényen kívüli fejvadász, aki egy balul elsült űrcsatát követően lezuhan a Stygia nevű bolygóra, egyenesen egy halom vadember karmaiba. Az események hamar beindulnak, hősünk egy társával karöltve elindul leszámolni a rosszfiúk hordáival, közben pedig kiderülnek részletek a balesetről, és a sokat emlegetett Dead Echo osztagról is, aminek a tagjai vagyunk.
Az Epic Games és az Electronic Arts tolmácsolásában megjelent, maga Cliff Bleszinski szárnyai alatt kovácsolódott Bulletstorm a maga idejében csak pozitív kritikákat kapott mindenhol a világon. Még InGen is 9 pontra értékelte őt itt, a Gamekapcson. Mai szemmel a játék a legutóbbi Mad Max-film és a tavaly megjelent DOOM keverékének írható le: adott egy macsó főhős, aki tucatjával henteli ellenségeit egy vadak lakta, sivatagos, kicsit steampunk hangulatot idéző, de minden tekintetben agyament, és idegen világban, ahol bármit megtehetünk. Látványos kivégzésekkel ölhetjük meg ellenségeinket, felgyújthatjuk, feldarabolhatjuk, árammal sokkolhatjuk őket, amit csak akarunk. A mészárlás végig brutális, bármerre járunk, csak káosz és felfordulás marad utánunk.
A Bulletstorm: Full Clip Edition a Gearbox Publishing jótékony munkájaként született meg. A csomag tartalmazza az eredeti játék felújított változatát, minden korábban megjelent DLC-t, több új, exkluzív játékmódot és kiegészítőt, illetve vendégszereplőként megjelenik benne egy új főhős, Duke Nukem is. A készítők a végletekig húzták az Unreal Engine 3.0 képességeit, a Bulletstorm tökéletesen vállalható kinézetet nyújt mai szemmel is, a régi változattal összehasonlítva a fejlődés látványos. A felújításnak köszönhetően élesebbek lettek a vonalak, nagyobb felbontásúak a textúrák, sokkal szebbek a fények és az árnyékok, élethűbbek a füsteffektek, és jobb minőségűek a hangok, de megnövelték az egy képernyőn egyszerre megjelenő poligonok számát, és visszavettek a korábbi Unreal-játékokra jellemző glowingból is.
A ráncfelvarrás jót tett a játéknak, hiába előző generációs fejlesztésről beszélünk, a Bulletstorm még mindig tud olyan pillanatokat nyújtani, amitől eláll a szavunk. Ráadásul simán megvan a 60fps, és a 4K felbontás is, utóbbi PC és PS4 Pro esetén természetesen, hiszen az Xbox One ezt majd csak a Scorpióval fogja támogatni. De nemcsak minőségre, tartalomra is fejlődött a játék. Az Echo mód hat, míg a Co-Op Team Challenge tizenkét új pályával bővült, a kampány végén pedig megnyílik előttünk az Overkill mód, mely minden fegyvert és skillshotot elérhetővé tesz a következő végigjátszáshoz, már a történet első pillanatától.
Az én kedvencem viszont a Duke Nukem’s Bulletstorm Tour mód. Az előrendelőknek járó ingyenes (amúgy később 5 dollárért megvásárolható) DLC-ben Grayson Hunt helyett Duke Nukem lesz a játék főszereplője, aki nemcsak kinézetre veszi át a karaktert, de hangra is. A DLC-hez teljesen újravettek minden párbeszédet az eredeti Duke Nukem szinkronhangjával, és nem maradtak ki a klasszikus beszólások sem - Hail to the king, baby! Az eredmény valami elképesztően jó, a Bulletstorm: Full Clip Edition így egy tökéletes Duke Nukem-játék is egyben, már csak a buckalakókat kellene rendőrmalacokra, meg sztriptíztáncosokra kicserélni, és teljes lenne a mennyország.
A játék a frissítések és új tartalmak mellett amúgy nem változott semmit. 100 százalékban azt a történetet és játékélményt kapjuk, mint hat évvel ezelőtt, a Bulletstorm ugyanaz a darálós csőjáték, mint volt, de épp ez áll jól neki, ettől tökéletes ő a maga formájában. A fegyverek brutálisak, a gyilkosságok pedig annyira kreatívak, hogy sikít tőle az ember. Minden a „kill with skill” mottóra lett felépítve, energialasszónkkal magunkhoz ránthatjuk az ellenfeleinket, majd belerúghatjuk őket egy kaktuszba, ellőhetjük a golyóikat, szétloccsanthatjuk őket gránátvetővel, shotgunnal, mindezért pedig pontokat is kapunk a játéktól. A lényeg, hogy legyen minél brutálisabb, minél betegebb az, amit csinálunk.
Apró negatívum, hogy megmaradt néhány korábbi bug, így ellenségeink néha még mindig hajlamosak beragadni egy-két berendezési tárgyba a pályán, illetve a játék is meg-megdöccen kicsit, amikor átmegyünk egy checkpointon. Ezt leszámítva viszont nem tudok semmi rosszat mondani róla. A Bulletstorm: Full Clip Edition tökéletes választás annak, aki nem próbálta az eredetit, és szeretne egy tökös, minden tekintetben őrült és macsó játékot tolni így, a húsvét közeledtével, de azoknak is ajánlom, akik régi motorosként újra át akarják élni a történetet. Én ez utóbbi csoportba tartozom, és fantasztikus órákat töltöttem el megint a játékkal, a Duke Nukem DLC meg maga volt a mekka. Vegyétek meg, nyomjátok, golyózzatok be!
A Bulletstorm: Full Clip Edition április 7-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Mi ez utóbbin próbáltuk ki.
Kapcsolódó cikkek
Tesztben írva van, hogy a DLC csak 5 dolcsi, a Duke-os.
A 40 egyébként szerintem is blőd ár, és az lenne a normális ha ez a DLC alapból a csomag része lenne.
Kedvenc címeim egyike, ez a Duke-os cucc pedig rettentő várós, 5 dolcsit mindenképp megér majd.
Ezek a dumái istenem...XDX
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.