Ahogy azt már megszokhattátok, az idei összeállításunk esetében is lefektettünk néhány alapszabályt. A lista nyilvánvalóan szubjektív, és mivel lényegesen több ígéretes játék jelenik meg 2018-ban, mint amennyi itt helyet kapott, biztosan lesz egy-két olyan, ami neked fájóan hiányozni fog. Ugyanakkor muszáj volt meghúznunk a határokat, így kapásból átugrottuk az évente folytatással jelentkező sorozatokat, a remastereket és a még be nem jelentett címeket, sőt csak azokkal a játékokkal foglalkoztunk, amelyek esetében legalább egy halvány ígéretet kaptunk a fejlesztőktől arra vonatkozóan, hogy elkészülnek idén a munkálatokkal. Lássuk őket!
A Way Out (PC, PS4, Xbox One - 2018. március 23.)
Az Electronic Arts két Originals-címmel indítja az évet, a Brothers: A Tale of Two Sons atyjának új játéka pedig egyenesen telitalálatnak tűnik. A börtönből szabadulós, rendőrök elől menekülős sztoriban még nem lenne semmi pláne, csakhogy itt egy társunkkal vállvetve, kooperatív módban kell terelgetnünk Leót és Vincetet - és ami a legfontosabb, csak és kizárólag így játszhatunk majd az A Way Outtal. Bizony, a játékból kimarad az egyjátékos móka, minden egyes jelenetet két emberre építettek fel a fejlesztők, így például amíg a társunk eltereli az őrök figyelmét, mi a kijutásunkon munkálkodhatunk. Ja, és még véletlenül sem kell kétszer megvenni a játékot, egy példánnyal két ember játszhat egyszerre!
Darksiders III (PC, PS4, Xbox One - 2018)
Kalandos utat járt be a Darksiders folytatása a THQ csődje miatt, aggodalomra azonban semmi ok: ha minden jól megy, a THQ Nordicnak hála még idén befut a várva-várt harmadik rész, ráadásul a javarészt ex-Vigi-fejlesztőkből álló Gunfire Games tálalásában. A történet szerint Furyt, az Apokalipszis egy újabb lovasát irányíthatjuk majd, aki leginkább mágiával és egy pusztító ostorral darálja majd a szembejövőket, miközben azon van, hogy megsemmisítse a Hét Főbűnt. A sztori egyébként párhuzamosan játszódik majd az előző két rész eseményeivel, és bizonyára nem kevés kikacsintást kapunk majd elődök felé.
Days Gone (PS4 - 2018)
Első blikkre talán hasonlít a The Last of Usra a Syphon Filter-csapat új játéka, szellemiségében azonban nem is állhatna távolabb attól. Amíg a Naughty Dog remekműve a lineáris játékélmény tökélyre fejlesztésére vállalkozott, a Days Gone a szabadság mellett teszi le a voksát. Bizony, az egykor fejvadászként élő Deacon St. John bőrébe bújva egy nyitott világot fedezhetünk majd fel, ahol váltakoznak a napszakok, és az időjárás is megviccelhet bennünket, mindez ugyanis aktív hatással lesz a játékmenetre. Mi döntjük el, hogy lopakodva vagy akció-orientáltabb módon haladunk előre, egy valamire azonban már most figyelmeztetnénk titeket: a Freakerek éjszaka gyorsak. És sokan vannak.
Detroit: Become Human (PS4 - 2018 tavasz, próbakör)
Ha minden jól megy, idén tavasszal játékká érik a Quantic Dream hatéves techdemója, a Kara. A Detroit: Become Human persze nemcsak pazar grafikát, de egy olyan történetet is ígér, ahol az események mindig a mi döntéseinknek megfelelően csavarodnak. A Detroitban kis túlzással bármi megtörténhet, így például attól, hogy az egyik jelenet során meghal valamelyik karakterünk, még nem ér véget a játék, nélküle megyünk tovább. A történet egyébként három androidról és egy kibontakozóban lévő androidforradalomról szól, a téma aktualitását abszolút nem érheti panasz.
Dragon Ball FighterZ (PC, PS4, Xbox One - 2018. január 26.)
Nem sok verekedős játékot jelentettek be eddig az idei évre, de az egyik legígéretesebb megjelenése már itt van a nyakunkon. A Bandai Namco a műfaj nagymesterét, az Arc System Works csapatát kérte fel az új Dragon Ball-játék elkészítésére, akik apait-anyait beleadtak az adaptáció elkészítésébe. Talán az a legkevésbé meglepő, hogy a Dragon Ball FighterZ szinte egy az egyben olyan, mintha egy animét néznél, emellett számos ismerős és egy vadonatúj karakterre is számíthatnak a rajongók. A csaták során három harcossal kezdünk majd, és bár kezdőként is kiválóan el lehet csapkodni a játékban, mesterré csak kitartó gyakorlással válhatunk.
Dreams (PS4 - 2018)
Megérte böjtölni, idén végre boltokba kerül a Media Molecule legújabb fejlesztése. Ahogy a LittleBigPlanetnél, a Dreamsnél is a játékosok által készített tartalmak kapják a főszerepet, a készítők azonban nemcsak a körítést cserélték le, de magán a játékmeneten is rengeteget finomítottak. Egyfelől a Dreamsben egy komolyabb sztorimód is helyet kapott, amely arra hivatott, hogy bemutassa, milyen lehetőségei lesznek a rajongóknak a tartalomkészítés során, másrészt a közösségi élményre is rágyúrtak a srácok: a Dreams játékostáborában már kurátori szerepet is vállalhatunk, a fejlesztők pedig igyekeznek a lehető legjobban profilozni az ízlésünket, hogy mindig ínyünkre való pályákat és játékmódokat ajánlhassanak nekünk.
Far Cry 5 (PC, PS4, Xbox One - 2018. március 27., előzetes)
Az egzotikus helyszíneket hátrahagyva a Far Cry következő felvonásában egy fiktív montanai megyébe látogatunk majd el. Hősünknek - akit ezúttal mi magunk alkothatunk meg - a Hope Countyt pillanatok alatt diktatúrává varázsoló vallási szektával, az Eden’s Gate-tel gyűlik meg a baja, a fejlesztők pedig minden eszközt megadnak nekünk, hogy leszámolhassunk velük. A szabadság itt is elsődleges fontosságú, a küldetéseket úgy oldjuk meg, ahogy tetszik, a játék világa pedig folyamatosan reagál a cselekedeteinkre. A kooperatív móddal is megtámogatott lövöldével egy céljuk van a srácoknak: az, hogy mi jól érezzük magunkat, és örömmel újságoljuk el másnap a haveroknak, hogy milyen kalandokat éltünk át játék közben.
God of War (PS4 - 2018. április 20., előzetes)
Habár a God of War hivatalosan a folytatása a korábbi játékoknak, nem túlzás rebootként gondolni rá. Kratos megöregedett, durvább a szakálla, mint bármikor, ráadásul fiút nemzett, aki miatt kénytelen kordában tartani a dühét és segíteni őt - ja, és a görög mitológiától is elbúcsúztunk! A körítést ezúttal a skandináv mondavilág szolgáltatja, a váltással együtt pedig maga a játékmenet is átalakul. Már a kameranézet is furcsa lehet a rajongók számára, de a fejlesztők nem lustálkodták, a nulláról írták újra a harcrendszert, és a szerepjátékos elemekről sem feledkeztek meg: hősünk új képességekre tehet szert, és craftolhat is. Tapasztalatlansága ellenére Atreus maga is kiveszi a részét a harcokból, külön gombbal hívhatjuk majd, ha szükségünk van rá.
Kingdom Come: Deliverance (PC, PS4, Xbox One - 2018. február 13.)
Cseh fejlesztők szállítják az idei év egyik csábítóbb szerepjátékát, amely a fantasy klisék erőltetése helyett nettó középkori körítést ígér, méghozzá az ígéretek szerint igen autentikusat. A játék története során több történelmi személy, köztük Zsigmond király is felbukkan majd, miközben a legutolsó páncél, sőt maga a zene is a tizenötödik századot idézi majd. A Cseh Királyság földjein bolyongunk, miközben egy egyszerű kovács fiából valódi lovaggá válunk bosszúhadjáratunk során. A Kingdom Come-ban nem lesznek kasztok, a tetteinknek és az NPC-knek adott válaszaink alapján fejlődünk, miközben új felszerelések után kajtatunk. Itt nem lesz elég magadra dobni egy mellvértet, elvégre rétegesen kell felszerelkezned, ha minden támadás ellen hathatós védelmet szeretnél, és a harc is kimértebb lesz, ahol minden csapásnak súlya van.
Metro Exodus (PC, PS4, Xbox One - 2018 negyedik negyedéve)
2036-ot írunk, Artyom elhagyja a moszkvai metróalagutak nyújtotta menedéket, hogy elutazzon és új életet kezdjen - bizony, a Dmitry Glukhovsky munkásságára építkező Metro-sorozat idén visszatér! Az FPS-t ezúttal is megtömték túlélőhorror- és lopakodós játékelemekkel, az ellenséges emberekkel és torzszülött lényekkel házilag barkácsolt fegyverekkel küzdhetünk majd meg. A fejlesztők dinamikus időjárást és váltakozó napszakokat ígérnek, és miután a Metro: Last Light eseményeit folytató sztori több mint egy évet ölel fel, az évszakok múlásával a játék helyszínei is más és más arcukat mutatják majd meg nekünk.
Monster Hunter World (PS4, Xbox One - 2018. január 26.; PC - 2018 ősze)
Nem kicsi meglepetést okozott a Capcom tavaly, amikor a tengernyi Nintendo-exkluzív Monster Hunter-epizód után PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelentette be a folytatást. A Monster Hunter World pazar látványvilággal érkezik, és természetesen mit sem veszített a keménységéből: a szörnyvadász cím továbbra is hardcore játékélményt kínál, ha most ugrasz bele először, többórás tanulással számolj! A Monster Hunterben ugyanis nemcsak úgy levadásszuk a szörnyeket, itt a felkészülés és a lény becserkészése legalább olyan fontos, ha nem fontosabb, mint maga a harc. A fegyvereink tizennégy különböző típusba sorolhatók például, így elleszünk egy darabig, míg ráakadunk a kedvencünkre. A veteránok számára újdonság, hogy a játék világa teljesen nyitott, ami alaposan megbolygatja a jól bevált taktikákat.
Pillars of Eternity 2: Deadfire (PC - 2018)
Kissé elcsépelt már, de amikor olyan játékok készülnek, mint a 9-10 pontokat bezsebelő Divinity: Original Sin II, nehéz nem örömködni egy sort a klasszikus RPG-k reneszánszán. Merthogy a játékosok láthatóan imádják ezt a vonalat, és aligha meglepő, hogy az egész őrületet elindító Pillars of Eternity is óriási érdeklődésre tart számot - a crowdfunding kampánya mindössze egy nap alatt érte el a célját. A Pillars of Eternity II alapjai nem változtak, újdonságból viszont lesz bőven: a játékban például hajónk is lehet már, amire legénységet toborozhatunk, amivel harcolhatunk és amivel szigeteket fedezhetünk fel. Ja, és ha úgy tetszik, lophatunk újabbakat az ellenfeleinktől.
Red Dead Redemption 2 (PS4, Xbox One - 2018 első fele)
A Grand Theft Auto V eladásai az eget súrolják, ha nincs meg mindenkinek kétszer otthon a játék, akkor visszaadjuk a játékújságírói diplománkat. A Rockstar műhelyében eközben készül a trónörökös, a Red Dead Redemption 2, aminek a sikere a csekély előzetes anyag alapján is borítékolható. A játékról nem sokat tudunk, de a történet főhőse egy Arthur Morgan nevű fickó, aki a Dutch van der Linde-banda tagja - és ezzel már el is árultuk, hogy a kettes szám dacára egy előzménnyel lesz dolgunk. A madarak ráadásul azt csicsergik, hogy a fejlesztők a GTA Online-hoz hasonló multiplayer módban gondolkodnak - persze miért is hagynának ki egy ekkora ziccert?
Sea of Thieves (PC, Xbox One - 2018. március 20.)
Még mindig rengeteg a kérdőjel a Sea of Thieves körül, azonban mi rendületlenül bízunk a Rare következő nagy dobásában. Az biztos, hogy a játéknak felesleges úgy nekiugorni, hogy nincs mellettünk néhány haver, a móka ugyanis épp a kalózlét örömeinek közös megtapasztalásában rejlik. Miközben felfedezzük a tengert és bejárjuk a környező szigeteket, egy sor izgalmas kaland vár majd ránk, a hajón pedig mindenkire szükség van: valakinek kormányoznia, valakinek navigálnia, valakinek pedig tüzelnie kell. A legjobb, hogy a Microsoft a föld közelébe tolta a belépési küszöböt: a játék támogatja a keresztplatformos multit, és az Xbox Game Pass jóvoltából már 10 dollárért beszállhatunk!
Skull & Bones (PC, PS4, Xbox One - 2018 második fele)
Ha viszont komolyabb kihívásokat keresel, a Ubisofttól érkező Skull & Bones lesz a te játékod, amelyet a kiadó szingapúri csapata fejleszt. Nem kezdők a témában, elvégre az Assassin’s Creed IV: Black Flag is az ő munkájuk volt, az ott lefektetett alapokat költöztetik át a Skull & Bonesba is. Habár a játék egyjátékos kampányt is felvonultat majd, a főszerepet a multiplayer mód kapja benne, ahol többedmagunkkal vívhatunk fordulatos tengeri csatákat. Több különböző típusú hajó mellett tehetjük le a voksunkat, majd a fejlesztésekkel a játékstílusunkhoz igazíthatjuk őket, hogy harc közben már csak a széljárásra és a pontos célzásra kelljen odafigyelnünk.
Spider-Man (PS4 - 2018 első fele)
Úgy fest, a Disney beadta a derekát, és a Star Wars után a Marvel-történetek alapján is készülhetnek majd komolyabb videojátékok. Az első fecske a PS4-exkluzív Spider-Man, amit nem mellesleg az Insomniac fejleszt. Az új Pókember-játék a Sunset Overdrive motorjának egy módosított változatát használja, és szabadon bejárható New Yorkot ígér nekünk, a történet szerint pedig egy idősebb Peter Parkert fogunk irányítani, aki jó pár éve lengedezik Pókemberként szabadidejében. A főgonosz szerepében Mister Negative-ot köszönthetjük, de más ismerős karakterek is felbukkannak majd, így például az alkalmanként szintén játszható Mary Jane és Miles Morales is feltűnik. A sztori egyébként az Insomniac ötlete, és nem feldolgozás.
State of Decay 2 (PC, Xbox One - 2018)
Az Undead Labs 2013-as játéka kellemes meglepetés volt annak idején, és bár keveset tudunk róla/láttunk belőle, nincs okunk kételkedni abban, hogy a folytatás is megtalálja a helyét a játékosok körében. Ezúttal is a zombiapokalipszis közepén kell helytállnunk, a fejlesztők ehhez egy nyitott világot és tengernyi lehetőséget biztosítanak nekünk. A mókafaktort csak növeli, hogy kooperatív módban is játszhatunk, legfeljebb négyen eshetünk neki az élőhalottaknak egyszerre. Fontos változás, hogy a folytatásra motort cseréltek a fejlesztők, a negyedik generációs Unreal Engine hajtja a játékot.
Total War: Three Kingdoms (PC - 2018 ősze)
Minden zsenialitása ellenére két Total War: Warhammer-epizód és egy Halo Wars 2 után már nagyon vágytunk egy történelmi stratégiára a Creative Assemblytől, és szerencsére meghallgatták sirámainkat. A Total War Saga-sorozat révén egyrészt sűrűbben kapunk majd kisebb lélegzetvételű történelmi részeket, másrészt idén a csapat fő attrakciója is valós eseményeken alapul: ezúttal a második század Kínájába látogatunk el, ahol a Han-dinasztia császára még gyermekként uralkodik, és bábként mozgatja őt a régens Dong Zhuo. A történet azokra a hadvezérekre fókuszál, akik felveszik a harcot a zsarnokkal szemben.
Vampyr (PC, PS4, Xbox One - 2018 első fele)
Az idei év egyik legígéretesebb akció-szerepjátékát hegeszti a Life is Strange fejlesztőcsapata, amiben egy Jonathan Reid nevű orvost alakítunk majd 1918-ban, a spanyolnátha sújtotta Londonban. A történet csavarja, hogy Reid vámpírrá válik, így hősünk hamar morális dilemmába kerül: az élete múlhat a vérszíváson, ami viszont nem igazán fér össze mindazzal, amire orvosként felesküdött. A rossz hír, hogy a végső döntés rajtunk múlik, és a játékmenetet (illetve magát a befejezést) is aktívan befolyásolja, hogy melyik irányt választjuk. A Vampyr végigjátszható úgy is, hogy egy embert sem ölünk meg, a tapasztalati pontokat és az új képességeket viszont a vérből nyerjük majd.
Yoshi (Switch - 2018)
Mariót és Linket már a Switch első évében kipipálta a Nintendo, a folytatásban - a jelenlegi állás szerint - Kirby és Yoshi kapja a főszerepet. Habár a Switch-exkluzív Yoshi-epizódnak még a végleges címe sincs meg, azt már tudjuk, hogy a Good-Feel fejlesztői igyekeznek csavarni egyet a szokásos játékmeneten. Mert az egy dolog, hogy Yoshi továbbra is bekap mindent, és potyogtatja a tojásait össze-vissza, de az új részben a dobbantására megfordul a kamera, így az oldalnézetes játék eseményeit az ellentétes nézőpontból figyelhetjük. Apróságnak tűnik, de ne legyen kétségünk afelől, hogy rengeteget dob majd a játékélményen!
A listánk a mi kedvenceinket tartalmazza, és 100 százalék, hogy nem egyezik a véleményünk a tiéddel. Te melyik játékokat várod idén?
Kapcsolódó cikkek
Nem úgy, mint a harmadik rész, ami meg a rajongók szerint egy romhalmaz. Na azt úgy élveztem, mint aki még az életében nem látott játékot.
A Crysis első része meg alapvetően tényleg jó játék. De bármekkora sci-fi rajongó vagyok (és nagyon az vagyok) nekem csak addig tetszett, amíg nem jöttek az alien-ek. Az olyan túl éles váltás volt. A többi része a sorozatnak viszont sosem tetszett igazán, de tényleg volt pár álleejtős grafikai pillanat bennük.
Igen, a Crysis egy lelketlen játék, de semmivel sem lelketlenebb mint egy COD. A Crysis messze a legjobb sci-fi FPS, de nincs meg benne az, amitől egy (no offense) 13 éves gyilokmániás kissrác azt venné le az 576 polcáról egy COD ellenében, még úgy is, hogy azt mérföldekkel veri a Crysis.
Metro
Rdr2
De mondom, nem idegelni akarok én itt sem téged, sem mást, veszekedni a semmin meg pláne nem :)
Ettől függetlenül a cikk címén felesleges fennakadni, a legtöbb aktív játékos a tartalmat megjelenésnél vagy akörül fogyasztja. A Sea of Thieves-meg bár engem sem mozgat kifejezetten (mondjuk engem szinte semmi sem, szóval nem csoda), de nagyon sokat lehet olvasni, hogy nagyon tetszik sok embernek. Szóval aki akar az játsszon vele, neked meg ugyan úgy nem kötelező elolvasni sem a híreket róla, ahogy nekem sem.
Kár a gőzért.
Ha egy Somy játékot vennél mondjuk PC-n az egy kevés pénz a Sonynak. Ha egy exklúziv játék miatt veszel egy PS-t majd arra veszed a több játékod az a Sonynak sok pénz.
Az EA-nak ilyen szempontból könnyű neki nem kell hardvert fejleszteni és eladni.
Már előrendelve: God of War
Tuti előrendelés: Spiderman
Tuti vétel: RDR2
Érdekel: Vampyr, Detroit, Monster Hunter, Way-out, ha találok havert, aki szívesen nyomná coop-ban
én mai napig játszom a 10-20 éves játékokkal pl system shock 1-2-t a napokban vittem ki
nem értem miért kéne játszanom akármelyik játékkal is ebben az évben? Miért ne játszhatnék velük inkább 5-10 év múlva ingyen vagy pár ezerért beszerezve? Miért nem lehet normálisan "top20 játék ami 2018-ban jön" címet adni pl?
Jöhetnek a leszólós kommentek hogy menjek a **csába, válasszak más hobbit, mit sajnáltatom magam és a többi...
A másik meg miért kell erőltetni a sea of thievest? Imádom a kalózkodást, de ez valami hányadék lesz, látszik az egészen.
Hajrá!! Nekem ugyanis a GTA az elsőt két részt jelenti (narancs pixel ellop két szürke pixelt, amivel gyárt sok vörös pixelt :D). Már a harmadik részt is rühellem....
Meg kirptovalutából...
Legtöbbünk örül hogy lyuk van a s3ggén
Detroit
GoW
Days Gone
Far Cry 5
Spider-Man
Monster Hunter World
Ami kérdéses, vagy nincs rajta:
Shadow of Colossus
RDR2
Darksiders 3
Metro Exodus
Vampyr
A Way Out
The Wolf Among Us Season 2
The Walking Dead Season 4
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.