A Sony tehát folytatja a nemrég megkezdett és igencsak üdvözlendő tevékenységét, vagyis, hogy számos, eddig csak a saját konzolján elérhető sikercímét átköltözteti számítógépekre, a PC-s tábor legnagyobb örömére. Ugyan a portok elkészítésére kisebb csapatokat kérnek fel, ez többnyire nem látszik a végeredményen, a Horizon: Zero Dawnt leszámítva ugyanis már rögtön a megjelenéskor kifogástalan minőségben élvezhetjük az adott játékot. Ez különösen a tavaly általam tesztelt Days Gone-on volt tetten érhető, ahol szinte teljesen hibátlanul sikerült átköltöztetni a zombis motorozást PlayStation 4-ről, így joggal vártunk hasonló eredményt a legutóbbi, kissé újragondolt God of War esetében is.
Szerencsére most sem kellett csalatkoznunk, hiszen a végeredmény több, mint remek, ami ki is járt Kratos első PC-s eljövetele mellé. A Sony nem spórolt semmin, és az RTX-támogatást leszámítva mindent belepakolt a skandináv kalandba, így azt hiszem, jogosan nevezhetjük ezt a kiadást a valódi, definitív verziónak, bár ez a kifejezést mostanság kissé elcsépelték páran. Itt bizony minden a helyén van, akadásnak nyoma sincs, és a számos beállítási lehetőségnek hála alaposan testreszabhatjuk a játékot, hogy a valamivel gyengébb gépek tulajdonosai is reccenések nélkül élvezhessék a történetet. Természetesen a magyar nyelvről sem kell lemondanunk, így azok sem maradnak le semmiről, akik kicsit hadilábon állnak az angollal.
Arról, hogy maga a 2018-as God of War mennyire sikerült jól, már készült egy tesztünk, ami töviről hegyire kivesézi a játékot, így ettől most el is tekintenék. Legyen elég annyi, hogy a számos újításával és jóval több drámai pillanatával rögtön belopta magát a szívünkbe, és nem sajnáljuk tőle azt a megannyi év játéka-jelölést és -díjat, amit végül megkapott. Talán pont egy ilyen játéktól vártuk a legkevésbé, hogy bemutatja az elmúlás nyomán megjelenő gyászt, az apát, aki képtelen gyermekként tekinteni fiára, vagy épp a fiút, aki igyekszik az apja kedvére tenni, de a benne lakozó düh lassacskán teljesen felőrli. Remek tanmese egy akció-kaland játékba sűrítve, ami amellett, hogy számtalanszor képes meglepni minket, még piszok látványos is.
Ez utóbbi pedig most, PC-n lesz a legszembeötlőbb, hiszen az eddig is pazar látványvilágot még feljebb csavarhatjuk. Külön poén, hogy a beállításokban nem találunk közepes lehetőséget, helyette az „eredeti” elnevezést érdemes keresgélni, így még inkább összehasonlíthatjuk majd a régi verziót az új és igencsak felturbózott kiadással. Szerencsére az ultrához sem kell egy atomerőmű, feltéve, ha maradunk 1080p-ben, mivel a grafikai effektek mellett a felbontást is változtathatjuk. Utóbbit egészen 4K-ig húzhatjuk fel, ráadásul a szélesvásznú monitorokat is támogatja a rendszer, így a 21:9-es arányt használók sem szenvednek csorbát, de az erre alkalmas eszközökön a HDR-t is beizzíthatjuk. Ha pedig mégis gondok lépnének fel a stabil fps kapcsán, akkor még mindig segítségül hívhatjuk az olyan megoldásokat, mint a DLSS, és az NVIDIA Reflexet bevethetjük, hogy csökkentsük a késleltetést.
Egyszerűen elképesztő, hogy mennyivel szebb és folyamatosabb lett a játék, pedig már az eredeti kiadás sem volt csúnya, vagy épp akadásokkal teli. A textúrák jóval részletesebbek, az árnyékok élesebbek, és a számtalan extra effektnek hála olyan pompában élvezhetjük a háború istenének eljövetelét, ahogyan azt a Santa Monica Studio eredetileg megálmodta, ráadásul még a betöltés is pillanatok alatt végbemegy. Egyedül talán csak az lehet furcsa, hogy a Field of View beállítására nincs lehetőség, de ez is érthető, mivel a játék kamerakezelése végig fontos szerepet kap, főleg, mikor a különféle átvezetők esetében felszáll a hátunk mögül, vagy épp visszakerül oda.
A megvalósítás kapcsán tehát hibátlan munkát végeztek a port készítői, viszont az irányítás terén már akadnak kisebb problémák. Emlékszem, annak idején én lepődtem meg a legjobban, hogy a Days Gone-t végül billentyűzettel és egérrel játszottam végig, annyira eltalálták az alap gombkiosztást, itt azonban már más a helyzet. Ugyan a menüben ezúttal is lehetőségünk nyílik átállítani a fejlesztők által megálmodott felosztást, hosszas perceket követően sem sikerült kényelmes, és ami még fontosabb, használható megoldást találnom, így inkább elővettem a jól bevált kontrolleremet. Van is abban valami varázslatos érzés, hogy egy korábban csak PlayStationre megjelent játékot játszom PC-n, egy Xbox-vezérlő társaságában. Kissé furcsán is hatottak elsőre a Kratos körül megjelenő A, X, Y illetve B betűk, de a szükség nagy úr, és a nemes cél szentesíti az eszközt.
Az is megnyugtató, ha a tesztelt játékot jóval a megjelenés előtt kézhez kapja az ember, mivel ilyenkor sejthető, hogy a kiadó is elégedett a végeredménnyel. Nos, a God of War PC-s változatát már karácsony óta nyüstölöm és ezalatt a röpke pár hét alatt egyetlen egy hibával sem találkoztam. Sehol egy fagyás, vagy egy beakadás, minden egyes pillanata zökkenőmentesen zajlott le, így aztán sosem kellett aggódnom amiatt, hogy valami kidob az élményből. Hatalmas gratuláció jár tehát a portolást végző csapatnak, mert a már eddig is remek játékot még komolyabb szintre emelték, méghozzá úgy, hogy közben nem nagyon vétettek hibákat. Sőt, még kis segítséget is kapunk tőlük, pár egyedi páncél képében, amik ugyan nem váltják meg a világot, de a játék kezdetét kicsit megkönnyíthetik számunkra.
A God of War PC-s kiadása tehát egy elképesztő játék még elképesztőbb változata, ami az 50 eurós árcédula minden egyes centjét megéri, sőt. Kratos és Atreus kalandja egy hihetetlen utazás, amiből kár lenne kimaradni, ráadásul mindezt most csúcsra pörgetve kapjuk meg, pár olyan extra lehetőséggel megspékelve, amik alaposan megnövelik az eddig sem elhanyagolható élményfaktort. A teljes élvezethez mondjuk, azért nem árt egy kontroller, viszont ezt leszámítva nem nagyon lehet belekötni a PC-s kiadásba, így nem is maradt más hátra, mint hogy magunkhoz vegyük a fejszénket, belerakjunk pár erősítő rúnát, és elinduljunk a fiunkkal egy olyan veszélyes és kilátástalan utazásra, ahonnét talán sosem térünk vissza.
A God of War PC-s változata január 14-én jelenik meg. Mi egy i5-4590, 16 GB RAM és egy GTX 1660 társaságában teszteltük.
Kapcsolódó cikkek
https://youtu.be/BFmjUkKs768
is csak egy játék szörnyekkel. Aztán még a felnőttek zömének is megviselte kicsit a lelkét és a gyomrát, ahogy nekem is.
De.
Ez egy hobbi és nem vagyunk egyformák.
Nekem a PS semmi olyat nem tudott nyújtani ami miatt megérte volna megtartani, vagy újat venni.
Nálam Xbox + PC gamepass-szal lefedi az AAA igényeimet (most pl. elkezdtem Xbox-on a mass effect legendary-t, de inkább újrakezdtem pc-n egér billel mert agyfaszt kapok a kontrolleres célzástól).
Minden másra ott van a Switch-3DS-PSVita kombó.
Random hardware bolt alsóközépszar vga árából veszel egy ps5 -öt, amin aztán 6 - 8 évig megy minden normálisan amit akarsz. Ha meg nem kell AAA cím, arra jók az integrált amd megoldások is, de legtöbb esetben még az intelesek is.
Addig, amíg fel nem akasztják az összes bitcoin bányászt, nem lesz értelme játékra vga -t vásárolni, mert azon az áron egyszerűen nem éri meg. GOW -ot akarsz? Vehetsz alá olcsón egy ps4 pro -t, és játszol. Ha türelmes vagy és vársz pár hetet, akkor meg egy ps5 -öt. Nem igazán értem miért lenne értelme több pénzt ölni egy vga -ba, mint amennyiért kaphatok egy konzolt, amivel elérhetem a játékot amivel játszani akarok..
Az más műfaj. Azt én is kerülöm. De a gow egy jó játék hidd el. Szórakoztató.
Pont ezért megy a portolás/újrakiadás, mert jó üzlet.
Egyrészt mert van egy réteg akik úgyse fognak soha konzolt venni és egy korábbi játékot felújítani/portolni még mindig olcsóbb mint egy újat fejleszteni. Másrészt pedig jó reklám olyan franchise-okhoz amelyhez hamarosan folytatás vagy film adaptáció érkezik.
A Sony nem véletlenül öl bele ekkora pénzt és effortot. Ha nem térülne meg, nyílván nem csinálnák.
A haldokló platformos megjegyzés több szempontból is megkérdőjelezhető:
- Elég ha rákeresel mennyi az átlag egyidejű Steam felhasználók száma. Emellett pedig nyílván ott vannak még a Battle-net, EGS userek stb. is.
- Egyre több konzol játék/franchise jött ki (pl: Yakuza, Persona) manapság PC-re és több japán kiadó is egyre jobban kacsintgat a PC-s tábor felé (lásd: Koei, Sega, Xceed/Marvelous)
- A Steamspy tool adatai szerint: HZD 1M+ tulaj, Days Gone szintén 1M+ és ebben nincsenek benne a privát Steam profilok. A 700K-s HZD eladási szám amit írtál 2020. szeptemberéből származik, azaz 1 hónappal a PC-s megjelenés utáni adat.
Attól pedig hogy egy-egy régebbi cím kijön PC-re is nem veszít semmit se PS az értékéből, éppen ezért nem értem soha a negatívitást egyik oldalról se ("lul, tök felesleges most már PS-t venni", illetve a "haha 20 év múlva majd PC-re is kijön" típusú kommentek).
Pár érdekes cikk a témában:
"Capcom wants PC to be its main platform for games in the future" - PC Gamer
"Sega will "aggressively" focus on PC ports after Steam strength" - Gameindustry biz
"Sony confirms it bought a PC port specialist studio “to help with” PC ports" - GamePSN
Számomra aki végigjátszotta az összes előző részt, ez volt a legrosszabb darab, csak címében God Of War kb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.