Codename Panzers: Phase 2

  • Írta: fojesz
  • 2005. július 28.
Link másolása
Sikerült utolérnünk Nagy-Szakáll Ferencet a Stormregion csapatától, aki válaszolt pár kérdésünkre…
Gamekapocs: Szia Ferenc! Nagyon szépen köszönjük, hogy elfogadtad az interjúra vonatkozó kérésünket. Bemelegítésként arról kérdeznélek meg, hogy körülbelül hányan dolgoztok jelenleg a csapatnál?
Stromregion: A cég létszáma jelenleg 50-60 fő, de a jövőbeli céloknak megfelelően dinamikusan bővülünk.

Gamekapocs: A S.W.I.N.E. után igen nagy meglepetés volt számunkra, mikor kiderült, hogy egy teljesen más témát választottatok következő játékotokhoz. Miért pont a második világháború témájára esett a választás?

Stromregion: A S.W.I.N.E. technológiai szempontból jóval megelőzte a korát, viszont a témaválasztás nem volt igazán szerencsés. A nyulak és disznók közötti ellentét nem hozta lázba az idősebb játékosok tömegeit, el sem jutottak addig, hogy kipróbálják. A Gepard engine azonban készen állt, így a Codename Panzers zöld utat kapott, mely már jóval szélesebb körben meghódította a játékosokat.



Gamekapocs: Gondolom már tízezren kérdezték tőletek, de örök vita tárgya, hogy a Panzers Phase Two tulajdonképpen kiegészítő vagy önálló folytatásként is megállja a helyét?

Stromregion: A Phase Two ún. stand-alone-addon, azaz önmagában is játszható kiegészítő Magyarul nem szükséges hozzá a Phase One, elég megvenni és feltelepíteni, egy teljesen külön játékhoz juthat így hozzá a vásárló. Ha jobban megvizsgáljuk a játékot, akkor egyébként jól látható, hogy jóval több egy szimpla kiegészítőnél.

Gamekapocs: Az első Panzers nagyon nagy erősségei a jól megtervezett egyszemélyes küldetések, és a jól felépített kampányok voltak. A második részben hány kampány lesz, és azokat milyen nemzetek oldalán vívhatjuk meg? Milyen helyszíneken fogunk megfordulni a játék során?

Stromregion: Az első részhez hasonlóan ismét három kampány lesz. Az elsőben a tengelyhatalmak (Olaszország-Németország), míg a másodikban a szövetségesek (Anglia- Egyesült Államok) szemszögéből élhetjük át a történéseket. A harmadik hadjárat a jugoszláv partizánok németek elleni harcáról szól.

Gamekapocs: Szintén kiemelkedő volt a történelmi hitelesség. Az új részben kik lesznek a játék hősei? Mennyi időt dolgoztatok azon, hogy a történelmi információk teljesen stimmeljenek? Volt-e esetleg valami nagyszabású hollywood-i film, melyből ötleteket merítettetek a játékhoz?

Stromregion: Az új részben összesen hét hős fog szerepelni: két olasz, valamint egy-egy német, szovjet, jugoszláv, brit és amerikai. Az első epizódhoz hasonlóan ezek a karakterek itt is fontos szerepet kaptak. A hitelességnél elsősorban az egységek valósághű ábrázolására fordítottunk kiemelt figyelmet, bár kétségtelen, hogy maga a történelmi háttér is erősen figyelembe lett véve. Konkrét filmeket nem vettünk alapul, bár kétségtelen, hogy az egyik célunk az volt, hogy az - meglehetősen nagy számú - átvezető jeleneteknek minél filmszerűbb hatást kölcsönözzünk.



Gamekapocs: Változott valamit a nehézség az előző részhez képest? Egy átlag játékosnak mennyi idejébe fog telni, míg végigtolja a játékot?

Stromregion: A nehézség elég jól skálázható, a legkönnyebb fokozaton a nagymamák is el fognak boldogulni, míg a legnehezebb óriási kihívást fog jelenteni a legkeményebb játékosoknak is. Az egyjátékos missziók teljesítése egy átlagos játékosnak kb. 20-25 órájába kerül, de ezután következhet a végtelen szavatossággal bíró multiplayer szórakozás!

Gamekapocs: Az egyjátékos módban milyen számottevő újítások lesznek? Gondolok itt például a részenként lerombolható erődre. Mi volt az, amit úgy éreztetek, hogy ez így nem jó, újra kell csinálni?

Stromregion: Alapjaiban nem változtattuk meg a játékot, hiszen a visszajelzések alapján úgy tűnik, amit az első résznél kitaláltunk, az jól működik. Ugyanakkor bele lett téve sok olyan újdonság, ami tovább színesíti a játékmenetet. Ilyen, pl. a fényszórók használata az éjszakai küldetések során, melyek segítségével sokkal messzebbre láthatunk, viszont értelemszerűen könnyebben észrevesznek minket az ellenfelek. A multiplayer játékok szerelmeseinek találtuk ki az MP küldetés módot, melyben a játékosok összetett célkitűzések teljesítéséért küzdenek egymással.



Gamekapocs: A játék grafikai motorja saját munka. Mennyit tupíroztatok rajta a Phase Two fejlesztése során? Volt olyan változás, hogy az ajánlott rendszerigény megnőtt, mellyel a maximális vizuális élményt elérhetjük?

Stromregion: Sajnos mindennek ára van, így a rendszerkövetelmények is egy kicsit nőttek, ugyanakkor ezért cserébe sokkal részletesebb textúrákat és pályákat kapunk cserébe, ráadásul több olyan dolog is színesíti az összképet, mint az állatok (pl. tevék, keselyűk) vagy a viharos sivatagi időjárás.

Gamekapocs: Milyen extrákkal kerül forgalomba Magyarországon a játék? Gondolok itt az esetleges plusz videókra, meg ugye köztudott, hogy eleve olcsóbban kerül kiadásra a játék itthon.

Stromregion: Az ár kialakításánál figyelembe vettük a magyar piaci viszonyokat, bízunk benne, hogy a 7990 forintos ár megfizethető a játékosok számára. Az extrák közt említhetnénk a magyar játékszoftverben sosem hallott minőségű szinkront, de a relikviagyűjtőknek az is jó hír lehet, hogy akik a www.panzers.hu oldalon rendelik meg a játékot és személyesen veszik azt át, gazdagabbak lehetnek egy Phase Two nyakpánttal vagy egérpaddal.

Gamekapocs: Nemrég fejeztétek be a magyar szinkronizálási munkákat. Kik is adták pontosan a hangjukat a játékhoz? Mennyire voltak együttműködők? Hogy tetszett nekik a Panzers? Miért pont rájuk esett a választás?

Stromregion: A játék szinkronhangjait a következő neves személyek biztosították: Kristóf Tibor, Németh Kristóf, Reviczky Gábor, Stohl András, Ganxsta Zolee, Breyer Zoltán és Lázár Sándor. Mindegyikükről elmondható, hogy nagyszerű munkát végeztek és élvezték a munkálatokat, szívüket-lelküket beletették a szinkronba. Erről egyébként bárki meggyőződhet, aki megtekinti a napokban kiadott "Hogyan készült a szinkron" című nyolc perces videónkat. A választásnál az játszotta a legnagyobb szerepet, hogy mennyire van profi szinkronszínészi múltjuk, ez alól csak Döglégy jelent kivételt, őt azért választottuk, mert részt vett már hasonló feladatokban és tudjuk róla hogy megrögzött játékos :)



Gamekapocs: Milyen reményeket fűztök a Phase 2-höz? Sikerült eleget tenni a rajongók vágyainak?

Stromregion: Nagyon bízunk abban, hogy sikerül megismételni az első rész sikerét. Az eddigi visszajelzések rendkívül pozitívak, legyen szó akár a multidemóról, akár a külföldi lapok értékeléseiről. Célunk, hogy Magyarországon is minél többen megismerjék a játékot és az emberek tisztában legyenek azzal, hogy országunkon belül is készülnek nagyszerű játékok.

Gamekapocs: Hogyan álltok a harmadik résszel? Van-e tervbe véve valami új játék? Esetleg gondolkoztok a SWINE folytatásán? :)

Stromregion: A harmadik rész munkálatai még csak most kezdődnek, de párhuzamosan fejlesztjük a Rush for Berlin című stratégiai játékot is, mely jövő év első felében jelenik meg. Ezeken kívül vannak még be nem jelentett hosszú távú titkos terveink is, de ezekről egyelőre nem beszélhetek. A SWINE folytatása egyelőre nincs tervbe véve, sajnos hiába van a mai napig kisebb kultusza hazánkban, a nemzetközi piac nem volt annyira vevő a "magyar humorra" :)

Gamekapocs: Köszönjük az interjút és az információkat! További jó munkát és még több ilyen eredményes játékot kívánunk. :)


Stromregion: Nagyon szívesen, mi köszönjük, hogy foglalkoztok a játékkal! Jó játékot kívánunk mindenkinek!

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...