New Home: Medieval Village próbakör

Link másolása
Egy békés, önfenntartó, középkori falucska, majd város felhúzásának megvan a maga varázsa. Ezzel nyilván Mustafa Caner Tonbul is egyetért, hiszen egyfős fejlesztőként éppen egy ilyen projektbe vágott bele.

Szerencsére bőven akadnak olyan játékok a piacon, amik a kikapcsolódásnak a lazább, megnyugtató változatát kínálják. Ide tartoznak azok a városépítő menedzser programok, amik minimális fenyegetettséggel, vagy akár annak teljes hiányával adnak nekünk lehetőséget arra, hogy lakatlan területeken virágzó településeket húzzunk fel. Személyes kedvenceim közé tartoznak azok, ahol mindezt egy középkori miliőben valósíthatjuk meg. Legyen az feldobva akár bonyolult erőforrás menedzseléssel, mint a Banishedben, rendelkezzen összetett szociális hálóval, mint a Patronban, vagy szó szerint két kezünkkel kelljen mindent megteremteni, mint a Medieval Dynastyben. Az ezekhez hasonló játékok alapjaival rendelkezik a New Home: Medieval Village is.

A program egy demót követve csak nemrég lépett korai hozzáférésű státuszba, így a megjelenéséről elmondható, hogy erősen spártai. Szerencsére ez mégsem jelenti azt, hogy elvesznénk a kezelőfelületekben, vagy irányíthatatlan lenne játék közben. Éppen ellenkezőleg. Az a „kevés” tartalom, ami jelenleg elérhető, egy átgondolt, megtervezett játékmenetet rejt magában. Ez a játékmenet pedig a terület kihasználására épít. Ahogy már utaltam rá, ezúttal sem fogunk óriási csatákat vívni, egyedül falunk logisztikai és gazdasági problémáival kell majd megküzdeni.

A szűkszavú tutorial után minden újabb nekifutásunk hasonlóan fog elkezdődni. Egy adott pénzmagból dokkot építünk, felhúzunk egy ideiglenes szállót és már fogadjuk is az azonnal befutó hajóról leszálló telepeseket. Fiatal gazdaságunk sokáig fog ettől a hajóforgalomtól függeni. Első feladatunk az lesz, hogy elérjünk egy szükséges népességlimitet, csak ezután nyílnak meg a különböző ellátó, feldolgozó és kiszolgáló épületek. A játék ritmusa eddig a pontig jelenleg is megfelel, ezután viszont kényelmetlenül lelassul. Ez természetesen a próbaidőszak rovására írható, könnyen javíthatónak tűnik. Addig is legalább lesz időnk az építkezés fortélyait kitanulni.

Az igazi kihívás ugyanis az utak és épületek egymást támogató elhelyezése lesz. A játék is úgy hirdeti magát, hogy ez az alapmechanika a legfőbb mozgatórugója. Lényegében arról van szó, hogy az első kavicsos úttól az utolsó épületig mindennek a fenntartása pénzbe kerül. A pénzhez pedig emberek kellenek, akik utak és egyéb intézmények nélkül hamar elégedetlenek lesznek. A szolgáltatásokat viszont nem termelhetjük túl és raktározhatjuk el, így minden lépést meg kell fontolnunk. Jelenleg a kihívás elég alacsonyan van, de így is könnyen megeshet, hogy ha nem terveztünk kellően előre, akkor a félresikerült bővítés után többet kell visszabontanunk, mint amennyit szeretnénk.

Sajnos ezen kívül jelenleg nincs sok tennivalónk. A szükséges erőforrásokat bőven meg tudjuk termelni, ha pedig valamit nem sikerült volna jól kiviteleznünk, a sűrűn felbukkanó kereskedőhajóktól borsos áron ugyan, de pótolni tudunk mindent. Egyedül településünk fejlődése az egyetlen motiváció a program mostani stádiumában. Ezt értelemszerűen a szüntelen terjeszkedéssel érhetjük el. Minden építkezés és fejlesztés hozzáad saját kis mikrokozmoszunk fejlettségéhez, „szintlépés” után pedig elkezdenek befutni a tehetősebb telepesek. Nekik újabb és drágább igényeik lesznek. Ezt a ciklust tudjuk folytatni míg el nem érjük a plafont. Addig viszont, mint írtam, most még eléggé egyhangú az út. Reménykedni azonban lehet, már most lehet tudni néhány tervezett módosításról a kihívás megnövelésére.

Egy jópofa adalék az újítások megérkezéséig a személyre szabható épületek. Előre megadott elemek segítségével saját kedvünk szerint legózhatjuk össze az otthonokat a lakosok gazdasági szintjének megfelelően. A megfelelő kreativitással egészen pofás viskókat, házakat húzhatunk fel, bár azt hozzá kell tennem, hogy ez a szerkesztő nem lett túlságosan felhasználóbarát. Az első pár percet garantáltan a kezelőfelülettel birkózva fogjuk tölteni. De ötletes megoldás, hogy ezzel nem helyettesítjük az alapmodelleket, hanem a véletlenszerűen lerakott épületek számát növeljük. Ez önmagában nem egy semmiből jött újítás, de én kifejezetten örülök neki, hogy egyre több helyen feltűnik.

A New Home: Medieval Village fejlesztésének még nagyon korai fázisában van, de már most kitűnik, hogy alkotója hova szeretné játékát kifuttatni. A nyugodt városépítésre pedig egyre nagyobb a kereslet, így biztos vagyok benne, hogy ez a játék is megtalálja a maga közönségét. Egy program fejlődését mindig izgalmas végigkövetni, pláne, ha az egyetlen fejlesztő faragja. Úgyhogy ha eléggé nagy rajongója vagy a műfajnak biztatlak, hogy nézz rá. A grafikai megvalósítás miatt azért óvva intek még sok mindenkit tőle, de én kíváncsian várom, hogy mi fog kisülni belőle.

A New Home: Medieval Village egyelőre a Steam Early Access kínálatát erősíti.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...