The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom teszt

  • Írta: zoenn
  • 2023. május 31.
Link másolása
Értékelés 10.0
A Nintendo szintet lépett: nem csupán megismételte a The Legend of Zelda: Breath of the Wild sikerét a folytatással, hanem túlzás nélkül hatványra emelte a nyitott világú élményt a Tears of the Kingdommal.

Nem sok játék tudott belőlem olyan érzéseket kiváltani, mint amit a 2017-es The Legend of Zelda: Breath of the Wild tudott a két konzolgeneráció átfedésének idején. A Wii U leköszönő, és a Switch bemutatkozó szimfóniája jött, látott és győzött: nem csupán az addig vegetáló nyitott világú címek műfaját reformálta meg: a végtelen és varázslatos szabadság mellett megelőlegezte nekünk, hogy bizony tudunk mi gondolkodni is, nem szórta tele a térképet ugyanolyan feladatokkal, nem taszított korlátok közé. Az elődben szinte bárhova eljuthattunk, amit megláttunk a távolban, bármilyen magas hegyet megmászhattunk, ha bírtuk szuflával; és minden fejtörőt megoldhattunk, ha észben tartottuk a fizika törvényeit.

A stílusos prezentáció és az intelligens játékmenet mintapéldánya volt a Breath of the Wild, nem is irigyeltem a Nintendót, hiszen magam sem tudom elképzelni, hová lehet fokozni ezt a mesteri élményt. Hat hosszú esztendő kellett Hidemaro Fujibayashi csapatának ahhoz, hogy a Tears of the Kingdom elkészüljön, ami szinte minden tekintetben nagyobb, jobb és okosabb az előző résznél, úgy, hogy az alapok nem változtak. Igaz, Link korábbi képességeit kukázták, ám helyettük olyan kunsztokat adtak a kezünkbe, amivel még élvezetesebb a kísérletezés és a felfedezés. Ugyanakkor a világ sem ragadt le a Hyrule tengerszintjén, további rétegeket járhatunk be: égben lebegő számtalan és változatos szigetet, illetve lemerészkedünk a föld alá is, ahol számtalan sötét titok és rémség feni a karmait hősünkre. Három komplett világ, újdonság erejével ható képességek, még kötetlenebb játékmenet - nem rossz egy folytatástól, nem igaz?

Nyilván az előd története nem rengette meg a világot, nagyon leszűkítve annyi volt a teendők, hogy négy gépszörnyet működésbe hozzunk a Hyrule négy táján, amik aztán lehetővé tették, hogy behatoljuk a királyság kastélyába és ott elfenekeljük nemezisünket, Ganont és kiszabadítsuk Zelda hercegnőt a fogságból. Az írók mostanra végre megemberelték magukat, és egészen életképes sztorit hoztak össze, számtalan érdekes karaktert felvonultatva - újakat és régieket egyaránt. Erre szükség is volt, hiszen a Breath of the Wildból hiányzott egy nagy és átfogó narratíva, vagyis ami volt, az kicsit túl egyszerűnek tűnt, emiatt sokszor üresnek is hatott a felfedezés. Még egy kritikus pont, amit kipipálhatnak a rajongók. Meglátjuk, hány öröm könnycsepp gördül le az arcotokon a stáblista közben!

A legutóbbi csetepaté lezárása után Link és Zelda hercegnő a Hyrule kastély alatti barlangokba merészkedik le a mindent átszövő éteri vörös anyag forrása után kutatva, ahol egy ősi civilizáció nyomaira bukkannak. Sajnos egy baleset következtében egy mumifikált démonkirályt, Ganondorf bénult testét életre keltik a sírjából, ezzel újabb veszedelmet és pusztulást hozva a világra. És persze Zeldának ezúttal is nyoma vész, Link pedig elvesztette karját és erejét, így minden az alapoktól indul számunkra. Még szerencse, hogy az ősök szellemei vele vannak és támogatják újbóli felemelkedését. Ezekkel a bölcs entitásokkal a hátunk mögött már képesek lehetünk legyőzni a Ganondorfot, ám addig annyi, de annyi teendőnk lesz! Nem múltak el az évek nyomtalanul, Linket régi ismerősként üdvözlik a városokban, korábbi tetteire emlékeznek majd, nem kell elnyerni a bizalmukat újra.

Már a kezdőhelyszínként szolgáló hatalmas égi sziget is óriási, pedig még le sem ereszkedünk a mélybe. Hiába ismerjük az alapokat, az új képességek használatát több órán keresztül oktatja a játék, szerencsére a Zonai néven ismert ősi nép robotsegédei készséggel elmagyarázzák, mit és hogyan csinálhatunk, utána ránk van bízva, hogy bizonyos helyzetekben miként kamatoztatjuk a frissen szerzett tudásunkat. Megijedni nem kell, Link továbbra is kitűnő sziklamászó - pláne ha az oltároknál fejlesztjük az állóképességét is -, ugyanakkor a később visszaszerezhető siklóernyője is megmarad. De miért maradnánk mindig a régi iskola szabályainál, mikor az újak annyira magával ragadóak? Bizony, a Zonaiak technológiája előremutató, hiszen ismerték az akkumulátort és a propellereket.

El akarsz érni egy magaslatot? Építhetünk egy hőlégballont, vagy egy rögtönzött helikoptert fából és ventilátorokból. Túl lassan haladunk előre és egy nagy tó állja utunkat a következő föld darabhoz? Pár farönköt és ventilátort összeragasztunk az új Ultrahand képességünkkel, máris kész a légtalpas járművünk! Netán látsz pár deszkát szétszórva a szakadék szélétől nem messze? Ragassz össze néhányat, hogy hidat készíts magadnak! Nincs helyes és fejlesztők által kitalált megoldás! Minden csak rajtunk és a kreativitásunkon múlik.

Már a videómegosztók is tömve vannak hihetetlenül ötletes kreálmányokkal, amelyek bonyolultnak tűnnek, de csak első ránézésre! Hiába tűnik úgy, hogy előre legyártott elemeket csavarozunk csak össze, de ebből akár vitorlázó vagy sugárhajtású repülőgép is összeépíthető, netán lángszóróval operáló tömegoszlató tank is. Jó pár óra elfoglaltságot jelent az Ultrahand használata, ha van elég türelmünk térben a helyükre illeszteni az alkatrészeket, amelyek valljuk be, elég körülményesek a JoyConokat nyomkodva.

Ha éppen látunk felettünk egy sík felületet vagy sziklakiszögellést, de nincs mód mászásra, jól jön az Ascend képesség, amivel átfúrhatjuk magunkat a plafonon egy varázsjáraton keresztül, ami jelentősen megkönnyíti a vertikális előrehaladásunkat, mivel nem kell kerülőutat keresgélnünk. Jó pár fejtörő alapja az Ascend, de ez mindegyik új kunsztra elmondható. Ugyan kicsit tekergetni kell a fejünket, hiszen teljesen síknak kell lennie a felső szintnek ahhoz, hogy át tudjunk törni rajta, de a pályatervezők szerencsére nem bonyolították túl a dolgokat, és szinte adja magát az egész, ha nyitott szemmel járunk.

Az elődöt számos kritika érte amiatt, hogy a fegyvereink túlságosan gyorsan leamortizálódnak, és persze pont a harc azon pontján törnek ketté, amikor nem kellett volna. Nos a Fuse használatával jelentősen kitolható mindegyik fegyver és pajzs strapabírósága, hiszen a környezetben elszórva található elemekkel vértezhetjük fel őket egy gombnyomásra. Egy rozsdás kardból és egy szikladarabból máris kiváló buzogány kreálható, amivel az értékes érceket rejtő sziklákat is összezúzhatjuk, nem csak a Moblinok csontjait. S ha már ércek: egy rubint a kardba illesztve máris tüzes alkalmatosságunk lesz, ezzel a támadóereje is növekszik, nem beszélve a másodlagos hatásról sem.

Igaz, Fuse nem kell hozzá, nyílvesszőkre is rakhatunk célkövető szemgolyókat vagy robbanó, netán fagyasztó bogyókat az éppen aktuális helyzetnek megfelelően. Nem minden cucc kombinálható egymással, vagyis igen, csak hatás nélkül, de szinte minden nyersanyag valamire felhasználható, ha másra nem is, főzésre mindenképpen. Hiszen nem csupán hasznos bónuszokat adó kajákat kotyvaszthatunk a kondérokban, hanem szörnybelsőségekből különféle varázselixíreket, amivel rögtön nagyobb lesz a támadóerőnk, vagy egy ideig kibírjuk fagyos vagy sivatagos környezetben is, ha épp nincs nálunk megfelelő öltözet. A használható főzetek hozzávalóit már nem kell észben tartani, hiszen automatikusan receptkártyákra kerülnek, amiket gyorsan elő tudunk kapni, és máris indulhat a főzés.

A Rewind skill már sokkal érdekesebb, hiszen egy mozgó platform vagy tárgy idejét pörgethetjük vissza vele. Egy zuhanó palló máris felfelé haladó liftként funkcionál majd a használatával, avagy masszív fogaskerekek forgásiránya változtatható meg a Shrine-ok elfeledett gépei esetében. Sokkal érdekesebb a harcok során használni a Rewindet, hiszen ha a szörnyek éppen robbanó hordókkal dobálóznak felénk, máris visszaküldhetjük a szeretetcsomagot a feladóhoz, jó pár mókás helyzetet eredményezve. Jó nyilván, a csaták hevében nem mindig jut eszünkben ez a képesség, pedig érdemes alkalmazni, hiszen jelentősen lerövidíthető a győzelemhez vezető út.

A Mélységnek nevezett földalatti világot egészen félelmetes élmény bejárni, hiszen saját sötét lényekkel és titkokkal kecsegtetnek. Itt az éltető fény kulcsfontosságú, hiszen a sérüléseink tartósak, ha csak nem találunk olyan növényeket, amivel ez megszüntethető. Óvatosan és kitartóan kell eljárni a föld gyomrában, mert a meggondolatlan lépéseknek sokkal nagyobb ára van, mint a szabad ég alatt. Ám érdemes hosszan elidőzni ebben a nyugtalanító világban, hiszen a jutalmak miatt simán megéri a sok-sok fáradság, olyan kincsekre lelhetsz, amiket fent nemigen találsz.

Maga a felfedezés is teljesen új élmény, főleg hogy az Breath of the Wildből hiányolt kazamaták végre visszatértek. Ráadásul kellemesen hosszúak és összetettek, és a Shrine-ok szinte eltörpülnek mellettük, bár itt is a meglévő képességeinket kombinálva haladhatunk előre, miközben kulcsokat keresünk és régi masinákat hozunk működésbe. A kazamaták végén rendszerint egy-egy főellenség vár bennünket. Nos, ezekből több tucat van a játékban, nem csak itt, hanem Hyrule-ban máshol is - a legyőzésükhöz sokkal több kell annál, mint a gyenge pontjaikat lőni ezerrel, bár tény, hogy párszor fűbe harapunk, mire rájövünk a működő taktikára. Oké, a gyors gombcsépelésre épülő bossok sem hiányoznak, de néhány összecsapás már már alulról karcolgatják a Souls-játékokban átélhető nehézséget is. Főleg az utolsó boss, de az aztán nagyon!

Amit eddig szabadság néven értelmeztünk a sandbox játékokban, azok a Tears of the Kingdom után értelmüket vesztik. Mert hamar rájövünk, hogy azok mind kötött és előre eltervezett lehetőségekkel vértezték fel, sőt még a térképen is jelölték gyengébbek számára, mint a Ubisoft alkotásaiban, elég volt megmászni hozzá egy adott tornyot. Nos, a Nintendo mesterművében ilyen nincs, inkább mindent a játékosra biz, csupán alap eszközöket ad a kezébe, akik majd gyermeki lelkesedéssel és kísérletező kedvvel azt hozzák ki belőle, amit csak szeretnének.

Nem könnyű mindent megtanulni, több tíz óra után még mindig tud újat mutatni a játék, mert folyamatosan képezzük magunkat és jobbak leszünk egy-egy játékelemet használva. Vagy csak egy unalmas percünkben, mondjuk hazafelé buszozva, egyszer csak a fejünkbe férkőzik egy ötlet, egy új fúzió, és alig várjuk, hogy a játékban megvalósítsuk. Mert nem hagy minket nyugodni a gondolat: ilyet is lehet vajon? Miért is ne? Nincsenek helyes megoldások, csak izgalmas és érdekes ötletek! Lehet nem mindegyik elegáns, nem mindegyik gyors, de mind másmilyen. Mint maguk a rajongók, akik egészen biztosan hónapokig fognak teljesen ráfüggni a Tears of the Kingdom megunhatatlan világára.

Egy ilyen végletekig csiszolt monstrumba viszont nehéz belekötni. Talán az újrafelhasznált hangokat és sok helyről hiányzó szinkront fel lehet róni az anyagnak, de előbbi betudható annak, hogy voltaképpen DLC-nek indult a projekt, ami végül önálló folyatássá hízott a fejlesztés során. Utóbbi pedig Nintendo hagyomány: a fontosabb átvezetők alatt minőségi szinkront hallhatunk, de az egyszerűbb párbeszédek szövegesek. Hiába, a japánok néhány tradícióból nem engednek, még akkor sem, amikor komikussá válik az egész. Így szoktuk meg, így szeretjük - vagy nem. Az szerintem sokkal fontosabb, hogy a Tears of the Kingdom minden eleme hibáktól mentes, bugok nincsenek, látszik, hogy nem ültek a tesztelők hat évig a babérjaikon.

Talán maga a harcrendszer alapja az, ami nem változott túlzottan: még mindig a kitérésre és a megfelelő ellencsapásra hagyatkozunk, igaz, maga a játék hangsúlya is inkább a fejtörők és a felfedezés felé tolódott el. Ám az új lehetőségek, a feltápolható, kiegészíthető fegyverekkel és a képességekkel teljesen új ízt kaptak a csaták, illetve az eddig soha nem látott szörnyek ellen sem mindig a régi taktika vezet sikerre. Ha már itt járunk, megemlíteném, hogy az ellenfelek intelligenciája is javult, alapjáraton keményebb cuccokkal rohannak felénk, és nem restek ők sem a körülöttük fellelhető tárgyakat bevetni ellenünk.

Lehet, hogy a Switch öregecske hardvere már nem mindig képes kihajtani a stabil 30 fps-t, főleg, mikor egy-egy képesség effektje is közbeszól, ám összességében a teljes pompájában elevenedik meg előttünk Hyrule többszintes világa. A látvány inkább művészi szempontból kiemelkedő, mintsem technológiailag: az építészet, a távolba vesző szigetek, a lenyugvó naptól megnyúlt árnyékok olykor arra késztettek, hogy megálljak és csodáljam azt, ami a szemem elé tárul. Mindezt nem tolakodó zenével fűszerezve, hogy csak simán teljes legyen az összkép, mindig marasztaló legyen, és minden eltöltött játékóra valódi, soha máshol nem átélhető élményt adjon.

Teszi mindezt nem szájbarágósan, hanem diszkréten és tisztelettel. A Tears of the Kingdom mindig észben tartja, hogy itt a játékos a főszereplő, ő él benne úgy, ahogy szeretné, nem akarja megmutatni, hogy mit érdemes csinálni benne, merre menjen. Mert a Zelda ilyen, szabaddá tesz és hagyja, hogy élvezzük, hogy több száz órát beletegyünk, és ez az idő maradandó emlék maradjon számunkra. Nem hinném, hogy az Év játéka címet bármi is el tudná tőle bitorolni, hiszen még sokáig hivatkozási pontként fogunk rá tekinteni, mikor a videojáték, mint művészi és önkifejezési eszköz egy-egy beszélgetés során szóba kerül. Én pedig mi más tehetnék, mint azt, hogy közel húsz éves újságíró-pályafutásom első (!) maximális pontszámát megadjam neki.

A The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom kizárólag Nintendo Switchre jelent meg. 

Kapcsolódó cikkek

20.
20.
csoki0619
Köszi srácok a tanácsokat! Egyelőre nem tervezek Switch vásárlást, elég nagy a backlog-om PS4-en. Judgement, Ragnarök, Miles Morales, Sekiro, Bloodborne. Egy rakás egy délután alatt végigvihető game. :-)
Talán mire odajutok, jön a Switch 2 is, vagy bár egy felturbózott változat, bár még ennyire jól fogy, hülyék lennének frissíteni.
19.
19.
Sophisticated Karen
#15: Azért nézz utána, a switchnek nem rossz a könyvtára. Nyilván a multiplatform címeket ne switchre vedd meg. Kb 20-25 jó cím van, ha szereted a legtöbb műfajt. Ha Wii meg Wii U kimaradt akkor kb 30-35. Tvre sima model jó. Még drága tv se kell hozzá (azért upscalingbe segít) de a sdr prezentáció egy LED LCD tvn jobb mint egy OLED tvn.
18.
18.
Doomsayer
#14: "Mióta megvan porosodik a PS5...ha ez nem 10 pont akkor semmi se. Etalon."

Ugyan így van nálam is a PC meg a Box. Amióta szériában tolom február közepe óta a Xenoblade Chronicles sorozatot meg a Zeldát, rendesen megeszi a rozsda a többi gépet és nem hulladék hardver hever itt. Ráadásul nem kevés pénzt spórolt nekem a Nintendo azzal, hogy nem kellett megvennem az óta sem a Last of Us, sem a Harry Potter, de még a Jedi Survivor-t sem, amilyen állapotban megjelentek, aztán amire kijátszom magam ezzel már 20-30€ és vélhetőleg készen lesz bármelyik "szuper új játék". Ezen kívül sorban áll még a Rezident Gonosz 4, System Shock és a Stasis Bone Totem, de egyelőre minden a rövidebbet húzta a Zelda miatt. És akkor még nem beszéltünk a XC-ról :)
17.
17.
Doomsayer
#15: Én világ életemben rühelltem a Switch-et, de aztán nagyon nem bántam meg, hogy megvettem, mert nem csak ez a két Zelda grandiózus cucc. De amikor már ott a gép és körülnézel, akkor azért van más jó játék is, amire most nem is gondolsz. Hiába jó az emulátor, azért a teljesen hiba és kompromisszummentes, úgymond, "problémák és jelenségek nélkül belefeledkezős" játékélményt a konzol adja meg. Ezt úgy mondom, mint PC Mater Race, aki egész életemben szerettem és sokat használtam (és használom most is) az emulátorokat.

Minden esetre a kérdésre visszatérve azt javasolnám, hogy ha főleg TV-n akarsz játszani, akkor nem kell az Oled Switch, mert TV-n nincs különbség. Szóval én vennék a helyedben használtan egy V2-t. Annak az elmúlt hónapokban totál leesett az ára. Ha Pro controllert is adnak hozzá az még jobb, azok kb 40 órát mennek egy feltöltéssel. (Vagy ott van a 8BitDo pendrive, amivel PS és Xbox gamepad is használható a Switch-csel) Aztán, ha nem jön be a Zeldákon kívül semmi és végig vitted őket (de az párszáz óra talán), utána még mindig el tudod adni a cuccost.

Tehát ha nem úgy állsz neki, hogy a legújabb és legdrágább gép vadi újan + páncélüveg kijelzővédő + hordozótáska + limited edition controller egymilliárdért, mielőtt még kipróbáltad volna, hanem inkább veszel egy jó állapotú használtat, akkor jól is járhatsz, meg nem is buksz nagyot, ha nem tetszik. Nekem a játék a hobbim, én megvettem és nem bántam meg. De ez csak az én véleményem.
16.
16.
tyber16
#15: Anyagilag jobban jársz az biztos és ha sikerül kontrollerrel játszanod akkor a shrineokat is megtudod oldani mert van amihez a kontrollert kell döntögetned. A tears of kingdomnál mondjuk én ilyesmi puzzle-el nem találkoztam eddig de még hátravan 58 shrine a 152-ből szóval semmi se biztos. De ha más tényleg nem tetszik akkor inkább emulátorozz mert úgy még jobban is fut mint switchen.
15.
15.
csoki0619
Na jó, a kommenteket és a tesztet olvasva elgondolkodtam a Switch vásárláson. Már a BotW is nagyon tetszett annak idején, próbáltam is pc-n emulatorral, viszont nekem a Nintendo játékok úgy általánosságban véve annyira nem jönnek be. A Zelda az egyetlen kivétel. Érdemes ezért az egy franchise-ért Switch-et venni, vagy inkább toljam végig emulatorral?
14.
14.
Tidus
Én szerettem az elöző részt..a klasszikus Zeldákat egyenesen imádtam.
Ez viszont elképesztő, nekem még a BotW-nél is jobban müködik...személyes örömöm ha még kissebb formátumba is de visszatértek a klasszikus dungeonok is.
Mióta megvan porosodik a PS5...ha ez nem 10 pont akkor semmi se.
Etalon.
13.
13.
tyber16
Szerintem sok mindent lehet mondani erről a játékról de azt szerintem nem vehetjük el tőle, hogy ezt így lehozták switchre úgy hogy nagyobb és több mint az elődje. Töltés nélkül lezuhanhatsz az égből a barlangba horror tartalom van benne és szinte bugmentes az egész. Az akadásokat tegyük félre mert így is egy csoda hogy ezt így megcsinálták szerintem és nálam pl a fuse használatán kívül nem nagyon röccent meg a játék ami elképesztő. Az szerintem nincs eléggé kihangsúlyozva hogy VÉGRE egy kész játékot kap az ember a pénzéért aminél nem kell heteket vagy hónapokat várni a szaros patchekre hogy játszható legyen. És ez annyira jóleső érzés, főleg egy ekkora open world játéknál, úgy érzi az ember hogy mégsincs teleszarva az arca. Biztos vannak hibái amúgy a játéknak, a legtöbb ellenfél ugyanaz, a térkép szinte ugyanaz a harc ugyanaz stb stb de szerintem annyira jó és tökéletesített játékélményt kapsz a pénzedért annyi játékórát és nem győzőm kihangsúlyozni hogy VÉGRE egy kész játékot ami miatt muszáj rá magas pontot adni mert ezt díjazni kell. Elmondták a vezető producer hogy már 1 éve kész volt az egész de az utóbbi időt optimalizálásra és bugmentesítésre használták és látszik is. Nekem legalábbis egy glitch nem volt az egész játékban. Szerintem a fegyverek még mindig a fuse ellenére is túl hamar eltörnek és én egy normális kovácsot tettem volna a játékba de ettől függetlenül imádom minden percét amit töltök vele. Talán még a grind amit elvár az embertől az nagyon japán mert ahhoz, hogy több aksid legyen a zonite cuccokhoz ahhoz hát huh, horror mennyiségű követ kell összeguberálnod de legalább van miért. Szóval bele lehet kötni de amit tud a játék és amit ad az elvitathatatlan. Nem sokkal jobb cég a Nintendo mint a Sony de az ilyen játékok miatt azért elnézőbb tud lenni az ember velük.
12.
12.
Doomsayer
Most milyen hosszú kommentet tudnék írni arról, hogy milyen jó ez a játék? De nem tudok, mert mennem kell dolgozni. Amikor nem dolgozok, akkor meg majd játszok vele ahelyett, hogy írnék :) Viszont igen jó ez a játék és szerintem jár rá a 10/10. Bárkinek ajánlom a cuccot :)
11.
11.
csoki0619
#10: Erre én is kíváncsi lennék!
10.
10.
Zuzmo
Én arra lennék kíváncsi, hogy aki szerint egy ilyen játék nem lehet 10/10, annak mi a kedvenc játéka.
9.
9.
delphijos
#8: Engem is a kényszeres vélemnyközlés zavar. Valahogy ezt neveli bele az mberekbe az internet. Valaki nem szereti a celebeket, de a saját idejét b*ssza el arra hogy celebhírekhez kommenteljen hogy "kit érdekel" ( aztán csodálkozik hogy az algoritmus ilyen tartalmakat ajánl neki, de ez más kérdés ) Ez csak egy példa volt, de ez igaz a játékra /filmre is. Ahogy már mondtam, semmi baj azzal ha valaki leírja valamiről a negatív véleményét, csak akkor legalább ne annyi legyen hogy "ez szar" , és felesleges rá millió kommentet elvesztegetnie. Én ki nem állhatom a verekedős játékokat, elhiszem hogy az SF 6 baromi jó lett, de nem fogom odakommentelni hogy "minek van ilyen game, amikor én nem szeretem". Nem kell végigjátszani egy játékot, videóból /tesztből el lehet dönteni hogy az embert érdekli-e (grafika, stílus,játékmenet) , de azt leszűrni hogy milyen játszani vele... Főleg ha olyan a stílus... Mi derül ki egy Diablo, Witcher, GOW , Zelda , Darkest Dungeon, stb.. játékból egy pár perces videóból ? Tényleg annyi hogy érdekel-e annyira hogy ki akard próbálni. Amúgy látszik is sokszor. Valaki véleményt mond, és az futótűzként terjed a neten, olyanok is ugyanazt mondják, akiknek fogalmuk sincs... Egy Last of us -nál, Jedi Survivor -nál azok is szajkózták hogy "szarul fut" akik csak olvasták olyantól aki szintén olvasta... Nem modom hogy soha semmi nem igaz, de rengeteg az olyan vélemény a neten dolgokról ami olyanok írnak, aki más véleménye alapján "alkotnak" véleményt. Azért egy játék megitélése erősen szubjektív, egész más ha olyan videót / cikket olvas az ember aki szerette, vagy olyat aki nem. És ez alapján állítja hogy TUDJA MILYEN.
8.
8.
Sophisticated Karen
#7: En meg pont hogy nem. Ha valaki nem jatszott valamivel, akkor nem tud rendes velemenyt alkotni rola. Engem pont az zavar, hogy elfogatott norma az hogy mindenki mindenrol velemenyt mond, arrol is amihez nem ert, nem probalta, nincs hozza kepzese. Ezert viragzik a tiktokon a sok idiotasagnak a kulturaja, ahol olyanok kommentalnak peldaul az egeszsegrol akiknek semmi fogalmuk nincs a biologia legalapvetobb folyamatairol. Ne fogadjuk mar el. Nyilvan van valamennyi szubjektivitas a jatekok ertekeleseben, de akkor a nuanszokrol beszeljunk. Pl en nem szeretem a Street Fightert, de a SF6 nagyon erdekel a kulombozo szamomra megbizhato reviewk alapjan. Ha kiprobalom majd tudok rola velemenyt formalni de addig csak egy kivansag listara kerul fel.
7.
7.
gabeee19
#2: Én meg azt nem tudom megérteni, hogy akik nem játszottak a játékkal, mi alapján sokallják a 10 pontot. Megnéztek két videót, amikben beszaggatott a játék?
Játékélményről hallottatok már?
Ez a cucc abban verhetetlen. Mondom ezt úgy, hogy sosem voltam Nintendo fan. Sőt. Ezzel viszont játszom és bőven kenterbe veri még a nagy God of Wart is.
Sajnálom, hogy ez a helyzet egy szegény, lesajnált konzol saját címével.
6.
6.
zoenn
#4: Bizonyos videók alapján az emulátor közösség már kipipálta ezeket az igényeket. :)
5.
5.
honest guy
#2: Tegnap a 8.5 pontos Street Fighter 6 tesztnél leírták:
"Kiemelkedően kiváló, iszonyat szórakoztató, a zsánerén belül csúcskategóriát képvisel, de mégsem egy "10 pontos játék"."

Ez meg gondolom pont az ellenkezője miatt 10 pontos. :D
4.
4.
Sophisticated Karen
#3: Akkor majd a 8k, raytracing, vrr támogatás és 120 hz hiánya miatt fognak sírni. Az hogy a játék gyönyörű az senkit nem érdekel ha nincsen meg a 7 millió pixel, nyilván nagyítóval számolják. Aki meg olyat ír hogy sok hiba van az nem hihető, eddig egy igazi bugba nem futottam bele 40 óra alatt és online se láttam semmit egy küldetés beli bugon kívül melyet egy pár MBos patch rendbe tett. Néha a kard vagy páncél át glitchel vizualisan egy egy deszkán de kb ennyi.

1440 P meg 60 hz persze jót tenne de ettől még ez az utóbbi pár év legjobb játéka.
3.
3.
hunmk
Nincs benne eszmeletlen sok hiba. Mik azok???? A hardver oreg ez teny, de ettol fuggetlenul a jatek zsenialis, rengeteg benne a soha nem latott otlet, es a szabadsag az, ami miatt azt mondjuk, hogy ez a non plus ultra. Grafikailag is boven megallja a helyet, es megmondom oszinte Nintendo ide vagy oda, ok az egyeduliek, akik a hardver ellenere is mindig innovativak tudnak maradni, legyen szo barmelyik cimukrol. Ha ezt a jatekot egy Sony csinalja, akkor nem 16, hanem 516 gb a jatek nulladik napi 80 gigas javitassal. PC-rol ne is beszeljunk... A kovetkezo Switch valoszinuleg mar 60 fps lesz magasabb felbontassal, es kivancsian varom, hogy akkor mi lesz a fanyalgok sirama, ha nem az fps es a grafika. Akar tetszik, akar nem, ez a vilag jelenlegi legjobb jateka a pontszamok alapjan. Ja,es a 10 millio peldany 3 nap alatt sem a szonyeg ala soprendo...
2.
2.
Cuppak
Én nem tudom megérteni hogy ez a játék hogy kap mindenhol 10 pontot, eszméletlen sok hiba van vele amiért más játékok simán pont levonást kapnának, de ha Nintendo/Zelda akkor valamiért hírtelen mindenki elnéző lesz. 10/10 ?!
1.
1.
Sophisticated Karen
hat igen, no comment. nagyon jo teszt, nagyon jo jatek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...