Aligha akad közöttünk olyan elvetemült játékos, aki a legózást kontrollerrel a kezében kezdte, ugyanakkor a több tucatnyi játékadaptáció sikere példásan bizonyítja, hogy legózni virtuálisan is remek szórakozás.
Nem tudnánk és nem is nagyon akarjuk visszaidézni azokat az időket, mikor a játékipart megfertőzte a LEGO-őrület. A dán építőkockákat valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, sőt bizonyára olvasóink többsége már egy-egy videójátékos megoldással is találkozott. Míg eleinte szimpla építgetésből, netán versenyzésből és könnyed akciózgatásból állt egy ilyen játék, mára odáig fajult a helyzet, hogy a legnevesebb filmeket dolgozzák fel a fejlesztők néhány – a korábbi LEGO-címekhez képest – összetettebb ugribugri akciójáték keretében. A két korszak közötti határvonalat a LEGO Star Wars megjelenése után húzhattuk meg: a Traveller's Tales ötletétől kicsit féltünk ugyan, azonban a végeredmény meggyőző volt. A (filmbeli kronológiát tekintve) harmadik Star Wars mozikba kerülése előtt megjelent játék nem volt se szép, és forradalmi ötleteket sem találtunk benne, viszont sajátos humora és élvezetes játékmenete miatt imádtuk, a kétfős kooperatív játék pedig a hab volt a tortán.
Kisebb hibái ellenére a siker óriási volt, a LEGO Star Wars első részét két folytatás is követte, a „harmadik rész" megjelenésével pedig az összes platformon bemutatkozott a játék, melynek alapjai több készülő címnek táptalajt biztosítanak, így a LEGO Batman-nek, valamint előzetesünk tárgyának, a LEGO Indiana Jones-nak. A LucasArts és a Traveller's Tales tavaly jelentette be a játékot, a kiadó pedig nem titkolta, hogy a LEGO Star Wars sikerén felbuzdulva kezdtek bele másik nagy filmes licenszük feldolgozásába. Eddig az Xbox 360-as változat került bemutatásra, az első észrevételeket alant olvashatjátok egy csokorba gyűjtve. Ez a verzió szinte teljesen ugyanolyan lesz, mint a PS3-as és a PC-s verzió, melyeknek butított változata lesz valószínűleg a PS2-es játék. A Wii-s, a DS-es és a PSP-s átiratok esetében teljesen más játékélményre számítunk, ezekről egyelőre nem nagyon beszéltek a fejlesztők.
Ugyan közeleg Indiana Jones (polgári nevén Harrison Ford) negyedik visszatérése, a LEGO Indiana Jones: The Original Adventures csak az első három – Az elveszett frigyláda fosztogatói, A végzet temploma és Az utolsó kereszteslovag - film történéseit dolgozza fel: mindegyik epizódnak hat-hat pályát szenteltek a készítők, illetve ígéreteik szerint lesz néhány bónuszpálya is: tudjátok, csak a meglepi miatt. A játékmenet a Star War-os elődöket idézi, tehát a pályákat egy központi helyről érhetjük el, mely ezúttal nem egy kocsma lesz, hanem Jones professzor munkahelye, a Barnett főiskola. A felsőoktatási intézmény termei nem csupán átjáróként szolgálnak, hanem számos felfedeznivalót nyújtanak a játékosok számára. Itt férhetünk hozzá ugyanis összegyűjtött javainkhoz, a már feloldott extrákhoz, az elérhető átvezetőkhöz, továbbá külön tanteremben költhetjük el fáradságos munkával megszerzett kockáinkat.
Az első pálya az első film nyitójelenetét, az egész sorozat hangulatát megalapozó kincskeresős részt dolgozza fel: Indy Satipóval karöltve indul a romok közé, ahol máris bemutatkoznak a játékmenet első újdonságai. Az alapkoncepció – mint említettük – ugyanaz, Indiana Jones-t irányítja a játékos, Satipót pedig egy haver illetve a mesterséges intelligencia veheti kezelésbe. Kalandozásaink során ugrándozás, könnyed bunyók és gyűjtögetés vár ránk, az eltöltött órák színesítése pedig az olykor csak többedmagunkkal megoldható fejtőrök feladata lesz. Karaktereink már tudnak létrát mászni, ráadásként Indy akár Tarzan módjára lengedezhet ide-oda ostora segítségével. Az összegyűjthető elemek között is találunk eddig ismeretleneket, képességeket és felszereléseket kaphatunk fel, melyek a továbbjutásban játszanak fontos szerepet. Indy így tudja majd a pálya végén megjavítani repülőgépét, hogy visszatérhessen otthonába, míg egy ásó segítségével ásni tud, amely később egy fejtörő megoldásához szükségeltetik.
A főiskolában található térképet nagyítóval nézegetve léphetünk a következő helyszínre, mely jelen esetben Marion Ravenwood kisasszony kocsmáját jelenti a Himalájában. A LEGO-játékok vicces stílusjegyeit magán viselő átvezetők megtekintése után jelenik meg Belloq, akinek verőemberein próbálhatjuk ki az új játék kissé megváltozott harcrendszerét. Nem tudatlanságból neveztük a filmek náci katonáit verőembereknek, a LEGO Indiana Jones-szal játszó gyerekek lelki állapotát figyelembe véve ugyanis ezen játék dizájnerei is úgy döntöttek, hogy ezesetben eltekintenek a filmek pontos feldolgozásától. A harcrendszer megváltoztatására értelemszerűen szükség volt, mivel derék hősünket nem járja át az Erő, mint a Star Wars hőseit, így a tárgyak hajigálása itt maximum kézzel történhet, továbbá Indy-t irányítva ritkábban kerül sor fegyveres összecsapásra. A készítők Belloq megjelenésével együtt betárazták az első főellenfelet, akit természetesen Marionnal együtt tehetünk hidegre. Itt már jól megfigyelhető az egyes karakterek személyre szabott, különleges képessége, Marion például magasabbra tud ugrani a többi hősnél, akárcsak Jar Jar a korábbi részekben.
A PC-re, PS2-re, PS3-ra, PSP-re, Wii-re, DS-re és X360-ra (nagy levegő...) készülő LEGO Indiana Jones boltokba kerülése június első napjaiban várható, nem sokkal a várva-várt negyedik film premiere után. Bár sok újdonságot nem tartogat a játékosok számára, a tény miszerint egy újabb kedvencünket dolgozzák fel a srácok, már megér egy misét, a hamisíthatatlan, Star Wars-os elődökben bemutatkozott utánozhatatlan hangulat pedig szintén fogunkra való. Bár a bemutató idején a grafikán még javában dolgoztak a fejlesztők, nagy változásokra ne számítsunk e téren sem – annyit viszont biztosra vehetünk, hogy a Traveller's Tales-es srácok tisztességes munkát engednek ki kezeik közül. Mi tűkön ülve várjuk a játékot, bízzunk benne, hogy nem oktalanul! És mi lesz ezután? Nos, bizonyára tudjátok, hogy készül a LEGO Batman, mely a népszerű képregényhős kalandjait dolgozza majd fel, ráadásul Shawn Storc, a játék producere elárulta, hogy a nagy sikerre való tekintettel szinte biztosan készül majd még ezekhez hasonló játék. Éljen!
Kisebb hibái ellenére a siker óriási volt, a LEGO Star Wars első részét két folytatás is követte, a „harmadik rész" megjelenésével pedig az összes platformon bemutatkozott a játék, melynek alapjai több készülő címnek táptalajt biztosítanak, így a LEGO Batman-nek, valamint előzetesünk tárgyának, a LEGO Indiana Jones-nak. A LucasArts és a Traveller's Tales tavaly jelentette be a játékot, a kiadó pedig nem titkolta, hogy a LEGO Star Wars sikerén felbuzdulva kezdtek bele másik nagy filmes licenszük feldolgozásába. Eddig az Xbox 360-as változat került bemutatásra, az első észrevételeket alant olvashatjátok egy csokorba gyűjtve. Ez a verzió szinte teljesen ugyanolyan lesz, mint a PS3-as és a PC-s verzió, melyeknek butított változata lesz valószínűleg a PS2-es játék. A Wii-s, a DS-es és a PSP-s átiratok esetében teljesen más játékélményre számítunk, ezekről egyelőre nem nagyon beszéltek a fejlesztők.
Ugyan közeleg Indiana Jones (polgári nevén Harrison Ford) negyedik visszatérése, a LEGO Indiana Jones: The Original Adventures csak az első három – Az elveszett frigyláda fosztogatói, A végzet temploma és Az utolsó kereszteslovag - film történéseit dolgozza fel: mindegyik epizódnak hat-hat pályát szenteltek a készítők, illetve ígéreteik szerint lesz néhány bónuszpálya is: tudjátok, csak a meglepi miatt. A játékmenet a Star War-os elődöket idézi, tehát a pályákat egy központi helyről érhetjük el, mely ezúttal nem egy kocsma lesz, hanem Jones professzor munkahelye, a Barnett főiskola. A felsőoktatási intézmény termei nem csupán átjáróként szolgálnak, hanem számos felfedeznivalót nyújtanak a játékosok számára. Itt férhetünk hozzá ugyanis összegyűjtött javainkhoz, a már feloldott extrákhoz, az elérhető átvezetőkhöz, továbbá külön tanteremben költhetjük el fáradságos munkával megszerzett kockáinkat.
Az első pálya az első film nyitójelenetét, az egész sorozat hangulatát megalapozó kincskeresős részt dolgozza fel: Indy Satipóval karöltve indul a romok közé, ahol máris bemutatkoznak a játékmenet első újdonságai. Az alapkoncepció – mint említettük – ugyanaz, Indiana Jones-t irányítja a játékos, Satipót pedig egy haver illetve a mesterséges intelligencia veheti kezelésbe. Kalandozásaink során ugrándozás, könnyed bunyók és gyűjtögetés vár ránk, az eltöltött órák színesítése pedig az olykor csak többedmagunkkal megoldható fejtőrök feladata lesz. Karaktereink már tudnak létrát mászni, ráadásként Indy akár Tarzan módjára lengedezhet ide-oda ostora segítségével. Az összegyűjthető elemek között is találunk eddig ismeretleneket, képességeket és felszereléseket kaphatunk fel, melyek a továbbjutásban játszanak fontos szerepet. Indy így tudja majd a pálya végén megjavítani repülőgépét, hogy visszatérhessen otthonába, míg egy ásó segítségével ásni tud, amely később egy fejtörő megoldásához szükségeltetik.
A főiskolában található térképet nagyítóval nézegetve léphetünk a következő helyszínre, mely jelen esetben Marion Ravenwood kisasszony kocsmáját jelenti a Himalájában. A LEGO-játékok vicces stílusjegyeit magán viselő átvezetők megtekintése után jelenik meg Belloq, akinek verőemberein próbálhatjuk ki az új játék kissé megváltozott harcrendszerét. Nem tudatlanságból neveztük a filmek náci katonáit verőembereknek, a LEGO Indiana Jones-szal játszó gyerekek lelki állapotát figyelembe véve ugyanis ezen játék dizájnerei is úgy döntöttek, hogy ezesetben eltekintenek a filmek pontos feldolgozásától. A harcrendszer megváltoztatására értelemszerűen szükség volt, mivel derék hősünket nem járja át az Erő, mint a Star Wars hőseit, így a tárgyak hajigálása itt maximum kézzel történhet, továbbá Indy-t irányítva ritkábban kerül sor fegyveres összecsapásra. A készítők Belloq megjelenésével együtt betárazták az első főellenfelet, akit természetesen Marionnal együtt tehetünk hidegre. Itt már jól megfigyelhető az egyes karakterek személyre szabott, különleges képessége, Marion például magasabbra tud ugrani a többi hősnél, akárcsak Jar Jar a korábbi részekben.
A PC-re, PS2-re, PS3-ra, PSP-re, Wii-re, DS-re és X360-ra (nagy levegő...) készülő LEGO Indiana Jones boltokba kerülése június első napjaiban várható, nem sokkal a várva-várt negyedik film premiere után. Bár sok újdonságot nem tartogat a játékosok számára, a tény miszerint egy újabb kedvencünket dolgozzák fel a srácok, már megér egy misét, a hamisíthatatlan, Star Wars-os elődökben bemutatkozott utánozhatatlan hangulat pedig szintén fogunkra való. Bár a bemutató idején a grafikán még javában dolgoztak a fejlesztők, nagy változásokra ne számítsunk e téren sem – annyit viszont biztosra vehetünk, hogy a Traveller's Tales-es srácok tisztességes munkát engednek ki kezeik közül. Mi tűkön ülve várjuk a játékot, bízzunk benne, hogy nem oktalanul! És mi lesz ezután? Nos, bizonyára tudjátok, hogy készül a LEGO Batman, mely a népszerű képregényhős kalandjait dolgozza majd fel, ráadásul Shawn Storc, a játék producere elárulta, hogy a nagy sikerre való tekintettel szinte biztosan készül majd még ezekhez hasonló játék. Éljen!
Kapcsolódó cikk
Aramisz: Igen, majd szeptemberben jelenik meg.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.