A Demon's Souls már tavaly kapható volt Amerikában, az öreg kontinensre azonban csak idén érkezett meg. Érdekes, hogy ennek ellenére a világ minden táján megelőzte a hírneve az eléggé komoly és nehéz szerepjátékot. Ami egyébként csak a szerencsés időzítésnek és a lágyszívű menedzsmentnek köszönheti, hogy egyáltalán elkészülhetett, mert normális esetben egy ilyen rizikós anyagot nem nagyon vállalna be egyetlen kiadó sem.
"A Demon's Souls egy olyan játék, amit marketing szempontból még elindítani sem szabadott volna. De most már úgy érzem, ha biztos vagy a designban, az ötleteidben és a munkafolyamatban, akkor sikeres lehetsz." -nyilatkozta Takeshi Kajii, az SCEA producere.
A játék rendezője, Hidetaka Miyazaki egyébként végig tudta, hogy túl messzire mentek, s az egyik legkegyetlenebb, legnehezebb szerepjátékot alkották meg, ami csak valaha készült. Sőt, alapból még ennél is tovább akartak menni: nem elég, hogy a Demon's Soulsban ha meghalsz, rengeteget veszítesz (tapasztalati pont, cuccok, stb.), de eredetileg még azt is bele akarták tenni, hogy ha a játékos meghal, akkor nem folytathatja tovább, hanem a program törölte volna a mentéseket. Végül ez utóbbi nem került bele, ezt még ők sem merték meglépni."Biztosak voltunk benne, hogy így túl messzire mentünk. A csapat végig arra várt, mikor fog a Sony szólni, hogy gondoljuk újra a játékmenetet, de végül nem szóltak!" -nyilatkozta Miyazaki. Habár sokáig mérlegelték a lehetőségeket, a kiadó végül úgy döntött, inkább engedi kibontakozni a From Software csapatát.
"A Sonynál próbálunk olyan játékokat kiadni, melyek a játékosok legszélesebb rétegeit képesek megérinteni, szóval kritikus döntés elé kerültünk: megkérjük a From Software-t, hogy könnyebbé, jobban elérhetővé tegyék az anyagot, vagy engedjük, hogy szabadon üldözzék a kreatív ötleteiket? Persze végül az utóbbi mellett döntöttünk, és szerencsére igazunk lett." -mondta megkönnyebbülten Takeshi Kajii.
Az ázsiai verziót valóban 19 körül lehetett importálni.(Lehet, hogy 17 volt, már nem emlékszem.)
Az USA, az más. A Deluxe kiadást 16 körül vettem platinumban.
Soha az életben nem volt az 20k. :)
Egy évre rá (múlt hónapban pontosabban) meg eladtam, aztán megvettem az EU-s Black Phantom Edition-t (amolyan collector's edition) 12k-ért.
Amúgy a játék nehézsége azért kissé túlvan hype-olva. Ha odafigyelsz, koncentrálsz, s taktikus vagy, akkor azért jóval egyszerűbb az egész. Azért ANNYIRA nem nehéz, mint ahogy azt sokan mondják.
Számomra a tavalyi év legjobb RPG-je.
Hardcore - Team Deathmatch, Headquarters, Search&Destroy stb. ...
Bele kelelt volna tenni az a mentés elveszitőtt,igazi kihivás lesz ez a játék ,remélem egy jó fantasy nézek is róla youtubon trailert.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.