A Microsoft egyik legnagyobb és legfontosabb fejlesztőcsapata, a Kinect Sportsért is felelős Rare meg volt győződve róla, hogy a Natal önmagában nem fog működni, csak ha egy nyomkodható kontrollert is adnak mellé. Ezt a stúdió kreatív igazgatója, George Andreas nyilatkozta. A cég emberei többször is megnézték a fejlődésben lévő mozgásérzékelős eszközt, ám a kezdetekkor még nem hittek benne annyira.
"Elmentünk [az USA-ba], hogy megnézzük a Project Natal akkor, kezdetleges verzióját. A hardvert még szigetelőszalag tartotta össze, de a benne rejlő lehetőségek már akkor is lenyűgöztek minket. Ettől függetlenül a beszélgetéseink során folyamatosan előjött, hogy mindenképpen szükség lenne valamilyen gombokat is tartalmazó kontrollerre a kamera mellé." -mondta el Andreas.
A Rare nem tartotta magában a véleményét, s a legendás designer, Peter Molyneux sem, aki szintén hasonló véleményen volt. Ketten együtt rengeteget vitatkoztak a Kinect kreatív felelősével, Kudo Tsunodával, ám végül belátták, hogy megfelelő tervezéssel, és újszerű ötletekkel a játékok igenis működhetnek, és teljesen friss élményeket nyújthatnak a fizikai kontroller megszűnésével.
A Gamekapocsnak már lehetősége adódott a Microsoft Magyarország főhadiszállásán kipróbálni a Kinectet, és néhány nyitójáték korai verzióját, ha érdekel, mik az első tapasztalataink, olvasd el bemutatónkat!
Peter Molyneux, valamint a Rare stúdió eredetileg nem támogatták a teljesen kontroller nélküli irányítást. Úgy gondolták, bármilyen technikát is hoz össze a Microsoft, az egész kudarcot fog vallani, ha nem adnak a játékosnak valamit, amin gombok is vannak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.