Már az EA sem védi annyira a Medal of Honort

  • Írta: fojesz
  • 2010. november 2.
  • Érdekesség
Link másolása
A Medal of Honor alaposan megosztotta a közönséget, ám abban a legtöbben - és így a kritikusok is - egyetértenek: az új részből nem lesz klasszikus. Az Electronic Arts eddig elvakultan védte a játékot és mindenféle üzleti sikerrel érvelt, mostanra azonban a rózsaszín köd eloszlani látszik.

A Danger Close és a DICE által közösen fejlesztett Medal of Honor nem felelt meg az Electronic Arts minőségi elvárásainak, ismerte el a kiadó európai alelnöke, Patrick Soderlund, ugyanakkor azt is hozzátette: a játékról írt tesztek sokszor sokkal negatívabban festik le a játékot, mint az valójában sikerült. Ennek ellenére ő is úgy gondolja, hogy legközelebb össze kell kapniuk magukat, ha le akarnak számolni a riválisaikkal.

"A Medal of Honort bizonyos mértékben durvábban bírálták, mint amennyire megérdemelte volna. A játék jobban sikerült, mint ahogy azt a tesztek leírták. Azt viszont elmondhatom, hogy nem felelt meg a minőségi elvárásainknak, és a siker érdekében a jövőben sokkal, de sokkal erősebben kell akarnunk egy játékot."

Soderlund azt is megjegyezte, hogy természetesen ő is és az EA is kiálltak a reboot ötlete mellett, és büszkék arra, amit végül sikerült letenniük az asztalra. "Egyáltalán nem azt mondom, hogy a Medal of Honor bukta lenne, a reboot sikeres volt" - tette hozzá, ami egyúttal utalás is lehet arra, hogy a jövőben folytatódhat a sorozat. Korábban az Electronic Arts szinte ultimátumot adott a háborús szériának, mikor kijelentette, hogy az új Medal of Honoron fog múlni a cím jövője.

A Medal of Honor viszonylag gyatra értékeléseire (aminek köszönhetően egyébként a kiadó részvényei is zuhanásba kezdtek) az EA első körben a jó eladások felemlegetésével válaszolt, s továbbra is bizton állította, hogy a cím az egyik legnagyobb üzleti siker lehet idén. Ha ebben nem is kételkedünk, azért Soderlund nyilatkozata mégis őszintébbnek tűnik.

26.
26.
Ra1D3n
Én magam nem játszottam még ezzel az új Medal of Honor-al, de picit kiállnék a pártja mellett. Látatlanban és hírek alapján én arra tippelek, hogy a Medal of Honor valós akciókat dolgozott fel, és aki azon ugrándozik, hogy sz*r mint az állat, azoknak el kell mondanom, hogy a CoD-oknak zéró valóságalapja van... A CoD tulajdonképpen a játékok legzsírosabb akciófilmjei, tele adrenalinpumpáló script-el és jelenettel. Egyeseknek keserű lehet látni, hogy az élet nem egy Expandables szerű pörgés a hadseregben, mindenesetre az az érzésem, hogy a Medal of Honor-ba előbb élem bele magam...(persze nyilatkozok úgy, hogy a CoD-okkal semmi bajom, egy végigjátszást simán megérnek...)
25.
25.
zsilvolgyi
Mind1 szerintem jó lett.
24.
24.
Jinbobo
Én mélységesen csalódtam a Medal of honorba! Amennyire beharangozták hogy ilyen szuper game lesz - olyannyira lapos, bugos, rövid. Ráadásul még hébe hóba akad is. De a szingli legalább valamennyire bejött, de a multi - na az nagyon gyenge, értelmetlenre sikerült. Nem érdekel mit ígérnek, mégegy MOH-t nem veszek. 14ezer ft-ért kaptam egy 4órás szinglit, meg egy egyáltalán nem szórakoztató multit! Nevetséges! Illetve siralmas. Killzone 3-ban remélem nem csalódok!
22.
22.
Mortician
#19: MI terén esetleg a F.E.A.R.-t lehetne felhozni, mint fejlődést. Amivel akkoriban abban a játékkal találkoztam az példátlan volt. Mai napig nem láttam olyan FPS-t, ami képes lett volna hozni azt a színvonalat.

"Nem tudom ki próbálta a Star Wars: The Force Unleashed, nekem ott kifejezetten tetszett az amikor az ellenfelet billentyűkombinációval (időnként felvillant, hogy melyik gombot kell nyomni) kellett legyűrni."

Tehát a QTE-t (Quick Time Event) hiányolod. Volt már rá példa FPS történelemben (Call of Duty 3), de szvsz nem illik a játékmenetbe. Első alkalommal érdekes hatása van, de nem nyújtja ugyanazt az élményt, mint egy hack 'n' slash játékban. Talán megvalósítás kérdése az egész, de a COD3 esetében nem volt meggyőző.
21.
21.
biohazard rex
#19: addig amíg a fejlesztők/kiadók tudják mivel tömni a zsebüket addig csak ez marad v nagy valószínűséggel romlani fog :S "Hangsúlyoznám, hogy ez nem minden fejlesztőre érvényes már, bár lehetőség szerintem itt több van, mint amit mutatnak." hát ebben teljesen igazad van! hl2-be a source-el mennyi rejtvényt raktak h pakolj hordót ide, súlyt oda. míg egy red dead redemptionban/gta IV van egy über brutál fizikai engine és csak a látványra rak az egész...
20.
20.
bsg09
#19: Billentyűkombináció FPS-ben? Már így is mind csőjáték, sőt interaktív mozi, már játszani is alig enged.
Szuronyharc már volt a MoH:PA-ban, igaz már vagy 6 éves, de akkoriban még lehetett mozogni a játékokban...
19.
19.
mephi
#18: Engem mai napig az idegesít ebben a műfajban a legjobban, hogy a mestergéses intelligencia évek óta egy helyben toporog. Még anno a HL1 mutatott valamit, az óta semmi komolyabb előrelépést nem látok, csak scriptelés jön, de az orrvérzésig.
A másik, amit rühellek, hogy képtelenek egyes fejlesztők/kiadók megújulni. A fizikában annyi lehetőség van, de még mindig csak a rongybaba effekt az egyetlen, amiben képesek gondolkodni. (Hangsúlyoznám, hogy ez nem minden fejlesztőre érvényes már, bár lehetőség szerintem itt több van, mint amit mutatnak.)
Utálom, hogy mindig csak a ferdeszeműek és az oroszok tudnak a gonoszok lenni, vagy netán a szerencsétlen németek, ha VH-s a játék. Szóval igen, a story se túl bonyolult, a lényeg, hogy amerika diktál itt is, mint a filmekben.
Nem tudom ki próbálta a Star Wars: The Force Unleashed, nekem ott kifejezetten tetszett az amikor az ellenfelet billentyűkombinációval (időnként felvillant, hogy melyik gombot kell nyomni) kellett legyűrni. Miért nincs ilyen FPS-ben? Szuronyharc VH-ban, késharc egy dzsungelben, stb. Természetesen csak single részben. De sok ilyen dolog van, amivel fel lehetne dobni ezt a műfajt.
De erre sokak részéről nincs igény. Lehessen nyomni a bal egérgombot, legyen távcső még a késen is, és ne kelljen gondolkodni... ja és csorogjon a vér lehetőleg. Ez van, ez kell a piacon vásárlóknak, az az nekünk.
18.
18.
leviske
Szeretném megkérdezni -én, mint FPS játékokkal nem játszó egyén-, hogy mit lehet ebben a stílusban elszúrni? Gyenge sztori? Kevés ötlet? Felületes karakterek?
17.
17.
erikboy
sztem ezt a moh jobban is meg tudták volna csinálni demanapság a lustaság :D
16.
16.
mephi
Sajnos a játéknak voltak hibái. Az, hogy utólag elismerik egy nemes gesztus. Csak előtte ezt (természetesen) nem mondták, hanem kaszáltak egyet a sok birkán.
Ahogy már egy kolléga írta előttem: "érdekes amúgy, mert most tolom a cod world at war-t, és szerintem annak is ezek a legnagyobb hibái"
Nekem a MOH alatt ugyanez volt az érzésem: "Ezt már ezerszer láttam, újabb rókabőr."
Ki fogad velem, hogy az új COD single része ismét 95% felett fog mindenhol végezni? Közben meg a játék szinte semmit nem fog változni. (Bocs, lehet majd zombikra lőni, ja ott nem kell mesterséges intelligenciát programozni...)
14.
14.
Balsac
#13: Teljesen egyet értek. it legalább nem kell percenként 200 embert legyilkolni
13.
13.
Daffit
Szerintem aránylag jó lett. Az MI az egyetlen, ami gyengére sikerült, még a legnehezebb fokozaton is sétálásnak tűnt. Viszont a történet egy valós akciót dolgoz fel, ez nekem kifejezetten tetszett (igaz nem voltam ott az eredetinél, hogy összehasonlítsak :D).
Ha lesz még folytatás, arra vevő leszek.
12.
12.
falselight
#10: egyetértek. túl nagyok voltak az elvárások a játékkal szemben. engem csak a láthatatlan falak és a nemlétező mesterséges intelligencia zavart. érdekes amúgy, mert most tolom a cod world at war-t, és szerintem annak is ezek a legnagyobb hibái, mégsem pontozták le annyira a kritikusok. az ign-t meg szerintem totál lefizette az activision, hogy egy 6.0-t adjon a moh-ra.
11.
11.
_Ic3
#10: Akkor is lehúzták volna. Csak nem foglalkoznának annyit vele mert elkönyvelnék hogy hát igen, nem a legjobb játék. De így hogy az EAnak meg a DICEnak ekkora múltja van lehetett volna jobb játék is, elnézve az elődeit.
10.
10.
Adam100
Amúgy ha nem Medal of Honor lenne a játék neve és nem az EA adta volna ki akkor nem húzták volna le ennyire a kritikusok.
7.
7.
miki1105
az a baj hogy csak a név miatt vették meg sokan nem azért mert jó lett a jatek
5.
5.
gamerplayer
folytatódjon nyugodtan a sorozat, csak ne napjainkban :s a 2. vh tökéletes helyszín lenne
4.
4.
givi6
megis irták hogy mostanába nem kegyelmeznek a játékoknak...
nem játszottam a játékkal de ..."ha szebb lenne és az ellenfelek okosabbak lennének és persze 2-szer ennyi pálya kéne karrierben. "
gondolom akkor jo lenne...
3.
3.
bsg09
De akkor miért adták ki a jelenlegi állapotában?
2.
2.
ATi0021
Szerintem semmi baj nem lenne vele, ha szebb lenne és az ellenfelek okosabbak lennének és persze 2-szer ennyi pálya kéne karrierben. :)
1.
1.
Jery
Hat ez nagy pofoncsapas az EA-nek de majd a kovetkezo jobb lesz! Jo latni azt, h ra jottek arra, h hol es mit hibaztak, ez jo jel majd a kovetkezonel potojak ezeket a hianyosagokat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...