GDC 2011: Pengeélen táncolt a Gears of War 1

  • Írta: zoenn
  • 2011. március 4.
  • Érdekesség
Link másolása
Az idei GDC-n Mike Capps barátian sztorizgatott az Epic múltját kivesézve, sok érdekességet osztott meg a nagyközönséggel. Kissé fura, hogy a Gears of War első része könnyedén befuccsolt volna, ha nincs meg a fejlesztők tehetsége, szenvedélye és elkötelezettsége.

A stúdió főnöke, Mike Capps rámutatott arra, hogy ha egy játék még ki nem próbált technológiát használ, a tapasztalatlan fejlesztők terve könnyedén dugába dölhet. Példaként a Gears of War első részét hozta fel és az Unreal Engine 3.0 debütálását. Ha ki akarunk próbálni egy új engine-t, az rendkívül növeli a kockázatot. Capps elmondta, hogy a csapat kezét anno rendkívül kötötte a megjelenési dátum közelsége. Volt egy csapat, aki eddig még nem szállított igazán durva történetorientált játékot, a technológia pedig még nem állt készen teljesen, ls a platform is friss volt. A Gears 1 kockázatcsökkentési szempontból elég lagymatagnak nézett ki a fejlesztéskor, ha nem lett volna meg a csapat tehetsége és szenvedélye, hatalmas bukás válhatott volna belőle.

Folyton figyelmbe kellett venni az idő, az erőforrás és az ütemezés ördögi háromszögét, amely könnyedén alapfunkciók kivágásával járt volna, pláne egy sorozat első darabjaként, mely utat nyit a folytatások előtt. Jó példaként a GTA III-at hozta fel, ahol a Rockstar forradalmasította a műfajt, ez volt az Epic szándéka is a TPS-ek állóvizén.

Capps leszögezte, hogy a Gears of War 3 esetében már sokkal gördülékenyebben halad minden: hét év tapasztalata van benne, a stúdió sokat tanult az elődök tapasztalataiból.

Mark Rein, az Epic alelnöke tegnap a Joystiq-nak elmondta, hogy az Unreal Engine 3 nem fog futni a Nindendo 3DS-en. Hiába jönnek új és új platformok. motorjuk bizony továbbra is megkövetel egy bizonyos szintű hardvert. Rein szerint nincs különösebb probléma a Nintendo handheldjével, sőt imádja a japánok termékét, otthon és a cég székhelyén szeretettel nyúzzák a masinákat, de jelen pillanatban az Epic erőforrásai nem engedik meg, hogy egy újabb platformot is bevegyenek a támogatottsági listájukba. De ami késik, az nem múlik, ugye...

Cliff Bleszinski örömmel újságolta a konferencián, hogy a Gears of War 3 tele lesz jobbnál jobb Easter Eggekkel, s ha mindent fel szeretnénk fedezni, arra több hónap sem elég, még évek múltán is beleütközhetünk kisebb-nagyobb poénokba - még egy ok arra, hogy a rajongók teljesen felfedezzék a játékot. Cliffy B arra ösztönözte társait, hogy személyes meglátásának megfelelően egy halom humoros dolgot rejtsenek el a játékban, hiszen a kreativitás hatalmat ad. Viccesen megjegyezte ezzel kapcsolatban, hogy a GTA: San Andreas Hot Coffee botránya nagyon rossz módja volt annak, hogy a készítők Mature besorolásról Adult Onlyra (kizárólag felnőtteknek) változtassák meg a korhatárt.

5.
5.
shooter1234
Hát anno a gta ról is kiderült hogy el sem készült volna, és az ötletet egyszerűen kib*szták volna a kukába, gondolom azért, mert anno túl merésznek tűnt az ötlet, és lám mi lett belőle?! A Gamer társadalom nagy része kajálja a játék sorozatot, és az a jó benne, hogy nem jön évente 1 új rész, mert ha így lenne, akkor már rég elvérzett volna a sorozat, mivel itt nincs akkora marketing meg hájpolás mint a codnál és az enefesnél, hogy ne csak efpées műfajt említsek . (egy kicsi van, de azért nem akkora!!!!)
4.
4.
szentekevin
#1: xd full igazadvan xD : PP ennyi
3.
3.
Mortis
Hogy jött ide a SA? Mindegy...

Érdekes. Mostanában egyre több nagy nevű/múltú játéksorozatról derül ki, hogy késélen táncolt még anno. Mi lesz a következő? A CoD? :P
2.
2.
Giga0509
Hát örülök h nem így lett :D
1.
1.
Motig
tehát DS3D re nincs idő de iphonra
mért érzek pénz szagot?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...