Legalábbis Amerikában, de a helyzet hasonló máshol is. Az E3-at is szervező Entertainment Software Association legújabb kutatásából számtalan érdekesség derül ki, így többek között azt is megtudjuk, hogy az amerikaiak majdnem minden negyedik játékot digitális úton vásárolnak meg.
Az adatok egytől-egyig az amerikaiakra vonatkoznak, de ettől függetlenül számunkra is érdekesek lehetnek, főleg, hogy ebben-abban azért hasonlítunk - lássuk szépen, sorban a 2010-es év eredményeit:
- A játékipar húzóágazattá válik, közvetve és közvetlenül 120 ezer embert foglalkoztat átlagosan 90 ezer dolláros bérért.
- Az amerikai háztartások 72 százalékában játszanak számítógépes vagy videojátékokkal.
- Az átlagos játékos 37 éves, a játékosok 53 százaléka a 18-49 év közötti korosztályt erősíti. Idén a játékosok 29 százaléka volt 50 évnél idősebb.
- A játékosok 42 százaléka nő.
- Az átlagos játékvásárló 41 éves, a férfiak vásárolnak gyakrabban játékokat. A legfőbb okok, amiért megvesznek egy játékot: tetszik nekik a grafika minősége vagy az érdekes sztori, a kedvencük folytatásáról van szó, mások mondták nekik, hogy érdemes (szájreklám).
- A játékosok 33 százaléka mondja, hogy a játék a kedvenc szabadidős tevékenysége.
- A játékosok 19 százaléka játszik online, 47 százalékuk puzzle és kártyajátékokkal játszik. Egyre többen játszanak személyesen a többiekkel: immár 65 százalékos ez az arány.
- A játékosok 55 százaléka játszik mobilon vagy kézikonzolon is.
- A játékosok átlagosan 12 évig játszanak.
- A szülők az esetek 91 százalékában ott vannak, mikor gyermekük játékot vesz, a gyerekek pedig 86 százalékban kapnak engedélyt játékvásárlásra.
- A szülők többsége úgy véli, hogy a játékoknak pozitív hatása van a gyerekekre, 59 százalékuk azt mondja, hogy több fizikai aktivitást követelnek meg, mint 5 éve.
- A szülők 45 százaléka játszik együtt a gyermekével, az esetek többségében azért, mert megkérték rá, vagy csak a szórakozásért, a felügyeletért, esetleg a gyerekkel való szocializálódásért.
- A legtöbb eladott videojáték (21,7 százalék) akciójáték volt - PC-n a stratégia dominál (33,6 százalék).
- A legnépszerűbb videojáték és számítógépes játék a Call of Duty: Black Ops és a Starcraft II voltak.
- A játékipar 25,1 milliárd dolláros forgalmat generált, az eladott játékok 24 százaléka digitális úton kelt el.
latszik eleg rendesen, csak egy jol csengo/zengo nev es mar veszik mint a kokot :D
Én egyébként szeretek a Store-ról is gyűjtögetni ezt-azt, de a teljes játék az maradjon meg a dobozos kivitelezésben.
Nem azt mondták, hogy a legjobb, hanem vásárláskor a legnépszerűbb! Ráadásul a felmérés az USA-ban készült szal...júeszé dominét!!! :D
Én szvsz a dobozosat részesítem előnyben, de csak azért, mert jól néz ki a polcon, gyakorlati előnye nem sok van ez nagy igazság! Battle.net-en is úgy van, hogy miután beaktiváltad a játékot, letöltheted, nem számít, hogy megvetted már lemezen is! (mint ahogy minden igényes online szerveren lásd: Stream stb.)
Egyébként az új játékokat továbbra is torrent-ről szedem, mert nem bízok a kiadókban, csak ha legalább egyszer végigtoltam! Ha tetszett, akkor pár év múlva, amikor már olcsóbbak, akkor majd megveszem eredetiben is! Ez alól kivétel volt a SC2 (Blizzardékban még nem csalódtam) és a Diablo3-at is tuti megveszem! A többi kedvencem meg megvár a boltban: Batman AA, SW:RC, HalfLife Orange Box, GRID stb.
A dobozos cucc se nagy szám. Legalábbis amilyeneket én vettem. Mind budget kiadás volt, "keretes" borítóval és PDF dokuval. És bosszantott mikor ezek ellenére nem volt már patchelt verzió vagy kiszedve belőle az átkozott CD check.
"A legnépszerűbb videojáték és számítógépes játék a Call of Duty: Black Ops..."
Ez meg epic fail.
Ezért nálam is vannak kivételek, a Battlefield 3-at ugyanis muszáj dobozos Limited formában magamévá tenni, hiába már most féláron lehet Origin kulcsot vásárolni:D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.