Patrick Buckland, a Stainless ügyvezető igazgatója azt találta mondani a minap, hogy a fejlesztők által létrehozott saját szellemi tulajdont mindenkinek igyekeznie kellene megtartani, nem pedig eladni azokat a kiadóknak. Persze azt ő is hozzátette, hogy utóbbit is meg lehet próbálni, a végeredmény nem feltétlenül lesz rossz, de nekik például rossz tapasztalataik voltak ezzel.
Buckland a saját példájukkal hozakodott elő: miután a Stainless befejezte a Carmageddon 2-t, a kiadó SCi rögtön azt mondta nekik, hogy vágjanak bele a harmadik részbe. A csapat erre úgy reagált, hogy éppen csak most fejeztek be egy Carmageddon-játékot, s időre lenne szükségük, mielőtt egy újabba belevágnak, s esetleg előbb valami mást fejlesztenének. Erre a kiadó szó nélkül behozott egy másik külsős csapatot a játék elkészítésére: "Ha tudjuk, hogy ezt fogják tenni, persze mi is belevágtunk volna" - vonja le a tanulságot Buckland.
Most azonban, hogy a Stainless visszaszerezte a Carmageddon jogait, Buckland szerint nem egyszerű dolog úgy kiadót találni, hogy közben a franchise-t megtartsák maguknak: "Egy kiadó rengeteg pénzt tenne bele, s persze ők csinálják a marketinget is. Vagyis gyakorlatilag egy másik cég márkáját építik fel a saját pénzükön."
Buckland szerint nem sok megoldás van: a kiadónak több folytatást és egyéb mellékágakat kell beígérni, különben egyszerűen nem fogják bevállalni.
A Stainless Games vezetője beszélt arról, hogy a kisebb fejlesztőcsapatoknak igyekezniük kell megtartani a saját maguk által létrehozott ütős címeket, s nem eladni azokat a nagy kiadóknak. Néha persze nincs más választás, és a dolgok csak egyre nehezebbé válnak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.