Mert a Mass Effect 2-ben ugyan meghallhattak a csapattársaink, sőt akár maga Shepard is fűbe haraphatott - utóbbi esetében persze adott a lehetőség újrakezdeni a sztorit, vagy a harmadik részben egy teljesen friss karakterrel indulni. De akárhogy is volt, a lényeg, hogy a Collectorok fenyegetését mindenképpen meg tudtuk állítani.
Nos, mint az tudjuk, a harmadik rész központi elemét az képezi, hogy Shepard igyekszik egyesíteni a különböző fajokat és rendszereket, hogy együtt küzdjenek meg a reaperek fenyegetése ellen. Attól függően, hogy ez mennyire sikerül, lehet akár jó vagy rossz befejezése is a játéknak.
De mennyire rossz? - merülhet fel a kérdés. Nos, a BioWare közösségi menedzserét, Mike Gamble-t letámadták a GamesComon a kérdéssel, s az úriember egyértelműen elárulta: előfordulhat olyan eset is, hogy nem elég, hogy főhősünk elpatkol, de még a reaperek támadását sem sikerül megállítani.
Már előre félek.
A Mass Effect 2-ben már megtapasztalhattuk, hogy bármi lehetséges - mint a Viasat 3-on. Attól függően, hogyan viselkedtünk a játék során, milyen küldetéseket teljesítettünk, és mennyire szereltük fel a hajónkat, változhatott a játék végkimenetele. De mi a helyzet a harmadik részben?
Ami meg Samara küldetését illeti, már megbocsáss, de ez egy olyan játék, ahol beszélgetni is kell a társakkal és nem csak ész nélkül menni előre.
Ami meg a másikat illeti: kurvára nem mindegy, hogy hogyan osztod be a csapatot. Lazán hullanak a hűséges társak is, ha rosszul rakod állítod össze a csapatot.
SPOILER!!!!
Az első résznél pl ha jól emlékszem csak Tali, Legion, vagy Kasumi lehet a technikus, bárki más elhullik. A második csapat vezetője csak Garrus, Miranda vagy Jacob lehet, ha bárki mást választasz, a technikusod meghal, még ha hűséges is. A második résznél ha Miranda-t választod a biotikusnak aki a pajzsot tartja feléd, úgy elragadják a rovarok a végén, hogy csak na. Ha a másik csapat vezetőjének nem Garrus-t, Jacob-ot, vagy Miranda-t választod akkor 90%, hogy egy gyomorlövés végez vele mielőtt bezáródik az ajtó. Ha Mordin-t nem küldöd vissza a Normandia-ra a legénységgel, akkor a végső harcot nem biztos, hogy túléli. Egyébként a végső harcnál amúgy is elég jó esély van arra, hogy valaki meghal, ha mondjuk Garrus-t és Grunt-ot is magaddal viszed a Reaper elleni harcba. Szóval kurvára nem mindegy, hogy hogyan állítod össze a csapatod.
Ennek az egyetlen pozitívuma az,hogy az ember tízszer viszi végig és a végén mindig izgulhat.
minél hamarabb be kell szereznem mindet :D
be lesz pótolva az egész trilógia :D
#24: ezzel azért vitába szállnék, mert nagyon könnyű ésszerű válogatással mellett is csapattársakat veszteni. Ha meg is van minden fejlesztésed a hajón, és megcsináltad mindenki hűség küldetését, úgy is lazán elbukhatsz 2-3 társat, ha sikerül szerencsétlenül összeállítanod a csapatot. Nem akarok spoilerekbe belemenni, így csak annyit mondok, hogy a mass effect wikia oldalán olvasd el a vonatkozó részt, lehet csodálkozni fogsz.
Az persze attól még igaz, hogy ha valaki komolyan veszi a játékot, akkor a csapata nagy része élve kerül ki a begyűjtők hajójáról.
Egyik befejezés:
Critical mission failure: You destroyed the Galaxy.
Sokan állandóan csak nyavajognak hogy nem RPG, de az a lényeg, hogy jó.
Istenem, nem bírok várni megjelenésig váááá!
Na szóval! Bár gyanítom az év akció-kaland játéka lesz (szándékosan nem RPG, mert akkor sem az :) az itt a probléma (bár imádom mindkét részt !!!) hogy minden egyes döntés teljesen egyértelmű, nincs benne semmi rizikó faktor, hogy vajon mi fog majd történni a játék végén. Kiszámítható, lineáris. Nincsenek olyan döntés-helyzetek amikor nem lehetne előre tudni, mit fog eredményezni a választás (vagy épp nincs jelentősége, mert a következő találkozáskor úgyis lelőhetem :))) és épp ezért nem is annyira érdekes, hogy egyáltalán lehet választani.
Ha valaki nem szándékosan hülyén játszik, vagy csak lusta megcsinálni a mellék-küldetéseket, akkor borítékolható a siker és ez itt a baj! (Függetlenül, tök mindegy, nem számít, lényegtelen ... hogy mennyi befejezése is van a játéknak... Igazi befejezése egy lesz: vagy mindenki megmenekül, vagy Shepard meghal megint és mindenki más megmenekül...)
Jó esetben lesznek olyan választások, mint Geths vs Quarians vagy Krogans vs Salarians vagy Humans vs Turians :) és csak az egyik áll mellénk: más-más küldetéseket kapunk. Nem hiszem, hogy ennél "nagyobb szabadságot" kapunk.
Ez ugyan növeli az újrajátszási faktort, csak épp a Bioware sírt, hogy a Cerberus-Networkön készített felmérés alapján alig 40% játszotta végig a játékot. Így viszont kínos, ha nem tudod megmutatni az egész játékot, csak ha többször kipörgeted. Egyszerűen a nagy tömegek lemaradnának egy csomó dologról...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.