A Karateka Jordan Mechner első játéka volt, amit még 1984-ben készített, mikor a Yale Egyetemen tanult. A program először Apple II számítógépeken jelent meg, de később készült belőle átirat az Amstrad, az Atari ST, a Commodore 64, a ZX Spectrum és a Game Boy platformokra is.
A játék egy oldalnézetes verekedős anyag volt, ami a gonosz Akuma uralma alatt álló japán erődben játszódott: hősünknek egy raklapnyi őrön kellett átverekednie magát, hogy megmenthesse Mariko hercegnőt. Ahogy a videó és a rövid leírás is szemlélteti, öt évvel később a Prince of Persia bőségesen merített ebből az alapötletből.
Mechner régóta beszél róla, hogy felújítaná a játékot, legutóbb 2008-ban nyilatkozott erről, a minap azonban bejelentette: ténylegesen belevágott a fejlesztésbe, a Karateka remake-je még idén meg fog jelenni a PlayStation Networkön és az Xbox Live-on. Mechner szerint ezek a platformok tökéletes helyet biztosítanak az olyan játékoknak, mint a Karateka, amik viszonylag egyszerű játékmenettel, viszont erős sztorival rendelkeznek, ezért is döntött úgy, hogy ebbe az irányba megy el a fejlesztés során. Ígéretei szerint az eredeti koncepción nem változtat majd.
Mechner egyébként 2003-ban dolgozott utoljára játékon, a Prince of Persia: Sands of Time rebootja volt az eredeti herceges trilógiának.
http://www.youtube.com/watch?v=iI9iGekntp8
De ha kifejezetten a második részre gondoltál, akkor nem szóltam. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.