Persze szó sincs arról, hogy a Kickstartert le kellene írni, mert dehogy: a crowdfunding, vagyis amikor a felhasználók kisebb-nagyobb összegekkel finanszírozhatják a projektek fejlesztését, remek ötlet, csak ugye a sok sikerről szóló bejelentés mellett nem árt tudni, hogy ennyire nem egyszerű dolog a közösségi úton történő finanszírozás.
A Kickstarter csapata által közzétett hivatalos statisztika naponta frissül, táblázatban, összesítve és kategóriánként is láthatjuk, hogy mennyi projektet indítottak a vállalkozók, és ebből mennyi mondható sikeresnek, vagyis mennyi kapta meg a szükséges fejlesztési pénzt a felhasználóktól.
A Kickstarteren a cikk megírásának pillanatában több mint 61 ezer projekt fut, azonban ennek csak a 44 százaléka, durván 25 ezer fejlesztés valósul meg. A játékok esetében ez a ráta közel 34 százalékos, vagyis a 2311 projektből 701 lett sikeres - érdekesség, hogy bár a projektek számát tekintve a játékok a hatodik helyen állnak a listán, az összegyűjtött pénzösszeg alapján már negyedikek. A sikerességi ráta szerint tizedikek a tizenhárom kategóriából.
Szóval nehéz ügy. Ami tény, hogy a játékipar nagyon megváltozott.
Csak képzeljétek el milyen jó lenne ha a játékok megkerülhetnék a kiadókat (EA, Activision), és közvetlenül a leendő játékosok adnának pénzt rájuk: Ezáltal olyan programokat fejlesztenének amire az embereknek igénye va. Nem beszélve arról, hogy sokkal több kreativitásnak és új ötletnek lenne helye, ellentétben a mai kiadókkal, akik rizikót látnak mindenben ami nem AAA cím.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.