Több évnyi csendes fejlesztés után három éve robbant be a köztudatba az OnLive, amely streaming játékszolgáltatóként azt ígérte a felhasználóknak, bármilyen készüléken bármilyen játékkal játszhatnak, nincs szükségük erős konzolra vagy PC-re. A vállalat a múlt héten megnyomta a reset gombot, pénzügyi nehézségek miatt átalakul, de a szolgáltatás közben zavartalanul működik.
Technikailag nem ment csődbe az OnLive, de a szaknyelven ABC-nek ("assignment for the benefit of creditors") nevezett folyamat során a vállalat teljes vagyonát értékesítették, hogy abból kifizessék a hitelezőket. Létrejött azonban egy új cég, amely nem nyilvános összegért megvásárolta az OnLive vagyonát, továbbra is OnLive néven üzemelteti a szolgáltatást és felvette az OnLive-tól elbocsátott dolgozók felét is, azaz mintegy 100 főt. A csődeljárásnál az ABC gyorsabban lezajlik, így az új vállalat jobb feltételekkel folytathatja a működését.
Rosszul számoltak
Az OnLive által kifejlesztett technológia lényege, hogy a játék grafikáját az OnLive szerverei renderelik le, a játékoshoz pedig csak a képet és a hangot juttatja el a szolgáltatás, valamint gondoskodik a beviteli eszközök kezeléséről. A megoldás előnye, hogy a kliens oldalán nincs szükség erős hardverre, csupán megfelelő sávszélességű internetkapcsolatra, és a játékot sem kell telepíteni, elég kiválasztani az OnLive katalógusából a kívánt címet, ami néhány másodperc után már fut is. A streaming hátránya a helyi futtatásnál gyengébb képminőség, valamint a késés, akadás, de a HWSW korábbi tapasztalatai szerint ezek egyáltalán nem zavaró módon jelentkeznek.
Az OnLive a kelleténél sokkal több szerverbe ruházott be - a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!
Legalábbis a FAQ-ban így volt írva az oldalukon.
elolvastam 2x is de szerintem még mindig nem vagyok tisztában az egésszel csak az alapjait értem, ha a hwsw azt mondta nincs gyengébb kép meg késés akkor ez jó kis dolog
Remélem most már tanulnak a hibákból.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.