A BioWare blogján megjelent bejegyzés afféle bemutatkozás, Yanick Roy, a montreali stúdió vezetője beszél a munkájukról, illetve röviden vázolta, mire számíthatunk a jövőben Mass Effect-fronton. Mert hogy készül az új Mass Effect, ebből a BioWare sosem csinált titkot.
Fontos változás, hogy a BioWare edmontoni bázisa egy időre leveszi a kezét a sorozatról, a következő részt a montreali csapat hegeszti. A váltás benne volt a levegőben, a hároméves csapat lassan növekedett, és egyre nagyobb szerepet vállalt a széria fejlesztésében: a Mass Effect 2 átvezetőinek felét ők csinálták, közük volt az N7-küldetésekhez, a DLC-khez, a Mass Effect 3-ban pedig a multit sózták rájuk. Most a november 27-én érkező Omegán szorgoskodnak.
Az új Mass Effectről nem sokat tudtunk meg, a legfontosabb konkrétum, hogy a Frostbite motort használja a játék. Ahogy az IGN is megjegyzi, Roy nem mondta meg pontosan, az engine melyik változatáról van szó, de minden bizonnyal a számos címben használt második főverzióra épül a cím. Erre utal az is, hogy emberünk hozzátette: a Dragon Age III fejlesztőcsapata által eszközölt bővítéseket is átemelik a Mass Effectbe.
Roy szerint az új rész minden téren hű lesz a sorozat hagyatékához, jóllehet a trilógia lezárása mind a történet, mind a játékmenet terén új irányok feltérképezésére ad lehetőséget. Az alappilléreket azért nem bántják: a különböző fajok, a hatalmas galaxis és a gazdag sztori visszatérnek. A játék vezető producere megint Casey Hudson lesz, változás viszont, hogy egy projektvezető is bedolgozik alá, aki közvetlenül a montreali csapatot terelgeti.
Várjuk a további részleteket!
Annyit még hozzátennék, hogy utoljára ennyire mély és szubliminális módon prezentált végkifejletet csak a Kotor II-ben, esetleg a Torment-ben élhettünk át. Ez valószínűleg a BioWare-ben fellelhető utolsó nüansznyi kreativitásnak köszönhető. Majd az EA tesz róla, hogy ne kapjunk ilyet még egyszer a jövőben.
Komolyan azt hitted, hogy egy ilyen vezetéknévvel, mint Shepard, túl fogja élni a galaxismegváltó hadjáratot? Persze, szép álom. :D De nem több annál.
Én értem a játék történetét sőt, a Leviathan-t is figyelmesen végig hallgattam. Nekem a gondom az. hogy Shepard nem tér vissza a Normandy-ra hogy boldogan élhesse az életét! Ennyi! :D
ehhh srác látom nem igazán értette mit is tesznek a kaszások, röviden ők a teljes galaxis kihalását akadályozzák meg azzal, hogy nem hagyják elszabadulni a organikus-szintetikus háborút, mert egymásra vannak "utalva" és minden előző ciklusból megmentették az addig felgyülemlett hatalmas kulturális technikai stb. információkat és besűrítették 1 reaperbe (2-ből gondolom rémlik last boss az is az lett volna) és azokat a fajokat melyek nem érték el azt a szintet nem is bántották (catalyst mondja ezt is, hogy legutóbb csak mi maradtunk mint akkor "legértelmesebb" faj) szóval ha bedarálod őket azzal olyan hatalmas információmennyiséget bukik el a galaxis amiért igencsak kár lenne, nem véletlenül kék a control és red a destroy, attól, hogy végig ezért küzdesz az nem azt jelenti, hogy csak az létezik mint abszolút "jó" megoldás főleg, hogy azzal megy a levesbe a reléhálózat is és marad a FTL (faster than light) ami hónapokkal hosszabbítja meg a galaxis átutazását, míg a zöld syntesis ugye feloldja a problémakört alapjaiban, háborúk mindenképp lesznek, de nem azért, hogy létformát pusztítsanak ki, hanem amiért a Földön jelenleg is folynak: pénz, nyersanyag, föld és hatalom.
Szerintem úgy lett volna jó a befejezés ha:
Paragon: Shepard aktivál egy konzolt amivel elpusztítja az összes Kaszást. A galaxis hősévé avatják, -most már hivatalosan is- majd visszatér a Normandy-ra és happy end!
Renegade: Shepard rabszolgává teszi a Kaszásokat, ezáltal az emberi faj lesz a galaxis ura!
Figyelem!!!!! SPOILER ALERT!!!!!
A következő sorok komoly SPOILER-eket tartalmaznak, ám csak egy teóriát vázol fel, az eddig ismert infókból összelegóztam valamit:
Előfordulhat, hogy azért kell a 3. rész mentése, hogy a következő játékban valóban kiderüljön mi is lett Shepard sorsa, a 3. rész eseményei után lesznek a szereplők, de a sztori egy visszaemlékezés lesz, amiben ha pl. Shepard túlélte a 3. rész végét, elmeséli pl. Anderson emlékirataiból, milyen is volt a First Contact War, hogyan bukta el a Spectre jelölést, vagy valami hasonló (ok, tudom, hogy erről szól a Mass Effect bevezető regény, de ez nem jelent túl nagy akadályt....), ha nem élte túl, akkor ha volt szerelmi szál, akkor a Párja lehet a narrátor, ha nem élte túl és románc sem volt, akkor lehet valamelyik régi csapattárs....
SPOILER ALERT VÉGE!!!
Kíváncsian várom, viszont az is látszik, hogy a grafika szépülésével arányosan lettek egyre kisebbek a bejárható terek, ami egyébként akár tetszik, akár nem logikus....a Frostbite 2 pedig nem arról híres, Minden csapat remekül ki tudná használni (a BF3 gyönyörű volt, de a MoH Warfighterből már a videók sem jöttek át, nagyon elnagyolt volt nem egy helyen a cumó...), az Unreal Engine 3 már sokat használt jól működő, ismert motor volt, nagy az esélye, hogy az EA erőltette rá a BioWare fejlesztőire a váltást, mert egyáltalán nem mondanám ésszerűnek a dolgot, miután az UE3 is folyamatosan fejlődik.....
Amúgy nem tetszik, hogy egyre közelebb kerül egymáshoz a Dragon Age és a Mass Effect. Két teljesen különböző játéknak kéne lennie, de ezen már meg sem lepődök.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.