Új részletek láttak napvilágot a Rockstar Games szeptemberben érkező alkotásáról. Nagyon úgy tűnik, hogy a GTA V-ben karaktereinket teljesen testreszabhatjuk, fejleszthetjük harci tudásunkat, és rengeteg hobbink lehet.
A Rockstar Games nemrégiben mutatta be a sajtó képviselői előtt a Grand Theft Auto V-öt, az előzetesek pedig tegnap este óta érhetőek el. Ezekből szemezgetünk most.
- A fejlesztők célja az volt, hogy eddig soha nem látott nyitott világot alkossanak meg.
- Bármikor válthatunk a három főszereplő közt, még akkor is, ha éppen a térkép különböző pontjain töltik az idejüket. Egyfajta Google Earth-nézetet kapunk, a képernyő statikussá válik, a kamerával az egész város felett mozoghatunk és rázoomolhatunk a kiválasztott karakterre.
- Minél közelebb vannak egymáshoz a hősök, a váltás annál gyorsabb. Ha épp egy küldetést teljesítenek, akkor egy szempillantásnyi idő alatt végbemegy az átmenet.
- Minden karakter különböző képességkategóriákkal rendelkezik: állóképesség, lövészet, erő, lopakodás, repülés, vezetés, szerelés, tüdőkapacitás.
- Hőseinknek van egy-egy speciális képessége: Frankin adrenalinfüggő, így képes lelassítani az időt vezetés közben. Trevor dühbe gurulhat, ami a közelharcban jön jól, kétszer olyan erős ütéseket oszthat, míg Michael a Max Payne 3-ból kölcsönvett bullet time-ra hagyatkozhat a lövöldözés közben.
- A speciális képességeket nem vethetjük be mindig: meg kell várnunk, míg az erre szolgáló állapotjelző csík megtelik.
- Alapképességeinket a fő- és mellékküldetések teljesítésével, vagy a hasznos szabadidős tevékenységünkkel fejleszthetjük.
- Trevor a legjobb pilóta, Franklin a legjobb sofőr, de mindenki javíthatja szaktudását egy bizonyos idő elteltével.
- Mivel van lopakodási képességünk, így a játékban sunnyognunk is kell majd.
- A hullámok fizikája abszolút lehengerlő, az egyik legjobb amit ebben a generációban láthatunk.
- A Rockstar a változó időjáráson is dolgozik.
- Néhány hajón búvárkodáshoz szükséges felszerelést találunk.
- Létezik tengeralatti ökoszisztéma. Halakkal, cápákkal, miegyébbel.
- Különböző kincsek találhatók a víz alatt, amiket az NPC-k is kereshetnek.
- A GTA V díjazza a felfedezést, a tenger alatt nincs semmi jelzés, így a gyűjthető tárgyak megtalálása ott nehezebb lesz.
- A merülés segít "olajozottan tartani a fogaskerekeinket".
- Van a játékban egy kör alakú karakterválasztó menü, mely négy ágra oszlik: a játék három hősére és a multiplayer karakterünkre.
- Szorosabb kapcsolat lesz a single és a multi között, a D-pad segítségével bármikor válhatunk offline és online üzemmód között.
- A multi jellegzetességeit a Rockstar később mutatja be.
- Michael élete nyomorúságos: felesége utálja őt, nincs kapcsolata a gyerekeivel, állandóan whiskeyt vedel és régi akciófilmeket néz.
- Látványos különbségek vannak a játszható karakterek mozgása között: Michael szándékosan lassabb.
- Ötször annyi gyalogos lesz a GTA V-ben, mint a GTA IV-ben.
- A játék hatalmas technológiai előrelépés az előző részhez képest, Los Angeles jellegzetességei felismerhetőek lesznek.
- A város részletességét ilyen finomságok mutatják: felszállhatunk egy turistabuszra, amellyel híres személyek házait látogathatjuk meg, filmes poszterek vannak a falakon, a Cathay színháznál jelmezbe bújt komédiások osztják az igét, mint pl. a Superman-szerű Impotent Rage vagy a Master Chief-szerű Space Ranger.
- A játékban szereplő telefon iFruit névre hallgat, segítségével pillanatok alatt képeket tölthetünk fel a Rockstar Social Clubra vagy a Facebookra, de videókat is készíthetünk vele.
- A mobilon alkalmazások is lesznek, amellett, hogy kamera és internet is van rajta. Láthatjuk kapcsolatainkat, van ingame közösségi média, naptár, újra lejátszhatjuk a küldetéseket stb. Három appot még nem részletezett a Rockstar.
- Michael rögeszméje, hogy a régi filmekben látott jeleneteket a valóságba is átültesse. Ezeket egyébként a valós filmek ihlették, a bankrablásos küldetés nagyon hasonlít a Heatre.
- Találunk a játékban ún. Mini-heisteket, melyekkel felkészülhetünk a nagyobb bűntényekre. A játékosnak szüksége van biztonságos járművekre, öltözékre, maszkokra, menekülésre használt járművekre és menedékre is, ahol elbújhat.
- A fentiek mindegyike fontos ahhoz, hogy egy nagyobb rablást hibátlanul kivitelezzünk. A bűntények során mérlegelnünk kell, olcsón megszerezhető, kevésbé képzett társakat alkalmazunk-e, vagy drágán megfizethető profikat.
- Egy-egy jelenet során is válthatunk a szereplők közt - a többieket a mesterséges intelligencia irányítja tovább.
- Minden karakternek lesz saját, fontos feladata. Rajtunk múlik, hogy rábízzuk-e az M.I-re, vagy kezünkbe vesszük az irányítást.
- Ha meghalunk a játék során, automatikusan az utolsó ellenőrzőponthoz kerülünk, még akkor is, ha a másik két társunk életben van.
- A küldetések során dialógusok formájában közlik velünk, hogy mikor érdemes a karakterek között váltani. Ha például ketten súlyos tűzharcba keverednek a mesterlövészekkel, azok Trevor segítségét kérik, aki helikopterrel kiiktathatja őket.
- Harc során fedezékbe húzódhatunk, és futás közben is lőhetünk.
- A Pay 'n' Spray üzletekben nem csak átfesthetjük a kocsit, hanem új kerekeket, ablakárnyalatokat, rácsokat és spoilereket rakathatunk fel. Javíthatjuk a felfüggesztést, a motort és a fékeket is.
- A fegyverek is testreszabhatóak lézerirányzékkal, távcsövekkel, hangtompítóval és nagyobb kapacitású tárakkal.
- Hőseink frizuráját, ruháját és tetoválását mi magunk alakíthatjuk ki.
- Amikor épp nem a küldetéseket teljesítjük, járművünkkel kaszkadőrmutatványokat csinálhatunk, repülhetünk, ejtőernyőzhetünk, jógázhatunk, golfozhatunk, teniszezhetünk és motorversenyeken vehetünk részt.
- Ismét lehet ingatlanokat vásárolni, vehetünk házakat, garázsokat és vállalkozásokat is, így extra bevételi forrásokhoz jutunk.
A Grand Theft Auto V szeptember 17-én jelenik meg Xbox 360-ra és PS3-ra.
Én már csak azt nem értem, hogy a konzol és pc játékok ára közötti difi miért lesz egyre nagyobb? Némelyik játéknál pl konzolon 15 míg pc-n 9 ezer, pedig 13 és 10 ezer lenne az átlag. Mert ha fel emelik a konzols árát de a pcsét is akkor az korrekt.
Előrendelném... ha bejelentenék PC-re is, konzolra nem futja sajna :(
Én pc/box kombóval rendelkezek és megérte sztem beruházni egy konzolra nem egy játék miatt! Egy xboxot már 50000 ft-ért is lehet venni, így GTA V-öd, Halo-od, GoW-od, Forzád is lehetne. Vagy ps3 is van 50000 ft ért, hagy ne soroljam rajta a többi exluzívot amit tudsz venni hozzá. Ha egy gépre tudsz áldozni évente többször 40-60 ezreket akkor sztem nem egy nagy bonyodalom számotokra egy konzol vásárlás. Ennyit akartam leírni
GTA V: Tetszik, sztem megveszem, de először a Watch Dogs-ot, az most jobban érdekel, de kezd jobban elcsábítani a GTA V :)
Túlozgatás az megy ezerrel... 70-80 ezres kártya... Csak nem értem ha PC-ről van szó miért mindig FullHD, 60FPS, 4x AA, 16x AF, minden max a cél...
Csak úgy szólok, hogy a konzolos 1280x720 és az alatti felbontáshoz, 30FPS-hez, low-medium grafikához elég egy ~80ezres PC. Ingyen van a multi, könnyebb a warez. Ha vennék konzolt vehetnék egy legalább 27"-os monitort hozzá... hopp 70ezer Ft... vagy TV-t, de azt úgysem nézek és magas az input lagja...
Azt se mond már h nincs PC-d konzol mellett. Ha játszol rajta ha nem, gondolom 6-7 évente úgyis cseréled....
Na meg évente 5-6 játékot én is veszek... Az kb. 17 ezer Ft-al kevesebb pénz egy évben... Tomb Raider is 9900Ft volt PC-n... de lehetne sorolni. Ezek pedig olyan játékok amit megvesz az ember.
Amúgy meg biztos ki fog jónni Pc-re maximum egy fel éven belül.
És azért ha egy jó grafikus kártyát megveszel,az alatt azért egy jó 3 évig elfut minden rendesen hogyha a Proci+Videókártya kombó jól össze van válogatva(nem,nem kell a legdrágább processzor hozzá).De ha egy játék szarul van átportolva csinálhatsz te akármit.Természetesen van amikor kompromisszumot kell kötni a sebesség vagy látvány érdekében,de az hüleség hogy évente vehetsz újat.
Te meg majd még hónapokat vársz hogy játsz vele pc-n, mikor a konzolon már rég végigtolta 8x mindenki?
A játékokat meg kifejezetten arra írják. Pc-re meg csak átdobják, ezért kell hozzájuk 300ezer forintos gép. a 30ezres xboxon ugyanúgy fut, ha nem jobban. Komolyan senki nem látja az arányokat? Múltkor kommentelt egy programozó srác, aki kifogásolta a pc-s kóderek munkáját és a hatalmas gépigényeket.
Itt lehurrogták...
A mai hardverek pedig hatványozottan gyorsabbak mint 5 évvel ezelőtt, 1 fokkal jobb fizikán meg grafikán nehogy elhasaljanak már... Konzolon meg szimplán csökkentik a felbontást, leveszik a látóhatárt... amelyik képnél nincs elmosva a háttér látszik is, hogy már elég közeli helyek is elmosottan jelennek meg.
Itt a hozzászólások közt még olyat is olvastam, hogy ha nem lesz pc-s verzió, akár ki is hagyná a játékot. Ma egy xbox ára kb 30e ft. használtan, maga a játék ára 13e körül lesz ha megjelenik(igen is vegyétek meg, nagyon sok munka lesz benne, megérdemlik). Ha a pc-det fejlesztgetni akarod, ezt a pénzt egy videókártya cserénél elköltöd simán, tudom, nekem is van pc-m is.
Ok, hogy valamivel szebbek(ha van egy 300e ft-os géped) és moddolhatók a pc-s verziók, na de nem hiszem el, hogy ha már egy tényleg jó pc-re tellett a keretből, akkor miért nem ruháztok be valamelyik konzolra. Lenne egyből Red Dead Redemption-ötök is:) Ok, az is, hogy billentyűvel jobban szerettek játszani, de szerintem ez nem magyaráz ilyen kijelentést, hogy "inkább kihagyom a GTA5-öt, ha nem lesz pc-s verzió." Egyébként én is irtóztam a kontrollertől, most pedig már úgy megszerettem, hogy pc-n is azzal játszok általában.
Kérlek benneteket , akik ehez hozzászólnak, ne lehurrogjanak, hanem velős választ adjanak a kérdésemre, tényleg komolyan érdekel, hogy milyen elvek miatt nem konzoloznak, kizárólag csak is a pc.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.