Amerika játékot csinál a kiberhadviselésből

  • Írta: fojesz
  • 2013. május 29.
  • Érdekesség
Link másolása
Mármint a kiberhadviselés komoly dolog, csak éppen túlzottan komplikált, ezért a DARPA és a Pentagon olyan videojátékszerű programot készít, amivel Angry Birdsszé egyszerűsíthetik azt.

A Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) és a Pentagon az elmúlt év folyamán vágott bele a Plan X-be, ami egy olyan videojátékra hajazó, érintőkijelzővel irányítható program, ami a kiberhadviselést hivatott egyszerűbbé tenni. A projektről a Wired kanyarított egy hosszú cikket.

A Plan X atyja, Dan Roelker szerint "a digitális csatamezőn olyan egyszerűen kell tudnunk navigálni, mint egy iPhone-on" és "és a támadásokat is olyan könnyen kell elindítani, mintha Angry Birdsöznénk". Az egyszerűsítés lényegét World of Warcraft-példával érzékeltette: ha kapsz egy kardot a WoW-ban, ott sem tudod, milyen "varázslattal" rakták össze, nem ismered a technikai részleteket, csak azt tudod, hogy mik a tulajdonságai, mire jók és milyen módon tud segíteni neked.

A Wired szerint a Plan X jelenleg egy 40 hüvelykes érintőkijelzővel szerelt Touch Table számítógépen fut, a kezelőfelületen összedrótozott pontok mutatják a hálózatokat, és vörös pontok jelölik az egyes fenyegetéseket. A felhasználó különböző ikonok közül választhat, ezek jelölik a támadó eszközöket, például ezekkel lehet DDoS-támadásokat indítani.

A Plan X négyéves projekt egyelőre, 110 millió dollárt költenek rá. Érdekesség, hogy a kezelőfelületet az a Massive Black álmodta meg, amelyik a BioShockon, a League of Legendsen és a Risen 2-n is dolgozott.

8.
8.
msmester
#1: A rendszer magára ébredne mint a terminátorban...
XD
7.
7.
xQx.
#5: ha lenne lájk gomb ez megkapná.
5.
5.
markoci555
megnyomom a piros gombot, azt cső van mindenkinek, lehet menni Metrozni
4.
4.
xQx.
Hát...mik vannak manapság :D
3.
3.
Uhu123
Láttam régen egy nagyon érdekes beszélgetést a videojátékok és a valós élet beli problémák megoldásának kapcsolatáról. ott Egy képzeletbeli MMO-t hoztak fel példának és a rákot, mint betegséget. A koncepció szerint a jelenlegi gyógyszerek tulajdonságait átfordítanák a karakterek képességeire és a tudomány jelenlegi állása szerint lehetne fejleszteni őket. A "Lich King" (főboss) a rák tulajdonságait átfordítva kapná meg, majd ráküldenék a játékosokat és azt figyelnék, hogy hogyan sikerül nekik legyőzni a főellenséget. A koncepció baromi érdekes, de szerintem nehezebb (ezt a fajta) problémát leegyszerűsíteni, mint megoldani.
1.
1.
Teuton
Ha már ennyire le tudnák egyszerűsíteni a kiberhadviselést (amit kötve hiszek) akkor azt a maradék 1-2 dolgot is el tudná végezni a rendszer, teljesen automatizált lehetne minden.
Minek ragaszkodnak a látványos sci-fi "rángassunk ikonokat egy böszme tapi-képernyőn" dologhoz?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...