A Monochromát független török fejlesztők kalapálják Isztambulban, első ránézésre a Limbo és a Brothers: A Tale of Two Sons szerelemgyermekének tűnik. A rejtvények realisztikus megközelítése kulcsfontosságú tényező a játékban, amely átvezetők és párbeszédek nélkül meséli el a borongós témájú történetet. A produktum Kickstarteren tör babérokra, 80 ezer dollár kell a sikerhez.
A látvány fekete-fehér, egy-két vörös szín azért befigyel. Az alternatív 1950-es években járunk, egy testvérpár kapja a főszerepet, akik összetűzésbe kerülnek a vidéket uraló vállalattal, amely robotokat ad el a városlakóknak és épületeket húz fel. A cég természetesen nem tiszta eszközökkel gazdagodott meg, s egy nap a fiú és a testvére egy igazán szörnyű bűncselekmény tanúi lesznek, amit a vállalat illetékesei követtek el. A fiúknak menekülniük kell: egyedül találják magukat az esőben, hat órát kell túlélniük, miközben ördögien kemény fejtörőket oldanak meg, annak érdekében, hogy megmentsék a világot a zsarnokságtól.
A Monochroma játékmenete igazán egyedi: a fiatalabb testvér elvesztette a lábát, így a bátyjának a hátán kell vinnie az öccsét, így az nem tud ugrani, sem futni. Ha rejtvényeket kell megoldanunk, le kell tennünk a kistestvérünket, aki persze fél a sötétben, így csak világos ponton rakhatjuk le. Mindkét fiúnak túl kell élnie a megpróbáltatásokat, ha valamelyik meghal, nincs gond, a gyors checkpoint-rendszer segítségével szinte ott folytatjuk majd a kalandot, ahol elbuktunk.
A játék fizika-alapú rejtvényekre rendezkedett be, több, mint hatvanat találunk belőlük. Monochroma négy fejezetre oszlik, amely hatórás játékidőt biztosít. A cím 2013 decemberében jelenik meg PC-re, Macre és Linuxra, de a srácok ouyás, PS4-es és Xbox One-os változatot is szeretnének.
Tetszettek a látottak és az olvasottak? Akkor próbáld ki a demót!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.