A hétvégén megrendezett Eurogamer Expón az Eidos Montreal is képviselte magát a Thieffel. Az előadáson egy új gameplay jelenetet is levetítettek, így érdemes egy pillantást vetni rá. A sötétség a barátod.
Garrett természetesen az éj leple alatt indul bevetésre, őröket kerülget, beszivárog, majd némi zártörés és fejtörés után felmarkolja a kincset. Az Eurogamer Expo előadásán emellett számos érdekességet hallhatunk még a februárban megjelenő alkotásról, ám a gameplay jelenet 12:10-nél kezdődik.
Kezdem a negatívumokkal:
- a tapasztalat gyűjtögetése kicsapta a biztosítékot nálam, ezzel meg lett erőszakolva a Thief játék eredeti eszméje, hiszen azokat a pontokat valamire el lehet majd költeni, ami máris átsorolja a first-person sneaker játékot valami tolvaj rpg-vé. Persze ez nem lenne gond, ha nem az eredeti szériára próbálnák ráerőltetni, hanem új márkanév alatt futna.
- az íjjal való célzás szintén csalódást okozott. Mintha csak egy puska ravaszát húzná meg, elengedi az ideget és a célkeresztben meghal valaki. Az elődökben a mozgó célpontot nem volt egyszerű eltalálni (elé kellett lőni, hogy mire odaér a nyílvessző, addigra az áldozat is lép egyet), és a távoli célpontot sem telibe kellett célozni, hanem fölé. És még megemlíteném itt a tárgy eldomásának röppályáját is.
- a zár nyitás. Lehangolt, hogy egy semmitmondó fehér kört kell bámulni az embernek, ha fókusz nélkül szeretné kitolni a játékot, ami az esetemben nyilvánvaló, de a fókuszt nem nevezem negatívumnak, hiszen nem kötelező alkalmazni.
- az őrök látószöge. Már az első részben reálisan volt megcsinálva az őrök látószöge (az ember látószöge 170-180 fok között van), erre itt befordul az őr a sarkon Garret meg balján oson a folyosó fényáradatában, majd hirtelen mögé suhan. Kérdem én, milyen képesség az a suhanás, hogy közben nem látják a tolvajt?
- lehet, hogy csak ebben a demoban volt vérszegény a játékmenet, de az egész küldetés alatt csak egy kötél nyílvesszőt és egy víz nyílvesszőt használt. Az elődökben kioltani való fényekbe botlottunk minden folyosón, meg zajos fémpadlókat kellett kicseleznünk.
- a hangulat teljes hiánya. Bemész elvégzed a feladatot kijössz. Ennyi. Ami hangulatkeltésként szolgálna, a monitort körüllebegő fekete köd csak irritál, de ez lehet csak nálam van így. Mivel nem láttam, nem próbáltam ki a játékot, így nem mondom rá a teljes produktumra, hogy nem hozza az elvárt hangulatot, de ez a felvétel számomra üres.
A pozitívumok:
- a festmény keretét végigkövetve megtalálni a zárat, vagy elrejtett kapcsolót. Nagyon ötletesnek találom.
- a réseken át lekelődni lehet. Sok információt lehet így szerezni, valamint a zárszerkezetet is fel lehetett oldani azáltal, hogy megfigyelte működését.
Amúgy nem rossz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.