Kétszáz autót tartalmaz a Forza Motorsport 5

  • Írta: zoenn
  • 2013. november 7.
  • Érdekesség
Link másolása
A Forza 4 ötszáz verdát tartalmazott, akkor a folytatás miért csak kétszázat? A Turn 10 nem követi a Gran Turismo fejlesztőinek példáját, azaz ha nem muszáj, nem hoz át feltupírozott autókat az előző generációból.

A Forza Motorsport 5-ben csak kifogástalan minőségű verdákat találunk. A Turn 10 illetékesei kiemelték, hogy náluk nem fordulhat elő olyan, amit a Gran Turismo 5-6-ban láttunk, azaz a PS2-es érából hoznak át "nem prémium" minőségű autókat. Emellett számos Forza 4-es pályától is búcsút vehetünk a folytatásban, mert azok pontatlanok, vagy néhány esetben maguk a helyszínek változtak meg.


A játék direktora, Dan Greenawalt
az Eurogamernek kifejtette, hogy a Forza Motorsport 5 csak a következő generációs minőség mellett teszi le a voksát. A fejlesztőknek nem az a célja, hogy egyszerűen átemeljék a régi tartalmakat, már csak azért sem, mert néhány autó és pálya nem volt eléggé élethű. A grafikai tupírozás meg sem érné: sok esetben tovább tart a folyamat, mint nulláról felépíteni mindent. Néhány specifikáció már a Forza 4-ben is jó volt, így azokat meghagyták, s felturbózták sok-sok poligonnal. Nyilván ez a ritkábbik eset.

Ami a pályákat illeti: számos helyszínt fel kellett frissíteni. Silverstone-t például teljesen fel kellett építeniük újra, mivel a számok egyszerűen rosszak voltak, s így rosszul digitalizálták be korábban és a pálya is megváltozott a valóságban.


Természetesen a jó minőségű autók lemodellezése nem olcsó mulatság. Az alapverzió 200 verdát tartalmaz, ami elsőre visszalépésnek tűnhet, de ha figyelembe veszitek a fenti okokat, máris más megközelítésbe kerül az egész. Az utánpótlás nem marad el, ötven dollárért vásárolhatunk season pass-t, amellyel további ötven autó üti a markunkat hat hónapon keresztül.

Érdekességképpen megjegyezzük, hogy a Gran Turismo 6 1197 verdát tartalmaz, ami 127-tel több, mint az előző részben. Az már más kérdés, hogy ebből pontosan mennyi prémium minőségű.

64.
64.
Dontrip
#46: Már a Forza 3-ban is máshogy szólt a motor minden kameranézetben.
63.
63.
p3ti
#57: Arcadetől azért kikúrt messze van..
62.
62.
tsulok
#61: "A GT-nek egyetlen baja, hogy elég vackok a motorhangok."
Meg az ütközés hangok. Kiráz a hideg, ha eszembe jut. Ettől függetlenül teljesen jó játék, csak nem lett az elvárásoknak megfelelő. Nem értem miért utálják egyesek ennyire. Igen rád gondolok LanciaPower...
61.
61.
simon 555
Azért vicces ahogy próbálják egyesek bemagyarázni, hogy 200 autó jobb mint 400 teljesen kidolgozott +800 kevésbé:D
Főleg, hogy a GT6 az current-gen a Forza5 meg next-gen...
A GT-nek egyetlen baja, hogy elég vackok a motorhangok. De ezen már javítottak állítólag a GT5 óta.
Hivatalos oldalon meg utána lehet nézni, nem lesznek úgy megkülönböztetve a prémium és standard autók mint az 5. részben.
Igen, lesznek standardok, de kívülről nem lehet majd látni a különbséget. Annyiban fognak különbözni, hogy gagyibb lesz a belső nézet.
60.
60.
gabeee
Nekem az egyik kedvenc játékom a Forza,de 200 autó tényleg nagyon kevés.Mégpedig azért mert ki nem állhatom ha van még egy olyan kocsi a versenyen mint az enyém.Márpedig ez 400 autónál is előfordult 200nál pedig minden második ugyanolyan lesz.
Amúgy meg nem értem,hogy serdülő korban,hogy lehet arról vitatkozni,hogy melyik játék jobb :D vicc :D szerezzetek egy csajt...annak nincs 400 autója meg 30 pályája de olyat tud hogy az mindent ver :D
59.
59.
Porcupine Tool
#49: Az 5. és 6. komment az hiszti. Én a véleményemet írtam le.
57.
57.
Tyebeca
#46: +1
Még mielőtt bárki leszólna IGEN próbáltam a Forza 3. és 4. részét is. Egyszerűen az irányítás és fizika nincs a helyén. Pláne a GT-hez képest. A Forza inkább olyan "árkád parádé"
És még akkor mindennek a tetejébe örültök hogy hülyét csinálnak belőletek és eladnak egy csonka vackot, majd később még több pénzért vehettek +10 autót meg 2 pályát DLC formájában :-D Tipikus pénzlehúzás amerika módra.
Normál esetben ez az egész nem is érdekelne csak mivel az összes GT hírnél a Forzátokat magasztaljátok én is megosztom veletek amit a sorozatról gondolok.
55.
55.
colonialmarine
"ötven dollárért vásárolhatunk season pass-t, amellyel további ötven autó üti a markunkat hat hónapon keresztül".
Autónkért 1 dollárt azért lehúznak...Pofám leszakad
54.
54.
colonialmarine
Van boxra normális kormány?Vagy csak az a kutyaszar?Egy G25 el nagyon jó lenne a forza!
53.
53.
Raam989
#42: Az a gond, hogy GT5-ben rá voltál kényszerítve, hogy hogy standard autókat is használj, ami nálam kínszenvedés volt, mivel belső nézetet használok mindig. (amikor én aktívan toltam, akkor még csak a prémiumban volt belső nézet) És a standard autóknál nem csak a belső nézet volt ratyi, hanem a külső is a ps2 szintet súrolta, a szó szoros értelmében. Az ember nem ezt várná egy FM-el szemben és főleg nem ezt várná egy 15+ éves múlttal rendelkező fejlesztőbrigádtól.
51.
51.
unrealnoise
#49: A Forza igényes, de tény, hogy eddig egy esőcseppet, vagy dinamikus napszakváltozást nem láttunk. Boxkiállásokról nem beszélve... És már az 5. résznél járunk...
50.
50.
unrealnoise
#48: Ilyen téren sokkal jobb... lásd ott 37 pálya jön hozzá ALAPBÓL, ami évekig is elég lehet, de legalább egy az teljes játék kritériumának eleget tesz, ellenben a Forza 5 atomkevés, 14 pályájával...
49.
49.
Yami
#46: A GT egy igen nagy múltú játék, de az utóbbi időben meglehetősen méltatlanul bántak vele a fejlesztők. A Forza viszont eddig részről részre csak azt bizonyította, hogy egyre igényesebb.
Ezen sajnos az sem változta, hogy Forza hírekhez jársz hisztizni.
48.
48.
daenath
Nem semmi azert, kipenget az ember 60 dodot az alap jatekert, aztan ha kell a + 50 verda, meg 50 dodo, igy a jatek maris 110 dodoba kerul, es meg tapsikolnak is hozza a birkak :P Szep jovo. (a GT se jobb meg mielott fanboykodni kezdenetek)
46.
46.
Porcupine Tool
A Forza/GT vitához még annyit,hogy a F5-nél nem a kocsik száma kevés hanem a pályáké. Ez tényleg gáz. Látszik,hogy egy launch day-re összedobott, "amit sikerül összekendácsolni az belekerül, a többit meg megvetetjük még egy teljes játék áráért" filozófiával készült cucc. Arról nem beszélve,hogy a Forza sorozat nem tart semerre. Egyre szebb részről-részre,de mégse változik semmi. Ugyanúgy a statikus, nappali pályákon kőrözhetsz szikrázó napsütésben. De legalább vannak benne jó hangok...bár az is teljesen statikus. Felvették kívülről, és ugyanúgy szól a kocsi belsejéből mint a kocsi mögött vagy a kocsi előtt.
A fizikája is lényegesen mélyebb a GT-nek (hogy mást ne mondjak, a GT-ben sokkal inkább érezni a kocsik súlyát). Élvezetes játék a Forza és nagyon össze van rakva - olyan jó amerikai, parasztvakítós módon rágyúrtak a hangsúlyos dolgokra - de az a tapasztalat és mélység amit a GT képvisel még messze van.
42.
42.
Porcupine Tool
#39: Teljesen következetlenül érveltek. Ha a Forzába elég volt neked 400 kidolgozott kocsi,akkor a GT6-ban miért zavar ha a 400 mellé kapsz 800 nem kidolgozottat?
Megjegyzem: a GT6-ban már nem lesz standard-premium kategorizálás. Mindössze a belseje nem lesz kidolgozva a standard gépeknek, ami engem egyébként sem érint mert bumper cam-et használok.
41.
41.
tupaccc
22. én a játékokban mindig inkább a minőségre, és nem a mennyiségre helyezem a hangsúlyt. Inkább legyen 200jól kidolgozott kocsi, mint kétezer előző genből átemelt pixelkupac, mint amit a GT5-ben láttam. Igen megvan, igen lefotózhatom, nehogy fanboynak hidd a másikat.
A sok kocsi előnye, hogy tényleg mindenki a saját kedvencére lelhet, de a többség szerintem a kocsik 80%-át ki se próbálja. GT1 óta én csak azt érzem, hogy egyre több felesleges, és rosszul kidolgozott kocsival pakolják tele a játékot.
Nekem ez a hír nagyon szimpatikus a Forza-val kapcsolatban, utólagos DLC-kel meg akinek kimaradt valamilyen kedvenc, azt pótolhatja.
40.
40.
unrealnoise
Ami sokan elfelejtenek, de én megemlíteném:

GT6: 37 egyedi pálya + továbbfejlesztett pályakészítő
Forza 5: 14 pálya.

Persze a GT6-ban tényleg szarok a hangok, de elvileg ezen is melóznak. Remélem is, mert mérges leszek.

Tetszik a Forza sorozat is, de azért ez a 14 pálya, nekem véllázítóan kevésnek tűnik...
39.
39.
Raam989
Sajna Ps4-et fogok venni, de a FM5-ért fáj a szívem. Szerintem 200 autó bőven elég. A GT-be is elég lenne. (GT6-ot meg se veszem amiért megint ezt a standard-premium ökörséget nyomatják...) A FM4-ben a 400 autóból használtam kb 20-at azalatt a 80 óra alatt, amit a játékba öltem.
37.
37.
NECROMORPH
A hírhez nem tudok hozzászólni semmit sem, mert nincs boxom, de a #21-es kommentelő vitt mindent.
36.
36.
ikaralyos01
XBOXKAPOCS! :D Ha az lenne a hír, hogy csak 2 autó lesz és 1 pálya akkor itt mindenki azt szajkózná, hogy mi a f...nak több??? Ha a forza-ban lenne 1200 és a GT-ben 200, ki lenne röhögve a GT a csak 200 autó miatt.. Van boxom is Forzám is. Mégis a GT5 pörög megjelenés (3 év) óta gyakorlatilag heti több alkalommal. Pont azért mert hihetetlen méretű az a tartalom amivel rendelkezik. Mind autók és pályák terén. Minden héten új versenyek stb...
35.
35.
KeXxX
az új Peugeot 308 is benne lesz?
29.
29.
kharami
#27: hát ha te 200 hangsúlyozom 200 autóból ami már a 4 ben is fullra le volt modellezve ellentétben a gt ben látottakkal, és mind ehhez még hozzá jön az is, hogy ezt a 200 kocsit ugy alakitod fényezed ahogy kedved tartja, szóval ha ezekből nem találod meg a kedvenced akkor bajok vannak! Hozzá teszem azt is amit már előttem leirtak, hogy van 50 fajta pözsó pl és csak skin ben különböznek vagy max 1 2 értékkel térnek el, akkor ott a kérdés, hogy minek is? Én ténylegesen a forza 4 500 kocsijából használtam vagy 20 at nagyon max! De ha te a több ezer kocsira izgulsz szived joga!
22.
22.
Tyebeca
Csak 200 verda? És palyából mennyi lesz? 5?Nem baj a lényeg hogy ti örültök neki :-D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...