Az Atari bejelentette az új, "visszatérő" stratégiáját, ami ugyan nagyjából egybevág azzal, amit a cég az elmúlt hónapokban művelt, de így leírva, összegezve, mégis érdekesebb a dolog. A legfontosabb változás talán, hogy az Atari a jövőben megszűnik pusztán játékkiadónak lenni, "interaktív szórakoztatóipari produkciós cégként" hivatkozik magára.
A cég a tervei szerint négy nagyobb területre fókuszál majd a jövőben, ezek közül az első, hogy letölthető játékokat készítsen a mobilokra és a különböző digitális platformokra. Itt természetesen a még maradt klasszikus címeit (Asteroids, Centipede, Pong) is elővenné, a következő hónapokban jön is egy új Asteroids - remélhetőleg jobban sikerül majd, mint az új RollerCoaster Tycoon.
A régi márkák újraélesztése mellett az Atari az online szerencsejátékok piacát is megkörnyékezi, azonban ez sem meglepő húzás a részéről. A kiadó márciusban jelentette be a FlowPlay nevű céggel az Atari Casinót, amiben valódi pénzért lehet játszani, áprilisban pedig a Pariplay nevű vállalattal egyezett meg arról, hogy a klasszikus címeit is beköltözteti majd erre a területre.
A harmadik irányvonal az olyan új piacok felé történő terjeszkedésről szól, mint például a YouTube, ahová exkluzív videós tartalmakat szán a cég, és végül az Atari márka licencelését is folytatja - a korábban vázolt koncepció jegyében ez különböző "játékosított hardverekre" és hordható kütyükre is kiterjedhet majd.
(Mindig AVGN videói jutnak eszembe, mikor kiveszi a szekrényből a centi vastag porral fedett atarit és elkezd vele játszani! )
Új piacok mint pl a YouTube? He?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.