Frissítve: Komoly bajban van a Crytek

  • Írta: zoenn
  • 2014. június 24.
  • Hír
Link másolása
Lapértesülések szerint a német Crytek komoly bajban van, a CryEnigne-t nem fogadták jól a fejlesztők, a Ryse fejlesztése katasztrofális volt, és mindezek tetejébe a stúdió akár csődbe is mehet.

A német GameStar arról ír, hogy a német Crytek komoly gondokkal küzd, s még az is elképzelhető, hogy csődbe jut. A magazin szerint a CryEngine fogadtatása nem volt túl jó, az idei GDC-n negatívan nyilatkoztak róla a potenciális partnerek. Pedig egy remekül optimalizált motorról van szó, amiért havi 10 dollárért hozzá tudnak jutni az olyan kis csapatok is, akiknek máskülönben esélye sem lenne egy AAA-kategóriás engine-t licencelni.

A másik dolog, hogy az Xbox One-exkluzív Ryse fejlesztése katasztrofálisan zajlott. Pár hónappal a megjelenés előtt még tele volt hibákkal, a csapat csak úgy tudta befejezni, hogy extra munkaerőt vett fel. Ráadásul a Ryse: Son of Rome-ból közel sem fogyott annyi, mint amire a Crytek és a Microsoft számított.

A stúdió komoly anyagi gondokkal küzd. Az elnök, Avni Yerli szerint tőkeinjekcióra lenne szükség ahhoz, hogy a cég elkerülje a csődeljárást. Ami nem biztos, hogy be fog következni: Yerli úgy tudja, hogy rengeteg kiadó vár arra, hogy egy csőd esetén potom pénzért megszerezzék a tehetséges fejlesztőket és a Crytek értékes frencsájzait. Az egyik lehetséges vevő a World of Tanksről elhíresült Wargaming lehet, ám ez esetben a játékosok búcsút inthetnek a single player játékoknak, a kiadó-fejlesztő elsősorban a multis free-to-play címekben érdekelt.

De mi vezetett a pénzügyi gondokhoz? Yerli szerint a korábbi alkalmazottak elégedetlenek voltak a munkáltatójukkal, ami nyilvánvalóan negatív hatással volt a Crytekról kialakult képre. A stúdiónak több mint 800 alkalmazottja van, a béreket késve fizették ki, a vezető tagokat más csapatokhoz küldték ki Németországban és külföldön.

S ha ez még nem lenne elég, a cég free-to-play FPS-e, a Warface csak Oroszországban sikeres, a saját közösségi platformjuk, a G-FACE pedig továbbra is gyengélkedik. Mondanunk sem kell, a stúdiónak nagy szüksége lenne a mikrotranzakciókból befolyt, stabil bevételre.

Röviden, a Crytek legsötétebb időszaka zajlik éppen. Nem tudni még, hogy a stúdió képes lesz-e talpra állni, de bízzunk a legjobbakban!

Update! Ahogy az várható volt, a Crytek hivatalosan tagadja az állításokat, a stúdió illetékese az Eurogamernek elmondta, hogy nincs nagy baj, a stúdió nem jut csődbe, a GameStar cikke pedig csak egyszerű pletyka. Mi azért kissé szkeptikusan fogadjuk a hírt.

65.
65.
KENKILL
#61: Nem is tudom ilyen színvonalú kommentekre miért válaszolok...

Számomra az optimalizáció nem azt jelenti, hogy max grafikán kell fusson a játék, mert a középkategóriás gépem azt nyilván nem bírja, főleg Crysis esetében. A dolog lényege az lenne, hogy be tudjam úgy állítani a grafikát, hogy tökéletesen fusson, amit ha hiszed ha nem, nagyon sok szép grafikájú játéknál meg tudok tenni. A Crysis 3-nál nem tudtam, bármit bárhogy állítottam érthetetlenül nagy lagg volt. És ha hiszed ha nem, fontos az optimalizálás, hogy az átlag fogyasztó is megvegye a játékot a "fostos gépére", hisz az csak plusz bevétel a fejlesztőknek.

Remélem így már érthető mire céloztam, többet nem óhajtok erről vitázni - főleg veled nem.
64.
64.
hedzsooo
Sajnos a cikk végével úgy érzem teljesen eggyet kell értsek: PC-n vitték sikerre, azon küzdötték fel magukat, mégis beálltak a sorba lazán a könnyű pénz reményében a multiplatformos, sőt a konzol exluzív címek gyártásába. Ideje lenne ismét szerintem csak a PC játék fejlesztésére koncentrálniuk és ott valami ütőset, meg legalább 1 picit eredetit összehozni, amíg még nem késő... Persze az ő dolguk, de én sem látom, hogy mit akarnak, a CRYSIS 2 után is már észrevehették volna magukat, hogy PC-s fronton elégy gyengék, nem igazán innovatív a csapat játékfejlesztése, legalábbis csak inkább átlagosan, sem pedig annyira kiemelkedően, mint annó a FAR CRY 1 esetében. A CRYSIS 1-el mégegyszer tudtak sikert elérni a Far Cry 1 után, utána már csak a Warhead volt igazán élvezhető a pörgős stílusa plusz a remek magyar szinkron miatt szerintem, de már abban sem volt egyébként sok új dolog ugye, stb.-stb. ... Meg ugye PC-s fronton az sem igazán veszi ki jól magát, ahogyan előttem is írták, hogy az EA-val állt össze, így az újabb címeik Steamen nem elérhetőek, csak az Originen.
63.
63.
Extol
Esetleg még pénzt jelenthetne ha Steamre felpakolnák a Crysis 3-at. Sokan azért nem játszanak vele mert Origin exkluzív
62.
62.
DzsungelCsirke
Hát kövezzetek meg, de az első Crysis+Warhead páros óta a Crytek nem tudott JÓ játékot letenni az asztalra. A crysis széria egy halál középszerű shooter lett ami grafikailag sem tudott újat mutatni, a kisebb próbálkozások nem sültek el jól, a G-Face pedig nevetséges próbálkozás volt. Ráadásul Yerli bácsi rendkívül arrogáns módon ujjal mutogatott a Crysis 3 sikertelensége miatt mindenkire akire csak tudott.

Nem tudom mennyire dolgoznak magyar srácok még a cégnél, őket valóban sajnálom. Ettől eltekintve a cégnek elég nagy vezetői átrendeződésre lenne szüksége ha fenn akar maradni.
61.
61.
#42: Nem. Lathatoan nem emlekszel a crysis 3-ra .
Ha emlekeznel, vagy nem lennel atom idiota akkor belatnad, hogy jol volt opimalizalva.
Gondolom az nem teszet, hogy nem ment ultra highon egy fostos gepen.
Nezd mar vegig a feature listajat a motornak (ezeket hasznaltak is).

Te is meg sok kis szakerto, dobaloztok az optimalizacio szoval ugy, hogy fingotok sincs rola mit is jelent, csak olyan szakertosen hangzik...
60.
60.
#33: Talalo a neved.
Huen tukrozi a dolgokat.
A mozifilmek is ilyenek mint amirol irsz hulye.
Az is crytek hibaja?
Az emberek le lettek dozerolva agyilag es kesz. Es ez nem a crytek hibaja.
Intellektualis szorakozast meg ne egy shooterben keressel mar.
Alig van olyan aminek jo lenne sztori resze.
Nekem sok baratom dolgozik ott, irhatnal egy cimet, hova menjenek meglatogatni te gyoker....
59.
59.
#29: A crysis warhead-et.
Az itt keszult.
A motorba is bele nyultak, az aiba is,grafika is keszult itt nem keves, meg ami fel lett haszanlva 1 elso reszbol ki lett takaritva mert tiszta "szemet" volt.
A zenek meg a hangok szinte mind itt keszulnek szerintem a warhead ota.
Mert zseni a manus...
58.
58.
#12:
Nem egy suttyo iskolas kis fasz, aki nem tudja hogy milyen az elet mert logsz anyadekon.
Orulsz, hogy embereknek nem lesz munkahelyuk csak azert mert nem tetszett amit csinaltak.
Nem, nem voltak olyan emberek akik nem tudtak volna jo jatekot csinalni hanem volt egy fasz aki nem hagyta.
57.
57.
#4: Mert egy kocsog vagy.
Az egy dolog, hogy nem tetszett a jatek, vagy nem tudtal vele jataszni mert balfasz vagy, vagy szar geped van.
De emberek raadasul jo szakemberek dolgoznak/dolgoztak ott.
Es itthon elegge gaz a helyzet.
Apadat, anyadat kibasznak a munkahelyerol az se erintene mi te barom?
Kb ugyanaz.
56.
56.
#52: A crysis 1 tenyleg szar jatek volt az ujsagirok meg nem a jatekra adtak a pontokat hanem a grafikara.
Nekem friss az elmeny merta crysis 1el multehetn hetvegen a 3assal meg most jatszottam.
Az elso vegig frusztralo kiegyensullyozatlan volt abba is hagytam az idegen urhajos utani jeges palyan.
A 3. viszont minden tekintetben odabasz.
A jetek is a legjobb crysis mindkozul, sot kifejezetten jo jatek es a latvany is pofaszakajtos.
Psycho karakteretol totalisan lehidaltam mert par evvel ezelotti animacios filmek karaktereit alazza siman sot bazi real.
Meg lowon is jobban nez ki mint barmi mas highon nagyjabol. En egy pentium g-n 7750 el toltam medium beallitasok mellet es vastagon meg volt a 40 koruli fps.
Szal jol is volt otimalizalva.
Sajnalom az ott dolgozokat mert nagyon jo szakik jottek ossze (egy-ket g@cit kiveve).
55.
55.
selejtes
#54: Pedig így volt, miért ti nem dumáltatok játékokról suliban? Szerintem, azelőtt próbáltak a fejlesztők arra törekedni, hogy ötletes produktumokat hozzanak ki, és ne hypeolják szarrá a játékaikat.Végig lehet követni ennek az útját, mi volt előtte és utána.
Idei e3 után is mindössze egy játék ami érdekel, az új Batman rész, talán a witcher 3 még. Slussz.
54.
54.
Stranger
#52: "Még suliban, buszon is arról beszéltek, hogy mennyire súlyos gama"
Azért ez már nagyon belemagyarázok szöveg... ilyeneket nem kell mondani, úgysem hiszi el senki. A többit osztom, de ezt nem a Crysis indította el, ilyen a mainstream játékpiac.
53.
53.
Zozzancs
Érdemes megfigyelni azt, hogy ha egy nagyobb horderejű cikk van akkor egy idő után mindenképpen egymásnak ugranak itt az emberek :D human race ftw
52.
52.
selejtes
#47: Nem beszéltem grafikai fejlődésről, nem tudom te miket szedsz be olvasás előtt de sürgősen szokj le róla, mert káros az értelmezési skilledre nézve.Ne csak az fps-ekre értsd, hogy követik a nulla tartalom és szép grafika koncepciót, töménytelen mennyiségű ilyen szemét jött ki azóta ezen az elven.Azért én emlékszem még arra mikor kijött a crysis, és írtam róla valami csúnyát egyből ledurrogott mindenki.Még suliban, buszon is arról beszéltek, hogy mennyire súlyos gama, szóval a játékos közösség nagy része oda meg vissza volt tőle akkoriban.
Egyébként meg a "szép grafika" jelző elég relatív, ugyanis a legtöbb esetben jól harmonizáló színeket válogatnak össze és a részletek hiányosságait leplezik vele.
Nem kell messzire visszamennünk, itt van a watch dogs, kijött egy elég szegényes grafikával és baromi unalmas játékmenettel, itt is mi történt? beetették az embereket már 2 éve, hogy mennyire súlyos lesz a grafika, emberek tömegei rendelték elő már csak emiatt, mindaz, hogy maga a játékmenet nem fog másból állni mint, hogy egy telefont nyomkodj hekkelés címen az nem zavart senkit, nekik elég volt, hogy milyen csili vili.És akkor még mindig nem érted, hogy követik a crysis féle példát.Nulla tartalom, szép grafika. Watch dogs esetében mondjuk még a grafika se jött össze.
Persze nehezebb lett volna úgy megírni a játékot, hogy ne csak egy telefont nyomkodj, de ha így is jó az embereknek akkor minek szarakodjanak vele a fejlesztők nem ? Érted már?
Ha pl a watch dogs-t a valve fejleszti akkor biztos lehetsz benne, hogy évezred játéka lett volna, mivel az alapötlet kurva jó, csak a kivitelezés fapados nem gyengén.

Számomra a legnagyobb ilyen csalódás a diablo 3, valami hihetetlen üres, buta szar játék lett.A grafikája ránézésre szép oké, csak ez nem diablo-s, még a betűtípust is kivették belőle, csak, hogy ne egy relatíve kis réteget célozzanak meg a játékkal.Totálisan le van butítva, hogy szinte semmit ne gondolkozz benne, felpakolod magadra a kötelező statokat és menjé harcolni. Ellenben ott van a Path of Exile amit már most úgy emlegetnek mint a d2 méltó utódját(ráadásul ingyenes, a mikrotranzakciós rendszerben csak a külső megjelenésedhez tudsz vásárolni amik nem tárgyhoz kötöttek), csurig van zseniális ötletekkel és emelet a grafikája nem éppen 2014es, mégis 1000x jobban élvezem mint a d3at valaha is fogom.

Kíváncsi lennék, hogy mennyien játszanának a d3-al ha nem diablo 3 lenne a neve.
51.
51.
Dood
Szerintem csak engine gyártással kellene foglalkozniuk és eladni olyanoknak akiknek van ötletük egy jó játékra, mivel nekik még nem nagyon volt. Vagy közepes (crysis) vagy harmatgyenge (ryse) játékot csinálnak, viszont fantasztikus grafikával.

50.
50.
Megveszem!
Adok érte egy doboz gyufát :D
49.
49.
zsocwargear
#47: Az, hogy sokan a grafikával mérik a Crysis sikerét, nagyban köszönhető a firkászoknak is, akik erre hegyezték ki a hangsúlyt.
48.
48.
mestermagyar
#47: Manapság a játékok tele vannak ezzel a rohadt sok csicsás, pénzigényes extra effektteel, amikre aligha figyelünk oda. És pont az ilyen effektek miatt ömlenek a drága videókártyák, amikre rákényszerítenek, hogy megvegyük, mert pl. már abban a játékban is physix van, ahol nem is lehet rombolni (hülye példa, mert ki lehet kapcsolni, de azért na...). Jön a sok optimalizálatlan indie/fél-indie játék, mint a dayz (armát is mondhatnék, bár az nagyon rétegjáték), aminek az ötéves grafikája mellett egy bf 4-el vetekszik akövetelménye. És természetesen jönnek a lecsalások a vidikártyagyártók által: Egy-egy driver kimaradás, itt-ott berakatnak láthatatlan vizet hogy akadozzon csak vele a többéves csúcskártya köhköhköh crysis 2 köhköh.
47.
47.
Stranger
#43: "maga a crysis indított el egyfajta hullámot miután látta a többi kiadó, hogy egy üres játéknak is lehet sikere ha letaglózó a grafikája."
Ez még mindig hülyeség. Kezdjük ott, hogy a crysis sohasem volt túl sikeres. De úgy látszik nem fogod fel h mit írsz, elmondom még1x. Egy 7 éves játéknak ma lett átlagos a grafikája. Akkor milyen hullámot indított el a crysis? Ez azt bizonyítja, hogy alig volt grafikai fejlődés az elmúlt időben, most h itt vannak a nextgen konzolok kezd végre történni valami. Nézzük meg az AC1 és Black Flag közti különbségeket. Vagy a CoD 4 és BO2 közöttit. De akár egy Bioshock 1-Bioshock Infinite közöttit. Le van szarva a grafika, pedig ezek nagy címek.
46.
46.
mestermagyar
#45: Game dev story, ha valami hasonlót akarsz mondani legközelebb.
45.
45.
mestermagyar
#44: Ne említsd azt a másolós szégyenfoltot...
44.
44.
anarchoid
Na Game Dev Tycoon-ra fel emberek ;)
43.
43.
selejtes
#42: Végül is ugyanazt írtad mint én, egy véleményen vagyunk.Még annyit fűztem hozzá (amit egyesek képtelenek felfogni), hogy sajnos maga a crysis indított el egyfajta hullámot miután látta a többi kiadó, hogy egy üres játéknak is lehet sikere ha letaglózó a grafikája. Csak ez nem jött be minden kiadónál, és szerencsére mára már az emberek igénylik, hogy legyenek egyedi ötletek, fantázia a játékokban, ne csak a látvány.

Fps-eknél is szerintem a fő gond, hogy kevés olyan ember dolgozik adott játékon akik azért felelnek, hogy ötleteket vigyenek a game-be. Tökéletes példa erre a Half-life 2 gravity gunja amit a doom3 kiegészítőjében viszont láthattunk, és csak annyit mondott rá az ID, hogy na erre vagytok olyan nagyra ? mi is megtudjuk ezt csinálni. Nem az a kérdés, hogy meg tudod e csinálni, hanem, hogy ki tudsz e egy ilyen pluszt találni.
42.
42.
KENKILL
Nem akarok nagyon kárörvendeni, de egyetlen emlékezetes játékot sem dobtak a piacra. Most hogy itt a next-gen, persze, hogy nem fogy annyira a grafikus motorjuk, azt meg azért ne mondjuk már, hogy jól optimalizált, mert én még emlékszem a Crysis 3-ra... Kellett volna valami olyasmivel előrukkolni az évek alatt amit nem csak azzal próbálnak eladni, hogy mennyire csillog-villog, hanem érdemi tartalmat és fantáziát is visznek bele. Ilyen játék pedig egy sem jut eszembe a Crytek-től. Szóval én egy csepp könnyet sem fogok hullajtani, túl vagyunk már azon a korszakon, hogy a grafikával el lehessen adni egy játékot, de ezt már évek óta felfedezhették volna.
41.
41.
selejtes
#39: Arról, hogy fogyatékos vagy és nem tudsz értelmezni nem én tehetek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...