A német GameStar arról ír, hogy a német Crytek komoly gondokkal küzd, s még az is elképzelhető, hogy csődbe jut. A magazin szerint a CryEngine fogadtatása nem volt túl jó, az idei GDC-n negatívan nyilatkoztak róla a potenciális partnerek. Pedig egy remekül optimalizált motorról van szó, amiért havi 10 dollárért hozzá tudnak jutni az olyan kis csapatok is, akiknek máskülönben esélye sem lenne egy AAA-kategóriás engine-t licencelni.
A másik dolog, hogy az Xbox One-exkluzív Ryse fejlesztése katasztrofálisan zajlott. Pár hónappal a megjelenés előtt még tele volt hibákkal, a csapat csak úgy tudta befejezni, hogy extra munkaerőt vett fel. Ráadásul a Ryse: Son of Rome-ból közel sem fogyott annyi, mint amire a Crytek és a Microsoft számított.
A stúdió komoly anyagi gondokkal küzd. Az elnök, Avni Yerli szerint tőkeinjekcióra lenne szükség ahhoz, hogy a cég elkerülje a csődeljárást. Ami nem biztos, hogy be fog következni: Yerli úgy tudja, hogy rengeteg kiadó vár arra, hogy egy csőd esetén potom pénzért megszerezzék a tehetséges fejlesztőket és a Crytek értékes frencsájzait. Az egyik lehetséges vevő a World of Tanksről elhíresült Wargaming lehet, ám ez esetben a játékosok búcsút inthetnek a single player játékoknak, a kiadó-fejlesztő elsősorban a multis free-to-play címekben érdekelt.
De mi vezetett a pénzügyi gondokhoz? Yerli szerint a korábbi alkalmazottak elégedetlenek voltak a munkáltatójukkal, ami nyilvánvalóan negatív hatással volt a Crytekról kialakult képre. A stúdiónak több mint 800 alkalmazottja van, a béreket késve fizették ki, a vezető tagokat más csapatokhoz küldték ki Németországban és külföldön.
S ha ez még nem lenne elég, a cég free-to-play FPS-e, a Warface csak Oroszországban sikeres, a saját közösségi platformjuk, a G-FACE pedig továbbra is gyengélkedik. Mondanunk sem kell, a stúdiónak nagy szüksége lenne a mikrotranzakciókból befolyt, stabil bevételre.
Röviden, a Crytek legsötétebb időszaka zajlik éppen. Nem tudni még, hogy a stúdió képes lesz-e talpra állni, de bízzunk a legjobbakban!
Update! Ahogy az várható volt, a Crytek hivatalosan tagadja az állításokat, a stúdió illetékese az Eurogamernek elmondta, hogy nincs nagy baj, a stúdió nem jut csődbe, a GameStar cikke pedig csak egyszerű pletyka. Mi azért kissé szkeptikusan fogadjuk a hírt.
Számomra az optimalizáció nem azt jelenti, hogy max grafikán kell fusson a játék, mert a középkategóriás gépem azt nyilván nem bírja, főleg Crysis esetében. A dolog lényege az lenne, hogy be tudjam úgy állítani a grafikát, hogy tökéletesen fusson, amit ha hiszed ha nem, nagyon sok szép grafikájú játéknál meg tudok tenni. A Crysis 3-nál nem tudtam, bármit bárhogy állítottam érthetetlenül nagy lagg volt. És ha hiszed ha nem, fontos az optimalizálás, hogy az átlag fogyasztó is megvegye a játékot a "fostos gépére", hisz az csak plusz bevétel a fejlesztőknek.
Remélem így már érthető mire céloztam, többet nem óhajtok erről vitázni - főleg veled nem.
Nem tudom mennyire dolgoznak magyar srácok még a cégnél, őket valóban sajnálom. Ettől eltekintve a cégnek elég nagy vezetői átrendeződésre lenne szüksége ha fenn akar maradni.
Ha emlekeznel, vagy nem lennel atom idiota akkor belatnad, hogy jol volt opimalizalva.
Gondolom az nem teszet, hogy nem ment ultra highon egy fostos gepen.
Nezd mar vegig a feature listajat a motornak (ezeket hasznaltak is).
Te is meg sok kis szakerto, dobaloztok az optimalizacio szoval ugy, hogy fingotok sincs rola mit is jelent, csak olyan szakertosen hangzik...
Huen tukrozi a dolgokat.
A mozifilmek is ilyenek mint amirol irsz hulye.
Az is crytek hibaja?
Az emberek le lettek dozerolva agyilag es kesz. Es ez nem a crytek hibaja.
Intellektualis szorakozast meg ne egy shooterben keressel mar.
Alig van olyan aminek jo lenne sztori resze.
Nekem sok baratom dolgozik ott, irhatnal egy cimet, hova menjenek meglatogatni te gyoker....
Az itt keszult.
A motorba is bele nyultak, az aiba is,grafika is keszult itt nem keves, meg ami fel lett haszanlva 1 elso reszbol ki lett takaritva mert tiszta "szemet" volt.
A zenek meg a hangok szinte mind itt keszulnek szerintem a warhead ota.
Mert zseni a manus...
Nem egy suttyo iskolas kis fasz, aki nem tudja hogy milyen az elet mert logsz anyadekon.
Orulsz, hogy embereknek nem lesz munkahelyuk csak azert mert nem tetszett amit csinaltak.
Nem, nem voltak olyan emberek akik nem tudtak volna jo jatekot csinalni hanem volt egy fasz aki nem hagyta.
Az egy dolog, hogy nem tetszett a jatek, vagy nem tudtal vele jataszni mert balfasz vagy, vagy szar geped van.
De emberek raadasul jo szakemberek dolgoznak/dolgoztak ott.
Es itthon elegge gaz a helyzet.
Apadat, anyadat kibasznak a munkahelyerol az se erintene mi te barom?
Kb ugyanaz.
Nekem friss az elmeny merta crysis 1el multehetn hetvegen a 3assal meg most jatszottam.
Az elso vegig frusztralo kiegyensullyozatlan volt abba is hagytam az idegen urhajos utani jeges palyan.
A 3. viszont minden tekintetben odabasz.
A jetek is a legjobb crysis mindkozul, sot kifejezetten jo jatek es a latvany is pofaszakajtos.
Psycho karakteretol totalisan lehidaltam mert par evvel ezelotti animacios filmek karaktereit alazza siman sot bazi real.
Meg lowon is jobban nez ki mint barmi mas highon nagyjabol. En egy pentium g-n 7750 el toltam medium beallitasok mellet es vastagon meg volt a 40 koruli fps.
Szal jol is volt otimalizalva.
Sajnalom az ott dolgozokat mert nagyon jo szakik jottek ossze (egy-ket g@cit kiveve).
Idei e3 után is mindössze egy játék ami érdekel, az új Batman rész, talán a witcher 3 még. Slussz.
Azért ez már nagyon belemagyarázok szöveg... ilyeneket nem kell mondani, úgysem hiszi el senki. A többit osztom, de ezt nem a Crysis indította el, ilyen a mainstream játékpiac.
Egyébként meg a "szép grafika" jelző elég relatív, ugyanis a legtöbb esetben jól harmonizáló színeket válogatnak össze és a részletek hiányosságait leplezik vele.
Nem kell messzire visszamennünk, itt van a watch dogs, kijött egy elég szegényes grafikával és baromi unalmas játékmenettel, itt is mi történt? beetették az embereket már 2 éve, hogy mennyire súlyos lesz a grafika, emberek tömegei rendelték elő már csak emiatt, mindaz, hogy maga a játékmenet nem fog másból állni mint, hogy egy telefont nyomkodj hekkelés címen az nem zavart senkit, nekik elég volt, hogy milyen csili vili.És akkor még mindig nem érted, hogy követik a crysis féle példát.Nulla tartalom, szép grafika. Watch dogs esetében mondjuk még a grafika se jött össze.
Persze nehezebb lett volna úgy megírni a játékot, hogy ne csak egy telefont nyomkodj, de ha így is jó az embereknek akkor minek szarakodjanak vele a fejlesztők nem ? Érted már?
Ha pl a watch dogs-t a valve fejleszti akkor biztos lehetsz benne, hogy évezred játéka lett volna, mivel az alapötlet kurva jó, csak a kivitelezés fapados nem gyengén.
Számomra a legnagyobb ilyen csalódás a diablo 3, valami hihetetlen üres, buta szar játék lett.A grafikája ránézésre szép oké, csak ez nem diablo-s, még a betűtípust is kivették belőle, csak, hogy ne egy relatíve kis réteget célozzanak meg a játékkal.Totálisan le van butítva, hogy szinte semmit ne gondolkozz benne, felpakolod magadra a kötelező statokat és menjé harcolni. Ellenben ott van a Path of Exile amit már most úgy emlegetnek mint a d2 méltó utódját(ráadásul ingyenes, a mikrotranzakciós rendszerben csak a külső megjelenésedhez tudsz vásárolni amik nem tárgyhoz kötöttek), csurig van zseniális ötletekkel és emelet a grafikája nem éppen 2014es, mégis 1000x jobban élvezem mint a d3at valaha is fogom.
Kíváncsi lennék, hogy mennyien játszanának a d3-al ha nem diablo 3 lenne a neve.
Adok érte egy doboz gyufát :D
Ez még mindig hülyeség. Kezdjük ott, hogy a crysis sohasem volt túl sikeres. De úgy látszik nem fogod fel h mit írsz, elmondom még1x. Egy 7 éves játéknak ma lett átlagos a grafikája. Akkor milyen hullámot indított el a crysis? Ez azt bizonyítja, hogy alig volt grafikai fejlődés az elmúlt időben, most h itt vannak a nextgen konzolok kezd végre történni valami. Nézzük meg az AC1 és Black Flag közti különbségeket. Vagy a CoD 4 és BO2 közöttit. De akár egy Bioshock 1-Bioshock Infinite közöttit. Le van szarva a grafika, pedig ezek nagy címek.
Fps-eknél is szerintem a fő gond, hogy kevés olyan ember dolgozik adott játékon akik azért felelnek, hogy ötleteket vigyenek a game-be. Tökéletes példa erre a Half-life 2 gravity gunja amit a doom3 kiegészítőjében viszont láthattunk, és csak annyit mondott rá az ID, hogy na erre vagytok olyan nagyra ? mi is megtudjuk ezt csinálni. Nem az a kérdés, hogy meg tudod e csinálni, hanem, hogy ki tudsz e egy ilyen pluszt találni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.