Az Apple esetében teljesen természetes, hogy a vállalatnál folyó termékfejlesztésekről általában csak későn, és akkor is csak nem hivatalos szivárogtatásokból, vagy a beszállítóktól, gyártópartnerektől kikerülő alkatrészfotók (vagy tényleges eszközök) alapján értesül a nyilvánosság. A cupertinói cégnél ez Steve Jobs vezetése alatt mindig így volt: "Hát nem vicces, egy hajó, ami a tetejénél szivárog?" - utalt egyszer a vezetőkre is vonatkozó szigorú titoktartásra a vezér.
Ez nem véletlen. A jól felépített titoktartás (a jól megkomponált adatszivárogtatással kombinálva) kiváló marketingeszköz. Fokozza a termék iránti várakozást, elképesztő (ingyenes) médiafigyelmet generál és végső soron erős kezdeti keresletfelhajtó hatása van. Van továbbá még egy nagy előnye, aminek az elmúlt másfél évtizedben nagyon sokat köszönhetett az Apple - a kialakult, nagyjából állandó erőviszonyú, régóta lassan reagáló szereplők által dominált piaci szegmensek hatékony megzavarása ("disruption") és meghódítása. Az iPod, az iPad, az iPhone ennek kiváló példái, a sokéves, zárt, iteratív fejlesztés nyomán olyan termékek jönnek létre, amelyek a nulladik perctől vonzóak tudnak lenni a felhasználók számára...
...Ez a cikknek csak a bevezetője, a lényegért irány a HWSW!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.