Call of Duty - ennyi volt az Xbox-exkluzivitás?

  • Írta: fojesz
  • 2015. június 7.
  • Pletyka
Link másolása
A találgatások szerint véget ért az Activision és a Microsoft együttműködése, a Call of Duty: Black Ops III pályacsomagjai még csak ideiglenes exkluzivitást sem fognak élvezni.

Ez a megállapodás évek óta él már: az új Call of Duty rendszeresen a Microsoft E3-as konferenciáján mutatkozik be, az összes trailer végén ott figyel az Xbox-logó, és a DLC-k is az Xbox-konzolokra jönnek először.

Elképzelhető azonban, hogy a Call of Duty: Black Ops III esetében ez már nem így lesz, erre az Xbox hivatalos weboldala utal. Itt több Xbox One-ra (is) készülő, illetve már megjelent játék is feltűnik, az exkluzív anyagok, illetve az exkluzív tartalommal bíró anyagok pedig külön jelölést kapnak: a borítójuk mellett egy "Exclusive Game" vagy "Content First" plecsni figyel.

Nos, a Black Ops III-nál nincs semmi ilyesmi.

Ez alapján tippelnek többen a két érintett cég közti megállapodás végére, igaz, ezek a nyomok egyelőre elég gyenge bizonyítékok, főleg úgy, hogy a weboldal helyenként amúgy is zavaros: például a Rise of the Tomb Raider sincs exkluzív játékként feltüntetve, pedig egy darabig biztosan az lesz.

Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy a Black Ops III első bemutatói alkalmával PS4-en demózták a játékot.

35.
35.
kopic
#33: Én is nagyon remélem, hogy így lesz !
34.
34.
supair
#33: Remélem igazad lesz.
És befejezi mindenki az "én gépem erősebb mint a Tied bibibiiiiiiiiiiii" mondatokat.
És akkor végre vitatkozhatunk csak a játékokon.
33.
33.
ADMlN
#31: Mindenképp javulni fog a teljesítmény, de ennek mértékét nehéz megmondani már csak azért is mert játéktól függően változni fog ez az érték.

Az XO eleve hátrányból indul jelenleg, mert a fejlesztők rá vannak kényszerítve, hogy DX11-ben dolgozzanak, míg PC-n és PS4-en elérhetőek más lehetőségek is (OpenGL, Mantle).

A DX12-vel viszont ez a hátrány eltűnik, sőt sok olyan technikák is könnyen elérhetővé válnak amik eddig komoly programozási munkát róttak a fejlesztőkre:
Ilyen pl. az Async Shaders amit még a PS4-en is csak ritkán alkalmaznak (Infamous, BF4), a sok plusz munka miatt.
Az AMD szintetikus tesztjei alapján ennek alkalmazása 46%-ban javítja a teljesítményt.
Mivel DX12-ben ez egy sok plusz munkát nem igénylő szolgáltatás lesz, ezért valószínűleg az összes nagyobb fejlesztőcég használni fogja. Sőt a már megjelent játékokhoz is hozzáadható lesz egy patch segítségével (pl Witcher 3 vagy Batman Arkham Knight).

Továbbá nőni fog a rajzolási hívások maximális értéke is, aminek köszönhetően részletgazdagabb játékokat kaphatunk és amúgy ez igazolja az ESRAM beépítését is az APU-ba. Ezt ma még szinte egyetlen fejlesztő sem használja ki.

Ezeken felül még rengeteg dolog van ami növeli a teljesítményt, mint pl, hogy minden egyes processzor-mag közvetlenül elérheti a GPU-t... stb.

De a lényeg igazából az, hogy a DX12-vel könnyen kiaknázhatóvá válik az XO-ban és a PC-ben rejlő teljesítmény, míg PS4-en ehhez a fejlesztőknek meg kell tanulniuk a PS4 saját API-ját. Ez pedig könnyen ahhoz vezethet, hogy ebben a generációban is az XO (és a PC) lesz a multiplatform játékok elsődleges fejlesztési platformja.

Az én személyes véleményem az, hogy a DX12 feloldja az XO-ban rejlő potenciált amit jelenleg visszatart egy elavult 6 éves API.
32.
32.
p3ti
Az AW óta...inkább ne is legyen COD
31.
31.
kopic
#30: Egyébként az XO teljesítménye jobb lesz a DX12-vel, vagy nem ?
26.
26.
Ra1D3n
#25: Hagyd rá koma. Mióta itt van, egyre csak hülyül ez az emberke... Pedig kezdetben a próbálta eladni, hogy nem nyal egyik oldalra se.
17.
17.
kopic
Micsoda tragédia.... -.-
16.
16.
Thor Vath
Hú, mindjárt a kardomba dőlök. Telesírok egy karton zsebkendőt. Nem lesz MS exkluzív a CoD? Most mi lesz? :D
Évek óta már a demojukat sem próbálom ki, annyira elgagyiosodott a sorozat... Pedig régen szerettem :(
15.
15.
PaprikaJancsi
#14: *Nem, nem. A Ghosts volt a legalja.
14.
14.
PaprikaJancsi
#6: Nem, nem a Ghosts volt a legalja...
13.
13.
PaprikaJancsi
Olyan szarok már az új részek, hogy kutyát sem érdekelnek a Dlc-k.
12.
12.
PaulMarloW
nem baj az nem nagy veszteség
6.
6.
Falcon
#4: igen az cod advenced warfare már a legalja reméljük nagyon elindult a lejtőn
5.
5.
Starkiller89
Ha jön a dx12 egy szinten lesz a ps4-el vagy talán jobb is lehet még. Bár tény, hogy a hardver picit rosszabb a xboxnak, de akkor is azt vennék, mert jobb a kontrollere, meg a támogatottsága.
4.
4.
MikelGun82
Dehogy, csak az ms utalgat, hogy ps4-en is kisebb felbontással jelenessék meg a gameket, a cod meg annyira legalja lett, hogy erre már költeniük sem kell :D Nincs előnyük belőle :)
2.
2.
mestermagyar
Nem maradt pénzük lefizetni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...