Felejtsd
el, amit az Advanced Warfare-ben láttál! A Black Ops III-mal
beköszöntött a cyberpunk időszaka, hőseinknek már nincs szüksége
exoskeletonokra ahhoz, hogy emberfeletti képességekre tegyenek szert. Az új
technológiát „közvetlen idegi interfésznek” (DNI-nak) hívják, amely egyfajta
biotechnológia: testbe ültetett implantátumokról van szó, melyek
hasonlóak ahhoz, amiket a Deus Exben láttunk. Ezek nagyban befolyásolják az idei rész játékmenetét, lévén sokkal gyorsabban és gördülékenyebben mozoghatunk majd, mint a
tavalyi epizódban - ha mindenképpen hasonlítani akarjuk valamihez, akkor a Titanfallban
tapasztalt dinamikus mozgás köszön vissza itt is. A korábbi darabos ugrándozás
helyébe most falon futás, korlátlan sprint és csúszkálás került, a rendszer
sokkal komplexebb és lendületesebb, mint hinnéd.
Ami
a történetet illeti, az alapokat az Edward Snowden által kirobbantott
lehallgatási botrány adta. A játékosok egy különleges osztag kibertechnológiával
felvértezett tagjait irányítják 2025-ben, jó pár évvel a Black Ops II
történései után. Visszatérő szereplőkkel ugyan nem találkozunk majd, de az előző
rész végkimenetele alaposan rányomta a bélyegét a világra. A sztori elején a
CIA Szingapúrban vizsgálódik, ám a dolgok balul sülnek el, így az akciócsoport
fele odavész, nem sokkal ezután pedig titkos katonai adatok szivárognak ki, ami a
világban zajló titkos hadműveletek kudarcához vezet. A feladatunk az, hogy
megtaláljuk a bajba jutott társainkat és kiderítsük, hogy ki áll a háttérben, miközben ez a valaki brutális dróntámadást intéz az USA ellen, ami bolygónk
nemzeteit két ellentétes frakcióra szakítja. A történet során megfordulunk Kairóban is, amely ekkor már a Dredd bíró
futurisztikus metropoliszához hasonlít leginkább.
A
készítők végre rájöttek arra, hogy kezdeni kell valamit az egyszeri
végigjátszásra alkalmas kampánnyal. A legfontosabb változás az, hogy nem muszáj
egyedül felvennünk a harcot az M.I. által irányított ellenséggel, és bár szólóban is
végig lehet nyomni a kampányt, immáron három másik hús-vér játékos is
becsatlakozhat hozzánk. A Treyarch ráadásul nem görget akadályokat a játékosok elé:
ha a társaink még nem jutottak el a történetben arra a pontra, ahová mi, akkor
is beszállhatnak hozzánk. Az már csak hab a tortán, hogy a Black Ops III támogatja a kétfős osztott képernyős módot is.
Mivel a négyfős kooperatív kampány alatt már nem állnák meg a helyüket a csőszerűen
felépített, lineáris pályák, ezért ezek most már teret engednek a csapatmunkának is. Szó szerint. Nem csupán a földön, de a falakon is futhatunk, úszhatunk a víz alatt, hogy aztán
onnan egy jetpackkel váratlanul a felszínre törjünk, ugrás közben felnyársalva az
ellenséget. A Black Ops III helyszínei nyitottabbak lesznek, mint korábban, az
ellenséget több irányból is támadhatjuk. A harcok előtt
feltérképezhetjük a területet, hogy a begyűjtött információk aztán mindenki HUD-ján
megjelenjenek. Máskor arénaszerű szakaszokba botlunk, ahol vissza kell vernünk a rosszarcúak hömpölygő rohamát. A nagyobb pályákat természetesen élettel kell megtölteni, a
Treyarch húsz különböző M.I.-típust különböztet meg. A mechák ellen csak az összehangolt
támadás működőképes, míg például a rajokban támadó nanobotok ellen nem árt fedezékbe húzódni.
Az ellenség immáron a társainkhoz is idomul az adott körülményeknek
megfelelően, ráadásul a következő újrajátszáskor megváltozik a felállásuk. A kampány filmszerűsége természetesen megmarad, olykor belső nézetből élhetjük át az áll-leejtős pillanatokat, máskor a kamera külső nézetre vált.
Szintén
újdonság, hogy karakterünket teljesen testreszabhatjuk a kampány során. A
kinézetünkkel (végre női katonák is lesznek!) és a felszereléssel való pepecselés
mellett a végtagjaink helyére különböző implantátumokat szerelhetünk. Nem
csupán fegyverekről van szó, katonánk adrenalinszintjét és gyógyulási
képességét is befolyásolhatjuk. Ezek variálása megannyi taktikai lehetőséggel
kecsegtet! A kairói misszióban például az egyik játékos egy drónnal
tisztítja meg a terepet, a másik katona felrobbantja a földi akadályokat, a harmadik a terminálokat hackeli meg, míg a negyedik gyalogosan
likvidálja az ellenséget, és teljesíti az adott feladatot. A dinamikus
csapatmunka tehát kulcsfontosságú, mindenkinek megvan a maga szerepe, az
útvonal végigjátszásonként változhat. Ha nyakunk körül szorul a hurok,
barikádokat és mesterlövészfészkeket építhetünk magunknak.
Ami
pedig a kompetitív multit illeti, néhány változás azért akad az idei részben is.
Ha a titanfallos parkour-mozgás nem jönne be, még mindig választhatjuk a
tradicionális formát, de miért is tennénk, amikor az új módszer sokkal
rugalmasabb? Ráadásul horizontálisan sem ütközünk akadályokba, egyetlen fal sem
állhatja utunkat. A harcok gördülékenysége miatt immáron bármikor használhatjuk
a fegyvereinket, nem muszáj megállnunk, vagy lassítanunk. Ami a
mordályokat illeti, fontos megemlítenem, hogy a felhozatal ezúttal is impozáns,
mindegyikre ötféle kiegészítés rakható a Gunsmith menüpontban, ahol egyedi
festéseket és emblémákat is alkothatunk. Persze a testreszabás során nem csupán
kozmetikázásról lesz szó, nyugi.
A
multiban választható karakterosztályokat specialistáknak hívják, ezekből
kilencfélét találunk a Black Ops III-ban. Mindegyikük két-két különböző
képességgel és egy-egy speciális fegyverrel rendelkezik. Ha a meccsek elején
elköteleztük magunkat az egyik osztály mellett, utána már nem változtathatunk
a döntésünkön, igaz, más megkötés nincs, egyféle kaszt képviselőjéből többen is lehetnek
a pályákon. A fejlesztők eddig négy karakterosztályt lepleztek le. Az első az Outrider,
amely íjjal és robbanó nyílvesszőkkel van felszerelkezve, ügyesen célozva azonnal megöli az ellenséget, Combat Focus nevű képességével pedig még a falakon
keresztül is észleli a riválisokat - ez a funkció a kezdők számára lehet vonzó.
A Reaperek egyfajta kísérleti háborús robotok, akik roppant erősek, lévén jobb karjuk minigunná alakítható, így már érthető, hogy miért hívják „aratónak” őket: ha valaki
a tűzvonalukba kerül, az gyorsan a padlón találja magát. A Glitch nevű képességükkel visszateleportálhatnak abba a pozícióba, ahol néhány másodperccel korábban voltak,
így kis szerencsével a durvább helyzetekből is kimászhatnak.
A
harmadik specialista Seraph névre hallgat, és olyan pisztollyal operál, amely
egyetlen lövéssel fekteti meg a szerencsétlen ellenfeleket, akár többet is egyszerre. (Ugye nektek is Titanfall-féle Smart Gun jut eszetekbe?) Persze a pontos találatokhoz
időre van szükség, ha pedig ennek épp híján van, a
fegyver másodlagos (lassabb és gyengébb) tüzelési módját is használhatja.
Speciális képességével bizonyos ideig növelheti a scorestreak mennyiségét. A kasztok közül már
csak a Ruin maradt ki, aki gravitációs tüskéket vethet be a harcokban, melyek
nem csupán a közelharcban jönnek jól, hanem brutális területre ható csapás is
kivitelezhető velük, igaz, ez is sok időt vesz igénybe, és arra sincs garancia, hogy
nem ölik meg harcosunkat az animáció kezdetén. Noha az Overdrive képessége egy rövid ideig
felgyorsítja a mozgását, csak a tapaszalt játékosok kezében lehet működőképes
osztály.
Az
elmaradhatatlan zombimódot ezúttal sokkal mélyebb narratívával vértezik fel, a
tartalom mennyisége ráadásul egy teljes játékéhoz lesz mérhető. Annyi biztos, hogy
XP-alapú, mély fejlődési rendszert találunk a bizarr kooperatív mókában, de
semmit sem bonyolítanak túl, még mindig könnyű lesz rákattanni, és a fejlesztők
az újrajátszhatósági értéket tartják a legfontosabbnak. Ami a PC-seket illeti,
a Treyarch rájuk is gondolt a „száz százalékosan” dedikált szerverekkel és a
FOV állíthatóságával, és az sem mellékes, hogy megfelelő konfigurációval akár
200 fps-el is futhat a port.
Minden adott tehát egy tisztességes Call of Duty-csomaghoz. Első ránézésre a Black Ops III sokkal több lehetőséggel kecsegtet, mint az Advanced Warfare, a különböző specialistáknak hála a multiba új ízt csempésznek, és a kooperatív kampányra is régóta fájt a rajongók foga. Ha mindez a gyakorlatban is jól működik, idén az átlagosnál több újdonságot kapunk. Dacára annak, hogy a motor marad, az Activision ezúttal szakít az előző generációs konzolokkal, így a Call of Duty: Black Ops III már csak PC-re, Xbox One-ra és PS4-re jelenik meg november 6-án. Az előrendelők egy bétateszten is részt vehetnek 1-2 hónappal a premier előtt.
Kapcsolódó cikkek
Már a sok modern öldöklős rész helyett,szívesen látnék újra egy második világháborús cuccot sok sok új ötlettel...
Egész jónak tűnik...
A droidok kinézete az Elysium: Zárt Világ-ból:
http://epn.tv/wp-content/uploads/2013/08/Elysium-robot-image.jpg
A bionikus kéz fegyverré alakítása a készülőben lévő Ghost in the Shell Online játékból (57. másodperctől):
https://www.youtube.com/watch?v=UYucNjpnXHg
Vagy a Deus Ex Human Revolution-ből (2:09-től)
https://www.youtube.com/watch?v=Kq5KWLqUewc
A robbanó/gyújtó "Swarm" a G.I. Joe: Megtorlás-ból (10. másodperctől):
https://www.youtube.com/watch?v=mKNpy-tGwxE
A dupla "dárdával" rávetődő jelenet az új Mad Max filmből (35. másodperctől):
https://www.youtube.com/watch?v=YWNWi-ZWL3c
Az íj, nem is mondom honnan, mert ennek komplett "szezonja" volt a videójátékok (és filmek) körében (pl.):
http://gameswallpaperhd.com/wp-content/uploads/2013/12/crysis-3-pc-graphicscrysis-3-e3-trailer-features-psycho-prophet-slow-mo-nano-bow-qcnokzxk.jpg
A gömb alakú "fűrész" drón a Transformers: Kihalás Korá-ból (7:43-tól):
https://www.youtube.com/watch?v=neX7OgSOibQ
Ezek a feltűnőbbek. A Coop, a Zombi mód és a Multi nem érdekelnek. Engem nem győzött meg a trailer (és az előzetes sem). Dislike.
(Véleményeim az eddigi részekről:
http://www.gamekapocs.hu/tag/pharaoh/blog/6087/video_jatekos_filmes_katonai_sikerek_all_in_one
http://www.gamekapocs.hu/tag/pharaoh/blog/8599/call_of_duty_advanced_warfare_villamteszt_kritika )
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.