A német Rocket Beans TV YouTube csatorna készített egy interjút a Gothic-ot is jegyző Piranha Bytes-cal, a téma pedig nem más volt, mint a csapat nemrég bemutatott új játéka, az ELEX. Az első infók következnek!
Még a Gamescom előtt bemutatkozott a Gothic-sorozat és a Risen-széria fejlesztőinek, a Piranha Bytes-nak a legújabb játéka, a posztapokaliptikus jövőben játszódó külső nézetes akció-RPG, az ELEX. Kölnben zárt ajtók mögött néhányan már meg is leshették a Star Wars inspirálta játékot, ami a tervek szerint 2016 negyedik negyedévében fog megjelenni, PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.
A német Rocket Beans TV YouTube csatorna pedig pont ennek apropóján készített egy interjút a csapattal, amit a NeoGAF olvasói szerencsére lefordítottak, így zanzásítva összegyűjtöttük a legfontosabb részleteket:
- Nagyjából 1,5 éve fejlesztik a játékot
- A Risenhez és a Gothic-hoz hasonlóan az ELEX is külső nézetes lesz
- A környezet posztapokaliptikus lesz és az emberiség egyes rétegei különböző technológia szinteken állnak
- Sok kisebb sziget helyett egyetlen hatalmas kontinens lesz a játék helyszíne
- Ami több, eltérő környezetben játszódó régióra oszlik fel (sivatag, erdő, jeges, mocsaras vidékek)
- Viselhetünk majd jetpacket
- A Risennel ellentétben itt minden játékos ugyanonnan kezdi a kalandot
- A játék névadója, az Elex egy meteorral az űrből ékezett titokzatos anyag vagy ásvány
- A becsapódás után az Elex teljesen megváltoztatja a játék helyszínének otthont adó kontinens flóráját és faunáját
- Az Elex segítségével erősebbé válhatunk illetve a varázslattal kapcsolatos képességeinket fejleszthetjük. Cserébe viszont kiveszik belőlünk az együttérzés és minél több Elexet használunk, annál inkább elveszítjük emberi mivoltunkat és logikusan gondolkodó, együttérzést mellőző gépekként fogunk viselkedni. Az Elex használói fehér és fekete külsővel rendelkeznek.
- Éppen ezért a játékbeli morális rendszer se egyszerűen a fekete és fehér alapelv szerint fog működni. Sokkal inkább az fogja befolyásolni, hogy emberként vagy gépként hozunk meg döntéseket.
- Az Elexet emellett erőforrásként is használhatjuk, például a jetpackhez.
- A főhősünk komoly Elex-függőségben szenved, így nem meglepő, hogy egy olyan katonai csoport parancsnoka volt, akik komoly felhasználói és élvezői voltak az Elex-nek. A játék elején lövést kap és három hétig senki se tud róla semmit. Az Elex hatása is kezd elmúlni, így a játék kezdetén az emberi oldalunk a hangsúlyosabb. Kicsit úgy fogjuk érezni magunkat, mint John Preston az Equilibriumban, miután nem szedi a Proziumot
- Mivel egy katonai csoport vezetője voltunk, az emberek nem igen kedvelnek minket, de miután kezd kitisztulni a tudatunk, felismerjük, hogy itt az ideje jó útra térni
- Visszatér a Risenben és a Gothicban is használt pontrendszer
- A játékban komoly szerepük lesz a frakcióknak. Lesznek köztük vendégszeretőek, ellenségesek és barátságtalanok is. A Clerics egy magas technológiai szinten álló vallási csoport lesz, de ők elutasítják az Elex használatát. A Törvényenkívüliek pedig a Mad Max-ből ismerős bandákra hajaznak, akik többek között lánckardokkal és ágyúval támadnak ránk.
- Az NPC-k között kialakulhat szerelmi szál is
- A játékosnak lesz egy központi bázisa, bár az nem derült ki, mi mindent csinálhatunk majd itt
- Az NPC-k többségég kirabolhatjuk, megölhetjük, olykor következmények nélkül is
- A megjelenés 2016 negyedik negyedéve
(amúgy érdekesnek tűnik a játék az olvasottak alapján)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.