A HoloLens kapcsán a legfontosabb információ, hogy a fejlesztői csomagok 2016 első negyedévében futnak be, vélhetőleg erősen limitált mennyiségben, és méregdrágán, 3 ezer dolláros áron. Az eszköz pontos specifikációi még mindig nem ismertek, de az biztos - és ez egy komoly fegyvertény -, hogy az maximálisan független lesz, drótok és PC nélkül használhatjuk majd.
Az AR-szemüveget a Project X-Ray techdemóval mutogatták tegnap, ezt a játékot eddig csak az E3-on lehetett látni, ott is csak zárt ajtók mögött. A lövöldéhez mozgásérzékelős kontrollert használtak a bemutatón, érdekesség, hogy a kiterjesztett valóság révén ez is kész fegyverként jelenik meg a szemeink előtt.
Az eseményen ezenkívül két új Surface-t, három új Lumiát és egy új okoskarperecet ismerhettünk meg - ezekről nagytestvérünk, a HWSW írt részletesebben.
#11: "Itt a videón a grafika igaz kicsit elnagyolt de egyetlen pixeltsem látok... .
A szemüveg elég sötét a "szemüveg képén" ebből semmi nem látszik.
Másrészt a digitális kiterjesztett valóság pl a robotok semmi fényt nem engednek át és tökéletesen illeszkedik a külvilágba"
A felvétel nem úgy készült hogy ráhúzták a szemüveget a kamerára, hanem a HoloLens technológiáját beépítették egy kamerába ami közvetlenül a felvett képre rendereli a virtuális teret. Ezt amúgy minden ilyen bemutató előtt el is mondják. Ezért nem tapasztalhatók az általad leírt jelenségek. Ha kíváncsi vagy milyen viselni a szemüveget, akkor kereshetsz a neten cikkeket, már több sajtós kipróbálhatta többek között az E3-on is.
"Másik érdekes kérdésem az lenne, hogy a túróba tudja a szemüveg, hogy mi az asztal és mi a fal mi a padlo és hol kezsősik és ér véget pl az asztal? Honan tudja hoyg a kanapé pl nem a fel része?"
A szemüvegbe egy a Kinecthez hasonló eszköz van építve ami valós időben, 3 dimenzióban mappeli a körülötted lévő teret.
"kicsit nagyon kamu amit látunk"
Mint mondtam már több rendezvényen kipróbálható volt a kütyü a neten fent is vannak a tapsztalatok. Nem tudom azt hogy kamuzhatnák be.
Nekünk van oculus riftünk SP2 és ott azért erősen pixeles a kép lehet látnia pixelek közti távolságot mintha szúnyog hálón néznél keresztül. Itt a videón a grafika igaz kicsit elnagyolt de egyetlen pixeltsem látok... .
A szemüveg elég sötét a "szemüveg képén" ebből semmi nem látszik.
Másrészt a digitális kiterjesztett valóság pl a robotok semmi fényt nem engednek át és tökéletesen illeszkedik a külvilágba. Na most nem tudom mikiént oldották ezt meg, de nekem ez gyanus. Eddig az össze technika amit láttam az azért rendesen áttetsző VR képeket produkált. Ezutóbbi márcsak azért is nagyon zavaró mert fárasztó, hogy nehéz egy szellemképre fokuszálni miközben átsejlik mögülle a valós kép. Főleg ha az egy tárgy és nem ilyen HUD infó panel.
Másik érdekes kérdésem az lenne, hogy a túróba tudja a szemüveg, hogy mi az asztal és mi a fal mi a padlo és hol kezsősik és ér véget pl az asztal? Honan tudja hoyg a kanapé pl nem a fel része? Ez triviális feladatnak tűnik, de igen bonyolult probléma a valós világ tárgyihoz kötni VR tárgyakat ráadásúl ilyen frissítési frekvenciával ???
Nem próbáltam még ezt a kütyüt, de vagy valami zseni csinálta és mérföldekre le előzi a VR szemüvegeket mert azok gyeremek betegségeit könnyűszerrel kiküszöbölte sőt meg is haladtta vagy kicsit nagyon kamu amit látunk.
Valahogy a virtuális szemüveget mindig úgy képzeltem, hogy ülök közben a fotelemben, de most elgondolkoztattál. Mondjuk nem tudom, ez a VR nem csak egy lufie-, mert a külvilág teljes kizárása azért elég sok negatív szempontot is felvet.
Ilyen alapon a VR szemüvegek sokkal veszélyesebbek, mert ott egyáltalán nem vagy tudatában annak, hogy mi történik körülötted.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.