A Bethesda a Fallout 4 grafikáját fényezi

  • Írta: zoenn
  • 2015. november 5.
  • Hír
Link másolása
Nem lehet véletlen, hogy a Bethesda most állt elő azzal a blogbejegyzéssel, amely a Fallout 4 mögött álló technológiát részletezi. A kiszivárgott videókat megnézve nem mindenki volt elájulva a játék grafikájától.

Sok rajongó látta a napokban kiszivárgott videókat és képeket a Fallout 4-ről, sokan ostorozták is miattuk a Bethesdát, hiszen első ránézésre nem a legszebb alkotással lesz dolgunk. Talán nem véletlen, hogy a fejlesztők legújabb blogbejegyzése a Creation Engine (leánykori nevén Gamebryo) tudását részletezi.

Összefoglalva a lényeget, a Fallout 4 sokkal több dinamikus fényhatással operál minden jelenetnél, továbbá a játékon belüli felületek sokkal élethűbbek, mint a sorozatban bármikor. A srácok kiemelték, hogy minden tárgy eltérő anyagból épül fel: a fémek visszaverik a fényt, ellentétben a fával.

A fejlesztés során a Bethesda szorosan együttműködött az NVIDIA-val és egy új volumetrikus fényeffekttel álltak elő. Mindezt a GPU hajtja, kihasználva a hardveres tesszelációt, mozgásban nagyon szép tud lenni.


A Creation Engine-t új anyagrendszerrel vértezték fel, amely lehetővé teszi, hogy a különböző tárgyak eltérően reagáljanak a viharokra és szélre. Ha nyakunkba kapunk némi égi áldást, ruhánk, hajunk és a növényzet is vizes lesz.

A játékos bárhová mehet a világban, bármilyen napszakban. Élénk és színes tájakkal szembesülünk a dinamikus post-process technológiának köszönhetően.

Végül néhány érdekesség: egy Reddit-felhasználó stopperrel lemérte, hogy kereken 11 percig tartott, míg elfutott karakterével a pálya egyik végéből a másikba, míg rajongók a már kiszivárgott perklista alapján készítettek egy kalkulátort, amivel már megkezdhetjük karakterünk szerkesztését a végleges változat premierje előtt.

80.
80.
godach
#78: Hasonlóan a te accoddal? :D
74.
74.
logic5
Először is kéne egy Moderátor, aki rendet rak itt, mondjuk egy két ember kitiltását sokan értékelnénk.. (PÖLÖ GODACH)... Egyébként nekem belőtte magátl ultra-ra, és tényleg nem rossz.. Itt ott elnagyolt textúrák, de ez a játékélmény tudatában simán elnézhető! Pár órám van benne, (úgy, hogy ez az első fallout-om) és nagyon megfogott.. A graf rendben, a story rendben. Kedves bossz meg godak kolléga, ti meg nyírjátok egymást tovább, még nagyon hülyét csinálva magatokból!
70.
70.
godach
#67: Raktárosokkal nincs baj, volt részem benne ;)
Akkor van baj, ha az vagyok de azt hiszem Isten vagyok :D
67.
67.
Yato
#65: Nana raktáros munkakört nem szapulni!!!!
45.
45.
dzsiádzsó
Nincs mit szépíteni a Creation engine (nem gamebryo, nem tudom ezt miért erőltetik ennyire itt a kapcson, de legalább már megtanulták leírni helyesen a nevét az okosok) sajnos ennyit bír. Régi motor, Skyrim 2011-es játék és alig bővítették a grafikai funkcióit.
Én ettől függetlenül úgy gondolom tartalmas játék elé nézünk, nyilván voltak gondok a fejlesztés körül, nagyon sokat csúszott a játék, lehet volt valami teljesen új motor is a Bethesda fiókjában, csak nem funkcionált, költségkímélés gyanánt meg maradt a régi, de legalább ez itt van! Konzol úgy se bírna sokkal többet, csúcs PC-je meg keveseknek van, sőt ők még modokkal biztosan szebb látványt is el tudnak érni, így nem értem hol a gond :)?
42.
42.
rappit
30.
30.
HUN_Sector
#26: Az is lehet, hogy a töltési idők miatt a gyors utazás volt 11 perc :) Ne legyen igazam :)
27.
27.
Spectrum
#11: Hát igen... Teljesen egyetértek.

A Witcher 3 elkészítése nagyjából 80 millió dollárba került.

Ez (vegyük a dolcsit háromszázzal): 24000000000 forint.

Hány év, mennyi ember, mekkora logisztika, milyen technológia van mögötte? A régi játékok ehhez képest sehol nincsenek.

Ma bármilyen AAA-s játék elkészítése pokoli kemény meló.
20.
20.
Ilyen nyavalygások idején mindig az jut az eszembe, hogy amikor a Crysis-ek megjelentek, mindenki hisztizett, hogy jó-jó, hogy szép, de milyen atomerőmű kell alá. Ma 2015-ben egy csomó játék nem ad vissza olyan dinamikus, interaktív látványvilágot sokkal erősebb vasat igényelve, mint a Crytek cuccai maximumra húzva. Most meg azon megy a sírás, hogy nem elég szép az F4. Akik nem látják a fejlődést, ajánlom nézzék meg élőben az F3-at és nyugodtan döbbenjenek meg. Játéktérről meg annyit, hogy a Commodore 16-on futó Mercenary-ban fél óra volt a pályán átsétálni ... és ? Repülővel 2 perc ! :D

Egyébként meg megint a szokásos marketing szöveg, mert a tesszelációt pont arra találták ki, hogy részletesebb, szebb objektumokat lehessen dinamikusan renderelni és már a Directx9-ben volt rá egy kezdetleges, de jól használható megoldás... :DDD Szóval az nvidia megint feltalálta a spanyol-viaszt. Nyilván ma szebbet tudnak csinálni a mostani hw+api környezetben, na de ez akkor is több, mint 10 éves technológia. Amúgy a batmanó kapcsán már láttuk mennyire is gyümölcsöző egy ilyen együttműködés.
16.
16.
_Tappancs_
#2: "A fejlesztés során a Bethesda szorosan együttműködött az NVIDIA-val és egy új volumetrikus fényeffekttel álltak elő. Mindezt a GPU hajtja, kihasználva a hardveres tesszelációt, mozgásban nagyon szép tud lenni."

Engem inkább ez zavar... A szoros együttműködéssel mostanában csak a gond van..
15.
15.
Ra1D3n
#7: Azért kezeljük már helyen a dolgokat kérlek. Anno mikor az Oblivion megjelent, akkoriban a látványvilága álleejtősnek számított, csak ugye ahogy te sem, úgy sokan mások sem tudják a helyükön kezelni az ilyen dolgokat. Ma már lehet kicsit kopottasnak számít ettől függetlenül, de szerintem kezeljük a helyén a dolgokat.
14.
14.
_Tappancs_
#9: Milyen interaktivitásra gondolsz? feltudod dönteni a széket , le tudod húzni a vécét típusúakra?
13.
13.
rappit
#2: Witcher 3 vagy Mad Max? Vagy benned csak a rosszak maradnak meg?
12.
12.
ssemtexx
Ugye ezt nem gondolják komolyan hogy 11perc? Ezt hozzá sem lehet hasonlítani a Witcherhez vagy a Mad Maxhez, mármint pálya nagyságban.
11.
11.
arctx
#2: Abban egyet értek hogy ne legyen egy rohadt nagy bughalmaz a játék mikor kiadják, de az hogy van benne néhány hiba amit orvosolniuk kell kiadás után az még belefér. Megemlitetted hogy 15 éve nem voltak ilyen gondok a jétákiparban. hát 15 éve nem kellett olyan sokmindenre figyeljenek, egy játék/ egy játék motor nem volt telerakva tobb dinamikus fényforrással, millioféle effektel, shader el, tesszallácioval, bonyolultabb MI vel, a szereplok mozgáa/ arcmimika konkrétan kb 0 volt. ma ezekre mind oda kell figyeljenek, ki kell dolgozzák oket. hihetetlen nagy munka. Azt gondolják a mai emberek hogy mi olyan nagy kunszt megcsinálni mindezt. Hát k....va nagy kunszt. És mivel ugy tudom még mindig emberek vagyunk és emberek készitik a játékokat, ilyen tobb száz dolog elkészitése kozben becsuszik néha 1-1 hiba. Bele se merek gondolni milyen bonyolult leheet elkésziteni egy 2015 os játékot. De megismétlem magam, én is ellene vagyok annak hogy játszhatatlan játékokat adnak ki, az elfogadhatatlan. De hogy kell 2-3-4 update megjelenés utána azt elgoadom. Régen nem sok gép konfig volt amire kelett tesztelni. ma ha belegondolunk tobb száz konfigot osze lehet dobni, mivel hogy évente uj proci/uj videokari jon ki. 10 év alatt ezek kombinácioja elég nagy szám. és kéne az osszesre optimizálni. na ennyit errol. Még egy hét és johet a nagy buli éjszakánként. Remélem jo hosszu lesz a Fallout 4.
10.
10.
Cellator
Dont fos! Bethesdáról van szó. Lesz minőségi tartalom, és egy kevés bug.
9.
9.
Buggy
Szerintem meg semmi probléma nincs a grafikával. Rengeteget fejlődött 3 óta. Nekem sokkal jobban számít a tárgyakkal való interaktivitás, mint az élsimitás. Szerintem,ha hozza a szokásos Bethesda színvonalat, nem lehet rá panaszunk. Mellesleg aki imádta a régebbi részeket, nem hiszem, hogy sokat foglalkozik a grafikával sokkal inkább a játékmenetbeli változtatásokkal, amik szerintem az előnyére változtak.
8.
8.
rappit
Sajnálom őket, valami barom kiszivárogtat fos jpg képeket a félkész játékról és a sok hülye leírja a játékot úgy, hogy ki sem próbálta. Kicsir szar lehet, hogy több év munkáját valaki leszarozza anélkül, hogy kirpóbálná.
7.
7.
Winter
Fallout 3 is randa volt, meg New Vegas is. Pont telibeszartam. Több mint 350
órát raktam a két játékba. És Oblivion? Pixelhegyek. Na és? Imádtam!!! A játszhatóság
a lényeg. Egy dolog viszont biztos. Az új generáció (XO-n nyomom) eddig nem hozta
meg számomra a várva várt grafikai áttörést. Gyengén muzsikálnak. F4 azért megrendelve!!! :)
6.
6.
gorevas
#5: power armor jetpack rulz XDDDD
5.
5.
Spectrum
11 perc alatt átért? Hm... itt valami tévedés lehet. 11 perc alatt a Mad Max-ban autóval nem tudok keresztülhajtani a pályán...
4.
4.
br1Koo
Szerintem semmi gond a grafikával(a fényeffektek szerintem csodaszépek), nekem ebben az állapotban egy remek pályadizájnnal tökéletes, és bőven elég, és ezt nem azért mondom mert ócska gépem van, hanem mert a videójátékoknak nem a tűéles, fotorealisztikus látványról kell szólniuk.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...