Amíg a Microsoft az Xbox történetének legütősebb exkluzív kínálatával hirdeti magát hónapok óta, addig a Sony és a PlayStation 4 nemigen dicsekedhetett belsős fejlesztésű játékokkal. Ezt Michael Ephraim, a Sony Computer Entertainment Australia egyik vezető beosztású alkalmazottja is megerősítette egy, a PlayStation huszadik születésnapja alkalmából tartott rendezvényen.
A GameSpotnak adott interjúban elmondta, hogy a Sony idén egészen más terveket tűzött ki maga elé, így alapvetően a külsős stúdiók fejlesztéseinek támogatásán volt a hangsúly. Ennek eredménye, hogy a szorosabb együttműködés keretein belül exkluzív PlayStation 4-tartalmakat kaptunk vagy kapunk például a Destinyhez, a Call of Duty: Black Ops 3-hoz és a Star Wars: Battlefronthoz. Így viszont teljesen háttérbe szorultak a belső fejlesztések, aminek az lett az eredménye, hogy idén csak kevés exkluzív címet kaptunk, olyanokat, mint a Bloodborne, a The Order: 1886 vagy az Until Dawn.
Ephraim azonban nem győzte hangsúlyozni, hogy 2016-ban teljesen más stratégiát fognak követni. Elég csak megnézni a jövő évi kínálatot: Uncharted 4: The Thief's End, Street Fighter V, No Man's Sky, The Last Guardian, Gran Turismo. Emellett jövőre mutatkozik be a PlayStation VR is.
Ace Combat 7
Alienation
Detroit: Become Human
Street Fighter V
Gravity Rush 2
Horizon Zero Dawn
The King of Fighters XIV
The Last Guardian
Matterfall
Megadimension Neptunia VII
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
Nier: Automata
Ratchet & Clank
Yakuza 6
Igazad van, de valójában ezeknek kéne eladniuk a platformot. Mert lássuk be, ha az ember reálisan nézi, túl sok különbség nincs a két konzol között. Mármint olyan ami a játékélményt befolyásolná. Persze van akinek az egyik van akinek a másik kontroller a favorit, de ha multiplatform címről van szó, és valaki nem "műszerrel" nézi a felbontást és /vagy a framerate-et, akkor tulajdonképpen mindegy melyik konzollal nyomja. Ezért lenne fontos. Másrészt totál igaz, hogy olyan drága a játékfejlesztés, hogy exkluzív fejlesztésbe senki sem fog "önszántából". Még egy sikeres exkluzív is még sikeresebb lenne multiplatformként.
AI már régen nem izzasztja meg a konzolokat, ahogyan a pár évvel ezelőtti pc-ket sem.
Egy jó exkluzív pedig (Heavenly Sword, Heavy Rain, Last of Us) generációra szóló örök klasszikus. Ilyenekből kellene több.
Ezt jobb ha mindenki megszokja.
Amugy nem tudom mi ez az exkluziv recska.
Attol meg nem lett jobb egy game, hogy csak kapucsengore jon ki.
Ezt a hisztit inkabb a pc oldalrol varna az ember ahol sokszor valami otvar gagyi buta szart kapunk a konzolos kobalta gameplay miatt (lasd pl thief).
A retek ai is a konzolikak igenyeihez van igazitva.
Ori Xbox/Windows
TR Xbox (időlegesen)
(1,5 évig írnak egy játékot rá, általában)
Am Horizon DW is jövőre jön...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.