Noha ugyan az Oculus VR társalapítója, Nate Mitchell még 2014-ben úgy nyilatkozott, hogy a Rift fogyasztói ára 200-400 dollár körül lesz, ám tegnap kiderült, hogy mégsem: Európában bruttó 700 euróért juthatunk hozzá. A cég másik alapítója, Palmer Luckey a Twitteren hintette el, hogy ez még mindig "pofátlanul olcsó ár" egy felső kategóriás VR-hardverért.
Szerinte ez az ár pont annyira olcsó, mint egy 120 hüvelykes 4K OLED TV lenne, ha azt is 599 dollárért árulnák. Luckey hozzátette, ezért az összegért jóval többet kapunk, mint a legtöbb hasonló árú termék esetében, ráadásul extra profitot sem tesznek rá, gyakorlatilag nullszaldósan kínálják.
Az úriember megvédte a drágább európai árszabást is. Szerinte ez annak az eredménye, hogy itt magasabbak az adók, mint az Egyesült Államokban, azt azonban leszögezte, hogy ők nem emelték meg meg az árat igazságtalanul úgy, mint ahogy azt sok konzolnál szokás.
A VR-szemüveg első körben csak 20 országban lesz elérhető, és ha most rendelnéd elő, csak júniusi szállítással kapod meg.
Mit tartalmaz a doboz?
A szemüveg egy ütős fekete hordtáskában érkezik, mellett egy asztalra szerelhető szenzor lapul, illetve az Xbox One-kontroller. A kakukktojás az Oculus Remote, amely egy apró távirányító - erről eddig hallgatott a gyártó.
Mivel egyszerűen kezelhető, kiváló alternatíva lesz azok számára, akik nem ismerik a hagyományos kontrollereket, vagy urambocsá' a videojátékokat. A kütyü felső részén egy kör alakú érintőfelület található, alatta pedig négy fizikai gomb a legfőbb utasításokkal.
Mi a helyzet a gépigénnyel?
Az NVIDIA szerint komoly ára van a virtuális valóságnak, hiszen a VR-játékok futtatásához hétszer több számítási teljesítmény szükséges, mint egy normál játékhoz. Ebben semmi túlzás nincs, hiszen az 1080p-s felbontás mellé eddig 30 fps társult, addig egy VR-játék 3024x1680-as felbontás mellett fut minimum 90fps-sel
Az Oculus VR szerint egy GeForce GTX 970 vagy egy AMD R9 videokártya nélkül nem érdemes beleugrani a virtuális valóságba, és e mellé még egy Intel i5-4590-es processzor és 8 GB RAM is szükséges. És ez tényleg csak a belépőszint, ráadásul van olyan játék is, amely még ennél is durvább konfigurációt követel meg, lásd Elite: Dangerous (i7-3770K, 16 GB RAM, GeForce GTX 980).
Szép volt, jó volt. Kitaposták az utat a többieknek. Remélem csődbe megy az egész. Egy olcsóbb VR szemüveg kisebb látvánnyal se fog kevesebb élményt adni.
Ezt nem tudom értelmezni. PC-n nincsen limitálva a képkocka sebesség.
Ezt most valaki magyarázza el, mert nem értem. Mi közük az itteni adóhoz? Mi így is adózunk ezután, hiszen ott az áfa és a vám. Milyen adóról beszél Pálmatuskó Luckey?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.