A G2A és a hasonló üzletek tulajdonképpen a játékkulcsok eBayeként működnek, és lehetővé teszik, hogy a játékosok megszabaduljanak a felesleges kódjaiktól. Az ötlet önmagában nem rossz, biztos, hogy te is kerültél már olyan helyzetbe, hogy egy Humble Bundle-vásárlás után rajtad maradt egy-két kulcs, mert nem volt rájuk szükséged - nos, ezeket itt jó eséllyel el tudod passzolni más játékosoknak.
A probléma csak az, hogy ezeken az oldalakon virágzik a feketepiac, rengetegen árulnak lopott kulcsokat nettó haszonszerzésből, ami természetesen mindenkinek jó, csak a fejlesztőknek nem. Ők annyit tapasztalnak, hogy a G2A-n a piaci ár feléért kínálják a játékaikat úgy, hogy ők abból egy fillért sem látnak viszont. Klasszikus csalás például, hogy a tolvajok lopott bankkártyákkal tömegesen vásárolnak kulcsokat a fejlesztők online shopjából, és míg ők azonnal továbbadják azokat a bolhapiacon, a készítők pénz nélkül maradnak, elvégre a bankok előbb-utóbb érvénytelenítik a lopott kártyákkal történt tranzakciókat.
A fejlesztők és kiadók általában úgy küzdöttek ez ellen, hogy letiltották a lopott kulcsokat, azonban ez meglehetősen rizikós lépés a részükről, mert csak azt érik el vele, hogy magukra haragítják a jóhiszeműen vásárló játékosokat, miközben a csalók már messze járnak a pénzükkel. (Emlékezzünk, a leghírhedtebb esete ennek a Far Cry 4-é volt talán!)
Úgyhogy nem maradt más hátra, mint a bolhapiacok nyomás alá helyezése. A League of Legends alkotói például kitiltották a versenyekről a több csapatot is szponzoráló G2A-t, a napokban pedig a Punch Club és a SpeedRunners mögött álló TinyBuild borította a bilit: a fejlesztőcég egy blogposztban foglalta össze a csalók szokásait, és azt is elmondta, őt 450 ezer dollárral rövidítették még a G2A-n eladott kulcsok.
Habár a G2A eleinte beleállt a sztoriba, és próbálta mosni a kezeit, a minap végül bejelentett néhány olyan változtatást, amely a fejlesztők érdekeit szolgálja. A július 29-től élesedő újdonságok közül a legfontosabb, hogy az egyes címek készítői jutalékot kérhetnek az oldalnál az eladásokból, így a játékaik bárhogy is cseréljenek gazdát, 10 százalékot fognak kapni a vételárból.
További változtatás, hogy a fejlesztők közvetlenül is támogathatók lesznek az adatlapjukon keresztül.
Persze mindez valahol félmegoldás, hiszen a csalások ettől még nem szűnnek meg: ezen talán az segíthet, hogy a G2A hozzáférést biztosít a fejlesztőknek az adatbázisához, így azok lekövethetik, hogy a játékaikat mikor és milyen mennyiségben adták és vették az oldalon, és kiszűrhetik a gyanús eseteket.
A piac válasza a dlc dömping és a season pass intézménye na meg a többi "szemét húzás"...
Értem én, hogy gamer oldalról nézve milyen szemét dolog amit a kiadók csinálnak ha védeni próbálják az érdekeiket, meg minek akkora céggé nőnie az EA-nak, Ubinak, akárkinek. Meg adják olcsón különben ellopom... ( Ez milyen már ?! )
De egy picit gondolj bele a másik oldal helyzetébe is: ha nem elég nagy a kiadó, nem fog rizikót vállalni egy új ismeretlen cím bevezetésével, pláne ha innovatív játékmenetről van szó. Kevesebb pénzből kevesebb projektet fog tudni egyszerre finanszírozni és önmagában is kevesebb jut egy-egy címre.
Nem azt mondom, hogy sajnálni kell őket, csak azt, hogy legalább azért ne haragudjunk már rájuk, ha teljesen jogosan védeni próbálják a saját pénzüket amit a szellemi tőkébe fektettek és ugyan már ne az ilyen g2a és egyéb tolvaj banda nyerészkedjen már olyan dolgokon amihez semmi köze sincs és egy nyamvadt gombostűt nem tettek arrébb, miközben mások éveket gürcöltek, hogy neki, neked, nekem legyen mivel szórakozni...
Így számolnak el a lopással, hogy de hát ő legálisan vette, még fizetett is ... 100-ért a paprikát a ropogósat... persze aluljáróból... :)
nagy nehezen (hála a fifa ultimate team sajátos belépési rendszerének) visszaloptam, és végül felvettem a kapcsolatot a sráccal, orosz "fiatalember", 700 ftnyi rubelért vette ezt az accot.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.