Szándékosan nem azt írtuk, hogy "feltörték a Denuvót", hiszen nem hagyományos törésről szó, hanem egy olyan megoldásról, amihez egy segédprogram és egy átalakított Steam-kliens szükséges. A "crackek" nem távolítják el a DRM-re utaló fájlokat a játékok adatállományából, csupán kijátsszák az osztrák Anti-Tampert.
Mindenesetre a módszer működik, így a hétvégén játszhatóvá vált a Doom, a Rise of the Tomb Raider, a Total War: Warhammer, a Just Cause 3, az Inside, az Abzu és a Homefront: Revolution kalózverziója.
A cs.bin.ru ismert fórumozója, Voksi publikálta elsőként a kópiák futtatásához szükséges fájlokat, amely a korábbi próbálkozásokkal ellentétben tényleg működik, noha kicsit körülményes.
Nemrégiben körüljártuk a Denuvo témáját, és a cikket átfutva nyilvánvalóvá válik, hogy sokkal bonyolultabb dologról van szó, mint azt elsőre hinnénk. Azaz egyáltalán nem szabad temetni az osztrák védelmet - a kalózok most csak egy csatát nyertek meg, így nagyon is elképzelhető, hogy a fejlesztők hamarosan befoltozzák a hibákat és új verzióval állnak elő.
Update! A Denuvo máris orvosolta a problémát, így a Voksi-féle megoldással már nem lehet aktiválni a játékokat. Ezzel egy időben a Conspiracy csapata elérhetővé tette a Rise of the Tomb Raider hagyományos törését, így ezt a régóta várt címet sikerült két vállra fektetni.
Meg aztán kiadó és kiadó között is van különbség. A Destiny-t az Actividion jelentette meg, ők meg sosem voltak szégyellősek.
Én ezek után nem hiszem el, hogy mindenért pénzt kellene kérniük a nagy AAA-s kiadóknak. Battlefield 1-ben is lesz mikrotranzakció, közben kb. egy átskinnelt BF4. Nekem ne mondja senki, hogy drágább összerakni mint egy MMOFPS-t, amit ráadásul sokkal tovább is támogatnak.
Szerintem gusztustalan irányba megyünk ezzel a mikrotranzakció, DLC áradattal (fizetős játékban!) és a legnagyobb hülyeség a kapzsi cégeket megvédeni.
Na meg azért a leárazott játékokból is jön pénz. Lehet hogy kevesebb, de 10x annyian is veszik. Meg azért PC-re még simán árulnak 10 éves játékokat is, szóval éveken keresztül jöhet bevétel. Én nem sajnálnám a kiadókat és tuti, hogy ők lettek kapzsibbak. Lásd Uncharted 4 mikrotranzakciók. Most komolyan szükség volt rá?
Pár éve nagyon sok pénzzel megtámogattam egy kickstarter kampányt. Mikor a játék elkészült és vártam, hogy kiküldjék nekem a dobozos verziót, hogy végre játszhassak, láttam, hogy torrent oldalakra már felkerült a játék és elég sokan le is szedték (én is, mert már nem bírtam a várakozást), de ez bennem semmiféle rosszallást nem váltott ki azok irányába akik kvázi az én pénzemből készült játékot ingyen megszerezték. De ez legyen az én jellemhibám. :)
A warez esetében én sem szeretem a lopás szót, hiszen aki letölti az nem lop el semmit sem, csak leszedi azt, amit mások feltöltöttek...
Meg más kérdés az is, hogy hogyan mérhető a veszteség. Míg a felgyújtott háznak vagy egy ténylegesen lopott fizikai terméknek van egy fix valós értéke addig a warez esetében csak egy vélt jövedelem kiesése jelenik meg, ugyanis a kiadó úgy véli, hogy minden egyes warezoló potenciális vásárló, ami persze nem igaz.
Végszóként még elmondanám, hogy én nem támogatom a warezt. Elsősorban nem támogatom azzal, hogy megveszem a játékot, másodsorban nem támogatom azzal sem, hogy a vásárolt játékot feltöltöm és megosztom mással. De nem ítélem el. Tudomásul veszem, hogy van és nem gyűlölködök azok irányában akik élnek ezzel a lehetőséggel. Szerintem messze nem a warez a jelenlegi játékipar legnagyobb problémája. Az ötlettelenség, a dlc-k, a remaster kiadások a pay to win, és a félkész játékok tengerében a warez csak egy elenyészően kicsi gondnak tűnik mondjanak bármit is a kiadók. Nagyon bosszant, hogy bármiféle hibát is kövessenek el a fejlesztők/kiadók akkor ésszerű magyarázat/bocsánatkérés helyett rengetegszer előhúzzák a bónusz kártyát és az kiáltják, hogy mindez a kalózkodás miatt van. És végtelenül ostobának tartom azokat akik ezt a bullshitet beszopták.
Ez nem igaz, hiszen nem lopott hanem valaki által megvásárolt és megosztott játékot szedek le. Az persze már más dolog, hogy egy vásárolt szoftvert csak saját felhasználásra lehet használni, tehát nem lenne szabad feltölteni, sőt ha teljesen jogszerűen akarunk eljárni akkor még kölcsön adni és idővel pénzért továbbadni sem, hiszen így mások számára úgy teszem hozzáférhetővé a programot, hogy abból a kiadónak nem származik bevétele ergo meglopom a céget.
De ki ne játszott volna már kölcsön játékkal? Mindenkinek a lelkiismeretére bízom, hogy eldöntse ez mennyire erkölcsös.
Mindenesetre én azt látom, hogy drm ide drm oda az igazán jó játékokat így is úgy is megveszik sőt még a szar játékokat is megveszik, és itt most szar alatt nem az évente jövő COD-ot meg AC-t értem, hanem a tényleg szar középszerű játékokat amiknek a nevére se sokan emlékeznek. Látom hogy időről időre ezekből a förtelmekből is jön folytatás vagy az ilyet fejlesztő cég jön ki egy újabb borzadállyal, és nyilván nem azért csinálják mert veszteséges lenne. Szóval amíg ilyen szutykok is életképesek tudnak lenni a piacon, addig nekem ne mondja senki, hogy a warez miatt fog válságba kerülni a játékipar.
Hiszen ő csak filmet tölt le játékot azt nem mert az lopás.
Komolyan sírok az ilyeneken.
Az első példánál az illető személyesen lopott, tehát ő maga a tolvaj, a másodiknál pedig nem, hiszen a lopást más végezte el, a letöltő a már fent levő játékot töltötte le.
A nem szándékos hibákat ki kellene javítani, a haszonszerzésért előbb kiadott félkész programokért pedig fizetni kellene. Milyen szabályzásról beszélsz? Úgy károsítanak meg a cégek mint a huzat. Téged kellene rágalmazásért feljelenteni, hogy általánosítasz és egy országra mondod tolvaj.
Szerintem felesleges erőlködnünk. Tök vicces, hogy a végén még mi vagyunk a köcsög pénzeszsákok. Pedig szó sincs róla hogy szórnám a pénzt 0 day-es full áras játékokra. Ráadásul nem szidtam én egy warezolót sem, kizárólag az ócska kifogások keresését kifogásoltam. De felesleges időpazarlás. Ami válasz jön az :
1. Valami személyeskedés
2. Ugyanazoknak a kifogásoknak az ismételgetése
Most már megjelenéstől számított első teszteket megvárva megvásárolom őket.
Én legalábbis úgy fogtam fel, hogy szüleimet nem fogom lehúzni annyi pénzzel, mert tény, hogy több játék sokba kerül, most viszont, hogy magamra keresek, már megveszem őket (nem mindet).
És mindenkinek meg sem kell tudnia engedni. Ez nem kenyér vagy gyógyszer, ami az életben maradáshoz kell, hanem egy hobbi a sok közül, amiből olyat kell választanod magadnak, amit finanszírozni is tudsz. Ha airsoftozni jársz el, ott sem lopod el a felszerelést és a golyókat csak azért, mert nem engedheted meg magadnak, pedig legalább annyira ugyanolyan élmény lenne lopott felszereléssel játszani, mint lopott játékszoftverrel.
Aki pedig ténylegesen finanszírozza a hobbiját, szerintem joggal is érzi magát morálisan felsőbbrendűnek. Ő az, aki életben tartja a játékipart, az ő pénze az, amiből kifizetik egy jó játék folytatását, miatta élvezhetik a kalózok ingyen a játékokat, mert nekik köszönhető, hogy egyáltalán léteznek.
Ha sokkalod az arat egy jateknak, akkor varj 1 evet es jatsz vele felaron (osszepacsizhatsz crytek-vel es varhatod, h 5 dodo legyen), vagy toltogesd le, csak maradj rola csendben, mert senkit nem erdekel, h milyen magyarazatot adsz arra, h warezolsz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.