Valószínűleg a Sony lépi meg elsőként, hogy PlayStation 4 Neo kódnéven olyan új konzolt dob piacra, ami nem egy új generáció első tagja lesz, hanem a jelenleg is futó modell egy továbbfejlesztett kiadása.
Többek között erről az új irányról és az ezzel kapcsolatos lehetőségekről is beszélt az Electronic Arts alelnöke, Patrick Söderlund a Gamescomon, amikor a Game Informer meginterjúvolta.
Söderlund azzal kezdte, hogy az 1991-ben megjelent Mega CD kapcsán még nem igazán látszott, hova tart majd a most újra kitalált "fejleszd a gépedet" koncepció, így nem csoda, hogy ez akkoriban megbukott. Az EA alelnöke azonban úgy véli, a mostani elképzelés egészen más, bár hozzátette, ő is csak annyit árulhat el, amit például a Microsoft már megosztott a Project Scorpio kapcsán. Viszont ő maga úgy véli, azzal, hogy az ökoszisztémát skálázhatóvá és lényegében rendszeresen frissé teszik a gyártók, az most látszólag helyes iránynak tűnik. Ezzel ugyanis lehetőséget biztosítanak, hogy aki később csatlakozik a ciklushoz, az maga dönthesse el, hogy neki milyen gépre lesz szüksége. Söderlund úgy véli, ez a megközelítés helyes és igazán érdekes, de majd meglátják, hogyan is működik majd a valóságban.
Az Electronic Arts egyébként már kapott egy korai ízelítőt a Scorpióból és ahogy Söderlund fogalmazott, már nagyon izgatottak, hogy kézhez kapják a végleges specifikációt. Természetesen hozzátette, a Sony-féle PlayStation 4 Neóról is igaz, hogy izgalmas dolognak ígérkezik.
Végül pedig kitért arra is, hogy minden esély megvan rá, hogy a jövőben ismét együtt dolgozzanak a Nintendo csapatával. Söderlund szerint a japán cég egyértelműen az egész iparág egyik legmeghatározóbb tagja, így megérdemlik, hogy sikeresek legyenek és megérdemlik, hogy ismét ennek az üzletágnak az egyik központi szereplőjévé váljanak. És itt nemcsak a közelgő Nintendo NX-re gondolt az EA alelnöke, hanem azokra a játékokra is, amiket a kiotóiaknak köszönhetünk. Éppen ezért leszögezte, amint sikerül valami olyannal előállniuk, ami számukra is értékes piacot jelenthet, azonnal felsorakoznak a Nintendo mögé.
A PlayStation 4 Neót valószínűleg szeptember 7-én, a PlayStation Meetingen jelentik be. A Project Scorpióról jó eséllyel csak jövőre jelennek meg az első konkrétumok.
Ellenben a nyakukba szakad az, hogy megálmodnak egy világot, elkészítik a modelleket, texturákat, ai-t, dinamikát, belövik, hogy amennyire csak lehet statikus legyen az fps, ráadásul a kívánt értéken, majd még egyszer megcsinálhatják ugyanezt... Ezek után dolgozhatnak 6-8 platformra vagy vállalják a szegregációt és a profit kiesést. Zseniális, tényleg ! :D
Vagy gondolod, hogy a Sony és az MS bevállalja, hogy ezentúl mindenki options menüben magának harácsol amit akar ? és ezt a konzol fanboyok tapsolva végig fogják asszisztálni ?
Ha meg már minden az x86 architektúráról szól és figyelembe vesszük az evolúciót, akkor gyorsan rájövünk arra is, hogy kvázi most már nincs szükség konzolokra sem... :D Építsen a Sony és az MS Steam machineket mondjuk 3-4 évente aztán kis kezeit csókolom... :DDD
Most, hogy átváltottak a konzolok is x86-ra, teljesen egyértelmű az út az evolúciós fejlődés irányába.
Felvetés, hagyjuk a pics*ba a konzolokat, tereljünk be mindenkit a Steam alá oszt jó napot ;) Pontosan ugyanazt eredményezné amire most készülnek, sokkal kevesebb energia ráfordítással és szívással... lol!
Videokártyában a G80 duplázta az előző generáció teljesítményét, aztán az AMD versenyképtelensége miatt tényleg kicsit megtorpant, de amint összekapta magát, a HD4870 dupláját tudta a 3870-nek, az 5870 50-70%-ot vágott rá a 4890-re, amit megint megduplázott a HD7970 és még 50%-ot hozzá tett az R9-290X (mindezt pedig persze az Nvidia is lekövette). Eközben eljutottunk DX9-től 11-ig.
A generáció eleje és vége között megtorpanásokkal együtt is ég és föld volt a különbség PC hardver teljesítményben. A generáció eleji félmilliós csúcsgépet felgőzzel is agyon verte a generáció végi low-end (Celeron+GT730). Gyorsabban pedig most sem haladunk, csak a jelen konzolgeneráció lett kínosan alulméretezve. Jött egy Dx12, és azóta volt egy 30%-os és egy másik (1080 Ti nélkül is) 30%-os előrelépésünk grafikus teljesítményben, processzorban meg talán 10-15% két hardvergenerációból.
De mire kiadják a Neo-t, illetve Scorpiót, rá egy évre már az is elavultnak számít.
De akkor már ott tartunk, hogy ez olyan mint a PC. Akkor már inkább PC master race.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.