Még mindig szép pénzt termel a The Witcher 3

  • Írta: zoenn
  • 2016. augusztus 29.
  • Biznisz
Link másolása
A lengyel CD Projekt RED is közzétette az első félévre vonatkozó pénzügyi adatokat. Noha a The Witcher 3 már egy éve a boltokban van, még mindig elég szép pénzt hoz a konyhára. Persze már nem annyit, mint tavaly.

Az év első felében a CD Projek RED 319 millió złoty (82,7 millió dollár) bevételt termelt, ráadásul nyereséges lett: 135 millió złoty (35 millió dollár) profitot könyvelt el. Persze ezek a számok jócskán elmaradtak a tavalyi év hasonló időszakához képest, amikor is a kiadó/fejlesztő 512,7 millió złoty (133 millió dollár) bevételt és 236,3 millió złoty (61,2 millió dollár) nyereséget ért el, igaz, a The Witcher 3: Wild Hunt abban az időintervallumban került a boltokba.

A lengyelek szerint a pénzt továbbra is Ríviai Geralt kalandja és annak DLC-i hozták a konyhára. Bár konkrét eladási számok nincsenek, továbbra is jól fogy a The Witcher 3.

A cég disztribúciós rendszere, a GOG is erős féléven van túl 69 millió złoty-s (17,9 millió dolláros) bevétellel, ami rekordnak számít. Ez főleg a Blood and Wine DLC megjelenésének tudható be, illetve annak, hogy a cég korábbi címei is szépen tejeltek.

A lengyelek következő játéka, a free-to-play Gwent: The Witcher Card Game még idén napvilágot lát, és a bétatesztje októberben veszi kezdetét.

30.
30.
Artyom150
Egyébként most jött ki a hír, holnap jelenik meg az a kiadás, amire vártam.
26.
26.
Artyom150
Mondjuk az a tigrisbukfencezve kitérés - visszatámadás dolog az nem tetszik, mert ezzel a bukfenc dologgal akarják kispórolni a bonyolultabb harci mozgásokat. És ez ott van a Dark Soulsban, Batmanben, Shadow of Mordorban, meg szinte minden ilyesmiben. Geralt szerintem nagyon szépen vív emberekkel, de mikor többen veszik körül, vagy nagyobb dögök ellen nyomul, és kénytelenek vagyunk tigrisbukfenceztetni, akkor némileg illúziórombolóra vált a mozgása, már csak azért is, mert esetleg morogni kezdek, hogy bakker ezt csináltam másik 5 játékban is, mért nem tudtak erre kitalálni valamit, hiszen a Witcher 3 a fantasy játékok Forma 1-es istállója kellene legyen momentán, elvárnám az újításokat benne.
24.
24.
Gykrizsi
#23: Legnehezebben a jeleket használva próbáld ki, az egy teljesen más dolog. Egyébként szerintem nincs gond vele, annyi borzalmas játék van, még borzalmasabb harcrendszerrel, hogy én nem látok benne kivetni valót. Én pont a dark soulssal vagyok így. Mindenki isteníti a rendszerét, de én egyszerűen nem bírok vele megbarátkozni. A mozgás számomra olyan darabos, hogy az eszem megáll tőle, de mások szerint ez realisztikus. Hát mindenki máshogy látja a dolgot.
21.
21.
Artyom150
#20: Érdekes, nekem a harc része valahogy bejött. Nektek mi az ami nem jó benne? Nekem tetszik ahogy eltáncol, hárít és visszatámad, olyan szépen csinálja, hogy ameddig eljutottam a játékban, addig nem volt vele bajom. Persze lehetne bonyolítani, de ilyenkor átállítom az agyam, hogy Geralt egy annyira képzett harcos, hogy néhány csapással lerendezi az ügyeit.
20.
20.
Yanez
#19: Na a harccal nekem is van egy-ket gondom! A mozgasa es a mechanikaja tenyleg kozepes szintu, pedig nalam pont az lett volna a legfontosabb! Es azert fajo pont ez, mert amugy vannak benne otletes es eleg hatalmas osszecsapasok, amelyekre 10 ev mulva is emlekezni lehetne, de sajnos... Meg jo hogy erdekes a tortenet es a mellekkuldik is, kulonben nem biztos, hogy haladnek benne. Bar most mar igy sem veszem elo tul gyakran. Ujevig csak vegzek vele!
19.
19.
kamgecam
A harcrendszer miatt képtelen voltam végigvinni annyira fapados az a része.Egyébként mestermû lenne. Pedig a W. könyveket is szeretem.
18.
18.
Artyom150
#17: Ja, és a W3 lootrendszere. Minél magasabb szintű a karakter, annál durvább dolgokat dobál, és annál gyakrabban. Ennek függvényében alacsony szinteken nagyon nagyon nagyon sokáig egy tré kinézetű fehér-kék páncélban okoskodtam. Akkor meguntam, felhúztam a karaktert (cheat-el) 30. szintre, hogy legyen egy normális skillfám meg lootom. Onnantól kezdve minden szörnyből kiesett egy komplett lovagi páncél tervrajza. Pedig a játékban 60. szint környékééig lehet felvinni, tehát nem mondhatnám, hogy űbertápra húztam magam, és onnantól viszont élvezhetetlen volt, hogy percenként dobálja a jobbnál jobb lootokat. Ebből a szempontból is a Witcher 1. az etalon, ahol egy jobb kardnak, pláne jobb páncélnak hihetetlen értéke volt.
17.
17.
Artyom150
#7: W3-nak is rengeteg hibája van egyébként, amiről nem nagyon beszélnek. Kezdve a skillfával, ami számomra értelmezhetetlen egy ilyen fantasy környezetben. Tehát van egy olyan képességed például, hogy kivéded a nyilakat, de csak akkor használhatod, ha berakod a slotjába. Ez mi? Ha nem rakom be a slotjába, akkor elfelejti hogyan kell kivédeni? Ez működött volna egy robotnál, mondjuk a Deus Ex-ben, de nem egy olyan hihetetlenül kiképzett karakternél, mint a Geralt. Ebből a szempontból a Witcher 1 a legjobb. Mind skillfa, mind főzetivás, főzetek tárolása (csak 3 adagot lehet készíteni, mi ez??), mind a fáklyáknál. 3 adag macskád lehet, és fáklya sincs (legalábbis én nem találtam), tehát ha elfogy a macska, akkor botorkálhatsz a félhomályban. A lovacskázás sem tetszik, nem tudnak egyszerűen eljutni egy Mount & Blade lovazás szintjére, ahol nem kell folyamatosan nyomni a W-t, hogy ügessen, és akkor lehet mellette nézelődni. Kitaláltak rá egy gyorsított módot, hogy kizárólag az úton vágtáztatható a ló. Az nem jutott eszükbe, hogy ha már összeraktak egy hihetetlenül szép környezetet, akkor mennyire jó lenne ha poroszkálás, lassú ügetés közben tudna a karakter kényelmesen nézelődni. Számomra sajnos kényelmetlen vele játszani, ugyanakkor a fantasy világánál nincs jobb, szóval kénytelen leszek végigjátszani, pedig kétszer már félbehagytam. :)
14.
14.
Mortis
#13: S én meg nagyon köszönöm neked s a hozzád hasonlatos embereknek, akik leírták ezt, azt az ötletelt adva nekem s sokan másoknak -akik a megjelenés után hónapokkal kezdtek a játékba-, hogy a főtörténetet és a mellékküldetéseket fej-fej mellett csináljuk meg: még így is unalmas volt némelyik zóna, de egyszer sem gondolkodtam azon ,hogy nekem most félre kell tenni a játékot egy időre. 140 óra lett, minden DLC-vel együtt s csak egy zónát nem fedeztem fel teljesen.
Azt azért még hozzátenném, hogy az alapjáték sztorija nevetségesen egyszerű és rövid; leginkább a színes karakterek motiváltak a továbbjátszásban. DE a Tresspasser nagyon király s csak azért érdemes volt 'végigszenvedni' az alapjátékot. Kíváncsi leszek hogy folytatják, lehetőleg 2 éven belül.
13.
13.
DarkLord
#12: Nekem az volt a bajom a DAI-el, hogy amíg tartott a sztori , addig baromira élveztem a felfedezést kutakodást, aztán hirtelen vége lett a sztorinak és a fene se evett rá, hogy én tovább kutakodjak a világban, pedig azért emlékezetes helyek voltak a játékban, ahol leesett az állam. Míg a Witcher-ben élvezetes volt a történet után is kutakodni, mert baromi jók voltak például a mellékes tevékenységek, mint lejjebb írtam. Nekem bejött a DAI is, de a Witcher sokkal gazdagabb játék minden szempontból.
12.
12.
leviske
#4: Bár a W3 szerintem is etalon lett, a DA:I-t nem szólnám le. Szimplán olyan játék lett, amit kértek a rajongók. Hogy a vásárlók többségének végül a Skyrim/MMO szerű fetch questek nem jöttek be... komoly tapasztalat lesz a stúdiónak.

Ettől még a fő szál sztorijában a két játék szerintem közel egyenrangú. Sajnos a köret minősége tér el nagyon.
11.
11.
DarkLord
Amivel még alázza a többi játékokat, hogy itt egy mellék küldetés sztorija jobb, mint sok játékban a fő sztori :D Azért az elég elszomorító a többi játékra nézve.
10.
10.
Yanez
#3: A zloty amúgy aranyat jelent.

Én nemrég vágtam a kalandba. Maradhatós.
9.
9.
Grabowsky30+
8.
8.
_NMI_
#7: Csupán annyi, hogy borzalmas egy játék. És ezt már akkor tudtam, mikor a W3 még meg sem jelent. Hol is kezdjem?

Unalmas és sablonos már az a fantasy felállás, hogy jössz te és te vagy a Kiválasztott, a Mighty Chosen One, A főfőfőfővezető, aki majd rendet tesz a világban, a Megjövendölt, az... akármi. Unalmas és szar. Túl van tolva a szereped és nagyon erőltetett a Pure Epicness is, amit próbál sugározni magából a játék.

A világ nem él. A DA:I világa egy statikus valami, egy díszlet, egy ugyan szépen összerakott, de hihetetlenül üres.... díszlet, mert az. Fényévekre áll a W3-tól, ahol egy hatalmas térkép van, amit töltés nélkül (!!) bejárhatsz. Itt kérlek, részekre van szabdalva a térkép, ahová csak gyors utazással lehet eljutni és ezek is panelmapok. Van erdős, sziklás, esős, mocsaras, sivatagos stb.... mint valami nyomorék rpg-ben. Nincsenek összekötve egy naggyá, hanem külön részek, ami nevetséges. És ahogy említettem nem élő a világ. Minden statikus, nem történik semmi. Az NPC céltalanul lézengenek, már ha vannak egyáltalán és már ha mozognak egy keveset. Napszakok nem léteznek, élő NPC-k még annyira sem.

A mellékküldetések anélkül is borzalmasak, hogy a W3-hoz mérném őket, a jelentős részük olyan, mint a kétezres évek eleji szerepjátékok küldetései. Mennyi oda öld meg/hozd vissza/találd meg/olvasd el. Semmi értelem vagy érzelem nincs ezekben, csupán xp meg loot, akár egy lelketlen MMORPG-ben.

A menürendszere is béna kicsit, meg lehetett volna jobban is csinálni, de ez kicsi szubjektív megítélés kérdése.

Egyszerűbb gyorsan végigmenni a játékon, mert ha valaki felfedezésre vágyik, az hamar rájön, hogy a játék egész világa kurva üres és unalmas.
7.
7.
Ecneb
#4: Kevés játékkal büszkélkedhetek, hogy megvettem, de Witcher benne van!
Dragon age-el mi a baj? Még nem volt hozzá szerencsém.
6.
6.
KőbányaKispest
#5: A GOTY verzióra gondolsz és már kapható.
5.
5.
Artyom150
Nem most kellene megjelennie egy olyan verziójának, amiben már minden patch és DLC benne van? Nem nagyon hallok erről híreket.
4.
4.
_NMI_
Teljesen megérdemli. Maximálisan. Ezerszer le lett már írva, de muszáj vagyok újra leírni, hogy mindenféle védelem nélkül jött ki, már a megjelenés napján leszedhette aki akarta és még így is ilyen jól termel. Mert a minőségért hajlandó fizetni az ember. Én is letöltöttem, de nem sokkal később megvettem és soha nem bántam meg.

Spoiler
Nem úgy, mint a Dragon Age Inqusition-t....
3.
3.
Winter
A fizetőeszköz neve fonetikusan: zlotyi, így 69 millió zlotys vagy inkább zloty-s az a bevétel. De ez csak kötözködés. :) Amúgy 1 éve megvan a játék, de még nem kezdtem bele. Na majd a csendes őszi estéken...
2.
2.
KőbányaKispest
És ezek mellé nem emliti a cikk, hogy a CDPR elég komoly állami támogatást kap. Kiemelt project a lengyeleknél:)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...